Cap petit hereditari o restricció de creixement?

Salut, dubtes i preparatius.
Pantera
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: ds. gen. 24, 2015 7:51 pm

Cap petit hereditari o restricció de creixement?

EntradaAutor: Pantera » dg. nov. 10, 2019 5:23 pm

Hola noies!

Us faig una petita introducció... Actualment estic a mes 25 setmanes de gestació. A mi em controlen per alt risc obstètric ja que amb l'embaràs em va sortir un mioma bastant gran però és extern.

Ara bé, a la ecografia de les 25 setmanes (24+7) per ser més exactes em van sortir dels següents mesures: fèmur 42mm, perímetre abdominal 200mm, perímetre cefàlic 220mm i diàmetre biparietal 56mm .

Al acabar la ecografia em van dir que el diàmetre biparietal era massa petit i que es tractava de microcefalia i que hauríem de fer amniocentesi. Vamos a ver... He consultat taules d'Internet i per considerar microcefàlia es basen amb el perímetre cranial i no amb el diàmetre ja que podria ser que tingués un cap més estret que rodó... Tant el pare com jo tenim caps petits (53cm els dos). Al cap de 5 minuts ens crida una altra doctora i ens diu que també té el fèmur curt i que probablement és perquè genèticament la nena es petita, vaja, com nosaltres... Així que de moment esperarem 2 setmanes més abans de fer res per veure com va creixent. En fi... Jo sóc positiva i penso que la nena es així com ho som nosaltres i punto. A més, la nena pesa 700grams i diu que de pes està perfecta i no ho entenem perquè per calcular el pes es basen amb les mides...

Algú s'ha trobat amb una situació similar? En el cas que segueixi aquest patró de creixement no sabem si fer amnio... Ho trobo arriscat en aquestes alçades quan per síndrome de down tinc un risc de 1/100.000 i per T18 de 1/1Milió segons el TS.

Gràcies noies!

Pantera.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::