TS alterat o plec nucal gran

Salut, dubtes i preparatius.
between
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dt. oct. 11, 2016 5:04 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: between » dj. nov. 09, 2017 4:01 pm

Hola,

Pujo aquest tema perquè, tot i ser antic, és el més recent que he trobat. Total, aquest és un tema molt recurrent i segur que per aquí ja corren unes quantes embarassades pels volts de les 10-13 setmanes que estem preocupades pel plec, pel screening, per les proves etc.

Ahir vaig rebre jo els resultats.

1/62870 per trisomia 21
1/100000 per trisomia 18

plec nucal 1.3 mm a setmana 12+5
edat: 33

resultats bons, no?

I per què no em quedo tranquil·la? Serà pet tot el que he llegit?

És cert que el test de sang no invasiu val sobre 500-700€ ?
Algun testimoni / consell q em volgueu donar? La veritat que no sé què fer.
merci
Avatar de l’usuari
noyja
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dt. gen. 01, 2013 5:25 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: noyja » dv. nov. 10, 2017 9:01 am

Bon dia,

between, aquests resultats estàn molt bé, jo no hi veig cap anomalia. Es cert que sempre tens allò al cap de si hi hauria alguna cosa 'malament', però em sembla que això ho tindrem tot l'embaraç fins que el baby no neixi. Jo amb aquests resultats m'estaria tranquil·la i començaria a gaudir d'aquesta bonica etapa.

A mi a l'últim embaraç em va sortir un plec nucal 3,4 mm i encara que no era molt elevat, ja sortia dels cànons (màxim és 3) i em van recomenar fer-me el test fetal, que aquí a Aragó on jo visc entra per la SS. La amnio no me la van recomenar. Jo si tot es ok, no me la faria, pero clar, casdascun...pensa que aquesta prova solament tracta 3 trisomies, això si 99.99% fiabkl..t'han dir algo els metges? no oi?
Imatge
between
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dt. oct. 11, 2016 5:04 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: between » dl. nov. 13, 2017 4:45 pm

La doctora em va dir que si em vull quedar més tranquill·la, que me'l faci.
Al formulari que ha hagut d'omplir per justificar el motiu ha encreuat l'opció "ansiedad materna". Jajajaja Però així és... segurament tota una pel·lícula que m'he muntat jo, quan la gran majoria de futures mares estarien més que satisfetes i tranquil·les amb el resultat del cribatge.
Però mira, ara ja està decidit i es paga i punt.
Quina sort que teniu a l'Aragó que us entra per SS!

petons
Avatar de l’usuari
Moxaina
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: dt. març 31, 2015 9:57 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Moxaina » dg. des. 31, 2017 9:21 am

Bon dia, vinc a donar una mica de llum a les que busquen aquest post.
Malauradament, vaig entrar en aquest fil fa 2 anys amb el meu primer embaràs, si llegiu veureu que al final tot bé (plec de 3’6, no es veia os nassal, risc SD 1:10).
Doncs bé, ara estic embarassada del meu segon fill i he tingut el mateix diagnòstic a la eco 12 (plec de 4, no es veia os nassal i risc 1:10 SD)... cal a dir que fa un parell de setmanes que se que tot està bé.
Em van comentar que no se sabia perquè però hi han dones que repeteixen diagnòstic en bebès sans, que jo no era el primer cas que veien.

Així que si us donen aquest diagnòstic al TS respireu... i feu les proves que s’han de fer (biòpsia o harmony).

Qualsevol dubte o si voleu parlar per privat aquí estic!!!
Imatge
Imatge
Xaparrita
Entrades: 1
Membre des de: dt. maig 07, 2019 7:42 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Xaparrita » ds. ago. 08, 2020 9:26 am

Hola a totes!!

Encara que sigui un post antic us explico la meva experiència ja que a mi em va ajudar llegir les vostres.

Primer embaràs tot bé.
Segon embaràs a la Eco de les 13 setmanes, em diuen que el plec nucal es de 3,5, les analítiques de sang donen risc alt en trisomia T21, probabilitat 1:85. Decidim fer biòpsia de corion ja que es pot fer abans que la anmio. Quan em van trucar per donar els resultats i em van dir q estava tot bé i que era un nen, vaig respirar i em vaig treure bona part de l'angoixa, però sempre queda aquella cosa fins que no dones a llum... a la següent eco el PN havia disminuit i es va acabar absorvint. Al final tot va anar bé! :()():::: Ara el nen té 14 mesos i està perfecte!

Molts ànims a totes!
Melbourne
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. set. 16, 2020 5:11 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Melbourne » dc. set. 16, 2020 5:24 pm

Hola a totes,

Comparteixo situació ràpidament:

Triple Sceening: el plec nucal no el recordo però em van dir que estava bé, en canvi a l'analítica em surt un risc mitjà en trisomia 21 de 1/961.

Decidim fer el Test Prenatal No Invasiu ampliat (pagant perquè la mútua només cobreix si és risc alt): totes les trisomies a risc baix excepte la trisomia 21. Em surt un risc alt de 9/10.

Amniocentesi i a l'espera dels resultats, tot i que ja tinc coll avall que pinta molt malament.

Encara no hi ha desenllaç però s'agraeixen experiències!
Mire20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. juny 09, 2020 9:12 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Mire20 » dc. set. 16, 2020 8:31 pm

Ostres Melbourne.... Jo estic una mica en la teva situació però esperant els resultats del test... El plec també i el triple screening va sortir 1/330.... A veure que surt al test... Estic bastant nerviosa... Però Bueno conec gent que li ha passat com a tu amb amniocentesis i tot i al final va acabar bé. Per cert quants anys tens? A vegades la edat influeix molt. De quan estàs? Molts ànims!!!!!
-Lis-
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dt. nov. 05, 2019 6:18 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: -Lis- » dj. set. 17, 2020 3:33 pm

Hola noies,
Us explicaré el meu cas que malauradament va acabar amb una ILE a la setmana 17.

Va ser El novembre de l’any passat, aleshores tenia 32 anys i era el meu primer embaràs (un probable avortament espontani uns mesos abans).

El triple screening pel que tinc entès és una prova que et dona un valor predictiu de risc tenint en compte diferents variables: valors d’analítica de sang, valors ecogràfics ( com el plec nucal o la visiblitat de l’ós nasal..) i també tenen en compte antecedents, edat, fumador... etc
En el meu cas l’únic valor alterat va ser la PAPP-A en l’analítica de sang que em va sortir un valor molt baix. L’ecografia em van dir que era perfecte, però com que hi havia aquell valor em va sortir un resultat de triple screening 1:475.
Em van recomanar el test no invasiu d’ADN fetal lliure, i el risc que ens va sortir va ser alt de 9/10. Quan vaig recollir aquests resultats els del laboratori em van dir que amb aquest resultat podia donar per segur que que seria positiu per trisomia. Com que no és una eina diagnòstica sinó de cribatge vam fer l’amniocentesis ( al cap de 2 setmanes ja que era massa tard per una biopsia però massa aviat per una amnio) que finalment ho va confirmar.
Pel que em van dir l’ADN fetal lliure per algunes trisomies pot sortir algun fals negatiu, però és més difícil un fals positiu. Malgrat això sempre existeix una petita possibilitat que l’amniocentesis surti bé i tot acabi amb un ensurt.

En fi, després va venir la ILE i tot plegat...desitjo de tot cor que les vostres històries acabin millor!

Si alguna de vosaltres necessita parlar-ne o tenir més informació podeu contactar amb mi !

Ah! Ara torno estar embarassada de 21 setmanes i sembla que tot va bé !
Mire20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. juny 09, 2020 9:12 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Mire20 » dj. set. 17, 2020 6:24 pm

Ostres Lis..... Quina pena.... Escolta quina trisomia et va sortir alterada??? A mí em va sortir la 21 i en l'anàlisi em va sortir alt..... El test pel que diuen és bastant fiable no sé.... A veure com va.... Us vaig explicant....
Mire20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. juny 09, 2020 9:12 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Mire20 » dj. set. 17, 2020 6:43 pm

Perdoneu la hormona que em va sortir alterada es la HCG fracción beta libre (coriogonadotropina). M'hauria d'haver sortit 74 per les setmanes que estaba i em va sortir 177... Però les MOM em van sortir bé... Us vaig explicant...
Melbourne
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. set. 16, 2020 5:11 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Melbourne » dj. set. 17, 2020 8:51 pm

Ostres, Lis! Moltes gràcies per compartir la teva experiència. No havia vist enlloc un resultat de 9/10. Jo estic mentalment preparada per una ILE, perquè ja m'han dit que està molt clar el resultat de l'amnio, i nosaltres tenim clar que volem un fill sa. D'alguna manera em quedo estranyament tranquil·la amb la teva confirmació. Amb un resultat així seria bastant sospitós que l'amnio ho desconfirmés. Ah, i enhorabona pel nou embaràs! Que bé que tornis a ser en aquest punt ja!

Mire, precisament t'havia vist al grup de mares març 2021 i veia que el nostre cas podria ser similar, però no m'hi vaig voler unir fins que no tingués garanties perquè tinc un historial llarg de merda. Tinc 35 anys i vinc d'unes quantes FIV, on vaig acabar després de dos embarassos ectòpics amb pèrdua de les trompes. Però aquí segueixo, lluitant estoicament. Quan tindràs els resultats del test prenatal? Espero que tinguis un final diferent i a tu et surti un bon resultat!
Mire20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. juny 09, 2020 9:12 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Mire20 » dv. set. 18, 2020 7:20 am

Guapa tindré els resultats el dijous que be..... Se m'està fent una eternitat la veritat....
Jolín quina historia.... Bueno tranquila perquè segur ho aconsegueixes!!!! Els resultats de la amnio són dolents ja segur??
Melbourne
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. set. 16, 2020 5:11 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Melbourne » dv. set. 18, 2020 12:00 pm

L'espera és bastant matadora, sí... Dijous és festiu, a veure si almenys t'ho donen dimecres. Però estigues positiva que he llegit a diversos llocs que hi ha hagut errors al TS.

Jo els resultats de l'amniocentesi els tindré dimecres. En el meu cas és bastant segur, sí. Ja m'ha avisat la ginecòloga i veient el número no tinc gens de marge. Però estic traquil·la. El més fotut és que segueixo amb vòmits cada maleït dia i que no tinc previst sortir més al carrer perquè faig una panxa d'aquí a Lima. El dia de l'amnio em van parar dues persones per felicitar-me...
Mire20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. juny 09, 2020 9:12 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Mire20 » dv. set. 18, 2020 1:18 pm

Ostres bonica molts ànims... Si això de la panxu i que et felicitin sabent que alguna cosa no va bé.... D'on ets? Aquí en Tarragona és festa el dimecres.... Escolta potser et portes alguna sorpresa i et surten bé els resultats no?? Mai s'han de perdre les esperances.... Molts petonets!!!!
Mire20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. juny 09, 2020 9:12 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Mire20 » dj. set. 24, 2020 2:57 pm

Melbourne bonica.... Com va tot?? Com estàs??? Ja saps els resultats????
Molts ànims!!!!
Melbourne
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. set. 16, 2020 5:11 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Melbourne » dv. set. 25, 2020 3:22 am

Nena... Em van arribar ahir al final, els resultats de l'amnio han confirmat la trisomia 21. Tu com estàs?? Ja tens els teus? Dona'ns bones notícies!
Mire20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. juny 09, 2020 9:12 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Mire20 » dv. set. 25, 2020 7:49 am

Ostres bonica.... Ho sento moltíssim de veritat.... Al final que fareu?? Fareu ILE?? Nena qualsevol cosa aquí estem.....
A mí en van arribar ahora els resultats.. per sort tot perfecte. I esperem un nen.
Recorda que aquí estem, vale?? Molts petons!!
Melbourne
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. set. 16, 2020 5:11 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Melbourne » dv. set. 25, 2020 10:55 am

Sí, interromprem. Gràcies, guapa. I enhorabona!! :-)
Mire20
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 81
Membre des de: dt. juny 09, 2020 9:12 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Mire20 » dv. set. 25, 2020 1:24 pm

Vaja.... Doncs molta força als dos.... Quan ho feu? Aquí estem!!!!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::