Test no invasiu (normal o ampliat)?

Salut, dubtes i preparatius.
Laura90
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. set. 30, 2019 9:02 pm

Test no invasiu (normal o ampliat)?

EntradaAutor: Laura90 » dv. oct. 16, 2020 10:47 am

Hola!

Estic embarassada de 13 setmanes i a la eco del primer trimestre (que vam fer a 12+5) ens va sortir un plec nucal de 2.7 mm.

La gine ens va dir que està per sota dels límits per fer més proves (amnio, biòpsia). De totes maneres des de llavors que tinc la mosca al nas... El TS ha donat uns resultats de 1/20.000 en Patau i Edwards i al voltant de 1/1100 en SD, que ja sé que teòricament és baix risc però pels 29 anys que tinc m'esperava alguna cosa millor. Suposo que tenir un multiplicador de més de 1.5 en el plec nassal ha influït.

Jo ja tenia coll avall abans de la eco que faríem el test no invasiu, per quedar-me tranquila, però ara encara ho tinc més clar. Dimarts tinc visita amb la matrona i li haig de comentar si el vull fer i quin. Ells solen treballar amb el test NACE de Igenomix, que a mi ja em sembla bé.

El meu dubte és si fer el test "bàsic" (SD, Patau, Edwards, cromosomes sexuals) o si fer el complet amb microdeleccions. Alguna té experiència en aquests tests?

Ja no és un tema de diners, posats a fer-lo no ve de 150 euros amunt o avall... El tema és que no tinc molt clara la fiabilitat que tenen fora dels síndromes més rellevants (SD, Patau, Edwards, cromosomes sexuals) i si els resultats ens poden confondre o marejar més.

Si alguna de vosaltres se n'ha fet, quin heu escollit o us han recomanat?

Li preguntaré la seva opinió a la matrona però m'agradaria anar una mica informada.

Merci!
Mire20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. juny 09, 2020 9:12 am

Re: Test no invasiu (normal o ampliat)?

EntradaAutor: Mire20 » ds. oct. 17, 2020 9:15 am

Hola Laura90!!

Mira t'explico la meva experiència. Jo tinc 35 anys i és el meu segon embaràs. Amb el primer tenía la mateixa edat que tú. I em va sortir pràcticament el mateix. L'únic que al síndrome de down era 1/2200 O algo així. El plec no recordo i les analítiques bé.
Amb aquest embaràs ha sigut diferent. Suposo que també per l'edat. El plec 2,5. Les analítiques una mica alterades encara que no donaven risc alt. El ginecòleg em va recomanar el test no invasiu el simple. Van ser 15 dies horribles la veritat... Però al final tot bé. Jo crec que si no tens antecedents ni res amb la simple hi hauria suficient. Igualment segur la teva comadrona et recomana.
Molta sort però tranquila que els resultats són bons i el plec no sempre és un bon indicador...
Ja explicaràs!!!!
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Test no invasiu (normal o ampliat)?

EntradaAutor: Náyade » ds. oct. 17, 2020 9:45 am

Hola bonica!!!

Des del desconeixement, pq no em vaig fer el test, et recomano el senzill. Em van dir que contra mes coses mirin, menys % de fiabilitat.
Ets jove i segur surt tot genial!!! Molts ànims!!!
Imatge Imatge
Laura90
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. set. 30, 2019 9:02 pm

Re: Test no invasiu (normal o ampliat)?

EntradaAutor: Laura90 » dc. oct. 21, 2020 10:05 am

Hola a totes!

Finalment ahir vaig tenir la visita i davant la manca d'un consell clar cap a un test o l'altre, vam fer el test ampliat. La part dolenta és que tardaré 10 dies laborables a saber el resultat, però amb tota la resta de proves que m'han demanat no tindré temps a donar-hi gaires voltes.

Espero que tot vagi bé. Som conscients que els resultats en les microdelecions no son tant fiables, però no em volia quedar amb l'espineta...

Gràcies pels consells!
verdalusk
Entrades: 1
Membre des de: dl. nov. 02, 2020 3:12 am

Re: Test no invasiu (normal o ampliat)?

EntradaAutor: verdalusk » dl. nov. 02, 2020 3:18 am

Gràcies per la info!
Laura90
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. set. 30, 2019 9:02 pm

Re: Test no invasiu (normal o ampliat)?

EntradaAutor: Laura90 » dl. nov. 02, 2020 7:45 pm

Hola a totes,

Ja tenim els resultats! Tot OK i és una nena :love:

Els esperavem per dimecres o així però avui ja han arribat.

Ha sigut un descans!
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Test no invasiu (normal o ampliat)?

EntradaAutor: Náyade » dt. nov. 03, 2020 11:23 am

Laura90 ha escrit:Hola a totes,

Ja tenim els resultats! Tot OK i és una nena :love:

Els esperavem per dimecres o així però avui ja han arribat.

Ha sigut un descans!

Moltíssimes felicitats guapa!!!! Quin subidón!!!!!!!!! :b-))) :b-))) :b-)))
Imatge Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::