ser mare per segona vegada sense ajuda??

Reflexions sobre criança, educació i tot els que ens aporta ser pares/mares
arual65
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: ds. set. 20, 2014 8:26 am

ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: arual65 » dg. març 01, 2015 8:28 pm

Hola. Tinc un bebe de 14 mesos i em fa moltissima il.lusio tornar a quedar-me embarassada pero no se si llençar-me o no. No tenim ajuda familiar ni per part meva ni de la meva parella. Treballem els dos i els caps de setmana estic sola amb el nen que es la por que tinc si em torno a quedar embarassada no se com ho portaria amb la panxa i el meu nen que es molt mogut. Jo voldria preguntar si algu s'ha trobat en aquesta situacio i com va passar el segon embaras... Per altra banda no vull que per no tenir suport familiar no pugui tenir un segon fill i tampoc volem que es portin gaire temps. Com ho vau superar?
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: charito » dg. març 01, 2015 9:15 pm

Ostres deu n'hi do! Jo t'explico el meu cas... estic sola cada dia des que els recullo fins les 22.30 de la nit i un cap de setmana al mes. Nosaltres hem preferit esperar que el gran fos una mica mes independent i es porten 3 anys i 8 mesos. I s'agraeix i molt!!!!! Apart de vestirse sol, despullarse, anar al wc, sopar... ell ja enten les coses i expressa com se sent aixi que anem canalitzant el fet que la peque es un bebe i em necessita i a vegades no puc estar per ell tot el que voldria. El moment bany i sopar d'un i altre sempre es critic pero amb paciencia anem fent i quan la peque dorm intento fer contes i estar pel gran una estoneta. Jo si tinc ajuda per part dels meus pares pero es a estones si haig d'anar al metge o els nens estan malalts i el cap de setmana que el meu marit treballa vaig a passar un dels dos dies a casa seva. Per mi es durillo estar tancada a casa tot el finde amb els dos, m'agafa bajon aixi que intento buscar actiitats i sortir de casa tot i aixi esgoten... no se noia rumia-ho be!
daga
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dc. feb. 25, 2015 8:37 pm
Contacta:

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: daga » dg. març 01, 2015 9:22 pm

Jo ting un fill de quatre i una de dos. A vegades ting ajuda, peró estic contenta i entre ells juguen molt i molt be. A vegades es dur, pero a mi m'agradat repetir
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: jellwill2 » dl. març 02, 2015 8:14 am

Hola,

jo tinc una amiga que acaba de tenir el tercer fill. Li han sortit força tranquiles. Ells es recolzen en amics i en alguna veïna amb la que han fet amistat. Des de la meva experiència, potser esperaria una mica. Entenen millor les coses i ja han passat l'etapa dura d'immunitzar-se i posar-se malalts.

Si t'animes, arma't de paciència i busca't xarxa de suport.
curculla
:: gosset
:: gosset
Entrades: 423
Membre des de: dl. oct. 05, 2009 9:00 pm

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: curculla » dl. març 02, 2015 9:18 am

Tinc una filla de cinc anys i tampoc he tingut recolzament familiar.Tot i això he fet el tipus de criança que jo volia i, tot i ser molt dur, n' estic molt contenta.
No sé què dir te però jo també opino com t'han dit, que millor esperis una miqueta més, sense renunciar-hi perquè com tu has dit, que per culpa d'això no has de deixar de tenir els fills que desitgis.
"M´ha agradat" entre cometes, conèixer mares que no tenen xarxa familiar pq m´he sentit sola en aquest aspecte. El meu home sí que ha estat sempre amb mi, això sí, i tant he fet jo com ell per la nena. Però he trobat a faltar més xarxa, tenim la família a prop però no s´hi ha involucrat, ara no vull entrar en aquest tema, ja estàvem distanciats abans per coses que van passant i ara ens veiem poc, diguéssim que són visites de cortesia però que no hi puc comptar.
Tampoc he sabut fer xarxa social i me'n sento molt culpable, penso que ho he intentat i molt. Sóc una persona reservada i penso que potser no he sabut expressar el què necessitava, no ho sé.
Com veieu, estic una mica frustrada amb aquest tema...La nena ja té cinc anys i des que va néixer que busco sentir-me acompanyada. A aquest ritme serà adolescent i ja no em caldrà...
Avatar de l’usuari
Aellitta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dj. juny 09, 2011 10:02 pm
Ubicació: Alemanya

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: Aellitta » dl. març 02, 2015 9:41 am

Hola bonica!

T´explico la meva experiència a veure si et serveix d´ajuda: jo visc a l´extranjer i no tinc cap tipus d´ajuda. Actualment estic embarasada i serà el segon. La meva filla té ara mateix 3 anys i 3 mesos. Fins que no va fer els dos anys no volia ni plantejar-me un germanet. La meva patufa es poc i mal dormidora i per mi compaginar feina (tot i que només treballo unes horetes) casa i nena va costar-me una barbaritat. L´ajuda es troba molt, molt a faltar. Sempre has de tenir un pla B a punt per si de cas. El meu home es poc per casa. Marxa entre les 7 i les 8 i sol tornar al vespre, cap a les 7. També treballa molts caps de setmana. Per sort tinc una bona xarxa d´amistats on trobo recolzament i ajuda. Sense això seria imposible seguir treballant.
Doncs això, tots dos teniem moltes ganes de tenir un altre patufet a casa. Així que aquí estem. Una mica escagarrinats, preocupats perquè a estones ens envaeixen tots els dubtes del mon pero molt, molt ilusionats de tenir un altre mico petit a casa. :miko:
Ara mateix, amb la panxa, hi ha dies que no puc amb la meva ànima, llavors juguem al cine amb la petita, fem crispetes i posem una peli, o simplement pintem i fem cosetes tranquiles. Les feines de la casa es fan quan puc i intento no atabalar-me massa. Algunes tardes anem a veure altres mamis així els nens juguen junts i puc relaxar-me una mica.
Com ho ens ho farem quan arribi el segon? Doncs sincerament hi ha dies que tinc claríssim que tot anirà molt bé i d´altres que penso on coi m´he fotut. Son sentiments d´allò més normals pero crec que quan tinguem el petitó amb nosaltres ens n´ensortirem... bé, això espero! :content:

No crec que per aquesta falta de recolzament haguem de renunciar a tenir els fills que desitgem. Molts ànims guapa!
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatge
El post de l'Ona: viewtopic.php?f=91&t=25854
Imatge
arual65
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: ds. set. 20, 2014 8:26 am

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: arual65 » dl. març 02, 2015 1:29 pm

Hola bones ostres moltes gracies per les vostres respostes, m'han ajudat almenys a tenir altres opinions!! A mi tambe m'esta costant recolzar-me en altres persones que no sigui la meva parella. Les amigues i gent en general fan la seva vida i no els puc demanar segons que.... i els amics que em podrien ajudar els tinc lluny aixi que vaig fent i lluitant per la familia que estic construint. O sigui per anar a fer cafes ja tinc gent pero que m'ajudin amb la casa i el nen els caps de setmana per exemple no en tinc. Curculla on vius? Em sento molt identificada amb el que comentes.
curculla
:: gosset
:: gosset
Entrades: 423
Membre des de: dl. oct. 05, 2009 9:00 pm

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: curculla » dt. març 03, 2015 8:05 am

Arual65, t'envio un privat i xerrem!!
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: rundi » dc. març 04, 2015 10:56 pm

No tenir ajuda a partir del segon es fa molt dur. Nosaltres vivim fora, les dues famílies lluny i ell arriba a casa cap a les 21h.
Tot i que ell fa molta cosa a casa (la compra, és el que cuina...) i els meus es porten tres anys, he de reconèixer que jo estic l'última a la meva llista de prioritats.
Vaig tot el dia de cul, treballo 8 hores fora de casa i no me'n penedeixo gens de prioritzar els meus fills però tinc càries per empastar de fa dos anys, em depilo quan ja tinc vergonya aliena i tinc una contractura a la que ja tutejo i invito a dinar per nadal.
Com et diuen les companyes, si pots esperar, espera, perquè almenys si el gran té 3 anys quan neix el petit, és de molta ajuda.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: Mara17 » dj. març 05, 2015 12:55 am

Jo tinc bessons de dos anys i m'estic tot el dia sola amb ells. Tot el dia és tot el dia: des que es lleven fins que se'n van a dormir. Treballo a casa i ho faig de nit, quan dormen, per no haver de dur-los a la llar. Ara d'aquí a quatre mesos naixerà la seva germana petita, i mira, ja m'ho faré com pugui (no sé això de treballar de nit... m'hauré de replantejar coses, perquè no em surten el números, però bé: els números de les hores de dormir, vull dir :content: :content: :content: :content: :content:).

El seu pare en teoria té un horari mig digne, per dir algo (arribaria a les sis), però fa mesos que té molta feina, a més, pràcticament des de fa dos anys també, ens vam comprar una casa i hi estem fent obres (amb paletes externs i coses que fa ell també), responsabilitats familiars per part de la seva família... En fi, que pobre fa el que pot, que no és gaire. I els cap de setmana, entre les obres i tot, doncs tampoc el tenim gaire disponible. :ufs: Però si hagués de supeditar el tenir més fills (entenent que és una cosa que vull) al fet que aquestes condicions canviessin, encara hi seria. Passa tot tan ràpid... Quan te n'adones ja està! Pot semblar dur, però és que passa volant!

Rundi, jo he anat al metge força cops amb ells... Mala sort, tu; en general mai m'he endut cap mal comentari. I a la pelu, a depilar, i a fer tràmits i de tot. Quin remei. Al final és divertit i tot. :-D
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
arual65
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: ds. set. 20, 2014 8:26 am

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: arual65 » dv. març 06, 2015 8:12 pm

Jo sempre he volgut que els meus fills no es portin mes de tres anys, estic encaparrada amb això i ja et dic que suposo que la cosa és mentalitzar-se i tirar endavant. Tinc molta força de voluntat i em sembla que per molt que em diguin que esperi, estic erre que erre tossuda!!! Jo tinc la sort que la meva parella està cada dia i té disponibilitat així que ens ho montem molt bé però volia veure altres casos i altres mares com s'ho munten. De veritat no puc respondre una per una als comentaris però al final he vist que hi ha molta gent amb la meva situació i vulguis que no això també m'anima, veig que no soc un cas extrany. Potser si que el mes normal es veure els avis involucrats amb els néts pero al final, l'etiqueta de "normal" avui dia ja no serveix.
De veritat que us admiro a totes les que m'heu respòs i moltes gràcies per els vostres comentaris que m'han ajudat molt. Estic segura que ens en sortirem!
curculla
:: gosset
:: gosset
Entrades: 423
Membre des de: dl. oct. 05, 2009 9:00 pm

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: curculla » dj. març 12, 2015 2:58 pm

A mi m´ha anat molt bé oblidar la idea de família bucòlica amb avis,tiets i cosins perquè no tenim res d'això. Ja m´he cansat de sentir tristesa i penso que he de canviar la mentalitat. suposo que és normal pq fins i tot sovint veus que recolzen les mares solteres que tenen més ajuda que jo! La mare, la germana,etc.
Res, a tirar endavant amb les cartes que ens han tocat! Tb és cert que es troba a faltar el "regocijo" de veure que el teu fill rep mostres d'estimació per part d'altres familiars i tampoc ho tens...però acabo pensant que amb els pares que té ja en té prou hehehe!!! :ok:
Un petonàs a totes que sou unes mares coratge!!!!
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: Takita » dt. març 24, 2015 9:12 pm

Nosaltres tampoc tenim ajuda dels pares ni de ningú pel que fa als nens. Ara, el meu home té un horari millor, però quan va néixer el meu fill, quan em vaig quedar embarassada de la nena i quan va néixer, no era així i molts dies estava sola amb el/s nen/s. Acabava el dia esgotada (ara també, però aquest d'ara ja és un esgotament diferent) i molts cops he pensat que m'hagués anat bé tenir els avis a prop, però mira, també tinc la satisfacció de criar els meus fills jo (nosaltres, millor dit, però per tema horari jo porto la logística diària).
Els meus, es porten 2 anys i 2 mesos i no et negaré que al final de l'embaràs de la meva filla i els primers mesos amb els dos, va ser dur, però no ho canviaria per res.
Ànims i pensa que te'n sortiràs, segur! No sóc cap súper dona ni súper mare i me les arreglo prou bé ;-) .
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: MarionCole » ds. abr. 11, 2015 10:09 pm

Hola!
Nosaltres tampoc tenim a ningú. Els meus tenen 5 i 1 any. Agraeixo que la nena ja sigui més personeta, per tant jo et recomanaria que esperessis si no tens suport.
El meu avantatge és que jo i el meu home tenim moltbon horari, normalment per les tardes estem tots plegats a casa i això és impagable.
L'inconvenient més gros que hi veig és econòmic. Paga acollides matinals, paga guarderia del petit, menjadors, algun cangur eventual... és una sagnia.
També em trobo que me'ls acabo emportant a tot arreu pq ningú se'n pot cuidar. Me'ls he emportat al dentista perquè em posessin una funda i fins i tot la pobra gran ens va acompanyar a urgències a parir el petit...
És complicat, però d'altra banda penso que entre nosaltres es crea un vincle bonic, tinc la gran sort que el pare està present 100%.
novella
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: novella » dl. jul. 27, 2015 2:15 pm

Hola Arual! Jo acabo de ser mare per segona vegada i no tinc la família aprop. Ni la meva ni la del meu home. Hi tenim molt bona relació i la veritat és q els enyorem molt. Però les circumstàncies són aquestes i jo tenia clar que volia un altre fill. Pensa que avui, a 1 setmana d'haver parit i immersa de ple en el ball hormonal et dic que val la pena l'esforç si és el q desitges.
Jo crec que els inicis són durs, jo aquests dies trobo molt a faltar la meva tribu, ma mare sobretot, pq estic amb la tristesa postpart, el meu fill gran que encara no s'ha ubicat, un bebé que necessita estar enganxat a mi i un home que fa el què pot.
I ara estem de vacances. Ja tremolo passat estiu per veure com gestionarem el tema escola, horaris... Sense cap suport. Però així i tot, ho tornaria a fer. Els meus dos fills són lo millor!!
Per cert, es porten 2 anys i 9 mesos.
Imatge
Imatge
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: cabana78 » dt. jul. 28, 2015 12:02 pm

Nosaltres tampoc tenim ajuda de ningú i he de reconèixer que a partir del segon és bastant dur.. Tenim dos nens, un de 4anys i un altre de 7mesos. Fa cosa d'un parell de setmanes vam tenir als dos malalts, i aquí és quan la cosa es complica... quan et trobes sola (el meu marit treballant i en aquest cas de nit) i has de marxar cap a urgencies amb un d'ells (en aquest cas el petit) i el gran el pobre dormint.. i vinga, a despertar-lo i quasi en pijama tots tres cap al cotxe i a urgencies! O quan comences a demanar dies de vacances per malalties del nens i ja no saps ni com demanar el "favor" a la feina.. ja que hi han ratxes que quan no és una cosa és un altre..

Però ens anem ensortint, hi ha moments complicats (i ja no parlo de temps per a mi.. això no sé ni el qué és).. però els meus nens no els canvio per res del món, i si que hi ha algún moment en que trobo a faltar moltíssim un cop de mà, però el somriure, una abraçada.. dels meus petits tot ho canvia i fa que aquell moment sigui el més marevellós del món..

Ànims|||
:miko: :miko: :miko:
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: ser mare per segona vegada sense ajuda??

EntradaAutor: cabana78 » dt. jul. 28, 2015 10:57 pm

Curculla, per cert, que identificada m'he sentit amb el que expliques! Petons!

Torna a “La maternitat/paternitat”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::