Sobrecarga oral de glucosa al 1r trimestre?

Salut, dubtes i preparatius.
Laura90
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. set. 30, 2019 9:02 pm

Sobrecarga oral de glucosa al 1r trimestre?

EntradaAutor: Laura90 » dc. oct. 21, 2020 11:49 am

Hola noies!

Torno a ser aquí amb els meus dubtes. Això de ser primeriza...

Ahir vaig tenir visita amb la comadrona i sembla que la glucosa a l'analítica del 1r trimestre (en dejuni) em va sortir elevada (92), just al llindar perquè per protocol m'enviessin a la prova de SOG (corba llarga, 3h i 100g!). Vaja, que ni tan sols l'O'Sullivan... Directa a la corba llarga.

He estat llegint el protocol de Fetal Medicine Barcelona i del Ministeri de Sanitat i he arribat a la conclusió que sense familiars amb diabetis, ni obesitat, ni bebés grans en embarassos anteriors, ni +35 anys, ni tan sols caldria mirar la glucosa al 1r trimestre.

La qüestió és que me l'han mirat i directa a la corba llarga... per estar un punt per sobre del màxim (91). Em sembla una mica exagerat i em fa bastant respecte la prova. Un xute de glucosa així, tan aviat en l'embaràs, em fa por i tot i que jo no sóc de vòmit fàcil :D sí que tinc la pressió baixa. He llegit experiències de tots colors.

Em vaig fer l'analítica després d'un cap de setmana llarg on vam estar fora i entre restaurants i esmorzar de l'hotel vaig menjar més sucres / hidrats que la meva dieta habitual. Tampoc és que tingui la dieta més sana del món, però ni de lluny els excessos d'uns dies de vacances. No sé si això pot influir, de fet abans de la corba llarga et donen una dieta rica en hidrats, semblant a la que vaig portar aquells dies, i el màxim en dejuni són 105 crec... i jo vaig donar 92...

Em semblaria més lògic, enlloc de ficar-me 100g de sucre al cos de cop i posar el pàncreas al límit, no sé... fer "x" dies de dieta i repetir l'analítica, o no sé, segur que hi ha alternatives quan els valors són ajustats.

No sóc una persona que per sistema desconfiï o es negui a proves mèdiques, però aquesta vegada m'ho estic plantejant, tot i que em fa una mica de por que ja em tinguin creuada si ho faig. De fet he trucat a la farmàcia que tinc més a prop de casa i m'han confirmat que fan proves de glucosa, així que aniré en dejuni un dia qualsevol (fent la nostra dieta habitual a casa, sense excessos però sense privacions) i a veure què surt. Si l'alteració és puntual i normalment estic per sota del llindar potser em plantejo no fer la prova, almenys ara.

A les 24-26 setmanes sí, almenys O'Sullivan com totes les embarassades, però ara no acabo de veure clar.

A algú li van recomanar SOG tan aviat? Alguna experiència? No sé què fer...

Gràcies!

Laura
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Sobrecarga oral de glucosa al 1r trimestre?

EntradaAutor: Náyade » dl. oct. 26, 2020 10:05 pm

Hola Laura!!!

La veritat no sé com estàn ara els protocols, a mi el primer osullivan en va sortir bé però al 2on trimestre ja alterat i vaig haver d fer la corva llarga, q ni vaig acabar pq vaig vomitar ho tot.

Pensa que la prova és com losullivan, només que més llarga, i una mica més de dosi. Si no ets de vomitar segur que l'aguantes bé! Pensa que abans de repetir proves, millor mirar-ho específicament, si va ser cosa d'un capde que et vas passar O si realment hi ha algo més.

Recordo perfectament que estava com tu, em vaig negar completament a creure que podia tenir diabetis,
em vaig enfadar quan em van demanar la corba llarga pq m'havia sortit molt poc alterat (és cert q més que a tu),... encara recordo anar a lendocri amb pensament de que no podia ser diabètica i que això era una broma de mal gust .... Em va costar mesos acceptar-ho, però allà hi era, tenia diabetis gestacional.
I saps que? Un cop ho vaig acceptar ho vaig dur super bé, només havia de fer dieta i controlar-me el sucre 4 vegades al dia, tot em va anar bé, la nena estava ok (una mica gran, això sí).

Amb això vull dir, que espero i desitjo que sigui un capde d'excés, i no passi d'aquí, però t'entenc perfectament pq jo vaig tenir la mateixa reacció que tu!!molts ànims, lo més important és que tu i el teu petit estigueu bé!!!

Petonets!!!
Imatge Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Sobrecarga oral de glucosa al 1r trimestre?

EntradaAutor: crunchi » dt. oct. 27, 2020 9:28 am

Hola Laura, enhorabona per lembaràs primer de tot.

Jo si fos tu no me la faria. Parlaria amb la llevadora i li diria que per 1 punt i amb la que està caient: passar-se 3 hores en un hospital, amb la mascareta posada 3 hores amb aquesta prova que sol ser molesta.... ho sento pero no. Per un punt, no.

Informa't si vols al perfil de @comadronaenlaola o en el seu blog, hi ha altres maneres de mirar la glucosa que no sigui amb la prova de la corva llarga. I et pots negar a que et facin la prova. A vegades som primerenques i dubtem i cedim. Però crec que ara més que mai, si no ho veus clar, digues que no.

Jo me la vaig fer amb el 1r fill, en el 3r trimestre, perque els hi va semblar que el nen venia gran a la 3a eco. Vaig ser "tonta" i me la vaig fer. No és una prova agradable, tres hores costen de passar, allà en dejú, ganes de vomitar, angúnia, etc. I aixo que les proves Osullivan semprr les he tolerat be, però no és el mateix. L'enfermera q em va fer la SOG em va deixar caure q la majoria d embarassades acabava vomitant. A mi em va costar no fer-ho. Al final per res, pq la prova va sortir be i el nen va pesar lo normal, 3.600kg 50 cm. La llevadora a la visita del postpart em va dir que era el protocol a seguir, perque jo em vaig extranyar que m'haguessin alarmat tant i fer aqueata prova x despres tenir un bebe normal. En el 2n embaras em vaig informar més i mhi hagués negat si mho haguessin proposat. Però al fer la 3a eco, em va preguntar quin pes havia tingut el meu 1r fill. Van comparar pesos i els hi va semblar correcte, que aquell pes de la 2a filla en la 3a eco estava bé. O sigui dos pesos similars (coincidien els 2 en pes a la 3a eco), una SOG i l'altre que no calia, perque era un pes correcte. En què quedem??? O.o

Aixi que no, per un punt jo ho tinc molt clar, parla-hi i nega't-hi. És més q comprensible que thi vulguis negar. Jo no crec q thi posi pegues la llevadora, i sino, jo buscaria una 2a opinió.

Ja ens diras q fas al final!!! Sort!!!! :-()-)

Edito per afegir k sha de valorar q compensa més. Fer aquesta prova amb lo q comporta x tu i pel bebé o cumplir amb un protocol per només un punt. Informat molt be, mirat lo de comadronaenlaola, de debó.
Imatge

Imatge
Laura90
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. set. 30, 2019 9:02 pm

Re: Sobrecarga oral de glucosa al 1r trimestre?

EntradaAutor: Laura90 » dv. oct. 30, 2020 4:39 pm

Hola a les dues!

Moltes gràcies per contestar.

Abans de decidir-me a fer la prova vaig anar a la farmàcia a mirar-me la glucosa i em va donar 104 en dejuni... al matí...

Això em va ajudar a decidir-me a fer la prova i haig de dir que la vaig portar força bé. El suc no era tan horrible com pensava (tot i que no deixa de ser un xute de glucosa) i si bé els primers moments notava com costava digerir-lo després ja va ser només esperar i anar fent les extraccions.

Els resultats em van sortir molt baixos, a les 3h havent consumit només la beguda (perquè vas en dejuni) tenia hipoglucèmia...

Al sortir vaig anar a un forn i em vaig comprar un tros de pizza... el meu home flipava...

Almenys per ara ja estic tranquila. Si al segon trimestre m'haig de fer una altre prova que sigui l'O'Sullivan que és menys pesada.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Sobrecarga oral de glucosa al 1r trimestre?

EntradaAutor: crunchi » dl. nov. 02, 2020 9:04 am

Hola,
Bueno, me n'alegro que anés bé la prova almenos.
Que vagi molt be l'embaràs :-()-)
Imatge

Imatge
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Sobrecarga oral de glucosa al 1r trimestre?

EntradaAutor: Náyade » dt. nov. 03, 2020 11:22 am

Molta sort amb els resultats, Laura!! Que bé que la prova fos bé!!! :ok:
Imatge Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::