Part amb epidural o sense?

Experiències i pors del moment més desitjat.

laiayf
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dv. feb. 05, 2016 9:35 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Part amb epidural o sense?

EntradaAutor: laiayf » dt. març 01, 2016 8:38 am

Fa temps que em ronda pel cap, valorar si voldria epidural o no en el meu part.

La meva cunyada amb l'epidural va tenir forces problemes, i no m'amoïna molt haver-la de demanar, quan em diguin que sino ja no hi ha temps.
No et poses de part tan ràpid (tan de cop) i els dolors són graduals.

Però no sé si seré prou valenta, o el meu cos aguantarà tanta estona (no és la intensitat, sino l'estona que pot durar per no quedar esgitada).

Alguna que tingui experiències o alguna lectura recomanada?

Em costa trobar més informació de tot el procés de l'embaràs que no sigui el més típic!

Merci

Laia
Una fotògrafa de casaments, nadons i embaràs, ara embarassada!
http://www.laiayllafoto.com
DPP: 19/07/2016
silviette
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dg. gen. 18, 2015 8:13 am

Re: Part amb epidural o sense?

EntradaAutor: silviette » dt. març 01, 2016 8:42 am

A mi em va anar molt bé llegir el llibre de Consuelo Ruiz "Parto sin dolor". Em va ajudar a veure el procés de part com quelcom molt natural i fins i tot vaig tenir al meu fill sense epidural.
Imatge
laiayf
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dt. març 01, 2016 8:49 am

silviette ha escrit:A mi em va anar molt bé llegir el llibre de Consuelo Ruiz "Parto sin dolor". Em va ajudar a veure el procés de part com quelcom molt natural i fins i tot vaig tenir al meu fill sense epidural.

Doncs me l'anoto!
Tens crònica? Encara que crec que no hi puc accedir encara!
Com vas preparar-te? Ioga, relaxació?
Laia
Saris
:: gosset
Entrades: 498
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

EntradaAutor: Saris » dt. març 01, 2016 9:14 am

Laia,

Jo també vaig estar plantejant-me el tema un munt de vegades, vaig anar a xerrades, etc. i al final va ser una cessària programada. El que et voldria dir és que t'informis i preparis toooot el que necessitis, però sobretot no et capfiquis. Un cop arribat el moment, veuràs tu millor que ningú què necessites, i si vols un part sense epidural i al final la demanes, no passa res.

En el meu cas, em va servir de molt informar-me, perquè m'agrada i ho gaudeixo, però també aprendre a acceptar les coses com arriben.

Al curs de preparació al part ens van advertir d'això, i posaven l'exempre d'una mare que no volia epidural, i aguantava com podia, fins que es va relaxar, va demanar epidural i abans de posar-li, el nen sortia.

Hi ha coses del part que no es poden controlar. Tu gaudeix del moment, què és preciós.
Imatge Imatge
laiayf
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dt. març 01, 2016 9:19 am

Saris ha escrit:Laia,

Jo també vaig estar plantejant-me el tema un munt de vegades, vaig anar a xerrades, etc. i al final va ser una cessària programada. El que et voldria dir és que t'informis i preparis toooot el que necessitis, però sobretot no et capfiquis. Un cop arribat el moment, veuràs tu millor que ningú què necessites, i si vols un part sense epidural i al final la demanes, no passa res.

En el meu cas, em va servir de molt informar-me, perquè m'agrada i ho gaudeixo, però també aprendre a acceptar les coses com arriben.

Al curs de preparació al part ens van advertir d'això, i posaven l'exempre d'una mare que no volia epidural, i aguantava com podia, fins que es va relaxar, va demanar epidural i abans de posar-li, el nen sortia.

Hi ha coses del part que no es poden controlar. Tu gaudeix del moment, què és preciós.

És una mica la meva filosofia. Crec que no cal patir tant com altres amigues meves que diuen, "jo només entrar per la porta, l'epidural", home, no cl tenir tanta por xd.
Si cal, la demanes, mentre hagis avisat que t'indiquin fins quan ets a temps.
El que em falla és això, on informar-me, com preparar-me...Com ho vas fer tu? Després que la natura o els metges, si alguna cosa no va bé, decideixin!
Laia
Saris
Entrades: 498
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

EntradaAutor: Saris » dt. març 01, 2016 9:26 am

Jo vaig anar a xerrades de la lligadelallet (on la veritat em va semblar tot una mica radical, perquè el meu fill venia de natges i em vaig sentir una mica bitxo raro per no voler provar un part de natges), però em va servir de molt entendre el procés del part. També vaig llegir blogs on explicaven la interrelació entre les tres hormones del part (que només recordo l'oxitocina i l'adrenalina, crec) i com una podia anular l'altre i aturar el part, en segons quines circumstàncies.

No recordo on més vaig trobar info, info que parlava de les posicions, el moviment, etc. Vamos, totes aquelles coses força lògiques que tenim oblidades perquè ens les han borrat. A l'hora de parir, tu sempre veus una dona estirada i et sembla allò més normal del món. Quan et diuen que no té gaire sentit, ho veus clarament.

En el meu cas, quanta més informació tenia (sense agobiar-me ni obsessionar-me) més tranquila estava. I ja veus, que al final res de res, cessària i fora. I va ser una decissió conscient.
Imatge Imatge
laiayf
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dt. març 01, 2016 9:40 am

Saris ha escrit:Jo vaig anar a xerrades de la lligadelallet (on la veritat em va semblar tot una mica radical, perquè el meu fill venia de natges i em vaig sentir una mica bitxo raro per no voler provar un part de natges), però em va servir de molt entendre el procés del part. També vaig llegir blogs on explicaven la interrelació entre les tres hormones del part (que només recordo l'oxitocina i l'adrenalina, crec) i com una podia anular l'altre i aturar el part, en segons quines circumstàncies.

No recordo on més vaig trobar info, info que parlava de les posicions, el moviment, etc. Vamos, totes aquelles coses força lògiques que tenim oblidades perquè ens les han borrat. A l'hora de parir, tu sempre veus una dona estirada i et sembla allò més normal del món. Quan et diuen que no té gaire sentit, ho veus clarament.

En el meu cas, quanta més informació tenia (sense agobiar-me ni obsessionar-me) més tranquila estava. I ja veus, que al final res de res, cessària i fora. I va ser una decissió conscient.

Genial! M'anoto lligadelallet !
Ara els busco i miro què fant.
Jo també penso que la informació és poder!
Laia
garota
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dt. març 01, 2016 9:51 am

Bones maca! Felicitats pel teu embaràs!

Està molt bé que et plantegis aquestes opcions, em refereixo a que està molt bé que ens replantegem les coses i busquem opcions, perquè ajuda a estar molt més tranquila,... Va ser el meu cas. Durant l'embaràs jo pensava,.. Si si no em poso l'epidural? Aguantaré? Farà molt mal? M'ho anava plantejant, hi anava pensant però no m'agobiava. Em tocava parir a l'Hospital de Terrassa, un hospital respectuós amb el part natural, i estava tranquila.
El dia que complia 40 setmanes, tenia corrtges a l'hospital per primera vegada. A les 10 del matí erem allà, me les van fer i es registraven contraccions cada 5 minuts, que jo no notava,....
Un cop fetes em van fer passar a consulta per mirar si estava dil·latada perquè les contraccions eren seguides,.. Però no ho estava,només un dit els passava,...i cap a casa.
A casa notava una mica méslescontraccions i continuaven molt seguides, i a les 4 hi vam tornar. Es registraven contraccions més forteson jo ja havia derespirar una miqueta a consciència, cada 5 minuts, però seguia sense dil·latar. A les 7 em van enviar a casa. La llevadora em va aconsellar que si tenia banyera em banyés. I li vaig fer cas. Vam arribar a les 7 i poc de la tarda a casa, i jo ja no estava còmoda. Les contraccions eren fortes, i em vaig posar a la banyera. Em vaig relaxar molt però quan vaig sortir,.... Tenia ganes d'apretar! Vam estar una estona a casa mirant com anava tot, però les contraccions no em deixaven espai entre una i l'altra, i a més vaig trencar aigües,....vam sortir de casa volant!!! Per sort vivim a prop de l'hospital. Vaig arribar amb unes contraccions força fortes i seguides. Em van passar a una consulta, li vaig dir que tenia ganes d'apretar,... I ella ja va mobilitzar a tothom. Em va mirar,.....i ja es veia el cap!!!
Em van passar com van poder a la sala de parts, em van fer una via per si un casa però no la van connectar mai. Estava dil·latada completament i em va dir que lògicament bye bye epidural. I suposo que a l'haver-mepassat pel cap durant l'embaràs, haver-hi donat voltes,....i el subidón del moment va fer que no em preocupés gens. Vam entrar a l'hospital a les 20:50 i a les 21:35 el petit ja havia nascut. Un part preciós, en la postura que vaig voler, només amb la llevadora i una resident de ginecologia, vaig participar en tot, fins i tot el vaig treure jo!
Cap punt, em vaig aixecar jo sola fins al llit on em van portar a l'habitació, vam fer pell amb pell 2 hores, el vaig vestir jo, un cop a dalt, vaig sopar, vaig fer pipí perfectament i molèsties zero.
Jo sense dubte, si espot fer, recomenaria sempre un part sense epidural. Em trobava tan bé. Tan a gust. Va ser molt intens i molt bonic.
En fi quin rotllo t'he fotut, però era perque veiessis quesi t'ho planteges està bé. Un cop sigui el moment ja ho veuras que fas. Totes les opcions són meravelloses. Jo recordo un tacte que me van fer a la tarda que vaig pensar si això ja em molesta imagina't el part! Voldré epidural! I mira, res de res, i és un dolor totalment acceptable i tolerable.
Ànims i sigui el que sigui serà el millor dia de la teva vida, amb epidural, sense o cessària.
Felicitats i a gaudir-ho molt!
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

EntradaAutor: petipe » dt. març 01, 2016 10:23 am

Això de que el dolor és tolerable i acceptable és molt discutible, depèn sobretot del llindar del dolor de cadascuna. Garota, penso que vas tenir un part fantàstic i magnífic, però em penso que no és l'habitual i menys si va ser un primer part.

Jo en el primer part no volia epidural, però com que no havia parit mai, acceptava que potser no aguantaria. A casa, vaig aguantar les contraccions perfectament però en arribar a l'hospital em van posar oxitocina sense dir-m'ho (suero van dir). I allà tot va canviar. El dolor era constant, sense descans i horrorós. Tot i així encara vaig resistir unes hores, però amb tant de dolor no em relaxava i dilatava molt lentament. Al final, vaig accedir.

Amb el segon part, vaig tenir molt clar que no volia epidural. I sí, per mi, com diu la Garota, va ser un dolor molt tolerable i acceptable. Va ser un part rapidíssim i vaig arribar a l'hospital en fase d'expulsiu. Dues experiències totalment diferents.

Laia, et diria que has de tenir-ho i deixar-ho clar a l'hospital on vagis, i que, en general sempre pots canviar d'opinió. Ningú et retraurà que en un principi no volguessis epidural. Però tampoc ho has d'idealitzar perquè després, si no va com tu vols, genera molta frustració. T'ho dic per experiència (del primer part) i per l'experiència d'altres mares. Totes voldríem un part com el de la Garota però no és possible sempre. Jo crec que en el primer, si no m'haguessin posat oxitocina ho hauria aconseguit però això no ho sabré mai. En el segon, tenia claríssim que no volia epidural i l'experiència segur que em van ajudar a parir tan ràpid i tan fàcilment!
pesoleta314
:: conillet
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

EntradaAutor: pesoleta314 » dt. març 01, 2016 11:13 am

Estic molt d'acord amb el que et diuen totes: informació i sobre la marxa. Tot i que penso que tenir les coses clares des d'un bon principi ajuda molt. Jo vaig anar a les xerrades que feia l'hospital on paria, que en fan una per parts naturals i una per parts amb epidural. En aquest segon cas, t'entreguen un dossier amb tots els pros i, sobretot, contres de l'epidural i t'ensenyen un consentiment que, teòricament, et fan signar abans de posar-te-la (jo no vaig signar res). Penso que va estar molt bé que el mateix anestesista ens fes la xerrada i ens ho expliqués de primera mà. va ser molt sincer i no va "amagar" els possibles efectes adversos. I al dossier també estava tot detallat.

Jo vaig anar al part en plan "a veure què em trobo". Em vaig informar zero del part natural. A casa, les contraccions de conya, però a l'hospital va canviar la cosa. Em van posar amb monitors estirada durant quasi una hora, fet que va convertir les contraccions en insuportables. Imagina't no poder-te moure! Total, que se'n va anar en orris la idea de no posar-me l'epidural (li tenia pànic però clar, sense haver-me preparat gens, jo no sé què esperava. Baixava de l'hort, també :content: ).

Ara m'estic preparant per tenir un part natural pel segon, però de nou sense voler-ho idealitzar pel que pugui passar. Però crec que és important tenir les idees clares; al moment del part tot són nervis, presses, pors... i si no es tenen les idees clares tot vola. i ep! Que tens tot el dret a demanar l'epidural si no pots més, espero que s'entengui que no estic dient que és el "malo malísimo". Pel que he anat llegint, com diu la Saris, un dels punts clau és entendre tot el procés de part en detall per tal de reduir la por. I l'altra cosa que he anat llegint és procurar ser el màxim d'instintiu possible, que al cap i a la fi som animals, i parir és molt més animal que racional.
garota
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dt. març 01, 2016 11:16 am

Totalment d'acord petipe, m'he deixat de puntualitzar que cadascú ho pot viure diferent. I potser el meu llindar del dolor és doferent a alguna altra dona,... Però també crec que és força mental. I que tenim poques experiències al voltant sense epidural i poca info.
De fet la gine que em va visitar desprês es pensava que era el 3r fill jajaja. I jo,..nono, el primer jajaaj
laiayf
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dt. març 01, 2016 6:46 pm

Què bé totes les vostres aportacions

Penso que el part de la garota és el que voldriem totes...però cops és el que dieu, no pot ser, o t'espantes (normalíssim) i no t'hi atreveixes.

Totalment d'acord amb tu pesoleta314 sobre la marxa, no em vull sentir pas malament per si al final la demano (i encara no ho tinc clar eh?), però la informació et dóna el poder. Per quan et toca per cert?

petipe, impossible amb oxitocina...no hi ha qui ho aguanti...i quina marranada que no et diguéssin que te la posaven no? Aquestes coses si que fan ràbia. No deuries saber què et passava!

Laia
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

EntradaAutor: Alesta » dc. març 02, 2016 6:46 pm

A donallum també t'informaran.

jo et recomanaria que t'informessis molt sobre quin es el protocol de l'hospital on pariràs. Alguns prometen molt i després passa com amb la petipe :ufs:

per altra part hi ha moltes maneres d'alleugerir i suportar el dolor del part. Podries buscar alguna xerrada sobre part natural o contactar amb alguna doula que t'expliquin algunes d'aquestes maneres. Si pts fes ioga o meditació específic per embatassades, et donatà eines.

Informa't sobre postures per parir i com es mou el bebè a través del canal de part per tal que puguis adoptar la postura que millor et vagi segons el moment en el que estiguis.

Aprèn la diferència entre una contracció de part o d'expulsiu i les prèvies, les de dilatació ja que en aquest impàs és quan moltes dones es bloquegen, demanen epidural i el part s'enlenteix, quan en realitat ja estaven en l'expulsiu.

I no sé, si vols més info digues-m'ho! :ok:
pesoleta314
Entrades: 380
Membre des de: dv. des. 13, 2013 3:17 pm

EntradaAutor: pesoleta314 » dj. març 03, 2016 11:18 am

Laiayf, em toca per mitjans de maig :)
shieldmaiden
Membre des de: dj. nov. 12, 2015 4:16 pm

EntradaAutor: shieldmaiden » dj. març 03, 2016 11:32 am

Bon dia!!!

També m'ho estic plantejant a dia d'avui. Llegint experiències veig sempre que hi ha de tot per les dues bandes. Experiències bones i dolentes amb i sense epidural. Per tant crec que aniré fent segons em senti el mateix dia. Tampoc sé com estarà posicionada la meva filla, com aguantaré el dolor...etc així que crec que hi juguen moltes coses que poden fer que acabi sent una cosa ràpida, lenta i amb més o menys dificultats. Per sort em toca Sant Pau i crec que allà si que respecten bastant les teves decisions i també he començat ioga amb una llevadora que penso que em pot ajudar bastant. Alesta m'agradaria saber sobre totes aquestes fases del part. En el llibre que recomenàveu al principi hi ha informació d'això? (Consuelo Ruiz "Parto sin dolor")

Gràcies per les vostres experiències!
Imatge
laiayf
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dj. març 03, 2016 5:42 pm

Alesta ha escrit:A donallum també t'informaran.

jo et recomanaria que t'informessis molt sobre quin es el protocol de l'hospital on pariràs. Alguns prometen molt i després passa com amb la petipe :ufs:

per altra part hi ha moltes maneres d'alleugerir i suportar el dolor del part. Podries buscar alguna xerrada sobre part natural o contactar amb alguna doula que t'expliquin algunes d'aquestes maneres. Si pts fes ioga o meditació específic per embatassades, et donatà eines.

Informa't sobre postures per parir i com es mou el bebè a través del canal de part per tal que puguis adoptar la postura que millor et vagi segons el moment en el que estiguis.

Aprèn la diferència entre una contracció de part o d'expulsiu i les prèvies, les de dilatació ja que en aquest impàs és quan moltes dones es bloquegen, demanen epidural i el part s'enlenteix, quan en realitat ja estaven en l'expulsiu.

I no sé, si vols més info digues-m'ho! :ok:

M'encanta el que dius!
És molt provable que m'apunti a les classes de ioga i assessorament de la Isabel Coca, la coneixes? Tracta tots aquests temes i dóna suport en tot moment.
Laia
laiayf
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dj. març 03, 2016 5:43 pm

shieldmaiden ha escrit:Bon dia!!!

També m'ho estic plantejant a dia d'avui. Llegint experiències veig sempre que hi ha de tot per les dues bandes. Experiències bones i dolentes amb i sense epidural. Per tant crec que aniré fent segons em senti el mateix dia. Tampoc sé com estarà posicionada la meva filla, com aguantaré el dolor...etc així que crec que hi juguen moltes coses que poden fer que acabi sent una cosa ràpida, lenta i amb més o menys dificultats. Per sort em toca Sant Pau i crec que allà si que respecten bastant les teves decisions i també he començat ioga amb una llevadora que penso que em pot ajudar bastant. Alesta m'agradaria saber sobre totes aquestes fases del part. En el llibre que recomenàveu al principi hi ha informació d'això? (Consuelo Ruiz "Parto sin dolor")

Gràcies per les vostres experiències!

M'han recomanat per una altre banda aquest llibre...l'haurem de buscar!
Laia
laiayf
Contacta:

EntradaAutor: laiayf » dj. març 03, 2016 5:44 pm

pesoleta314 ha escrit:Laiayf, em toca per mitjans de maig :)

Una miqueta abans que jo, doncs! Sóc de juliol!
Laia

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::