Part al Santa Caterina, què portar?

Experiències i pors del moment més desitjat.

Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. juny 15, 2015 3:49 pm

Hola,

Tindrem la nostra filla al Santa Caterina d'aquí a uns mesos. A totes les llistes de canastretes et diuen què dur de roba més o menys etc,... però el meu dubte és si li primera muda del nadó l'hem de portar o li posen d'hospital (si és públic, clar...). M'han comentat que sobretot el gorrito que se li posa primer queda molt brut i sovint inservible, i per tant, si l'he de dur jo en compraria un més "baratillo" pel primer moment, ja que els que hem comprat són molt monos, doncs ens feia il·lusió, i no m'agradaria haver de tirar-los. Ens ho donaran tot a l'hospital (gorrito i robeta) i ja el podré vestir a l'habitació quan el nadó estigui net? Ho he de portar com si fos un privat, en una bosseta amb el nom, etc i si queda gaire brut mala sort?

Si que em van recomanar que portés les camises de dormir meves només per a l'habitació, que durant el part, per molt que em fes gràcia posar-me'n de meves quedaria molt bruta i millor que utilitzes el que em donéssin de l'hospital.... Tema bolquers, etc en principi també te'ls donen oi? N'agafaré per si de cas, però no vull anar carregada com una mula si no cal...

Les que heu parit allà com ho vareu fer?
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: garota » dl. juny 15, 2015 4:01 pm

Jo no he parit a Santa Caterina però si a un públic, i la robeta la portes tu, la primera muda és teva. Nosaltres vam
Posar-li una de molt cuca i tot i que es va tacar, rentant-la va marxar. El gorret si que ens en van deixar un perque vam arribar tan apurats ja de part, q les bosses es van quedar al cotxe, i un cop va néixer li can posar un de groc, mentre feiem el pell amb pell.
Bolquers tb els portes tu ells bo te'n donen. A mi em van donar: ampolleta d'alcohol de 70•, un paquet de compreses ( tires enrotllables que tallaves a la mida que volies) i ja està...... Millor que ho portos tu que sinó..! A les privades sí que donen coses però a la pública no tant.
I pel part, cert, molt més còmoda la camisa amb el cul. L'aire, per parir, per donar pit.....jo vaig parir sense però, va ser un part natural sense epidural a l'hospital i em van deixar fer el q jo volia. Pensa q a Santa Caterina tindreu tb mooolta llibertat!!
Felicitats per l'embaràs i gaudiu molt d tot que és espectacular!!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. juny 15, 2015 4:13 pm

Hola garota!

Així jo anava completament equivocada!!!! Pensava que et donaven més coses a la pública que a la privada!! De fet crec que a la llista de coses que ens va passar la llevadora no parlava de portar bolquers a l'hospital!! Ja ho miraré de nou... Així millor agafo una mica de tot... Almenys per un dia i que els avis o el papa (quan vagi a dutxar-se a casa, pobre d'ell que marxi gaire lluny jejeje) vagin portant més coses quan ens vinguin a veure si ho anem gastant...

El que em sabria greu és portar robeta maca (en tenim d'altre més "bàsica") i que quedi feta una caca i no poder aprofitar-la (així m'ho van pintar, almenys amb el tema gorrito unes conegudes...), si realment rentant es pot aprofitar la posarem mona des del primer moment!! Per cert!! Si neix a l'agost també cal posar-li pantaló llarg?? Gaires dies?? Tots els bodis que tinc són curts (màniga llarga o curta, però sense "cames") excepte un conjunt que va jerseiet i pantalonets per separat... Compro més pantalonets que combinin amb els bodies que tenim o només cal pantaló llarg per les primeres hores a l'estiu?? Total se li poden abrigar les cames amb una manteta no?? Això de la inexperiència em crea un mar de dubtes!

Sí que espero tenir molta llibertat al Santa Caterina, tothom ens n'ha parlat molt bé, i vull intentar un part natural, a veure com va...

Gràcies guapa!
enxaneta10
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dl. set. 03, 2012 1:22 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: enxaneta10 » dl. juny 15, 2015 6:18 pm

Hola!

Jo he parit al Sta Caterina i la roba l'has de portar tu. Per parir, et posen una bata d'hospital i quan vas cap a l'habitació et pots pots vestir com estiguis còmoda.

Pel nen, la roba l'has de portar tu. A mi el gorret no se'm va embrutar gens... Pensa que és un recent nascut, millor portar tu la roba que no pas que li posessin roba d'hospital!

Els bolquers també els has de portar tu, i també un llençolet pel llitet del nen...

Recordo passar molta calor dins l'habitació... I tinc molt bon record del tracte rebut per part de tot el personal!
enxaneta10
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dl. set. 03, 2012 1:22 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: enxaneta10 » dl. juny 15, 2015 6:27 pm

Ah! Feia tanta calor que tot i néixer a l'octubre a l'hospital el nen només portava bodi de màniga llarga, gorro i mitjons! Va anar sense pantalons tots els dies!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. juny 15, 2015 6:43 pm

Hola enxaneta!

Carai!! Sort que ho he preguntat!! No contava pas amb haver de portar llençols també!! Bolquers tenia dubtes, perquè amb la crisi ja se sap, tot es retalla, però fins i tot llençolets!!!

Merci per la info!! Si se us acudeix alguna coseta més d'aquestes inesperades us agrairé molt que m'ho dieu!
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: garota » dl. juny 15, 2015 7:23 pm

Jomateixa, les primeres hores anirà abrigadet després ja no tant. El meu és de Juliol i el dia q va néixer me'l van fer vestir amb pantalonet llarg, batista o body i jerseiet, i el gorro. Així vam marxar al cap d'un dia i mig cap a casa, i a casa ja anava només amb body, feia taaanta calor!
I la primera muda... Encara q s'embruti o quedo una mica bruta, és un record... Si total els dura tan poc tot! I quan mires la primera foto, bé no la primera no que anirà despulladeta fent el pell amb pell jiji, i et caurà la baba,... Doncs això, quan miris la foto 1001, al cap d'un temps, amb la primera muda bonica que li acabaveu de posar... Ains, t'encantarà! Millor q vagi cuca dona! I lo bàsic per casa jajaja. A més ara hi ha robeta còmoda i senzilla ben mona per anar per tot arreu!
Ja et queda poquet doncs si és a l'Agost!! Que xuli!!!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. juny 15, 2015 7:40 pm

També havia pensat que millor que vagi guapa per la primera foto vestida, encara que s'embruti, perquè serà un record bonic jejeje.

El que no esperava era haver de portar llençols, bolquers, etc com has dit! Hi ha noies en altres foros que diuen que hi ha hospitals públics on no has de portar res (solen ser a altres CCAA), ni roba pel nen mentre estigui allà perquè ja la donen i suposen que la que posen a l'hospital és més còmode pel personal que hi treballa... No m'ho havia plantejat mai fins ara la veritat jejeje. No ho trobo massa normal tampoc això...

Si, ja queda poquet, estic molt bé com estic, no tinc gaires molèsties (la nena ve petita i no faig massa panxa) però últimament m'ha donat per rentar, organitzar, i tenir ganes que arribi el gran dia >.-<: Seran les hormones o que començo a veure que ja ho tinc gairebé tot a punt!!
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: garota » dt. juny 16, 2015 6:17 am

Eii llençols no crec q hagis de portar! Només els rusos o tovalloles per dur-la embolicadeta!
Una abraçadaaaa!
kapesol
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. maig 03, 2014 8:37 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: kapesol » dt. juny 16, 2015 8:38 am

Jo vaig parir a Sta Caterina al novembre. Pel nen s'ha de portar roba i bolquers, et donen el primer bolquer, però la resta han de ser teus. La meva companya d'habitació va haver de trucar un familiar perquè anés a comprar-ne. Els llençols pel llitet no feien falta, però sí portava una manteta.
Per mi vaig portar la roba, però al final vaig estar tot el temps amb camises de l'hospital, perquè tenia pèrdues i s'embrutia tot. Per tema pèrdues s'han de portar compreses postpart, igual que els bolquers te'n donen una i prou. Jo no en portava i el meu home va recórrer mig Salt buscant una farmàcia de guàrdia.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. juny 16, 2015 12:04 pm

Ah! D'acord, quan deieu llençolet volieu dir arrullo, musselina o algu així, aixó ja pensava dur-ne...

Carai, que malament van les coses si t'has de portar també compreses etc... Jo vaig estar ingressada per un avortament amb legrat fa un any i mig o així i em van donar totes les compreses que em van fer falta i més i tot... Deu ser que el pressupost ha anat empitjorant més encara...
kapesol
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. maig 03, 2014 8:37 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: kapesol » dt. juny 16, 2015 1:50 pm

A mi em va sorprendre molt que no donen aigua. O te la portes tu o beus de l'aixeta ((
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: garota » dc. juny 17, 2015 10:56 am

Cert...a l'Hospital de Terrassa tampoc donen aigua ja, tens màquines al passadís,...!
mamilaureta
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: dg. nov. 16, 2014 9:08 am

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: mamilaureta » dt. jul. 07, 2015 5:22 pm

Jomateixa82... Jo parire al santa caterina aviat... Espero la nena pel 18 de juliol... Tambe vaig parir el meu petit gran fa 28 mesos al santa cate... I el que s'ha de dur no ha canviat... Pel paritori et demanen nomes una muda pel nen (maniga llarga i pantalons llargs i gorro) i calçetes que es puguin tirar si s'enbruten molt amb les perdues... El bolquer i la compresa que fas servir al paritori te la donen... Jo tambe porto aigua i palitos o galetes x si tinc gana...

La resta de coses demanen que les deixis al cotxe i les portis directe quan aneu a l'habitacio...

A l'habitacio has de dur 5,mudes pel nen, que es el maxim de dies que hi seras si es cesaria... Bolquers i tovalloletes i un arrullo/musolina, canviador... La roba diuen llarg pero a l'habitacio fa molta calor i acaben amb body maniga curtq i prou pero millor portar de tot per si l'aire acondicionat esta fort...

Per tu has de dur calçetes velles o de paper i compreses postpart i pijama o camisa de dormir.. A part de necesser complet, carregador de mobil i coses tipiques de quan vas de viatge... Roba per sortir de l'hospital...

Crec que no em deixo res... Si falta algu t'ho dic...
mamilaureta
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: dg. nov. 16, 2014 9:08 am

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: mamilaureta » dt. jul. 07, 2015 5:58 pm

Jo aquest cop he posat compreses a la bossa del paritori pq aixi el meu home no hagi de marxar a buscar la bossa fins que estiguem ben instalats... El nen el vam tenir a la matinada i jo em volia dutxar i canviar i vaig haber d'esperar a que anessim a buscar la bossa
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Part al Santa Caterina, què portar?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. jul. 14, 2015 10:01 am

Uff, quantes bosses...

Amb la bossa que tenia no hi cabia tot per culpa del munt de bolquers que he preparat per passar allà 2-3 dies... I he separat lo meu de lo de la nena en dos bosses... Però si hi ha d'haver una 3a pel paritori (aquesta entenc que més petita) a veure si reorganitzo el que tinc o n'agafo una de més petitona pel moment del part i per esperar que ens portin a l'habitació!

Respecte les calcetes n'havia preparat de "Tena Lady", són per pèrdues d'orina en incontinència urinària, més aviat pel post part. Així crec que no m'hauré de preocupar per si la compresa es mou o no, etc. A veure com resulten...

Gràcies pels consells!

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::