No vol pit i em plantejo deixar-lo

Tria el pit o el biberó.

Avatar de l’usuari
nuit
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 310
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 11:53 am

No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: nuit » ds. maig 05, 2012 5:36 pm

Hola noies, a veure si em podeu ajudar o aconsellar...
La meva nena té tres mesos i des del mes i mig que el pit és una batalla. En algunes tomes quan la poso al pit em plora i brama, i no vol veure el pit ni en pintura. Al principi em pensava que era perquè no tenia gana, perquè ella mai plora ni e queixa de gana fins que li ensenyo el pit (és com si nose'n recordés de que ha de menjar fins que no li ensenyo)i llavors li entra la gana de cop i és posa histèrica! plora i plora i no hi ha manera de que s'agafi al pit, fins que a base d'insistir i insistir s'acaba agafant i llavors s'adona que allí hi ha la llet i acaba menjant. Hi ha vegades que la lluita dura mitja hora o una hora fins que no decideix xuclar i per tan menjar.
Ara ja té tres mesos i la cosa continua igual, a mi m'encanta donar-li el pit, i quan s'agafa a la primera i menja bé, ho disfruto moltíssim, però quan tenim ua mala toma, és molt estressant, pequè veig que ella ho passa molt malament i jo em poso molt nerviosa, així que ara emplantejo de si dixar de donar'li el pit.
Ella no ha augmentat mai massa de pes, va fent però justet tot i que la infermera em iu que no em preocupi i que no li cal suplement, però és clar, veure que el fet de donar'li el pit ha de ser a canvi de tants plors i disgustos, doncs nosé... potser no val la pena, no??
Alguna de vosaltres si ha trobat? o que farieu en el meu cas??
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: Tutty29 » ds. maig 05, 2012 5:49 pm

Hola nuit!!Jo tinc un bebe de 3 mesos i nomès l'hi vaig donar pit el primer mes perque no m'hen sortia gaire i el nen passava gana, i mira que me la treia amb el llevallets i al final vam incloure LA i el nen content.
Avatar de l’usuari
Nuri g
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: Nuri g » ds. maig 05, 2012 6:31 pm

Hola nuit,

Has sentit o llegit sobre les crisis de creixement?

Els brots o crisis de creixement són periodes en que es produeix un desajust entre la demanda de llet del bebe i la producció dels teus pits. Un cop tens la pujada de llet després del part, la producció dels pits es van regulant a poc a poc, durant els primers 15 dies tot va com una seda i de cop i volta el bebe comença a demanar més, a totes hores, sembla que no en tingui prou... és la primera crisi de creixeemnt.

El bebe mama moltes més vegades del que feia per augmentar la producció. A vegades també rebutja el pit... plora, sembla que es vol agafar, però no... al final no sap si té gana o no... dubtes... A la segona i tercera crisi de creixemnt sol passar això. I crec que és el que a tu et passa.

Les 3 crisis de creixement es tenen (aproximadament) en aquests periodes:

- Als 17-20 dies... i dura 3-4 dies
- Al mes i mig.... i dura 1 setmana
- La crisi dels 3 mesos (a les nenes sol coemnçar als 2 mesos i mig i als nens cap als 4) i dura un MES!!!
I a la nit no passa res.... sembla que no tingui res... només mama malament de dia... veritat?

Mira't aquest enllaç (http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... recimiento) ho explica molt bé.

O sigui, ara mateix estas vivint la crisi dels 3 mesos... la més dura psicologicament, perquè et fa dubtar de tot. I si, dura un mes, però acaba passant. Tingues una mica de paciència, perquè és la Última Crisi, i després la lactancia es consolida.

En el meu cas, ell tampoc volia pit, si m'assentava al sofà s'enfurismava i no xumava... així que vaig començar a provar coses diferents... i només vaig trobar una manera en que si xumava.... agafar-lo a coll i caminar i així si.... no et preocupis... un cop passat aquest mes tot tornarà a la normalitat.

Si t'agrada donar el pit.... continua, donat algunes setmanes més de marge i ho hauràs aconseguit!!!!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: carbasseta » ds. maig 05, 2012 7:26 pm

Holq!
subscric tot el q diu la nuri g! nosaltres no hem tingut crisis series, pero vam estar uns dies q tb s'enfurismava molt, sobretot si l'obligava. la meva solucio va ser pit enlaire i posar-me a jugar amb ella, fent-li carantonyes amb el pit a prop de la seva boca i llavors ella sola s'hi enganxava.i si no en volia, res de forçar-la.
anims, q amb una mica mes de paciencia passara la crisi i us adaptareu!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
tacai
:: tigre
:: tigre
Entrades: 744
Membre des de: dg. jul. 31, 2011 11:50 pm

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: tacai » ds. maig 05, 2012 7:49 pm

hola nuit,
avui just m'ha passat algo semblant amb la meva filla de 4mesos, i he pensat... ja està, no vol el meu pit, i si no tinc prou llet, etc... hem acabat les dues plorant, ella nerviosa i jo perquè em rebutjava el pit...

li he acabat donant un bibe, ... té moquets, i jo crec que això li impedia mamar.

dp estic llegint el llibre de Carlos Gonzàlez, un regal per tota la vida, i just parlava del que m'ha passat, a vegades rebutjen perquè no tenen més gana, perquè els obliguem, i ells es tiren enrera, també diu que si estem nervioses ells també si posen i que si ho estan millor tranquil·litzar-los abans de donar-li el pit perquè sinó es contraproduent, i acaba plorant el nen i la mare (el que m'ha passat a mi!)...

a vegades si està molt nerviosa, li dono el xumet, i quan està més tranquil·la li dono el pit, faig el canvi. Potser pots probar això, és a dir, sempre que agafi el pit ha d'estar tranquil·la, i tu també...

jo després a la tarda ja li he pogut donar de nou el pit, portava una rallamenta... així qeu potser som nosaltres i no els nens (segurament ;))
espero que puguis seguir amb la LM si ho disfrutes tant, també pots anar a un grup de lactància, que segur t'ajudaran!

Potser està en mala posició,...

una abraçada
Avatar de l’usuari
nunus
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: nunus » dg. maig 06, 2012 12:49 am

Hola nuit,

Estic totalment d'acord amb el que et comenta la Nuri g.

Amb el meu fill gran ens passava exactament el que tu descrius, i era desesperant, sobretot pel fet de no saber si té o no té gana... hi havia preses realment estressants, però segurament que quan es desperta a la nit no ho fa, oi?

Amb el petit ho he viscut d'una altra manera perquè ja sabia de què anava. O potser és que no han estat crisis tan fortes...

Jo de tu prendria paciència si estàs convençuda de voler donar-li el pit. És una etapa més i ja passarà. Sobretot no t'angoixis. Simplement pensa que els teus pits han de produir més llet (perquè ella en necessita més),i és la teva petita qui ho ha de fer. Si li dones biberons provocaràs justament l'efecte contrari.

Ànims, guapa! :ok: :-o00m
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
nuit
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 310
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 11:53 am

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: nuit » dg. maig 06, 2012 8:59 pm

Hola noies,
gràcies per les respostes!! m'heu tranquil·litzat molt de veure que al menys la meva filla no és l'unica que em fa això al pit. Ara a més s'està al pit només 5 minuts i ja em comença a rbutzar el pit i a plorar, quan fins ara sempre havia fet tomes de 30 minuts, i nosé, sembla com si amb 5 minuts no pugués ser que ja en tingui prou!
Vosaltres que feu quan rebutza el pit?? insistiu fins que s'agafi, o ho deixeu estar i o torneu a provar més tard a veure si llavors en vol? és que si insiteixo acabem amb plors i nervis, i si la separo del pit és queda tan ampla...i nosé que fer!
Aquesta setmana a més ha començat a fer les caques més verdes, creieu que és normal??
Avatar de l’usuari
Nuri g
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1046
Membre des de: dv. feb. 05, 2010 3:27 pm
Ubicació: Girona

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: Nuri g » dg. maig 06, 2012 9:38 pm

Hola nuit,

La durada de les preses es va escurçant a mida que creixent.. milloren la tècnica, tenent més força. Potser que les preses de 30 minuts passin a ser de 10-15 minuts, perfectament.

Com i on li dones al pit? Has provat de donar-li estirada al llit i a les fosques?
Recordo que quan em rebutjava el pit, el que feia era deixar-lo tranquil durant 10 minuts i tornar-ho a intentar. Com ja t'he dit, a mi em va funcionar donar-li el pit en moviment... si, un rotllo, però només va caldré fer-ho 3-4 setmanes. Segur que hi ha alguna manera en que si que voldrà.... ves provant llocs diferents i postures noves a veure si la trobes.

Si aquests últims dies fa les caques verdes és que no mama suficient estona del mateix pit. La raó de que siguin verdes és que contenen més proporció de lactosa. La llet del principi de la presa té molta més proporció de lactosa que la del final de la presa, i si dius que només mama 5 minuts es degut això. No et preocupis... a part del color de les caques i que pot tenir més gasos, no implica cap problema.

Ves probant i segur que trobes la manera de que mami més.... estigues tranquila, com més nerviosa estàs menys ganes tindrà de mamar. REspira a fons i pensa que aviat passarà.... ànims!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Nora2007
:: rateta
:: rateta
Entrades: 166
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:30 pm

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: Nora2007 » dl. maig 07, 2012 2:37 pm

Hola Nuit i demés, una cosa que també pot ajudar-te, ajudar-vos, és anar a un grup de suport a la lactància. A Barcelona i ha uns quants, també a sabadell, sant cugat, cerdanyola, etc. on vius? si vols envia'm un privat i et paso les dade del que tinguis més aprop. Compartir, xerrar i moltes vegades escoltar, també ens ajuda. En els grups de suport hi ha assesores fantàstiques i també més mares, pares i nens, animeu-vos!!
Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: carbasseta » dt. maig 08, 2012 3:57 pm

Hola de nou!
jo vaig a un grup de tant en tant i és fantàstic!
respecte el temps de la presa, la meva a vegades amb 3minuts en té prou, comptats de rellotge, eh?! al principi em vaig amoinar, pero despres d'enganxar-me un dia la barbeta i deixar-me un morat per succionar-la un moment em va quedar clar q la nena mamava!
lo de les caues jo no ho sé...les ha fet poques vegades de color verd...
ànims!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mirall
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 6:56 pm

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: Mirall » dt. maig 08, 2012 8:35 pm

A mi això de no voler agafar el pit m'ho ha fet molt poques vegades, només algún cop abans de dormir que li havia agafat una rabieta i no hi havia manera de tranquilitzar-la. En aquest casos esperava que li passés la rabieta balancejant-la als braços i, més tranquil.la, acabava mamant normal.
el que sí que em va sorprendre és el que comentes del canvi en l'estona de la presa. Al principi s'hi estava una quart d'hora a cada pit, al cap d'un parell de mesos amb cinc minuts en tenia prou!!! I mama el mateix, la llet quantitat de llet no ha disminuit pas :-D
Imatge
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: mar2012 » dv. set. 05, 2014 2:58 pm

Hola
Pujo aq post pq al meu nen li passa tb aixo... De fet es com si es baralles amb el pit a cada presa i des d ahir a la nit es veure el pit i començar a plorar com un deseperat.. Te tres mesos i solent menja be adormit. Penseu q pot ser la crisi dels tres mesos??
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dv. set. 05, 2014 3:03 pm

mar2012 ha escrit:Hola
Pujo aq post pq al meu nen li passa tb aixo... De fet es com si es baralles amb el pit a cada presa i des d ahir a la nit es veure el pit i començar a plorar com un deseperat.. Te tres mesos i solent menja be adormit. Penseu q pot ser la crisi dels tres mesos??



Doncs swgurament si és la crisi dels 3 mesos... Paciència que passa!
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: martina13 » dv. set. 05, 2014 3:59 pm

La meva al 3 mesos i mig va dir prou teta i vaig passar al bibi
rita2013
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dt. jul. 23, 2013 4:38 pm

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: rita2013 » dv. set. 05, 2014 8:52 pm

Jo tb penso que és la crisi del tres mesos! Paciència i mira d'anar a un grup de lactància, segur que et poden ajudar. Ànims!!
RAPUNZELL
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. feb. 15, 2013 2:36 pm

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: RAPUNZELL » dg. set. 07, 2014 12:34 am

Mar, la meva quan te són u li ofereix ho el pit pensant que es gana, el veu i es posa a olorar i gira la cara. Aleshores la bressolo, dorm a coll una estona i quan desperta mama perfecte.
Prova el que tt'han dit, bressolar
Avatar de l’usuari
nunus
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

Re: No vol pit i em plantejo deixar-lo

EntradaAutor: nunus » dj. set. 11, 2014 12:15 am

mar2012 ha escrit:es com si es baralles amb el pit a cada presa i des d ahir a la nit es veure el pit i començar a plorar com un deseperat.. Te tres mesos i solent menja be adormit. Penseu q pot ser la crisi dels tres mesos??


És el mateix que pensava jo quan ho va fer el meu fill gran: "sembla que es baralli amb el pit!"

Molta paciència - segur que passarà en uns dies! :ok: :-()-)
Imatge
Imatge

Torna a “La llet”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::