Poc suministre de llet - fenogreco?

Tria el pit o el biberó.

Sandra Rius
Entrades: 2
Membre des de: dt. oct. 20, 2020 2:38 pm

Poc suministre de llet - fenogreco?

EntradaAutor: Sandra Rius » dt. oct. 20, 2020 2:48 pm

Hola!

Sóc una nova mare i tot va genial, excepte que tinc la sensació que el meu pit no dóna suficient llet.

Tampoc estic gaire desesperada ja que tothom diu que és natural, però sí que estic una mica preocupada. He llegit sobre varis productes naturals que em podria prendre i que m'ajudarien, com podria ser la planta de fenogreco o les seves llavors.

Alguna ho ha provat alguna vegada i em pot donar algun consell? O alguna altra "trampeta" natural i que no sigui perjudicial que em pugui servir?

Moltes gràcies!
Avatar de l’usuari
Aneris
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2076
Membre des de: dl. juny 11, 2007 1:08 pm
Ubicació: l'Anoia

Re: Poc suministre de llet - fenogreco?

EntradaAutor: Aneris » dv. oct. 23, 2020 11:16 am

Per què tens aquesta sensació? quina edat té el teu fill/a?
Imatge
Imatge
Imatge
M'encanten els moments en que se que s'ha de fer el correcte... m'agrada veure'ls passar mentre els saludo amb la ma :--/)
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Poc suministre de llet - fenogreco?

EntradaAutor: Gustineta » dl. oct. 26, 2020 1:52 pm

Hola Sandra!

Aquesta sensació que tens és força comuna, i més, quan fa poc que has tingut el teu fill. Però la veritat és que sovint és infundada. En un 97% dels casos, les mares tenen la llet que el seu nadó necessita. En general, és l'entorn, la pressió que ens imposem i la que ens imposen, la que ens fa creure que no tenim prou llet.

Has tingut problemes per instaurar la lactància? El teu fill té el frenet curt i no mama de manera eficient? El teu fill guanya pes bé? Sol estar tranquil en general i dorm bé (per bé, no vull dir seguit, vull dir que es desperta bé i sembla descansat)? Plora molt o està irritable sempre?

Mira, jo he passat problemes en la lactància. El meu fill va néixer letàrgic i s'adormia exageradament al pit. Ja vam sortir de l'hospital amb lactància mixta. Va recuperar el pes de naixement i vam començar a retirar suplement de biberó. Però no guanyava pes. Va començar a plorar tot el dia a està molt inquiet. Era treure'l del pit i plorar. Quan no dormia, estava al pit. Impossible treure-li'n; plorava si ho fèiem. Diagnòstic: passava gana. Tenia el frenet curt i no podia mamar de manera eficient. Vam treure el frenet i vam continuar amb lactància mixta amb un bon assessorament. Jo no em solia notar mai el pit ple, feia anar el tirallet per estimular i l'entorn em dia que tenia "poca llet". I jo plorava i m'ho creia. Però alhora veia que el meu fill remuntava de pes i estava més tranquil. Finalment, el biberó va deixar de ser necessari i el vam treure. El que em deien i jo em deia era mentida. Tenia prou llet. Tenia la llet que el meu fill necessitava. Avui en dia, té quasi 15 mesos i encara fem pit... (evidentment, en produeixo menys que al principi, però és que la producció es regula segons les necessitats del nadó)

Amb això et vull dir que no hi ha productes miracle que facin augmentar la producció de llet, és un mite. Però sí que hi ha assessores meravelloses que et poden ajudar si tens dubtes. I també et diria que confiessis en tu i en el teu fill i ignoris el que et digui l'entorn que et faci minvar la confiança en tu.

Si no hi ha cap problema, creu-me: tens llet. I ho estàs fent bé

Una abraçada
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::