Consells a una sogra

Reflexions sobre criança, educació i tot els que ens aporta ser pares/mares
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Consells a una sogra

EntradaAutor: Lalona » dl. ago. 17, 2015 12:25 am

Hola noies!

Fa una pila de temps que no escric. Us trobo a faltar però per diversos motius he anat deixant de banda el Sóc Petit, cosa que un dia em va semblar impossible, com n'estava d'enganxada.

Ara estic escribint bastant. Coses que acabo no ensenyant a ningú i d'altres que algun dia m'agradaria veure publicades. Aquesta primavera vaig guanyar un concurs de relats, estic contenta!

Ara tinc en ment una sèrie de relats de temàtica femenina i vull dedicar un capítol a les sogres. Pensava escriure un decàleg de consells per no ser una sogra insuportable. El tinc bastant encarat, ja l'he començat a escriure, i tota soleta he vomitat un munt d'idees. I he recordat els farts de riure que m'havia fet llegint i parlant amb vosaltres sobre les ogres. Així que se m'ha acudit proposar-vos si hi voleu participar.

Podeu escriure aquí els vostres consells directament o fins i tot si us ve de gust puc pensar la manera d'organitzar un sistema de treball en equip.

Espero que us interessi la meva proposta!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
DRACO
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dt. maig 03, 2011 9:08 pm

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: DRACO » dl. ago. 17, 2015 2:09 am

Lalona quin gust tornar-te a llegir! Jo tinc una pila de consells per les sogres, fets o comentaris que no m'agraden, que vas callant i es van enquistant. Que si en passen amb la me a mare acabem discutint i al día seguent ja no hi recordem. Pero amb les sogres no oblidem.

Jo li diría a la sogra que faci el favor de fer les visites a una hora decent. A les 13 del migdia no es hora d'anar a casa del teu fill!!! Es hora de dinar (posaria la cara enfadada pero el movil lo hem deixa)

Ah i avisar per dir que estant arribant tampoc m'agrada!

Lalona deixat veure mes que et trobem molt i molt a faltar

Petonets!
Koaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: Koaleta » dl. ago. 17, 2015 9:33 am

Hahaha! Aquí tens tema per estona!!!
En la línia de la Draco, que deixi de trucar a l'hora de sopar!! Mira que té hores el dia!!! Doncs cada dia del món fa el mateix....
Que deixi de donar consells de lactància i alimentació infantil com si fós la gran experta!
Que entengui que als bebes de 10 mesos no se'ls posa plats de ceràmica a la trona per menjar! (Deia que el nen ha d'aprendre a menjar amb plat, que si no a la llar d'infants com ho farà!!??!!).
Bé, la llista seria interminable, quan pugui en posaré més!
Avatar de l’usuari
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: nivalis » dl. ago. 17, 2015 11:59 am

Hola! Jo sobretot li aconsellaria que deixi de comparar el seu net amb el seu fill quan era petit. I que deixi d'inventar coses, com ara que al seu fill, quan era petit, li va treure el bolquer als 18 mesos, tant de dia com de nit i no va tenir cap problema, o que el seu fill, de recent nascut ja dormia 12 hores seguides... De veritat que o no se'n recorda o s'ho inventa... Però he hagut de sentir cada cosa!!!
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: Lalona » dl. ago. 17, 2015 2:04 pm

Gràcies noies, consells incorporats!!

Tot el que aneu afegint serà més que benvingut.

Draco bonicaaaa jo també et trobo a faltar i els nostres farts de riure parlant de la ykw i tantes altres coses! A veure si trobem el dia per seure i posar-nos el dia! Molts petonets per tu i la family!

Vinga noies quien da más?!?!?! :-D
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: neuetes » dl. ago. 17, 2015 3:00 pm

Ja hi ha un post sobre sogres, titulat "sogres i variants" que s'hi podria fer una saga.
viewtopic.php?f=27&t=2765
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: Lalona » dl. ago. 17, 2015 5:40 pm

Sí i tant Neuetes, no el passo per alt. Era per si us venia de gust escriure comentaris en forma de consell o crítica constructiva, pero de les batelletes en puc treure molt suc, i tant! Tenia la idea de fer com un top 10 de comportaments irritables que les sogres podrien evitar, però ja m'he passat de 10 i sé que me'n deixo una pila! :-)
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
cosma_shiva
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 51
Membre des de: dv. jul. 11, 2014 12:02 pm

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: cosma_shiva » dl. ago. 17, 2015 7:38 pm

.
cosma_shiva l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 09, 2022 10:38 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: cabana78 » dl. ago. 17, 2015 11:38 pm

Un altre tipus: la sogra ausent.. Aquella que aparenta tenir taaantes ganes de ser àvia que desde el primer dia de ser-ho és abduïda i desapareix del mapa... Ni una trucada.. Res de res...
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: Sumsi » dt. ago. 18, 2015 8:36 pm

Lalona

Els consells abans o després de tenir fills?...jo tinc una pila de frases mítiques d'abans, durant l'embaràs i després però et sortiria un best seller de terror!!!

Va poso un de cada:

Al conèixer una possible nora que no saps si la relació anirà bé o no (portem 13 anys junts): ¿tu trabajas?, no estoy estudiando y en verano trabajo, pues no te pienses que mi hijo de va a mantener (com?? i jo que no deixava a la meva parella que pagués res i era tot a mitges snif sinif) :ufs:

Durant l'embaràs: la panxa d'una embarassada sempre és bonica sigui la constitució que sigui. Frase de la sogra: que gorda estás y la gente no te dice que estás muy gorda (amb riure de satisfacció). No em vaig engreixar res per diabetis gestacional i tota la panxa que tenia era del meu preciós fill

Desprès: una sogra no pot dir mai mi niño davant d'una nora (almenys en el meu cas perquè em vull la sang): Amb mi davant: mi niño es igual igual que mi hijo en pequeño

Aquestes són les light si vas al post que t'han dit tinc el meu relat...quina pena, eh!lo bo que és que si sóc sogra en un futur sé com no vull ser, i espero no transformar-m'hi
Sumsi l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. ago. 21, 2015 8:44 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: garota » dj. ago. 20, 2015 1:38 pm

Doncs la meva sogra és un sol i no fa res de tot això...! Jeje la lia parda molt més me mare! Ains...
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: Sumsi » dv. ago. 21, 2015 8:38 pm

No totes les sogres són dolentes ni molt menys, és la sort que tinguis i el caràcter de la sogra que en el meu cas és de caràcter molt fort i sempre vol tenir la raó peti qui peti, però s'ha de tenir paciència ja que és el que ha tocat en el meu cas :-o00m :-o00m
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: ametista » dl. set. 07, 2015 10:32 pm

ooooh Lalonaaaaa! hola!!!!!!!!!!!!! al Club de Lectura també et trobem a faltar :content:

però si és perquè ara t'ha agafat la vena creativa ja està bé >.-<: ...a veure si algun mes et llegim a tu, noooo?

m'alegro que estiguis bé, petonets guapaaaaaaaa :globus:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Consells a una sogra

EntradaAutor: Lalona » dg. set. 13, 2015 8:20 pm

Gràcies noies! molt interessant tot plegat, felicitats a les de les sogres no molestes!

Ametista a veure si em passo pel club que en tinc ganes i us trobo a faltar!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?

Torna a “La maternitat/paternitat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::