psoriasis i lactància

i també dels papes!
aljoe
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dv. maig 20, 2011 1:56 pm

psoriasis i lactància

EntradaAutor: aljoe » dj. març 06, 2014 9:14 pm

Hola!

Des de l'embaràs que arrossego psoriasis i vaig passant el brot com puc, ara amb la lactància s'ha agreujat però com que no em puc posar cremes que portin cortisona (la majoria que ho solucionin) no sé que fer... :miko:

Alguna que estigui o s'hagi trobat amb la mateixa situació? Teniu solucions??
Avatar de l’usuari
Nuri g
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Re: psoriasis i lactància

EntradaAutor: Nuri g » dj. març 06, 2014 9:26 pm

aljoe ha escrit:Hola!

Des de l'embaràs que arrossego psoriasis i vaig passant el brot com puc, ara amb la lactància s'ha agreujat però com que no em puc posar cremes que portin cortisona (la majoria que ho solucionin) no sé que fer... :miko:

Alguna que estigui o s'hagi trobat amb la mateixa situació? Teniu solucions??


Hola,

Per la pell podries provar Aloe Vera. Es molt regenerant i cap problema per donar el pit.

I a part, et volia fer una recomanació. He vist que tens SOP i combinat amb la psoriasis, hauries de valorar si ets celiaca. Normalment les dones celiaques solen descobrir-ho després dels embarassos, perquè amb el desgast de l'embaras i de la lactancia fem un baixon considerable. I els efectes de la intolerancia augmenten.... potser per això la psoriasis t'ha empitjorat.

Bé, només es una posibilitat. Si us plau, mira't aquest post que vaig obrir: viewtopic.php?f=19&t=39173 i mira si tens més sintomes.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: psoriasis i lactància

EntradaAutor: Rossinyola » dv. març 07, 2014 8:55 pm

Jo he patit de psoriasis tota la vida des dels dos anys, tot i que els últims anys he estat millor i gairebé m'ha desaparegut. Ara mateix no recordo els noms concrets però sí que hi ha pomades sense corticoides que et poden alleujar, ho hauries de consultar al dermatòleg. A mi també em receptava fórmules magistrals que combinava amb les cremes de corticoides per descansar. L'aloe vera per suposat també t'anirà bé. I també utilitzava un xampú, Tarmed, que feia un catipent descomunal però m'anava força bé pel cap i pel còs, era sense corticoides. Ara bé, la dieta és important, a mi em va enrretirar xocolates i sucres, i l'estat anímic també influeix molt, com més nervis pitjor, així com els canvis estacionals, almenys en el meu cas.

Nuri g, m'ha semblat interessantíssim el que comentes de la relació celiaquia-psoriasis. No en tenia ni idea. Moltes gràcies per compartir tota aquesta informació
Imatge

Imatge

Imatge
aljoe
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dv. maig 20, 2011 1:56 pm

psoriasis i lactància

EntradaAutor: aljoe » dv. març 07, 2014 9:38 pm

Ostres moltes gràcies!
Nuri g, miraré aixó del gluten, per provar-ho no hi perdré res... que em recomanes, fer-me una analítica abans o començar ja fent dieta sense gluten?

Rossinyola, jo també tenia una crema de formula magistral que m'anava genial, però porta una miica de corticoides... Demanaré hora al dermatoleg a veure com ho veu. Lo de l'estat anímic tens raó, deuen ser els canvis, doncs fa poc que he sigut mare. Fins i tot me n'ha sortit a altres zones del cos!!

A veure si me'n surto!!
aljoe l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 16, 2014 10:04 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Nuri g
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Re: psoriasis i lactància

EntradaAutor: Nuri g » dg. març 09, 2014 9:59 pm

aljoe ha escrit:Ostres moltes gràcies!
Nuri g, miraré aixó del gluten, per provar-ho no hi perdré res... que em recomanes, fer-me una analítica abans o començar ja fent dieta sense gluten?

Rossinyola, jo també tenia una crema de formula magistral que m'anava genial, però porta una miica de corticoides... Demanaré hora al dermatoleg a veure com ho veu. Lo de l'estat anímic tens raó, deuen ser els canvis, doncs fa poc que he sigut mare. Fins i tot me n'ha sortit a altres zones del cos!!

A veure si me'n surto!!

Eva


No facis dieta sense fer cap prova... Primer recomano valorar si en el passat o el present s'han tingut sintomes: taques a les ungles, cansanci, anemia ferropenica, etc... Per això es important mirar la llista. A vegades es tenen molts més sintomes de celiaquia pero no es relacionen en això i valorem tot el que ens passa per separat, com si no tingues cap relació. Tinguent SOP, i a més una malatia inmunologica com la psoriasis, s'hauria de tenir en compte la celiquia, perqué la celiquia no es una enfermetat intestinal, es una enfermetat inmunologica. No fa falta tenir sintomes digestius per ser celiac. Hi ha masses topics relacionats amb aquesta malaltia.

Comença mirant els sintomes i pensa si a la teva familia hi ha entecedents de problemes digestius. I comença per les analitiques.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: psoriasis i lactància

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dj. març 20, 2014 4:44 pm

El meu marit té psoriasis i utilitza pel dia a dia uns gels i hidratants de la Isdin que es diuen iralfaris.
Igualment, has consultat la web d'e-lactancia sobre l'ús de les cremes i la compatibilitat per donar llet?
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: psoriasis i lactància

EntradaAutor: mar2012 » dj. jul. 09, 2015 9:32 pm

Recupero el post. Jo tb tinc psoriasis desde fa anys, sobretot aç cap pero tambe una mica pel cos. Hi ha moltes cremes sense corticoides, de fet, els corticoides acostumen a tenir un efecte rebot, o sigui que inicialment millores pero despres el brot es mes gran. A mi el dermatoleg mai mai receptat cremes amb cortisona. M,acostuma a fer formules compatibles amb la lactancia.. I a l estiu el que va millor es el sol, perque ajuda a sintetitzar la vitamina D. Una cosa que a lu tambe em va molt be es anar a l,osteopata.. Em desbliqueja l,esquena i la psoriasis practicament desapareix.

Torna a “Salut (de les mamis)”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::