Li costa molt adormir-se des que hem tret el pipo...

Els hàbits de dormir de 1 a 3 anys.
Iea
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dj. set. 10, 2009 9:47 pm

Li costa molt adormir-se des que hem tret el pipo...

dg. set. 02, 2012 9:09 pm

Ara fa tres setmanes que vam treure el pipo i ens està costant molt que s'adormi. La meva filla té tres anys i mig gairebé i vam decidir treure'l per vacances. El problema és que amb tres setmanes encara no hem aconseguit que vagi a dormir tranquil·la (ella hi anava sempre súper contenta, i no volia ni conte ni que ens quedessim, al contrari, que de seguida s'estirava i s'adormia i no hi havia nena fins l'endemà), sinó que la notem molt angoixada quan veu que s'acosta l'hora d'anar a dormir. Diu que no té son o que es vol quedar a la cuina, o que vol estirar-se al sofà, o que no es vol quedar sola, en fi, un pilo d'exuses per intentar demorar l'hora d'anar al llit. A més ens fa molta pena pq. veiem que ho passa malament, fins al punt que sembla que la notem tota ella més trista... Ens fa por que al final sigui pitjor això i ens estem plantejant de tornar-li a donar un pipo... Alguna de vosaltres ha hagut de recular? i despre´s de tres setmanes... com ho veieu? Què farieu ??
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Li costa molt adormir-se des que hem tret el pipo...

dg. set. 02, 2012 9:56 pm

Hola lea! Jo li tornaria a donar, sembla que no està preparada i li ha fet més mal que bé.. Suposo que li pots explicar d'alguna manera la raó de tornar a donar-li, ja t'entendrà amb aquesta edat..
La meva nebodeta te la mateixa edat que la teva filla i li va donar el seu pipo al meu fill en nèixer, aquest estiu un dia va voler xupar el xumet del david i li vaig deixar, no sabia ni com es feia, el feia anar com una canyeta, bufava en comptes de xuclar! I només han pasat 8 mesos!
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
laura_28
:: dofí
:: dofí
Contacta:
Entrades: 3461
Membre des de: dt. oct. 14, 2008 10:58 am

dl. set. 03, 2012 7:26 am

hola, doncs jo no li tornaria a donar, jo penso que ja és gran per entendre que no pot anar amb pipa....a veure la pipa és la seva seguretat per anar a dormir ara heu de buscar alguna cosa perquè es quedi tranquil.la igual que abans...algun peluix..

el meu nen de 26 mesos el 9 d'agost li vaig treure la pipa i va estar 15 dies neguitós però l'endemà de la pipa li vaig anar a comprar un premí per haver dormit sense i quan es posava a dormir, dormia amb el premi...i ara no necessita res.

ei la meva opinió eh! fes el que creguis tu i la teva parella convenien...també podieu mirar de donar-li però només la pot tocar res de posar-se'la a la boca perquè li fa mal a les dents....

no se....a veure com ho solucioneu
Santandria
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

dl. set. 03, 2012 9:44 am

Buf! quin tema més complicat!
El nostre peque farà 4 anys a l'octubre i encara no li hem tret. Em fa por perquè no sap canalitzar els nervis o qualsevol altre tipus d'emoció forta si no és amb el xumet. No el porta per costum o vici, ell és conscient que el necessita per relaxar-se i te'l demana quan es posa nerviós. Així que encara no li hem tret, tot i que li vaig dir que l'enterrariem a l'hort quan sembressim aquest setembre. Li va semblar bé però no sé al final què farem.
Sento no haver-te ajudat.
jllt
:: tortuga
Ubicació: Pirineu
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm

dl. set. 03, 2012 12:38 pm

Jo no en tindria cap dubte, amb tot el que expliques: li tornaria a donar la pipa. El nostre nen també té tres anys i mig i s'ha adormit amb pipa fins ara. Feia temps que pensava quin argument podria trobar-li perquè entengués que ja havíem de dir adéu a la pipa. La que tenia ara ja estava una mica gastadeta (ell odiava les pipes noves) i vaig esperar que se li obrís per alguna banda. Li vaig ensenyar i li vaig dir: "mira, la pipa s'ha trencat i ara ja no la pots fer servir perquè et podria fer mal a la llengua, i no en podem comprar cap altra perquè ja no en fan, per nens tan grans." Ho vaig intentar: la primera nit li va costar una mica adormir-se i va somicar, però no l'ha tornat a demanar més i sempre s'ha seguit adormint igual de bé com ho feia amb la pipa. Els primers dies ell repetia la història: la pipa es va trencar i ja no en fan per nens grans, i semblava convençut. No sé si li vau treure amb alguna explicació o no, a mi em va funcionar dir-li aquesta 'mentideta'. Però francament, si veieu que la nena està trista i ha fet aquest canvi tan gran des que no té pipa, torneu-li a donar i espereu un temps, a veure què.
Iea

dl. set. 03, 2012 9:49 pm

Gràcies noies per les vostres opinions. La verirat és que la teoria penso que l'hem fet bé... li vam preguntar si volia enviar el pipo als reis i vam anar a comprar un sobre amb ella, la vam posar dins i la vam enviar per "correu express" cap a l'orient... La primera nit l'hi va costar molt adormir-se, i a més estava molt nerviosa, com si tingués "mono". Quan es va haver calmat, tota l'estona jo al seu costat, va anar-se adormint. L'endemà els reis l'hi havien deixat un regal. Les nits successives han costat molt menys que la primera, però el que més ens neguiteja és que quan s'acosta l'hora d'anar a dormir ja es posa trista i tot i estar molt cansada comença a dir que no té son i a buscar excuses...
Ara l'hi hem començat a plantejar la possibilitat de tornar el regal als reis i potser així els reis l'hi podrien tornar el pipo, però tot i que sembla que el troba molt a faltar, no es vol desfer del regal!! no ho veiem gens clar, la veritat... Totes les opinions son benvingudes. De moment estem aguantant així, explicant contes i fent-li companyia fins que s'adorm...
caterina
Entrades: 333
Membre des de: ds. oct. 24, 2009 9:01 am

dt. gen. 08, 2013 9:51 pm

Bones!!! Jo esticm en la mateixa situacio!! La carla te 32 mesos i vem decidir donar la pipa als reis!! Ella ho va fer molt convençuda i la primera nit va ser horrible pq tremolava i tot!!!! Pero semblava que ho havia acceptat be!! Pero l.hora d.anar a dormir es fatal pq no sap adormir-se sense pipa i dona voltes i voltes i somica!! Em fa molta pena pero ara aviat ja tindra el seu germanet i despres si que ja no veig quan li podre treure!!! Penseu que faig malament???? Li he de tornar a donar???
Imatge

Imatge
Santandria
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

dc. gen. 09, 2013 8:47 am

Caterina, el nostre nen es va treure el xumet 15 dies després de cumplir els 4 anys. Tothom es ficava en que encara utilitzés pipa amb l'edat que tenia, però jo veia que ell la necessitava molt. Sempre ha estat un nen que li ha costat canalitzar les emocions i sentiments i la pipa i pessigar la mà de la mama eren els seus sistemes de relax. Jo em vaig entestar en que volia que fos ell, per iniciativa pròpia, sense anar-li proposant jo quan se l'havia de treure, qui decidís treure's el xumet. un dia li vaig dir "la mama no te'l treurà el xumet, la mama vol que siguis tu que vegis que no el necessites i te'l treguis". Va passar temps, però un dia, de cop, em demana el xumet, se'l posa i em diu "mama no el necessito", me'l va tornar i mai més. Ni per dormir ni per deixar de plorar, per res!
Jo potser li tornaria a donar a l'hora d'anar a dormir i li donaria temps per a que aprengui a dormir-se sense (però clar això és molt personal) Crec que a vegades "prenen decisions" presionats per l'entorn i no perquè ells vulguin o es vegin preparats.
sarabafo
:: tigre
:: tigre
Ubicació: Les Pobles
Entrades: 725
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:13 pm

dc. gen. 09, 2013 9:46 am

Nosaltres li hem donat la pipa als Reis, fa 3 dies. La Marina té 3 anys i un mes i ja feia temps que li deiem, la nit de Reis la va deixar molt convençuda però el vespre següent quan va ser l'hora d'anar a dormir em diu: mama estic nerviosa xq no tinc la pipa per dormir. Em va fer una pena que una mica més i ploro. Total que la vaig abraçar i es va adormir a la falda. Ahir al vespre ja no la va demanar però va voler dormir agafada de la meva mà.
Ara bé jo tenia clar que si ho passa molt malament li torno, no vull que tingui un trauma.

A més té el problema afegit que el seu germà petit de 5 mesos si que té pipa..., aquests dies no li donem gaire xq ella no li vegi.
Imatge
Imatge
Carme-it
Entrades: 309
Membre des de: dc. juny 09, 2010 4:21 pm

dj. gen. 10, 2013 9:04 am

noies, nosaltres estem igual!

Li hem donat la pipa als Reis (quan vam anar a portar la carta). Ara la nostra filla té 2 anys acabats de fer (quan vam anar a la revisió dels 2 anys, la infermera ens va dir "haurieu de deixar les pipes" i ella ben contenta i a la seva manera li va dir "les donaré als Reis"). Els hi va donar molt convençuda però a les nits i migdiades li costa adormir-se. Ara portem 10 dies sense pipa, quan és hora de dormir, tb va allargant l'hora d'anar cap a l'habitació. Ella necessita que estiguem una estona al seu costat, i ara no li ajustem la porta de l'habitació, li deixem oberta que vegi una mica de claror... però tot això no ens serveix sempre :ufs: ... hi ha dies que triga mitja hora a adormir-se del tot (o menys com ahir) i hi ha cops que mooolt més. Per tant, crec que serà qüestió de temps (espere-m'ho!!!)

però hi ha moments que tinc la sensació que li hem "tret" d'hora... no sé... (sobretot la primera nit!)

ànims a totes!!!
Imatge
Imatge
Iea

dj. gen. 10, 2013 9:26 pm

Buf! després de tant de temps veig que s'ha reactivat el tema. Només escric per explicar com va acabar. No és que n'estigui massa orgullosa, però al final vam cedir. Després de tres setmanes dormint sense pipo, però amb molts problemes vam decidir tornar-li. Quan arribava l'hora d'anar a dormir, per més cansada que estigués ella buscava qualsevol excusa per no anar-hi. A vegades fins i tot se l'hi escapava un "mama estic molt cansada" i al cap d'un moment rectificava i deia que no, que estava perfecte i que encara no volia anar a dormir. Pobreta, amb lo dormilega que és, devia patir moltíssim! Ens havíem de quedar al seu costat fins que s'adormia, etc . Amb el meu marit ens donava la sensació que s'havia entristit i tot! Volíem esperar a tenir visita al pediatre per la seva germana que en aquell moment tenia uns 9 mesos i comentar-li què en pensava abans de fer el pas enrera, però al final, a dos dies de la visita vam decidir que allò no podia ser i l'hi vam tornar. Vam tornar a escriure una carta als Reis Mags, explicant-los que encara necessitava pipo i que com que en teníem un de nou per estrenar de la seva germana doncs, que l'utilitzaria fins que ella considerés que ja era prou gran com per no fer-ne servir. Vam enviar el regal als Reis i va estrenar un pipo nou (la part bona, és que almenys vam aconseguir renovar-lo!).
Doncs bé, de moment seguim amb pipo, només per dormir a la nit, com ja venia fent des de l'any i mig aproximadament. Abans de reis, ella de tant en tant deia que els el voldria donar, però no hem insistit més, cada vegada que treu el tema l'hi diem que quan vulgui el deixi a sobre la tauleta de nit i que si considera que el torna a necessitar el pot tornar a agafar i si arriba un dia que veu que ja no el necessita més, llavors podrem llençar-lo o enviar-lo al reis o el que ella vulgui. La veritat és que el dia de reis, quan tothom donava el pipo ella no va ni obrir boca!
Almenys així torna a anar a dormir contenta i ara quan es desperta de seguida s'el treu i el posa per rentar sense queixar-se.
La veritat és que vam tenir molts dubtes abans de fer el pas enrera i ens fa por què passarà quan l'hagim de treure definitivament, però estem segurs que aquell no era el seu moment!
ter10
Entrades: 291
Membre des de: dv. set. 03, 2010 2:48 pm

dc. gen. 16, 2013 10:17 am

El meu va portar la pipa fins als 4 anys i dos mesos més o menys. Vam intentar donar-la als reis però res de res i no vam voler forçar la situació ( només la portava per dormir). Un bon dia em va dir: mama vaig a llençar la pipa a la brossa ja no la vull. Jo li vaig preguntar si estava segur i em va dir que si. Doncs mai més ha tornat a demanar-la. Suposo que estava preparat en aquell moment i no abans o que va veure que el seu germà petit mai n'ha volgut.

El meu consell és que no la forcis, ella mateixa decidirà quan deixar-la.
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge ImatgeImatgeImatge
Imatge

Torna a “La nit”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::