Baby led weaning i anar a treballar

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. nov. 22, 2015 12:32 am

Hola!

Estic informant-me sobre el baby led weaning i m'agradaria saber com us ha anat a les que l'heu seguit. He buscat algun post recent sobre aquest tema i no resolen els dubtes que tinc!

El que més em preocupa és que jo hauré de començar a treballar quan la nena tingui uns 7 mesos (no puc permetre'm allargar-ho mes :ufs: ) i com que el que es recomana és la lactància materna exclusiva fins als 6 mesos només tindria un mes per experimentar i pel que llegeixo amb aquest mètode tarden molt més a menjar quantitats que els assegurin nutrients suficients. Com us ho heu fet? Extracció de llet i que mengi el que pugui i/o vulgui? Em temo que hi haurà pressions diverses a l'entorn ja sé de pediatres del meu CAP que comencen a recomanar introduir cereals als 4 mesos, i sovint a les iaies els hi costa creure que es va engreixant tant només amb llet materna i si veuen que fins als 8 o 9 mesos no menja gairebé res més que llet es fotran les mans al cap (és ben bé que durant la seva generació la llet artificial i les papilles estaven de moda i es van deixar perdre moltes lactàncies; és igual que parlar de bolquers de tela... crec que a vegades em prenen per boja).

Heu combinat LM, amb BLW i si cal alguna papilla (quan jo no hi sigui...) o seria liar a la nena? Encara tinc marge per planejar l'estratègia a seguir, però m'agradaria conèixer les vostres experiències abans de la propera visita al pediatre, per si surt el tema de l'alimentació complementaria ja...

Gràcies!!!
Avatar de l’usuari
mimi82
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1532
Membre des de: dl. ago. 08, 2011 6:06 pm
Ubicació: Lleida

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: mimi82 » dg. nov. 22, 2015 6:53 am

Hola, m'interessa el tema! ;)
Tenim ganes de tu, petit@...Maig 2011
4 IA's :ufs: 2na transfer, 2na FIV desembre 2014 :ok:
12/08/2015 --> Benviguda princesa!!!!
**BessonadaPacte de panxu: crisàlide :-()) ,mimi , isa31**

Imatge
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dg. nov. 22, 2015 9:47 am

La peque ja te 26 mesos i hem fet BLW des dels 6 mesos.
En el nostre cas, jo treballo des de la setmana 16, per sort, a mitja jornada.
Les estones que passava amb mi, experimentava amb el menjar, i les estones que no, continuava amb llet. Quan algun aliment el mengi bé (com per exemple pa o alguna verdura), que li ofereixin sempre després de la llet.

Hi ha gent que fa un BLW mixte, jo no estic gaire d'acord, però a vegades no podem fer tot el que ens agradaria. Seria BLW a casa i si es queda a la llar, farinetes. Si fos així, jo recomenaria que abans li donessin llet i que les farinetes no siguin un super mix de verdures amb carn tot allà ficat si no una única verdura i que sigui la criatura qui experimenti. És a dir, que mengi una crema de verdures com mengem a vegades els adults i que li deixin ser auònom Somiar és gratis jejeje

El BLW no és només fer trossos, si no que el procés el dirigeix la criatura, així que ningú ha de donar-li de menjar, el petit decideix aue vol i que no vol menjar i comparteix les hores d'àpats amb la familia.

Si no ho heu fe ja, us recomano que us llegiu "se me hace bola" de Julio Basulto. no és exclusiu de BLW però us deixarà les idees molt clares.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dg. nov. 22, 2015 9:56 am

Per cert, al pediatra mai li vaig dir res que feiem BLW. I les iaies no ho entenen, els hi costa, però decidim el seu pare i jo.
I puc dir que el temps m'ha donat la raó: és una nena que gaudeixes veure-la menjar, menja de tot (excepte sucres afegits, ja que seguim un tipus d'alimentació on vigilem molt), li encanta els menjas de cullera i la domina des de l'any, el priemr que demana quan té gana és fruita de temporada (a part de la teta)... I mai hem hagut de preocupar-nos a les hores dels àpats, menja segons la gana que té, hi ha dies que en té més i dies que menys, com qualsevol persona.
Per mi ha estat una de les millors decisions com a mare que he fet.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Marga33 » dg. nov. 22, 2015 11:11 am

Hola,
T'explico la nostra experència per si us serveix
Jo vaig començar a treballar quan tenia 8 m i mig i feiem Blw desde els 5 i mig casi 6, quan seia sol, portava menjar sol a la boca, etc.
Practicament tot era llet, i jo m'estressava perque l'havia de cuidar la iaia i, clar, imagineu els comentaris..
Pressions tindras per tot arreu, del Cap, familia, fins i tot gent k no et coneix de res..
Tot i aixi, vam continuar, gracies al suport del pare, jo hagues tirat la tovallola en més d'una ocasió.. ja q és un procés moooolt lent, fins q menjen quantitats decents..
Tampoc pensis q quan treballo fan blw estricte, ja q el seu pare va modificar rutines de la seva feina per fer el dinar amb ell, pero hi ha dies q no hi pot ser i dina sol amb l'avia..però bueno, compro barco...q diuen..
Quan estigui amb vosaltres q experimenti, sou el seu referent més q no pas la iaia o la llar i intentar passar els 6mesets fins l'any prioritzant llet materna, es el meu consell, i molta paciência!
Marga33
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 315
Membre des de: dc. gen. 01, 2014 11:41 am

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Marga33 » dg. nov. 22, 2015 11:14 am

Per cert, jo per tirar endavant em recolzava en lo bo del blw: es el més còmode, pràctic i el q a la llarga millor resultat dóna, segons el meu punt de vista! I si seguiu fent teta, pots estar trankila de q el teu bebe estara ben alimentat
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. nov. 22, 2015 3:59 pm

Hola petitprincep79 i Marga33!

Be, m'anima pensar que tot i les dificultats es pugui aconseguir... El que em preocupa es que tardi tan a aconseguir menjar de tot ella sola, pero imagino que si fem AC 'tradicional' passara el mateix, perque menjara de tot mes rapid pero triturat, aixi que tampoc crec k sigui lo ideal.

Gracies per contestar guapes!!!
Avatar de l’usuari
magrana
:: pantera
:: pantera
Entrades: 826
Membre des de: dv. maig 11, 2007 2:17 pm
Contacta:

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: magrana » dg. nov. 22, 2015 8:32 pm

Res, només un apunt: nosaltres no hem fet BLW i les meves filles també fa gust veure-les menjar. Mengen de tot i són molt autònomes. Vull dir que no tot deu dependre del BLW.
Imatge
Koaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Koaleta » dg. nov. 22, 2015 8:45 pm

Nosaltres ens vam trobar amb una situacio swmblant. Jo volia fer BLW però al tornar a treballar als set mesos tot es va complicar. Les hores que jo no hi era li donaven llet materna (amb cullera ja que no volia biberó). Si el tenia l'àvia li donava algun triturat i si el tenia el pare BLW. I quan hi era jo molta teta. Cap als 11 mesos el nen es va negar a menjar els triturats i l'àvia també va passar a oferir-li el menjar sencer.
Ara té 19 mesos i menja de tot ell solet.
Al fibal tot va ser molt més fàcil del què em pensava.
Vampirets
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Vampirets » dg. nov. 22, 2015 8:51 pm

Coincideixo amb la magrana...

Si el que voleu és fer blw, per suposat intenteu-ho amb tot el que pugueu, però si no no us agobieu, perquè com mengi un nen depèn més de com sigui que del que feu. Pels fòrums hi ha gent q ha fet blw i els nens són mals menjadors.

Al contrari, nosaltres com la magrana no ho fam fer, i les nenes mengen fantàsticament.

També us dic que amb 1, 2, i també principi dels 3 anys els encantava la verdura i la fruita i res de sucres afegits, però quan es van fent grans surten de la bombolla, veuen el que mengen els altres, i també demanen carmels, galetes i porqueries variades :D

En fi, que això intenta ser un missatge de tranquil.litat... Lluiteu pel que creieu, però no us frustreu massa si hi ha entrebancs o la iaia els planta una papilla (o de més grans una galeta), no és la fi del món.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dg. nov. 22, 2015 10:01 pm

A veure, que no es malinterpreti, em refereixo que gaudeixes perque ja amb 12 mesos menjava ella sola amb cullera, perque no és lo habitual que una criatura de menys d'un any gestioni tant bé la fruita a mossegades, cardant-se les pomes com un adult (no amb trossets minúsculs). Que amb 18 mesos ja començava a gestionar menjar amb palillos en el japonés. Que ha compartit des del primer dia els àpats en familia.
Si, totes les criatures mengen al final igual, però amb blw ho fan abans, i la gent flipa perque no és l'habitual.
I per cert, a la meva li han donat galetes d'aquestes per bebés i les ha escopit. Potser amb 3 anys serà diferent, però ara aquesta és la nostra experiència.
I malmenjador està en la visió paterna/materna, cap criatura mor de gana tenint menjar a l'abast. Serà que no tenen més gana de menjar.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
pesoleta314
:: conillet
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: pesoleta314 » dl. nov. 23, 2015 9:33 am

Hola!

Nosaltres vam fer una mica el que vam poder. Jo només treballo a mitja jornada i durant el primer "curs" la peque va anar a cals avis. Ells li donaven papilla (per esmorzar) i berenars i dinars amb mi (el sopar no el vam començar fins més endavant, ja que a la nit sempre ha estat d'anar a dormir molt d'hora). A casa fèiem BLW i la veritat és que en el nostre cas en va aprendre molt ràpid i és una nena que menja molt (cosa que fa que la societat no et posi pressió, tristament). Jo, com la resta que ho han provat, encantada. El fet que abans de l'any poguéssim menjar tots a taula i no estar pendent de donar-li el menjar, de poder anar "por ahi" sense haver de dur menjar exprés per ella... pel nostre caràcter i ritme de vida, ha estat la millor opció.

Jo crec que que els avis o llar li donin algun àpat triturat no influeix excessivament. Conec diversos casos així i a l'any com a màxim ja ho mengen tot sòlid i sols (acostumen a voler imitar els pares, al cap i a la fi). Pensa que al final el referent sou vosaltres. Jo també sóc de les que pensa que si deixes el fill als avis ets tu qui t'has d'adaptar a ells i no al revés, vull dir que ja que em van fer el favor de cuidar de la criatura, els vaig voler posar les coses fàcils, i per això vaig optar per fer mig-mig. Ja et dic que eren poques hores al dia, també.

Ànims, que segur que trobeu l'opció que millor us va.
SET
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dj. oct. 15, 2009 3:13 pm

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: SET » dl. nov. 23, 2015 11:15 am

Hola!

No tenia ni idea que el baby led weaning exisitís... i el poc que sé ho sé llegint els vostres missatges. Els meus fills a l'any menjaven amb cullera i forquilla, no han begut mai amb biberó i odio les farinetes prefabricades de cereals. El nen només vol fruita triturada, normal no li agrada, però odia els purés. La nena menja fruites senceres tot el dia, per esmorzar a l'escola només vol fruita. Els dos mengen bastant de tot però cada un té els seus gustos: a un li agrada la truita a l'altre no, un devora la fruita l'altre no la suporta... Els dos educats igual i al plat dels dos hi ha el mateix cada dia...

Cada nens és un món i cada paladar té el seu gust. Menjar acaben menjant tots... No conec cap nen de 10 anys, sa, que només mengis triturats. Per tant, paciència i fes-ho com bonament puguis. Acabarà decidint què li agrada i què no, i menjant amb forquilla segueixis el procés que segueixis.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Clara13 » dl. nov. 23, 2015 3:18 pm

Hola! Nosaltres també hem fet BLW des de els 6 mesos i a dia d'avui et puc dir amb total certesa que és el millor que he fet durant la criança del meu fill. Bé, això i el collit. Ara ja té casi 16 mesos i des de els 12 o 13 gestiona el menjar amb la forquilla que és una passada, menja iogurt sol, beu del seu got...no sé, és alucinant el grau d'autonomia. Mai se l'ha obligat a menjar i mai va provar una papilla, de manera que tria el que més li agrada del que hi hagi per dinar o sopar. A dia d'avui menja com una llima, des de pasta fins a maduixes, kiwis, o quinoa, la varietat que coneix és molt amplia. Si que és cert que cap a l'any fan un parón i deixen de menjar, però això és perque també deixen de crèixer. Pel tema teta no has de patir, la llet materna cobreix totes les seves necessitats fins a l'any, no fins els 6 mesos. Jo quan vaig començar a treballar el que feia era treure'm llet el dia anterior i deixar-la a la nevera perque la meva sogra li donés durant el mati. El meu consell és que deixis fer a la teva petita, que hi confiis i ja veuràs com et sorpren, que complementis els aliments progressivament sense deixar el pit. Donar papilles a un nadó de quatre mesos és, com a minim, una temeritat, bàsicament perque el seu sistema digestiu no esta preparat per rebre menjar. I en relació a les pressions...has d'anar a la teva. En cabat és la teva filla, els demés hauran d'acceptar el que decideixis per a ella. Tema pes dependrà de cada bebé, el meu estava en percentil 97 només amb teta perque no va començar a menjar i mastegar fins passats els 9 o 10 mesos, t'ho dic perque vegis la importància de continuar amb la teta. I per últim, jo no et recomano que barregis papilla amb blw, més que res perque amb el blw els bebés aprenen que primer han de mastegar i després tragar i amb les papilles traguen i prou i això et pot donar algun ensurt. Si és cert que alguns bebés no es confonen, però per prudència jo no ho faria.

Molts ànims!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. nov. 23, 2015 7:56 pm

Hola de nou a totes!

Gràcies pels vostres consells i explicar-me la vostra experiència!! La meva idea seria intentar fer blw exclusivament, però no se si em serà possible. Com heu dit si a sobre et fan el favor de guardar la nena no pots posar-te farruca amb algunes coses... I de fet el puré és una textura que també haurà de provar en algun moment! Ara!! No havia pensat en aixo que fer mixte a vegades confon als nens i poden ennuegar-se més fàcilment!! Això ja és més preocupant¡!!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. nov. 23, 2015 8:28 pm

Per cert! Vàreu introduir els aliments un a un per saber quin ha provocat al.lergia en cas que aparegui? Si el nen tria del que tu menges i pot escollir entre varies coses es més dificil de controlar, no?
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Clara13 » dt. nov. 24, 2015 7:26 am

Hola de nou,

Els aliments sempre s'introdueixen d'un en un, així si fa reacció alèrgica sabràs quin és. Al principi més que deixar provar del plat pots oferir menjar a la trona (amb separació d'uns dos o tres dies entre cada aliment) i que ella vagi provant, explorant, etc. Per exemple, el primer i segon dia li ofereixes plàtan, si no hi ha reacció alèrgica doncs ja es pot donar per introduit. El tercer i quart dia li dones pastanaga molt bullida, i així consecutivament. Si li deixes a provar diverses coses del teu plat i tingués reacció, no sabries quina d'elles li ha provocat. Jo aquest pas el vaig deixar per més endavant, quan ja havia provat varis tipus de menjar.

Et deixo un blog que esta molt bé, en el que precisament defensen el BLW mixte. A més també donen consells generals sonbre el mètode.

http://www.madreyautonoma.com/2015/07/b ... mixto.html

http://www.madreyautonoma.com/p/baby-led-weaning.html

Sort!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. nov. 24, 2015 9:02 am

Gràcies Clara13, tan aviat com pugui miraré els enllaços!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Clara13 » dj. des. 03, 2015 3:25 pm

Sort!
Eupatina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 101
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:48 am

Re: Baby led weaning i anar a treballar

EntradaAutor: Eupatina » dj. març 24, 2016 10:16 am

Hola!

Entro per explicar la meva experiència amb el BLW (no estricte) i la nostra filla de 9 mesos. Nosaltres hem optat per deixar que li donin la papilla de cereals a la llar d'infants i assegurar-nos així que li arriba prou ferro (que era la meva por amb el BLW). I a casa compartim la resta d'àpats, de verdura i fruita amb blw. A més, segueix fent pit.

La fruita ha costat molt, de fet, només menja una mica de taronja i de pera. Però menja molta verdura (8 o 9 mongetes, una pastanaga petita i una patata, en un sol àpat). Fa poc, li hem donant algun caldo amb fideus. I pasta sola. També hem començat a donar-li carn, però és complicat, perquè no té cap dent i està molta estona rossegant-la. De vegades agafo el pollastre i li faig una hamburguesa casolana, se'l menja molt millor.

El fet de barrejar papilles i blw no ha suposat cap problema pel que fa als ennuegaments. Crec ella sap que hi ha coses que arriben en cullera i d'altres que són trossets que ha de mastegar. Quan tenim poc temps, li donem la verdura aixafada (no triturada) i també se la menja a gust.

L'únic consell que puc donar és que, si podeu, compartiu els àpats amb els vostres petit@s, masteguen més! I estan contents de veure que són un més de la família.

Eu

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::