Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

Cereals, fruita, verdura, carn i peix.
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Experiència A.C. seguint els consells del Carlos Gonzalez

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dg. gen. 04, 2015 8:45 pm

Jo el que vaig fer per la introducció va ser:
Verduretes al forn, doncs li donava una per probar i jo menjava la resta.
Al segon dia, em feia arrós blanc, i una boleta per ella i la verdura que havia probat el primer dia.
Així de manera progressiva. I sobretot introduïnt diferents grups alimentaris per poder fer combinacions, tipus primer dia fruita, segon carn, tercer cereal... I així pots ofrir-li coses diferents i tu ta,bé menges varietat.

Algun dia, si li donava alguna cosa nova al matí, potser m'atrevia a oferir alguna cosa diferent a la tarda ... I mai he fet 3 dies a un únic aliment.

Els síntomes d'al.lèrgia o intiolerància poden ser desde erupcions cutànees, vómits... La meva té intolerància a l'ou, li vaig donar una truita als 9 mesos... Es va passar la tarda pioca i vàries hores més tard va començar a vomitar moltíssim... Li vaig oferir en una altra ocasió, i amb només una mossegada, 5/6 vómits abundants...
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
mar2012
:: tigre
Entrades: 766
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

EntradaAutor: mar2012 » dl. gen. 05, 2015 12:29 pm

Sí, jo també vaig fent com diu la Petitpríncep.. Un cop ha provat les verduretes, l'endemà per exemple, les hi faig amb pasta o arròs.. Si és arròs li dono jo, perquè és difícil que se'l mengi sol (no he provat de fer boletes, potser ho provo a veure que tal..) Ah! l'altre dia vaig donar-li tortitas d'arròs sense sal i també les va rossegar (jejeje)... La pasta si que l'agafa ell solet (espiarals, macarrons o espaguetis). Al començament es anar provant cosetes i anar introduint poc a poc.. També procuro que a cada àpat (de moment solament al migdia) hi hagi verdura, cereal (pasta, arròs, pa, cuscús..) i proteïna (de moment hem provat pollastre, pavó, xai i vedella) o quan comencem amb els llegums, que encara no ho hem fet, doncs llegum + cereal sense proteïna animal.. També li dono fruita de postres o a vegades a mitja tarda si està molt cansat o al matí.. També algun dia al matí hem fet pa amb tomàquet i així ja hem introduït també el tomàquet.. poc a poc anem fent. De moment per sopar no l'entaulo amb nosaltres perquè està molt cansat, i fem directament pit i a dormir.. A partir de quan els hi heu donat sopar??
montsekit
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

EntradaAutor: montsekit » dl. gen. 05, 2015 8:34 pm

pesoleta314 ha escrit:Llavors vosaltres mengeu el mateix durant uns dies? O li doneu un menjar diferent del vostre al peque? Montse, repeties menjar algun cop o cada dia diferent? I llavors si té una reacció com ho identifiques? Em podries donar referència del llibre que menciones? Gràcies!

M'adono que a cada resposta em surten preguntes noves, hehe.

Cada dia diferent crec recordar. Si haguès donat reacció alguna cosa doncs hagués aillat, però sincerament no conec ningú al-lèrgic al moniato, carbassó, pastanaga... etc.... que n´hi deu haver però poquíssims.

El llibre en castellà es diu "El ninyo ya come solo" de GILL RAPLEY y TRACEY MURKETT (perdona però no tinc "ny").

Ah, amb el tomàquet i el pebrot per exemple se li posava la cara vermella i molta gent ho pren per reacció al-lèrgica, i només és una reacció cutània als àcids.

Deixeu-los amb l´Arrós i les llenties i ja veureu com se les empesquen per dur-los a la boca.
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
mar2012

EntradaAutor: mar2012 » dt. gen. 06, 2015 2:01 pm

Volia comprar un llibre pero no se quin dels dos.. Se me hace o bola o mi niño ya come solo?? Quin dels dos es millor que llegeixi?
montsekit

EntradaAutor: montsekit » dt. gen. 06, 2015 8:57 pm

Jo faria " el ninyo ya come solo" primer per fer BLW, i després "se me hace bola"

Imatge

Imatge
pesoleta314
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

EntradaAutor: pesoleta314 » dc. gen. 07, 2015 3:46 pm

Gràcies Montsekit! Ja l'he començat a llegir i molt bé. En opinió meva: el "Se me hace bola" parla més de nutrició i és molt interessant en aquest sentit (també et fa reflexionar sobre com menges tu). En canvi l'altre llibre és més un manual més detallat de com funciona el BLW (només n'he llegit un quart, així que és com ho veig ara per ara). Crec que són totalment compatibles.
montsekit

EntradaAutor: montsekit » dc. gen. 07, 2015 7:51 pm

pesoleta314 ha escrit:Gràcies Montsekit! Ja l'he començat a llegir i molt bé. En opinió meva: el "Se me hace bola" parla més de nutrició i és molt interessant en aquest sentit (també et fa reflexionar sobre com menges tu). En canvi l'altre llibre és més un manual més detallat de com funciona el BLW (només n'he llegit un quart, així que és com ho veig ara per ara). Crec que són totalment compatibles.

Totalment d´acord :ok:

Imatge

Imatge
pesoleta314

EntradaAutor: pesoleta314 » dl. gen. 19, 2015 8:50 pm

Doncs ja hem començat amb el blw! Encara no té els 6 mesos, però tenia tant interès i com que l'esquena ja se li aguanta bé, avui hem fet la prova. Li he donat un tros de plàtan amb una mica de pela perquè l'agafés. Primer ha investigat una mica, ha llepat la pela, l'ha fet rodolar... però quan ha descobert que amb les dues mans el podia agafar i dur a la boca... ha embogit! Se'l menjava com si ho hagués fet tota la vida, he flipat molt. Després li he deixat grills de mandarines sobre la taula i com que se li aixafaven es llepava els dits, però algun grill també ha anat a la boca. Em feia cosa començar abans dels 6 mesos perquè tenim aquesta mena de 'barrera psicològica', però veig que està preparada, així que comencem una nova etapa.

Per cert, el llibre de 'El niño ya come solo" molt bé, i amb idees de coses que poden menjar.
mar2012

EntradaAutor: mar2012 » dc. gen. 21, 2015 11:56 am

Pesoleta.. que bé!! jejeje.. és una passada veure com ells solets es porten el menjar a la boca i poc a poc van aprenen a gestionar-lo!.. Jo tb vaig començar amb el plàtan, tot i que en el nostre cas no podem fer BLW estrictament perquè entre setmana menja amb la cangur i de moment ella li dona verdura xafada i coses així.. entre setmana a casa, a mitja tarda menja pera, plàtan, taronja.. i els caps de setmana al migdia fem un BLW amb un àpat en el que procuro que hi hagi verdura + cereal + proteïna i de postres fruita.. La veritat és que ha millorat molt des de que vam començar.. fa molta gràcia menjant com un homenet un tros de tomàquet o una cuixa de pollastre, jejej.
Tinc pendent de comprar el llibre.. ho haig de fer online perquè visc en un poble petit, però ho he de fer ja!.. quines idees de menjar dona?

Anem parlant! m'agradaria compartir amb vosaltres aquesta etapa.
Petons.
pesoleta314

EntradaAutor: pesoleta314 » dc. gen. 21, 2015 10:30 pm

Hola Mar! Quants mesos té el teu xic??
Nosaltres vam començar dilluns i només faig dos àpats amb ella, esmorzar i dinar, perquè berenar i sopar treballo i no tinc temps. Més endavant, segons la tècnica que tingui, les iaies li donaran de berenar alguna fruita o, com tu, més trituradeta si ella encara no menja bé (ja sabem que les iaies no solen ser gaire pro-blw), i el sopar ja arribarà! Li vaig oferint ben bé del que jo menjo, sigui el que sigui (i no estigui a la llista de "prohibits"), i ella agafa el que vol. Fa un merder absolut, però menja més del que em pensava. Tot va directe a la boca, menys el pa, es veu que no li diu res de moment, hehe. Jo no forço perquè penso que encara serà al·lèrgica al gluten i per això no el vol!

Faig una mica de llista d'idees que dóna el llibre (tampoc us penseu un gran què, eh?):
- verdures al vapor o poc bullides tipus mongeta verda, bròculi (que he descobert que és diferent del bròquil! el bròculi és el que semblen mini-arbres, per si algú tampoc ho sabia), coliflor...
- Tires de verdures que pugui agafar amb la mà i n'hi surti un tros, per exemple: pastanagues, patates, aubergínia, moniato, carabassa, carbassó...
- tires de cogombre cru
- alvocat en "llesques"
- pollastre en tires o la cuixa de pollastre perquè rosti
- tires de vedella, xai o porc
- Fruita de tot tipus, sencera o en tires (compte amb coses petites tipus raïm o que tinguin pinyol)
- tires de formatge (hi ha qui diu que làctics res de res fins l'any)
- bastonets de pa
- tortitas d'arròs
- pa torradet en tires, sol o amb alguna cosa per sucar-lo (hummus, salsa de tomàquet-casolana-, mató...)
- mandonguilles o mini-hamburgueses
- nuggets de pollastre (casolans)
- sticks de peix
- falafels
- "hamburguesa" de llenties
- boletes d'arròs
- pasta (millor les espirals, que no patinen tant)
- iogurt amb algun tipus d'stick per sucar (fruita a tires, pa, fins i tot diu cogombre... per gustos...!)
- "Hot cereal" (ho sento, tinc la versió anglesa del llibre, però diria que serien les nostres "papilles de cereals", aquelles espesses de tota la vida) amb fruita
- Cereals "normals" amb o sense llet del tipus Cornflakes o Krispies (arròs inflat), com més ecològics millor
- Torrades amb fruita triturada per sobre (una mena de mermelada sense sucre)
- Entrepans
- amanida de pasta
- "smoothies" (que vindrien a ser com un batut de fruites, però sense llet, més dens que un suc)
Navi
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

EntradaAutor: Navi » dj. gen. 22, 2015 7:41 am

Ostres Pesoleta que bé que s'ho agafi amb tantes ganes! Gràcies per la llista, ens anirà molt bé! Jo per anar agafant idees busco al Youtube "blw day 1", 2, etc més que res per veure la forma de presentació.

M'he llegit el llibre d'en CG i el d'en Basulto però m'ha quedat un dubte. S'ha d'oferir aigua durant els àpats? Crec que en CG a Un regalo para toda la vida diu que mentre es fa pit no els cal aigua, però ara nose si es refereix només durant la LME. I als altres dos llibres nose si no ho diu o m'ha passat per alt.
Imatge
mar2012

EntradaAutor: mar2012 » dj. gen. 22, 2015 8:14 am

Gràcies Pesoleta per la llista.. moltes de les coses són les que ja anem fent (verdures en tires perquè agafi, pasta tipus espirals o espaguetis, pollastre en tires o cuixa, pa, arròs, fruites..).. el meu peque ara té set mesos i mig. i quan menja també fem una batalla campal, però ell s'ho passa teta!!.. De moment entre setmana solament puc fer el berenar amb ell, i com que encara fem pit, molts cops prefereix teta i prou.. els caps de setmana si que fem esmorzar i dinar.. també li dono el mateix que mengem nosaltres però una mica adaptat i el tema làctics potser esperarem a l'any, perquè té molts gasos i sempre he pensat que era un xic intolerant, no se..
Ahir va berenar una mandarina com un campió! jejej..

Navi, jo si que li ofereixo aigua en un got quan acaba de menjar, tot i que encara fem molt pit.. si en vol en beu.. això sí, el got li aguanto jo (de moment).

Petons.
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

EntradaAutor: melibea80 » dv. gen. 23, 2015 7:52 pm

Hola noies!

Aigua se n'hauria d'oferir, perquè en aquest cas ajuda a ensalivar com fem nosaltres quan mengem. Però també sé de mamis que oferien el pit "barra lliure-style" durant els àpats en les primeres etapes de BLW. O bé si creus que encara no li entra quasi res a la panxa perquè només xucla, primer li dones pit a demanda, després li dones un sòlid per a que jugui amb el que sigui sense tenir fam i al final tornes a oferir pit, per si el que ha xuclat li dona set (si és pa, per exemple). I deixes l'aigua per a una etapa més endavant, quan ja vegis que s'empassa més quantitat de sòlid i necessita beure vàries vegades mentre menja, i estar amb el pit durant tot l'àpat ja resulta inviable. Al final tot acaba en que es fa una transició de tot-pit a menjar com els adults de la manera més progressiva i més natural possible, penso jo.

Com ja explicava més arrere en altres comentaris, la meva té 19 mesos i des de l'any menja amb coberts ella sola, fins i tot la sopa. Per mi seria la segona etapa d'aprendre a menjar sols, deixar-los els coberts al costat del plat i un got normal per beure, sense nanses ni bec. Tothom al·lucinava quan la veien menjar i beure. Ara començo a deixar també la tovallola i ella es va netejant, però poooooc....

També suca pa a les salses, menja entrepans com un adult (però "minis"), i quan ja no vol més del que sigui diu "prou"... és molt divertit.

Per a mi ha sigut el millor que hem pogut fer! I mira que vaig estar temps pensant que no menjava res, que potser era mala mare de fer-la patir en lloc de donar-li el bol de veintemillonesdefrutas com totes les altres mares.... Però ha sigut gratificant i tota una experiència. 100% recomanable. Us animo a tots!
pesoleta314

EntradaAutor: pesoleta314 » ds. gen. 24, 2015 7:52 am

Bon dia!

Melibea, gràcies per compartir la teva experiència. Sentir a mares que van més avançades i els hagi anat tant bé és encoratjador. De fet, jo sóc molt escèptica amb qualsevol mètode infal·lible, i quan vaig descobrir el BLW només sentia opinions boníssimes, així que fins que no vaig torbar opinions negatives, no em vaig convèncer del tot (digueu-me rara). Pel que m'han dit i he llegit pensava que la meva aniria lenta, i més començant abans dels 6 mesos, però ahir per berenar es va fotre 2 dits de plàtan ella sola, i crec que n'hauria menjat més, però es va començar a esmicolar tot i ja no ho podia gestionar (tancava la mà i clar, no s'ho sabia menjar). Ara, és veritat que la pressió social és brutal, però tinc l'esperança que el temps ens donarà la raó, com a vosaltres! Ahir, per curiositat (sempre estic fent provatures amb ma filla, pobra), vaig provar de donar-li una cullerada de compota de poma; sabeu què va fer? Escopir-la tota!

Tema aigua, el que diu la Melibea em sembla del tot plausible. Jo ahir li vaig intentar donar aigua en un got petit i ple fins dalt perquè li fos més fàcil, perquè va menjar pa i després tossia una mica, com quan queda una engruna al coll, sabeu? Però no la va voler de cap de les maneres, així que vaig fer pit. D'aquí a unes setmanes tornaré a mirar si té més interès.

També us volia preguntar: si té algun tipus d'al·lèrgia o intolerància, com se sap? M'han dit que les més greus de seguida els surten tanques o granets. Però i les "menys greus"? Ara li miro molt el bolquer, també perquè com que diuen que fins als 6 mesos no tenen el sistema digestiu del tot fet, patia per si no estava a punt. Però l'únic canvi que he notat és que en comptes de fer caca 1 cop al dia o cada 2 i que li surti per tot arreu, ara en fa 2-3 cops al dia amb la quantitat repartida. També em van dir que veuria trossos sencers de menjar, però només veig més grumolls, suposo que perquè encara menja poc. De color, igual que sempre...

I l'altre dubte que tinc: dubto amb el peix i l'ou. Sé que tonyina roja, peix espasa i no sé quin altre fins l'any res, però i la resta? És que trobo informació contradictòria pel que fa a aquests dos aliments.
Navi
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

EntradaAutor: Navi » dg. gen. 25, 2015 8:49 pm

Mar, Melibea i Pesoleta moltes gràcies per lu de l'aigua! Oferirem i ja anirem veient si en vol o si amb el pit anem tirant :ok:

Si que és molt motivador llegir-vos. Nosaltres encara no hem començat però jo ho espero amb moltes ganes! Personalment no conec ningú que hagi fet blw. I a la poca gent a qui hem comentat que ho farem ens posen unes cares,... Sort que com que estic conveçuda que serà el millor que podem fer ja no li dono importància als comentaris.

Pesoleta en Basulto diu que a partir dels 6 mesos ja es pot menjar ou i peix (menys peix espasa, tauró, lluci, tonyina vermella i conserves de tonyina que ell diu fins als 3 anys) però han d'estar ben cuinats per evitar infeccions i salmonel·losis.
Per Internet també he vist que tothom diu la seva, que primer el rovell i després la clara, que només 1/4 a partir de nose quants mesos,... Nosaltres crec que tirarem pel dret i fora jeje
Vosaltres ja heu començat amb el pa/gluten, no?
Imatge
pesoleta314

EntradaAutor: pesoleta314 » dl. gen. 26, 2015 11:34 am

Sí! És que el gluten està a molts llocs i trobo que ens limitava molt no donar-n'hi. Li va encantar el pa amb compota de poma (la cuino i l'aixafo deixant grumolls i sense afegir-hi res més). No ha tingut cap reacció al·lèrgica, així que dissabte en va menjar una mica més i avui per esmorzar n'ha menjat un bon tros. Jo estic anant sense gaires miraments amb la introducció dels aliments, però coses que penso que poden ser més al·lergèniques (com el pa) n'hi dono una mica i espero un parell de dies. Segurament amb el peix i l'ou faré el mateix, doncs...

Diumenge em vaig quedar parada. Ella encara no s'ha ennuegat cap cop. De fet, avui s'ha quedat amb una bola de pa massa grossa a la boca i l'ha escopit abans no fes ni una arcada. Doncs ahir es fot mig plàtan ella sola sense cap problema, després fem pit (abans no en va voler), i va i s'ennuega amb la llet i en va haver de vomitar una mica perquè s'ofegava! Així que ja veieu que molt parlar d'ennuegaments i es poden ennuegar amb qualsevol cosa...
mar2012

EntradaAutor: mar2012 » dc. gen. 28, 2015 5:46 pm

Hola mamis!
Pesoleta.. Jejeje.. Si q tens rao si.. El meu tb s ennuega amb el pit.. A vegades si q fa alguna arcada amb el menjar pero ho treu i punt.. Ha millorat molt amb un mes.. Avui ha berenat una pera a mossegades ( amb una dent)., jeje.. L altre dia vaig provar d fer.li boletes d arros i va ser la bomba.. Quin lio q va muntar!! Hi havia arros x tota la cuina... Pero ell estava feliç fent d les seves!!..

Navi.. Jo pa i pasta li dono des dels sis mesos ( pa una mica abans).. En poques quantitats i aixi es va acostumant al gluten.. Ara ja menja quantitats mes grans d pa pq li agrada molt.. Sol o amb tomaquet.. El peix i els ous d moment encara no hem començat. El peix potser d aqui unes setmanes vaig provant i una mica mes tard els ous.. Primer li donare pasta q porti ou i despres l ou directament..
Petons!
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

EntradaAutor: Clara13 » dj. gen. 29, 2015 7:06 am

Hola noies! En Carlos González no recomana donar ous i peix a partir de l'any? Al seu llibre diu que en els casos de nens amb antecedents familiars d'al.lèrgies però més endavant diu que s' hauria d'aplicar a tots els nens...quin lio, jeje!
mar2012

EntradaAutor: mar2012 » dj. gen. 29, 2015 8:16 am

Clara, jo vaig a anar a la consulta del CG quan el nen tenia uns cinc mesos i em va comentar que a partir dels sis (o del moment en què mostrés interès, s'aguantés recte assegut, etc..), l'entaulés amb nosaltres deixant al seu abast els aliments que podia menjar.. Li vaig preguntar pel peix i l'ou i em va comentar que com no es comença per tots els aliments alhora, que aquests els deixés per una mica més endavant (abans de l'any segur), i que el primer dia no li fes el peix arrebossat, per evitar introduir els dos aliments alhora..
petons.
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dj. gen. 29, 2015 9:13 am

Els autors com el Julio Basulto diuen que a partir dels 6 mesos es poden oferir els aliments que mengeu a casa tret d'una sèrie d'excepcions (peixos grans tipus tonyina, etc pel tema del mercuri, llet i derivats mellor fins després de l'any,, bledes i espinacs pels nitrats, mel pel botulisme, crustacis pel cadmi i no se si alguna cosa mes, ho dic ara de memòria). De fet, si es "prohibeixen" aquests aliments no és perquè puguin ser més o menys alergènics sinò pels metalls pesats que contenen o o les malalties que poden transmetre (cas de la mel) o perquè puguin ser perillosos pel risc d'ofegament (fruits secs sencers...).
La teoria diu que si un nen ha de tenir una alèrgia a algun aliment, tant li farà als 7 mesos com a l'any i mig, per tant com abans es sàpiga millor i a més als 7 mesos probablement menjarà molta menys quantitat de l'aliment...

Però jo, què voleu que us digui, penso que els primers mesos d'introducció AC millor anar amb cura, un xoc anafilàctic amb sis o set mesos fa molta por, i una alèrgia a l'ou o al préssec o al peix pot fer reaccions molt bèsties.
Jo els primers mesos vaig seguir una mica la llista d'aliments que em van donar al CAP. És cert que vaig introduïr el gluten una mica abans dels 7 mesos, no pasats els 7 com em deien al CAP. EL peix també una mica abans, però vaig començar amb peix blanc i el blau el vaig deixar fins els 10 mesos. l'ou no el vaig introduir de cop. Primer el rovell ben cuit i, passats uns dies, ja vaig introduïr també la clara. Amb les fruites vermelles no vaig ser tan curosa, de seguida li vaig donar, ja que el meu nen és de menjar poca fruita i ja que volia maduixes doncs ale, maduixes per un tubo.

En fi, que jo crec que, com tot en la criança, el millor és aplicar el sentit comú... començar per aliments que sabem que són poc alergènics i anar provant poc a poc i sense presses. Des del meu punt de vista no cal que el nen amb 7 mesos, mengi gambes amb ous remenats, per molt BLW que facis....

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::