Pic de creixement / crisi lactància

Tria el pit o el biberó.

monmach
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dt. jul. 02, 2019 9:34 am

Pic de creixement / crisi lactància

EntradaAutor: monmach » dt. jul. 02, 2019 10:32 am

Hola!

Tinc una filla de gairebé 4 setmanes. Quan en tenia 2 va començar a semblar que després de mamar tenia mal de panxa, treia la llengua, quedava vermella i estirava molt les cames; estava com ansiosa i demanava més pit, i així entràvem en un bucle que no s'acabava mai. A part, de fer moltes caques al dia, va passar a fer-ne només una molt més líquida. El pediatre ens va dir que tenia gasos, i que li féssim fer el rotet després de menjar; no el fa mai però almenys està dreta i sembla que ha millorat el mal de panxa. Però la llevadora ens va dir que semblava un pic de creixement.

Últimament sembla millor de la panxa i fa les caques habituals, però contínuament vol mamar: fa un pit, fa l'altre (uns 20' a cada un) i vol tornar a mamar, però sense que tingui temps a tenir més llet. Després està nerviosa perquè no en surt (o a mi em sembla que és per això). Vol pit, però es desenganxa, en torna a voler, estira el mugró enlloc de xumar, plora més...

Pot ser un pic de creixement que duri tants dies? Alguna s'hi ha trobat?
Avatar de l’usuari
Ally83
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. nov. 04, 2016 6:55 pm

Re: Pic de creixement / crisi lactància

EntradaAutor: Ally83 » dt. jul. 02, 2019 4:17 pm

Mommach primer de tot és normal, i tranquila que mentre mama surt llet, encara que els notis plens la succió produeix més llet, i si es normal que el pic de creixement duri, sobre tot si es una nena que creix rapidament...

A mi em va passar la meva filla va neixer petitona 49 cm i 3kg, els dos primers mesos de lactancia era pit tot el dia, teniem dies que descansava una mica i pensava que ja s’havia regulat però no, al següent un altre cop igual... es desesperant... pensava que no es trobava bé, xo el que feia era aumentar la meva producció! El que vaig fer va ser porteig amb teta fora, collit amb teta fora i així vaig anar normalitzant.... als dos mesos va començar a espaiar més les tomes i dormir sense mamar a la nit, i em va donar un respir... xq vaig estar molt cops tentada a fer un bibi, era desesperant, plorava i em sentia com una vaca....

Pensa que la meva filla en dos mesos va passar de percentil 50 a 75 i als 6 mesos estava en percentil 90.... ara amb 11 ja no fem pit, i te percentil 99. Necessitava benzina per creixer....

Ànims i intenta disfrutar i sobretot normalitzar, busca la manera de que et sigui el més cómodo posible!
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
Finals 2016 3 IA’s fallides
Maig 2017 FIV 4 embrions- transfer 2 20/5/2017 0 congelats- 31/05/2017 Abort bioquimic
Octubre 2017 2 embrions bons DGP
28/11/2017 transfer 1 embriò
9/12/2017 beta positiva
31/07/2018 neix la nostra petita
20/05/2019 te +
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Pic de creixement / crisi lactància

EntradaAutor: crunchi » dt. jul. 02, 2019 8:25 pm

hola,
A mi el que expliques em sona més a crisis de lactancia que per data et quadra perfectament. Amb LM no cal fer el rotet perque si té un bon agarre no entra aire. En cas de dubtes sempre millor anar a algin grup de lactancia i que tho miri una assessora en lactancia, no un pediatre.
Et recomano moltissim la app de lactaapp o aquesta web de Alba Padró que ho explica molt bé.
Https://albalactanciamaterna.org/lactan ... ecimiento/

Nosaltres estem amb la crisis dels 2 anys.... i bffff.... quan em veu nomes vol teta. Tan maco com agotador.

Anims Monmach!!! :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Pic de creixement / crisi lactància

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. jul. 02, 2019 10:34 pm

Hola Monmach,

Jo crec que com t'han dit les companyes podria ser una crisi de lactància. De totes maneres, pel que descrius que feia quan tenia dos setmanes m'ha recordat al que feia la meva filla amb 6 aproximadament, i era ni més ni menys que reflux. No arribava a vomitar però la llet li tornava a pujar pel coll provocant-li acidesa. Quan li passava això ella plorava, deixava el pit de cop, el tornava a agafar amb força com enfadada, molt característic és que quan deixava la teta ho feia arquejant l'esquena. A tot moment volia pit... La llet li calmava la cremor de l'episodi però a l'hora feia que tingués més reflux. Tot això ho vam saber després que comences a fer vòmits i parlés amb una amiga que el seu fill feia el mateix i l'havien diagnosticat de reflux i la vam portar a un digestòleg privat. Allà li va fer una eco abdominal i es veia clarament com la llet li tornava a sortir per la boca de l'estòmac i li pujava i baixava. I al cap del temps en les visites de seguiment i després de fer el tractament va deixar de veure's. Mira si era clar que jo que no hi entenc res en ecos ho sabia diferenciar perfectament.

Una altre de les coses que m'hi ha fet pensar és que el fet d'incorporar-la ha fet que millorés, així disminueix el reflux. Prova a donar-li sempre el pit el màxim incorporada possible. El cas de meva nena va resultar ser prou greu com per haver de tractar amb ompeprazol fins als 6 mesos (va fer un parell d'episodis d'ennegament amb el vòmit, i un vòmit gran en escopeta, des de la cadireta del cotxe el vòmit va arribar fóra de la porta que tenia oberta, un ensurt que no desitjo a ningú). Com et deia, al principi no tenen perquè arribar a vomitar, ja que al mamar tan poc i tenir l'estomac petit aquest no té prou força com per expulsar-ho fora. A mesura que mama més hi ha més llet i arriba a vomitar.

Mira si alguna cosa de la que t'explico et quadra en el que fa la teva filla per si pogués ser això. Sobre gasos també en va patir molts, no sé si hi està relacionat, i el que li anava millor era posar-li escalfor a la panxa (amb saquet de llavors), massatges, etc.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Pic de creixement / crisi lactància

EntradaAutor: Anna Maria » dc. jul. 03, 2019 2:18 pm

Bones,
doncs ostres, jo la veritat és que vaig tenir a l'Isaac bastant enganxat durant el dia... ben bé fins als 5 mesos. Hi va haver setmanes que era molt pesat, i jo el que feia és que quan ja feia més d'una hora que estava enganxat, el canviava de popa. Ell no va tenir refluxe, però treia glopades grosses a vegades. Amb el temps, vaig arribar a la conclusió que era per poder-se calmar per adormir-se (l'altra solució va ser fer caminates pel poble amb el cotxet, l'altra manera que s'adormís, vaig fer esport...). També recordo que no va tenir còlics, que solen venir cap al vespre, però tenia "l'hora bruixa" el que en el seu moment vaig apadrinar perquè ho vaig llegir per aquí i realment era el mateix. Cap al vespre, allà a les set més o menys, estava especialment irritable i molt demandant, suposo que perquè ja estava cansat de tot el dia. Ell les nits les feia prou bé, nits enganxat a la popa 1 o 2, feia tongades de 3o 4 hores dormint i popava uns minuts i tornava a dormir, en canvi de dia va ser durillo.
Jo anava llegint sobre les crisis de lactància, i realment no sé quan va començar-ne una i acabar l'altra, jeje. Ja et dic, jo vaig començar a notar milloria cap als 5 mesos, i després amb l'alimentació complementària em va anar més bé..
Pel que fa al que comentes Crunchi dels dos anys, l'Isaac també ho va fer, un període en què semblava com si "tiressim endarrera" en alguna de les rutines pel que fa a popa.
Mooooooooooooooooooooolts i molts ànims!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
monmach
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dt. jul. 02, 2019 9:34 am

Re: Pic de creixement / crisi lactància

EntradaAutor: monmach » dc. jul. 03, 2019 5:01 pm

Moltes gràcies a totes per les respostes!

Ally83, la meva també va pesar poc, 2700, i l'últim cop que la vam pesar (fa uns 15 dies) ja pesava 3 kg. Potser és això que dius tu... una crisi que dura molt, i la solució és que vagi xumant. Jo em poso nerviosa sobretot quan la veig ansiosa. Quan vol mamar tant, encara ho porto bé, paciència i anar fent (menys a la nit, que no puc dormir gaire), però quan la veig incòmoda i ansiosa em costa més de dur.

Crunchy, he consultat la web, molt interessant! I lliga bastant, però una mica més llarg en el temps...

Jomateixa82, ostres, doncs no sé si podria lligar amb el que li passa a la meva... de glopades gairebé no en fa mai, i vòmits ho ha fet dues vegades, un cop que havia mamat molt i no havia estat gens dreta, i un altre cop amb cotxe, en una carretera amb molts revolts. Quan mama va fent una estona, però sovint nerviosa, el que deia: estirant les cames i movent-se molt. Després, de cop deixa anar el pit, però de seguida en demana més... Tornaré a parlar amb el pediatre i la llevadora, a veure si pot ser això. Pels gasos ens va anar molt bé fer-li moure les cames i portejar-la.

Anna Maria, gràcies també pels teus comentaris.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Pic de creixement / crisi lactància

EntradaAutor: Anna Maria » dc. abr. 08, 2020 8:12 pm

marta5 ha escrit:Moltes gràcies xiques pels vostres comentaris, m'han servit de molta utilitat per solucionar dubtes. Un petonet xicotet :)


Hola Marta, me n'alegro que t'hagin estat d'utilitat. Per aquí encara voltem, és a dir que si et convé tu pregunta!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::