Hematoma intrauterí

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
Terrallum
:: granota
:: granota
Entrades: 249
Membre des de: dc. oct. 28, 2015 1:27 pm
Ubicació: Girona

Hematoma intrauterí

EntradaAutor: Terrallum » dg. oct. 09, 2022 9:04 am

Bon dia boniques.

Us explico a veure si em podeu compartir experiències o donar-me una mica de llum.

El dimarts vaig anar a una primera visita a un gine privat per veure a l'embrió per primer cop. Estava d'uns 3 dies menys del tamany que tocaria però no em va dir res més. Jo en algun moment ja vaig veure que hi havia alguna cosa més inclús en un moment em va semblar com veure dos bosses però ell no em va dir res, em va dir que tot correcte.

El dijous vaig començar amb un virus estomacal i el divendres tenia uns còlics molt forts per tant vaig anar a urgències. Allà em fan una eco i em veuen un hematoma de 21x10. El bebe segueix bé, tot i que segueix mesurant mes o menys com dimarts jo el veig més gran.
Em diuen que l'hematoma pot donar sagnats i que he de fer repòs relatiu, em diu que no camini gaire i estigui força reposant.

Que enteneu vosaltres per repòs relatiu? No em va explicar massa res...entenc que relacions sexuals tampoc, oi? I caminar? Jo camino cada dia 40 min. 20 x anar a treballar i 20 a la tornada, més anar a buscar a nena a l'escola etc... això entra dins el repòs relatiu?

He estat llegint i tot i que jo no he tingut cap sagnat fins ara m'he espantat força amb això del hematoma així que si m'expliqueu alguna experiència em quedaré més tranquila.

Gràcies!
Imatge

Imatge
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Hematoma intrauterí

EntradaAutor: Caterinamore » dg. oct. 09, 2022 6:50 pm

Hola Terrallum,

Quina caca lo del hematoma.
A veure, jo per repos relatiu, entenc que miris de descansar el màxim possible sense haver de fer llit.

Tens la possibilitat de treballar des de casa? Si més no li podries comentar al teu cap d'equip la situació i durant una temporadeta ajustar horaris o els ritmes.

El teu marit et pot acompanyar a la feina amb cotxe? 20 minutets per anar i tornar jo ho veig bé, ara no et forcis en absolut!!! Si has de fer parada en fas, si has de tornar a casa igual, i si has de tirar d'avis o cangurs per la nena jo aprofitaria.

També trucaria demà al Cap perquè t'aclarin una mica lo del reposat relatiu.

Molts ànims i a poc a poc i bona lletra❤
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Hematoma intrauterí

EntradaAutor: Maria V. » dg. oct. 09, 2022 10:45 pm

Trobo que amb això de "repòs relatiu" els metges deuen saber ben bé què s'ha de fer, per a ells deu ser una instrucció amb un significat precís, però em sembla que per a nosaltres és una descripció massa imprecisa (massa relativa). Jo ho preguntaria a un metge com més aviat millor i m'atindria a les instruccions.
La meva nora, en un dels embarassos, va haver de fer repòs relatiu i no es movia de casa. Procurava estar-se al llit o al sofà totes les estones que podia. Potser exagerava, no hi entenc, però més aviat em sembla que va fer ben fet, perquè malgrat el repòs la nena va néixer prematura (afortunadament es va refer molt bé i ara és una noia preciosa).
De tota manera, la meva jove no tenia cap hematoma. Els símptomes que tenia eren uns altres i mostraven perill d'avortament. Són situacions molt diferents. Per això sembla que caldria l'opinió d'un metge.
Avatar de l’usuari
Terrallum
:: granota
:: granota
Entrades: 249
Membre des de: dc. oct. 28, 2015 1:27 pm
Ubicació: Girona

Re: Hematoma intrauterí

EntradaAutor: Terrallum » dl. oct. 10, 2022 1:33 pm

Gràcies per les respostes, noies!

Doncs mira, penso que fa molt qui t'atengui. El diumenge vaig anar a urgències perquè vaig tenir una petita pèrdua i la ginecòloga que em va atendre va ser molt més aclaridora i propera.

Em va explicar que no està demostrat científicament que fer repòs aporti benefici en el cas d'un hematoma. Em va dir que es sol recomanar quan hi ha pèrdues perquè es clar, si vas caminant perds més i t'espantes més, per tant recomanen reposar, però res més.
A més, per sort, quan em va revisar amb l'ecògraf li va costar molt de trobar l'hematoma per tant entenc que s'ha reduit i em va dir que era super petit i que no m'amoinés gens.

Així que em quedo més tranquila, no he tingut cap pèrdua més i vaig veure al bebe que ja havia crescut un munt! :p-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: Hematoma intrauterí

EntradaAutor: Maria V. » dt. oct. 11, 2022 7:06 pm

Enhorabona! És molt millor tenir l'opinió de la ginecòloga, i a més en aquest cas les notícies són excel·lents. No cal dir-ho: totes et desitgem una molt bona continuació de l'embaràs i un bebè sa i molt maco, com és gairebé segur.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::