Embaraç per privada o per pública?

Salut, dubtes i preparatius.
Tribuchang
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 99
Membre des de: dc. jul. 15, 2020 9:40 am

Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: Tribuchang » dj. set. 17, 2020 11:16 am

Hola :--/)

Voldria que m’aconselleu sobre el fet de portar l’embaraç i el part per la pública o la privada. La meva parella i jo hem estat valorant el tema de fer-nos mútua però entre les carències, el tema de que moltes coses han d’anar amb petició d’algún professional de la pròpia mútua, etc. no ho acabem de tenir clar.

L’avantatge fonamental que veiem de la privada són la quantitat d’ecografies que es fan durant l’embaraç i el poder escollir des de l’inici l’hospital on parir. Què més valoreu les que teniu mútua i porteu l’embaraç per la privada?
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: crunchi » dj. set. 17, 2020 3:54 pm

Hola,

Jo crec que tenim la idea de quantes mes ecos millor, i no, no té pq ser així. Entenc que donen seguretat i confiança, pero hi ha molts estudis que diuen que amb 2 o 3 ecos al embaras (en un embaras normal) ja està bé. Per exemple hi ha molts països de la Unió Europea que no fan eco en el 3r trimestre.

Triar hospital, també pots triar el Hosp. Public de la teva zona i q a males, pots demanar a un altre public q et derivin. Amb la mutua pots escollir també hospital,
Thas de informar be també sobre quins t'entren, si son del teu agrado o no.

Crec que hi ha altres coses a pensar, per exemple i de les mes importants, quin tipus de part vols. Informa't be dels index de cesareas o parts instrumentalizats q hi ha al hospital que tens en ment per exemple, o informa't sobre gines que treballin amb la mutua que tinguis en ment. Si vols un part natural per exemple, aquest punt el veig basic.

Jo et diria aixo, que si tho pots permetre economicament, fesho i pots fer doble seguiment, si vols. Però sigui per diners o per la carencia i el temps, hi ha altres opcions per aconseguir confiança i seguretat en un embaras.


Et recomano q segueixis a instagramers com @comadronaenlaola, @belendoulabcn per informarte al maxim possible. El llibre "el parto es nuestro" també..... informar-te molt per poder escollir, vaja.

Q vagi molt be:-()-)
Imatge

Imatge
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: aiguablava » dv. set. 25, 2020 4:11 pm

Aquí sí que no vam tenir mai cap dubte: per mútua. Nosaltres en som de tota la vida, tenim la mateixa mútua que les tenien les nostres famílies i també vam néixer per mútua.
En altres àmbits vaig també a la sanitat pública i els professionals igual o millors, però hi ha una sèrie d'avantatges i comoditat.
Més proves, seguiment més personalitzat, escollir clínica, més personalització...
És de sentit comú que als hospitals es mouen més per protocols que a una clínica privada.
Nosaltres vam quedar molt contents els dos cops. Intimitat, familiaritat, comoditat, una bona habitació, la família també podia venir i estàvem sols amb ells.
Tant en naixements com en qualsevol altre tipus de qüestió que requereixi hospitalització prefereixo de totes totes anar per mútua, m'han hospitalitzat a la sanitat pública, molt bons professionals però no hi vaig estar bé. Incòmode, falta d'intimitat, porta oberta, obren tots els llums sense cap sensibilitat... I és una llàstima perquè els professionals són molt bons, però el sistema grinyola molt.
Laura90
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. set. 30, 2019 9:02 pm

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: Laura90 » dl. set. 28, 2020 7:45 pm

Jo estic de 10s i portant l'embaràs per mútua. Està clar que tenim dret a doble seguiment però si tot va bé jo crec que no em val la pena duplicar visites.

És veritat que les ecos mensuals no són necessàries I que amb 3 n'hi ha prou i de sobres. Però com a primeriza està clar que deu donar més seguretat.

A mi el que em preocupa és el part. Més enllà de la comoditat postpart d'un privat (habitació individual, llit per la parella, etc.) pel que fa al part en si un públic em sembla menys intervencionista...
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: crunchi » dt. set. 29, 2020 9:44 pm

Noies, volia fer un apunt: a molts hospitals publics ja hi ha habitacio individuals. Llit per la parella hi ha cadires que s'estiren i sofà, igual que a les privades....I penseu q la parella es queda a dormir entre 1 i 3 nits. No sé, que si escolliu mutua sigui per una altre raó, pero per això.... ?-)
A la privada no ho se, pero a la pública hi ha la possibilitat de fer "alta temprana", si esteu be la mare i bebé, us donen el alta en 24hores posteriors al part i cap a casa. I en el meu hospital, el de SJDD de Sant Boi, si vius a stBoi et ve la llevadora a visitarte a casa a les 48 hores.
També crec que a hores d'ara, amb aixo del covid, no val la pena fer doble seguiment.

:-()-)
Imatge

Imatge
Laura90
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. set. 30, 2019 9:02 pm

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: Laura90 » dc. set. 30, 2020 9:42 am

Tota la raó crunchi.

Jo estic fent seguiment a la privada per tenir més controls i treure-li suc a la mútua i suposo que pariré a la privada per ser conseqüent amb l'equip que em porta. Però vaja, pel que fa al part en si, jo crec que és bastant indiferent públic o privat.
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: Gustineta » dc. set. 30, 2020 10:28 am

Hola!

Tot i que jo he fet tractament de reproducció assistida per la privada i sense mútua i n'estic contenta, ho tinc molt clar: en el cas d'un embaràs, pública.
I si l'embaràs és de baix risc, només el seguiment estrictament necessari. En un embaràs normal per què volem tantes ecos si no són necessàries? Per què volem estar tan controlades si no cal? Estem embarassades, no malaltes.

Amb això no vull que a la privada no us atendran bé. No, de cap manera, hi ha bons professionals tant a la pública com a la privada. Però no sóc partidària d'un doble seguiment: més control no vol dir més seguretat, ni estar més ben ateses.

Laura90, en el part no és el mateix pública que privada. La privada tendeix a fer més cessàries (de vegades innecessàries) que la pública, per exemple. Jo no em faria el seguiment per la privada només per treure suc de la mútua, sinó perquè sents que allà estàs més ben atesa.

Crunchi, enhorabona per la nena! Esteu tots bé?

Ja veieu que jo tinc una posició molt clara sobre aquest tema, hehe... Us recomano llegir Mama desobedient i seguir comptes d'IG com Laia Casadevall o Mareta meva (entre altres).
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Laura90
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. set. 30, 2019 9:02 pm

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: Laura90 » dc. set. 30, 2020 12:08 pm

Hola Gustineta,

No puc comparar perquè encara estic en una fase molt inicial de l'embaràs i mai he fet seguiment a la SS. Però de moment sí que em sento ben tractada i informada.

El que comentes de les cessàries és el que més em preocupa de la privada i si no em sento a gust en algun moment o tinc dubtes de poder tenir el part que vull, suposo que sempre estic a temps de plantejar-me parir a SS.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: crunchi » dj. oct. 01, 2020 9:00 am

Gustineta ha escrit:
Crunchi, enhorabona per la nena! Esteu tots bé?


Gràcies bonica :-()-) siii estem bé, pero ja estem liats a casa amb els mocs, tos.... timc la nena prenent ventolín :ufs: pero bueno, està mes bé, mica en mica. Espero que vosaltres tb estigueu be!! :-()-)

M'ha agradat molt el que dius, coincideixo en tot, i està molt bé les instagramers que recomanes. Al final és això, informar-se moltissim per saber que vols.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 426
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: Gustineta » dj. oct. 15, 2020 1:32 pm

Crunchi amb mocs i ventolín ja? Pobra...Espero que ja estigui millor.
Nosaltres bé també, tot i que el petit va estar amb Covid i nosaltres confinats. El més curiós del cas és que ni nosaltres ni ningú de la llar d'infants va donar positiu.

M'alegro que tinguem la mateixa visió de l'embaràs i el part :). Jo dic això, però mira que jo, pel meu historial vaig haver de fer força ecos... I a sobre en una em van calcular malament el temps de gestació i vam témer un possible CIR. Al final va quedar en res. Vaig acabar agafant certa mania a les ecos i tot. Que molt guai veure'l, però no em compensava les males estones.

Totalment d'acord, la informació és poder!

Laura90 Mira de pensar també en el tipus de part que t'agradaria tenir i, a partir d'aquí, tria hospital. També et diria que no deixis de preguntar cap dels dubtes que tinguis, per més "estúpid" que et sembli. No hi ha dubtes estúpids. Si et responen malament o t'infantilitzen... doncs potser és millor pensar-se si canviar de professional.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: crunchi » dj. oct. 15, 2020 4:20 pm

Gustineta ha escrit:Crunchi amb mocs i ventolín ja? Pobra...Espero que ja estigui millor.
Nosaltres bé també, tot i que el petit va estar amb Covid i nosaltres confinats. El més curiós del cas és que ni nosaltres ni ningú de la llar d'infants va donar positiu.

M'alegro que tinguem la mateixa visió de l'embaràs i el part :). Jo dic això, però mira que jo, pel meu historial vaig haver de fer força ecos... I a sobre en una em van calcular malament el temps de gestació i vam témer un possible CIR. Al final va quedar en res. Vaig acabar agafant certa mania a les ecos i tot. Que molt guai veure'l, però no em compensava les males estones.

Totalment d'acord, la informació és poder!.


Ostres qué curiós lo del positiu!!!
Ja li hem pogut treure el ventolin, esta millor :ok:
Doncs si, normal q li agafessis mania a les ecos....
Cuideu-vos molt :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Aneris
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2076
Membre des de: dl. juny 11, 2007 1:08 pm
Ubicació: l'Anoia

Re: Embaraç per privada o per pública?

EntradaAutor: Aneris » dv. oct. 16, 2020 11:22 am

Hola,

doncs jo puc parlar de la meva experiència, 3 parts en hospitals privats. El primer a la Dexeus, un horror, jo volia part natural no medicalitzat, m'havia informat i llegit tot el que vaig poder i anava mentalitzada, però a l'hospital no estaven per la labor i sent el primer, això és fonamental. Total oxitocina, peridural q es va passar els efectes i vaig acabar parint sense, ventosa, moltíssimes hores... un desastre, si busqueu post octubre 2008 podeu trobar el meu primer part explicat.

Els altres dos parts els he tingut a l'HGC a Sant Cugat, i han estat tots dos tal i com jo volia, sense medicació, movent-me jo per una habitació amb dutxa, cadira, pilota, llit, etc. el meu home i jo sols, amb la llevadora que treia el cap de tant en tant per preguntar si tot anava bé, qualsevol cosa me l'explicaven i consultaven, i quan ja no pots més (que també arriba) el suport i ànims necessaris per acabar amb el part que tu volies. podeu mirar el blog de la dra Laura Rodellar (http://www.laurarodellar.com), que és qui em porta a l'HGC per veure el seu perfil.

Jo només puc comparar experiències pròpies, dels meus parts a la privada amb els de les meves amigues i familiars que han parit a la pública, i més enllà de l'equip mèdic que et toqui (que a tot arreu hi ha de tot), sí que és cert que el fet de tenir habitació privada en aquesta situació ho valoro molt positivament, encara que només siguin 3 dies, són els teus primers 3 dies amb el teu nou nadó, i necessites tota la calma i tranquil·litat possible, i això, amb una habitació compartida, amb visites constants (que ara amb la COVID potser ha millorat molt), que les teves les pots controlar o no, però les dels veïns te les menges, amb segons quina persona et toca al costat i amb entrades i sortides constants de personal, quan no és per un és per un altre, ho veig molt complicat, no m'estranya que agraeixis demanar l'alta voluntària. Se que en alguns hospitals públics es pot tenir pagant, si està lliure, i potser en altres ara ja les han fet així, però cal informar-se bé. I el tema de les derivacions, doncs no és tant senzill, perquè en principi tu has d'anar a l'hospital que et toca per zona, no se, pregunta al CAP si de cas.

Així que ja tens una altra opinió, jo personalment recomano anar per mútua, però sempre informada i amb les idees clares, però això ja hauria de ser una manera de viure, poder entendre, opinar, preguntar i decidir, i no deixar-se portar sense més.
Imatge
Imatge
Imatge
M'encanten els moments en que se que s'ha de fer el correcte... m'agrada veure'ls passar mentre els saludo amb la ma :--/)

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::