Diabetis gestacional.

Salut, dubtes i preparatius.
Naethda
:: gosset
Ubicació: Manresa
Entrades: 493
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 7:48 am

Re: Diabetis gestacional.

ds. ago. 27, 2016 12:02 pm

Pedra Lluna, amb només un valor alterat no es pot diagnosticar DG, t'hauríen d'haver tornat a repetir la prova en 3-4 setmanes.

Hola carabassa, no t'espantis, t'explico: durant l'embaraç, cap al segon trimestre es produeix de forma normal una resistència a l'acció de la insulina, degut a una hormona que fabrica la placenta que es diu lactógen placentari. L'objectiu d'aquesta hormona es evitar que la mare es "quedi" l'energia i garantir que el fetus obté els nutrients necessaris de la circulació materna, i ho aconsegueix fent que la insulina perfi eficàcia (la insulina el que fa es agafar els glúcids de la sang i fer-los entrar a les cèlules), amb el que hi haurà més glúcids circulant per la sang, que aniràn a parar al fetus. Quan el cos d'una dona no s'adapta prou correctament a aquests canvis, es quan es diagnostica la DG.
És important controlar-lo perque pot donar problemes al fetus: per ejemple, al tenir més sucre disponible, el fetus fabrica més insulina (al igual que la mare, el fetus fabrica la seva pròpia insulina per permetre el pas dels sucres de la sang a l'interior de les cèlules), que estimula el seu creixement de forma anormal (macrosomia fetal), i això pot portar problemes de cara al part (patiment fetal, dificultat pel part vaginal per la macrosomia, amb la conseqüent cesàrea, hipoglucemies del nadó un cop ha nascut (sol ser la complicació més freqüent, etc), però no t'espantis perque amb un bon control i seguiment no hi solen haver problemes. Fins a la visita amb la gine jo sí em controlaria els nivells basals: s'han de fer abans dels àpats. També em compraria a la farmàcia unes tires per mirar la cetonuria en orina, encara que no les facis servir ara més endavant si que t'ho faràn mirar. Per curiositat, t'han dit els valors de les cuatre mostres? Si tens qualsevol dubte intentaré ajudar-te. Una abraçada!
Imatge
Imatge
PEDRA LLUNA
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dt. feb. 04, 2014 12:02 pm

dg. ago. 28, 2016 5:40 am

Si si Naetdha, vaig repetir la corba llarga i el valor va ser idèntic, 167 a la 3a hora, la resta be. Jo tenia intolerància, però el protocol era idèntic al de DG. Gràcies per la teva explicació.
PEDRA LLUNA
Entrades: 349
Membre des de: dt. feb. 04, 2014 12:02 pm

dg. ago. 28, 2016 5:40 am

Si si Naetdha, vaig repetir la corba llarga i el valor va ser idèntic, 167 a la 3a hora, la resta be. Jo tenia intolerància, però el protocol era idèntic al de DG. Gràcies per la teva explicació.
Naethda
Ubicació: Manresa
Entrades: 493
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 7:48 am

dg. ago. 28, 2016 11:27 am

Ah vale, havia entès que directament t'havien fet entrar al protocol de DG sense tornar a repetir la corva :ok:
Imatge
Imatge
Náyade
:: lleona
Entrades: 947
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

dl. nov. 07, 2016 4:14 pm

Hola a totes!! :-.:·::

Recupero una mica el post. Us explico la meva experiència amb la DG. Antecedents: la meva àvia paterna tenia DG tipus 2, que li va sortir de gran. A la resta de la familia, res. Al 1er Trimestre, osullivan al canto, que em va sortir perfecte. 2on trimestre, osullivan alterat 9,2 mmol/L (166) (el màxim ha de ser 7,8mmol/L). Corba llarga que no puc acabar, em fan 3 punxades (en dejú estava a 78mg/dl), primera i segona ok, la tercera em surt alterada (9,2 era el màxim i jo he tret 10). La quarta no pot ser pq vomito després de la 3a extracció.

Avui a la llevadora m'ha dit que no repetim prova, però que em deriva a alt risc a l'hospital a que em miri gine+endocrí. Que no m'espanti que no vol dir que sigui DG però que s'ha de mirar, al tenir 1 valor alterat. Total, m'han de trucar aviam quan vaig a l'hospital.

Primer de tot, no em fa por res, sóc infermera i sé com funciona tot (tires, glucòmetre, mirar glucèmia, insulina, dieta, exercici etc) però òbviament no fa res de gràcia que et passi això, així que bueno així estem... estic com al.lucinada de que pugui ser DG... però en fi.

Ara he d'esperar aviam que em diuen els de l'hospital... què us van fer?? suposo que 1 setmana mirant glicèmies 3-4 vegades al dia, no?? I segons resultats... i el gine?? Us va fer eco??

Gràcies a totes :-()-) :-()-) Ja us aniré explicant. L'únic que em fa por i no m'agrada es el tema del part, que m'ho vulguin provocar abans de temps... :ufs: :ufs:
Imatge
Vanessa83
Entrades: 334
Membre des de: dl. set. 15, 2014 6:46 pm

dl. nov. 07, 2016 6:41 pm

Hola!! No sabia que hi habia un foro de diabetis aquí!

Mireu, jo soc un cas una mica raro, al meu primer embaraç (2012/13) em van fer la corva llarga dos cops perque el sullivan sortia positiu, les des corves perfectes (la ltima des setmanes abans de tenir el nen) Pese a no ser diabetica el nen va tenir hipoglucemia durant nes setmanes (els metges no van saber mai perque), i ahi va quedar la cosa. Un any despres van diagnosticarme diabetis tipus II (no tinc antecedents ni res) i bueno es una diabetes rara ja que pel he anat veient nomes tinc el scre descompensat davant la falta de hormones (tinc ovaris poliquistics i tinc problemes hormonals), amb unes simples pastilles anticonceptives es regla sol. Total que al setembre em vaig quedar embarassada i el meu endocri em fa mirarme el sucre 6 cops al dia (abans i una hora despres de l'esmorçar, dinar i sopar) i mirarme les cetones mati i nit. De moment estic de 11 setmanes, i les primeres setmanes encara el tenia una mica desajustat (tot i que mai passava mai de 120 abans o 150 despres), pero cap a la setmana 7, just el dia que m'habia de començar a punxar insulina perque pels matins no baixava de 100 el meu cos es com que es va reglar sol i ja no me la vaig punxar perque quan ho habia de fer estava a 85!! I fins ara (tret d'un dia que vaig estar malalta i va pujar fins a 153 despres de dinar) tinc el sucre perfecte, pero bueno haig de continuar amb les punxades i demes tot l'embaraç. A alguna li ha passat que de cop s'hagi solucionat la diabetis??

Tema medicació, la insulina la tinc a la nevera per si l'acabo necesitant mes endavant, de moment prenc Metformina (ja la prenia d'abans), abans deien que nomes s'habia de pendre el primer trimestre pero ara es ve que si que es pot fer tot l'embaraç.

Tema pes com ho porteu?? Jo en un mes he perdut ja 3 kilos, la veritat es que al inici em preocupava una mica pero els metges m'han dit que mentre el nen creixi be no m'haig de preocupar.

Tema del qe li pot passar als nens, si la diabetis apareix del segon en endavant crec que es mes cosa que surti amb molt pes, lo de les hipoglucemies (pero que aixo per experiencia s dic que et pot passar encara que estigis be), si comença al primer trimestre (sobretot quant abans pitjor) la cosa es complica perque a mes de tenir mes posibilitats de tenir un abort pot afectar en la formació dels organs del bebe, per aixo al inici encara que sigui un gran sacrifici hem de fer de tot per tenirlo controlat.

Una abraçada a totes
30/01/2013: Neix el nostre primer petit
09/2014: IA fallida
10/14: Trompes obstruides
12/2014: Fiv, no tenim embions
03/2015: Una trompa es desobstrueix
09/2015: IA fallida
12/2015: IA fallida
16/09/2016: IA +++++
02/06/2017: Per fi neix la petita de la casa
Náyade

dt. nov. 29, 2016 3:43 pm

Vanessa83 quin cas més raro!!! Suposo que es compensa i descompensa quan li dóna la gana :content: Mentre et vagis controlant, doncs genial!!! >.-<: El teu petit estarà genial perquè et controles :ok:

Respecte a mi, em van manar a l'endocrí, i estic fent 4 controls al dia (en dejú, 1h després esmorçar, 1h després dinar i 1h després sopar). Em posa al paper i em va dir la noia que en dejú havia d'estar a menys de 90, i després dels àpats a menys de 120!! 120????? Em sembla poquíssim, a la majoria us diuen menys de 140-150... perquè a mi 120???

Doncs bé, tinc tots els controls perfectes, els de dejú tots per sota de 90, però de post-àpats tinc un valor de 137, un altre dia 133... ho trobo que es NORMAL, aviam, jo aquesta glicèmia la dono per bona sempre al meu treball... així que no ho entenc!! ?-)

Segueixo pensant que no puc tenir diabetis amb aquests valors, en serio, sempre estic entre 100-120 post-àpats i en dejú 70-80. Estic mosquejada perquè si no sóc diabètica no m'agradaria mantenir els controls tot l'embaràs, que se'm consideri de risc, etc.

Aquest dijous tinc ego+gine per controlar com creix la meva petita, entre la eco+els controls em diràn el què... però vamos... em mosqueja que em demanin menys de 120 quan a tot el món li donen més marge :-((

Espero que acabi aviat aquesta incògnita...
Imatge
Vanessa83

dc. nov. 30, 2016 8:19 am

Nayade, jo tampoc ho entenc, bueno en general també ens demanen uns nivells de glicemies que molts cops serien normals, perque abans de dinar estar a 95 o fins i tot a 100 tampoc haria de considerarse de diabetics, pero bueno.
Una cosa, a vosaltres us pasa que el dia que heu de fer-vos els analisis es quan mes altres esteu??? Jo tots els matins estic bé en general (per sota de 90 o 93 o algo similar), i ahir tenia analisis, pues al tornar del metge me'l vaig mirar abans d'esmorçar i estava a 110!! No se si es pels passeigs a munt i abaix, el fred, els nervis o que ja porto hora i mitja desperta sense menjar i el cos comença a cremar pel seu compte o que. Quan m'he mirat el sucre abans d'anar a trere'm sang altres vegades estava bé, pero despres als resultats em sortia 20 o 30 mes alt també.... el metge el primer cop que em va passar em va dir que les maquines tenien aquest marge d'error i no se...vaig flipar....amb un marge d'error de 20 o 30 despres es posen tiquismiquis si en comptes de 120 estas a 125?? No se....jo quant mes conec d'aqest mon de la diebetis menys convençuda hi estic....pero bueno pels nostres bebes lo que sigui no??
Náyade

dl. des. 05, 2016 5:22 pm

Hola Vannessa! Merci per contestar... A mi tb em passa el que dius, els dies que vaig de cul i he de fer mil coses i estic dels nervis, el sucre em puja més (i quan dic que puja, puja com a molt a 130 post-dinar o sopar! ojo).
T¡explico el d'avui aviam si tu ho entens pq jo he flipat en colors.

Avui tenia control de l'endocrí. Jo hi anava super contenta, pq els meus valors rarament passaven dels 130 (que jo considero bé) i encara que m'he passat en algun àpat, continuaven estant bé... total, que la visita m'ha enfonsat. Ha començat a encerclar tot el que passava de 120, m'ha preguntat que has esmorzat? Què vas sopar ahir? Al dir-li un platet petit d'arròs saltejat (eren sobres) amb carbassó i xampinyons, i dues peces de fruta, m'ha fotut bronca. Que només 1 peça de fruita i que he de prendre si o si ració de proteines (carn, peix o ou). Després, què has dinat? Hamburguesa amb una amanida, i uns quants nuggets... Molt malament!!! L'hamburguesa porta proteina, el pà q son els hidrats... i et falta la verdura!! (s'ha passat l'amanida xl forro). Em diu: o sigui que la dieta no la segueixes, no? No peses res. I li dic doncs no, pesar no peso res, però no em passo i prou. Doncs no, ho has de tornar a fer, 2 setmanes més fent la dieta estrictament!!! A sobre tot entremig dient que m'he d'alimentar bé pel bé de la nena, que no li pot faltar de res que pim que pam... m'ha fet sentir una mala mare total.
Després em pesa... i amb ells he agafat 7kg en total.... doncs em diu: uiiii es que has agafat molt de pes, 7kg, i clar encara et queden 2 mesos x davant que pots agafar molts més, t'has de cuidar molt i fer molta dieta...

Al final m'he mosquejat i li he dit: aviam llavors soc diabètica o no??? Pq sempre esteu amb el potser si potser no... i em diu: Es que estàs al límit de ser diabètica o no. Pensa que potser amb aquests valors de 130 t'hauries de punxar insulina... perdona??????? No li he dit pq mira, però amb aquests valors jo no em punxo insulina ni de conya!!! Ni als diabètics els punxo amb aquests valors, molt menys a mi mateixa... en fi...

He sortit enfadada a tope amb mi mateixa, amb la tia,... el meu marit també emprenyat dient que no té ni fava idea!! Que la nena està a percentil 40 si fos diabètica estaria pels nuvols!! Ah i a sobre em diu: Tens el colesterol alt així que has de fer dieta, raó de més!!! I resulta que m'he informat i les embarassades hem d'estar per sobre de 200 i per sota de 300 per estar bé!! O sigui la pava ni punyeteera idea o es que es tonta... La resta de l'analítica bé, el sucre bé, i els antecedents de sucre (et miren nose q q detecta el sucre fa mesos) també perfecte.

No sé, he sortit amb ganes de plorar i ara encara en tinc ganes, no ploro pq passo de plorar x aquestes xominades... penso que potser sóc jo que no ho accepto, que no ho veig, que no ho vull acceptar però es que em nego a que em digui que amb un sucre de 130 estigui malament!!! (quan a altres els deixen fins a 140 sense problemes). A sobre de la bronca entre cometes que m'ha fotut!! Com si hagues agafat una bestialitat de kg i com si fos idiota per no voler sopar proteina (q no em venia de gust i punt! I si per compensar vull 2 peces de fruita, doncs me les menjo i prou!).

Estic xof del tot... de cop m'ha vingut un bajón, jo comptava amb que tot estava ok, que em treurien de tot lo de diabètica, i nono, em diu que no sap si ho soc però que he de seguir 2 setmanes més amb dieta ESTRICTA (ben remarcat) pesant-ho tot... vinga home... x uns valors de 130 de merda :-((

Assumeixo que hauria de fer la dieta bé, però es que menjant de tot i el sucre sempre per sota de 135!!! :-(( :-(( :-((

:-o00m :-o00m :-o00m
Imatge
Vanessa83

dl. des. 05, 2016 7:06 pm

Náyade, perque no demanes un canvi d'endocrina? Que no t'enganyaré...son tots bastant iguals de gilipolles (ho sento si algú coneix a algún de bo...bueno si es així envieu dades per anar-hi totes!!) Els endocrins son experts en enfonsar-te en la miseria.... i en serio, qe cobren comisions per a receptar insulina???? Quan a mi em volien enchufar-me insulina era perque pels matins estava entre 100 i 120 normalment (que no son nivells baixos, ho se, pero tampoc es que estigues a 160), i quan li vaig dir que si a 85 m'habia de punxar insulina i em va dir que si ja vaig flipar en colors.
Jo de tu amb aquests nivells que tens em negaria en rodo a punxar-me res, i pasa de lo que et diguin, jo soc diabetica ja d'abans i tampoc peso el menjar, a mi la infermera del me cap (que no te res a veure amb l'endocri ni res, em va dir: tu fes un cuart de carn/peix un cuart d'hidrats i un mig de verdures en general i ja esta, i si et fas macarrons per exemple, o arros o algo aixi que no pots separar, pues agafa't un plat petit que aixi sembla que tens mes al plat i tens menys. I a veure, evidentment no podem donar-nos el gust de menjarnos un dia mitja tarta de cop o mig pot de nutella, com conec a algunes embarassades que si que ho han fet, pero aixo no treu que un dia si qe et donis un capritxet petit.
Mira, aquesta setmana pasada vaig decidir baixar la dosis de metformina (feia 2 diaries i vaig passar a fer 1), pes n dia em vaig oblidar de pendrela i resulta que el sucre estava genial, aixi que vaig dir...pes a veure fins on arribo estant bé sense metformina (es l'unica cosa que prenc pel sucre), pues porto 5 dies, i dissabte em vaig menjar un troçet de tarta de formatge amb mermelada per berenar xq el meu cos em va dir: "fins aquí, menja't aixó!!", que jo ja pensava que a la nit sortira el sucre una mica alt, pues a la nit abans de sopar estava a 64!! I aixo sense medicació i tot....aixi que jo ja no se si els endocrins ens enganyen, o simplement no tenen ni idea de la seva feina o que, perque jo també penso que si fos diabetica no podria estar fent això. Aixo si, el sucre no me'l deixo de mirar mai x si de cas, no sigui que em doni una pujada i la liem.
Ahh i tema pes, si estas de 7 mesos i has agafat 7 kilos no esta pas malament!!! Si que els dos ulims mesos son on s'agafa moolt mes pes, jo crec que a l'altre embaraç agafava mig kilo per setmana o una burrada aixi, pero vamos aixo son 4 kilos...que si has agafat 7, fins els 12 que et diuen que pots agafar encara tens 5 kilos de marge!!!! Jo de moment en aqest embaraç porto perduts 4.3 kilos, aixi que espero que no em toquin la pera amb els kilos, clar que encara estic a la setmana 15, encara em queda molt camí i son ben capaos de no contarme des del pes inicial sino desde que començi agafar pes...

Aixx, la veritat es que m'alegro de no ser la unica que te un endocri una mica simpatic, i bueno fins i tot comparant-lo amb la teva sembla fins i tot maco jajajaja Se que es aixo de "mal de muchos consuelo de tontos" pero bueno....ajuda :P
Náyade

dl. des. 05, 2016 7:23 pm

Merci Vannesa, es que he sortit desmoralitzada perduda, ja et dic, pensant de tot... :-:)

Ara estic fent el sopar (mongetes verdes amb patates que NO he pesat pq no tinc ni bàscula!) i em faré uns ous bullits.... també m'ha dit lo de 1/2 verdura, 1/4 proteina 1/4 hidrats, però bueno... jo et dic que per berenar (que no m'he de mirar x res) últimament he pres nutella i de tot... no ha estat cada dia ni de conya, però si dos o tres vegades, i curiosament després sopo normal i em surt un valor de menys de 130. Casualitat? No ho sé. Els dies que estic estressada, que esmorzo corrents i he de fer recadets fora... i que faig la dieta estricta... 1h després de l'esmorzar 133-135 ?-) Per flipar.

Ara estic una mica més freda, però aquest migdia m'ha afagat fort i m'he emprenyat força... a sobre em diu que no es pot confirmar que sigui diabètica... llavors q coll*ns estic fent?? El canelo cada dia amb els 4 controls + cetones?? Diguem: Doncs si, sembla que si! I prou! Coll*ns... :lluita::

La llevadora em va dir que tot el veia bastant bé!! Que no em preocupés... la gine igual, q tenia algun piquet de mes de 130 però res important... i aquesta m'ha dit fins i tot lo de la insulina!! Però que coi s'ha cregut :ufs:

En fi, per flipar. Jo tampoc em posaria insulina si estigues a 85 en dejú!! (de fet sempre estic entre 70 i 90) i em sembla un valor normal. Ja et dic que al meu marit li vaig fer una glicèmia l'altre dia i sortia 118 després d'un àpat i en dejú 80 (res lluny del que em surt a mi normalment). Crec que son massa exigents, massa... entenc que si estàs a 140 en dejú doncs es greu, o si tens glicèmies de 150-160 en endavant... però en serio 135 es TANT? Que semblava que havia d'explotar jo de tant de sucre que tenia...

M'ha dit que si surten 2 valors "alterats" en 1 setmana no pasa res, però més si... i jo tenia com 5-6 per sobre de 120. En fi... que no vull donar-hi més voltes, si sóc diabètica que m'ho diguin que per això son experts, però si no ho sóc que no em toquin els pebrots, que jo sé de bona tinta que persones sanes amb dieta equilibrada i sense diabetis poden fer 130 tranquilament... a sobre que estàs super toveta amb l'embaràs, t'emprenyen amb això. En fi, seré jo que estic ofuscada i no ho vull veure.

Ara estic més tranqui i bueno, aniré fent... i si em passo 5min de l'hora que he de mirar la glicèmia, ho faré i punt.

Ah per cert! He llegit tot el post, i hi havia una noia que posava que li sortia super alterat un valor després de menjar fruita i no rentar-se les mans... jo mai me les rento per mirar-me el sucre i un dia després de menjar una poma, em va sortir 166!! Vaig flipar molt. Em vaig rentar les mans i 123!! Flipant... així que crec que si, que del suquet de la fruita pot sortir alterat, així que ara em rentaré les mans si o si!! Ah i mirava els valors a la màquina l'endocrina aquesta... no es refiava només del que jo tenia escrit al paper (com si pogués enganyar en algo així! només em faria mal a mi mateixa).

Pacièeeeeeeeeeencia :-o00m :-o00m :-o00m
Imatge
Vanessa83

dl. des. 05, 2016 9:40 pm

Si si si!! Lo de no rentar-se les mans afecta!! La meva infermera m'ho va dir també, a part de ser important rentarse les mans per tema higiene amb tanta punxada que ens fotem, podem tenir restes de sucre a les mans, a mi l'altre dia també em va passar qe despres de sopar estava a 141 i no em cuadrava amb com em sentia i em vaig recordar que no m'habia rentat les mans, ho vaig fer, m'ho vaig mirar i estava a 110. De totes maneres que no es posin tan tiquismiquis amb el 130, perque a mi em van reconeixer que aquestes maquines tenien un marge d'error de 20/30!!!!! No va tenir mes remei que reconeixer-ho perque el dia dels analisis a la maquina em sortia 105 i al analisis 135 (ara no em recordo del numero exacte pero si de que la diferencia era de 30), aixi que o reconeixia que la maquina no era fiable o que el laboratori no ho era.
Jo també haig de mirarme la cetona mati i nit i glicemies 6 cops al dia (abans i despres d'esmorçar, dinar i sopar)...ja no trobo on punxar-me aixxx
Ahh i si et diagnostiquen finalment de diabetis gestacional amb aquests valors, mes enlla de continar lo que queda d'embaraç amb els controls i controlar la dieta com la portes ja esta...tampoc crec qe per molt que et diagnostiquin necesitis insulina ni res!
Ahh i la insulina volien que me la punxes estant a 85, pero no era en dejú abans d'esmorçar, sino que era el resultat postsopar (que per ser despres de sopar ja era molt baix!!) i abans d'anar-men a dormir!!!! Que encara crec que es mes flipant...el primer cop que em punxo insulina volen que sigui estant a 85 sense anar a menjar res despres i per anar a dormir.... no se si volien que no em tornes a despertar mai mes o que!! Perque vamos no se ben be que pot passar pero que et doni una hipoglucemia mentre dorms no sona bé...
Tu molts anims i gaudeix de l'embaraç que amb tanta tonteria no t'espatllin lo qe et qeda, que vas molt bé bonica, a fer bondat amb el menjar i prou, i fes cas de lo que el te cos et demani ;)
Náyade

dt. des. 06, 2016 10:01 am

Gràcies Vanessa!!

Que fort lo de rentar-se les mans.. però sisi ara ho faré sempre!!

Cetones jo només al matí. Avui mhan sortit indicis!!!!!! Mhe cagat. Després em faré un altra. Es q no vaig fer ressopo... Sopar i post1h vaig treure 109, i aquest matí estava a 70. Suposo q mha baixat massa i x això els indicis de cetones?? Ara mateix estic menjant aviam què!! A tu tha passat??

Ara dieta estricta i ja està! Avui mha quedat clar q si q he de tenir indicis de diabetis si em surt això...

En fi moltissimes gràcies!!! Mha costat molt païr q pogues tenir diabetis... Ara toca cuidar-se pels nostres petits i gaudir el q pugui de les 9 setmanes que em queden d'embaràs (o menys!!).

Que tinguis un feliç pont!! ;)
Imatge
Naila
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dt. oct. 27, 2015 6:34 pm

dt. des. 06, 2016 11:08 am

Nayade ánimos, te comprendo perfectamente. Yo les hice caso omiso y unas veces a 160, otras 120... Muy raro. Y lo de lavarse las manos pues también comprobé que no era un mito. Ten paciencia, ya luego después del parto se resuelve chimpum, almenos en mi caso.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1359
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

dt. des. 06, 2016 6:16 pm

Náyade vull donar-te anims perqué se el que es que etc maregin amb proves amunt i avall. Sapigues que tu ets la responsable final de la teva salut i la del teu fill, i que tens dret a no anar a cap mes visita si no ho trobes convenient, i demanar una segona opinio. El tema de la diabetes gestacional es bastant qüestionat, mira't aquest article:
http://vullserinformada.donallum.org/di ... -gestacio/
Imatge Imatge
Náyade

dj. des. 08, 2016 10:40 pm

Hola maques!! Moltes gràcies per escriure!! :)

De moment ho porto bé, però m'he adonat q si no tinc una mica de moviment... Em puja. Avui x exemple, he sopat sopa i pèsols saltejats i mha sortit 129 :(
77 en deju, 109 post esmorçar, 98 post dinar... I ara 129!! Amb lo bé q anava avui...

Ahir igual... 84 dejú, 130 esmorçar!! 86 dinar i 107 sopar. Sempre tinc 1 al dia alterat.

I dimarts 70 deju, 113 esmorçar, 126 dinar!!! I 137 sopar!!! Quina burrada!!!

Em van dir q permetien màxim 2 alterats a la setmana... I ja porto 4 en 3 dies :( tinc bastant coll avall q sóc diabètica segons el seu criteri... Per mi malament està 137, la resta bé... Però jo no soc endocrina... Així que res.

A sobre, demà he d'anar al CAP a que em donin la baixa, pq la mútua en quant els digui q sóc diabètica m'expulsen... I la meva metgessa crec q té vacances o algo, així q no sé com fer-ho, es tot un percal... i he d'estar amagant lo de la diabetis a la mútua...

En fi, estava jo feliç i sempre em surt algun valor alterat... Fer la dieta i passar gana es una merd* (si, passar gana) i estant embarassada si et ve de gust no pots ni menjar una galeta, es injust. Ja sé q es un mal menor però estic cansada de llegir q el bebè pot tenir problemes d'altres enfermetats al futur, q jo també tinc punts etc... Quina merd*. Mai m'imaginava que seria diabètica... I no deixa de fer-me ràbia.

Bonanit... Aviam com va aquest cap de setmana amb els valors...
Imatge
Náyade

dj. des. 22, 2016 11:00 am

Hola a totes!!!!

Porto novetats. Ahir a la endocrina em va anar bé, pq era l'infermera i no la doctora :content:

Em va dir si feia la dieta estricta, li vaig dir que si, em va pesar i he perdut mig kg o sigui que porto +7,5kg en total en l'embaràs.

Els controls els va veure bé però no perfectes, tinc en 16 dies, 5 pics al sopar (entre 123-137), 4 al dinar i 3 a l'esmorzar. El basal sempre ok.

Em va dir que havia de caminar més després dels àpats, per evitar aquests pics. Que si havia notat que em pujava més amb algun aliment en concret com arròs, pasta, patata etc... li vaig dir que no, que a vegades es disparava però no tenia ni idea de perquè.... i altres dies que menjo fora, o per exemple ahir q vaig menjar un plat gegant de pasta, i em va sortir 98.
Em va dir que era normal de la diabetis, que havia de reduir aquests pics i sino hauriem de posar insulina... m'ho va mig insinuar, però jo ja li diré que passo. Si estic a 125 al sopar, veig exagerat punxar-me insulina quan al matí m'aixeco amb 70!! Què vol que em quedi fregida per sempre més??

La nena a percentil 40 o sigui que es petiteta i tot, jo no sé què volen!!

M'ha demanat nova analítica, i eco també per veure com creix la nena (jo crec que està perfecta però bueno...).

Fins aquí la meva història d'ahir!! En resum bé, però els piquets aquests (que a mi no em semblen res de l'altre món sincerament) s'han de corregir!!

Petonets a totes :-()-)
Imatge
Vanessa83

dj. des. 22, 2016 7:13 pm

Nayade, una cosa, la glicada te l'han mirat mai???(el nom es hemoglobina glicosilada, mesura la quantitat de sucre que s'enganxa a la hemoglobina) Perque amb la diabetis es lo primer que miren, realment es quasi a la dada que li fan mes cas perque es lo qe marca no el scre puntual en un moment donat sino el % de sucre a la sang durant els últims mesos (te mes incidencia les últimes 3 o 4 setmanes, pero miren els ultims 3 o 4 mesos). En els diabetics un bon control del sucre es considera per sota del 7%, en una persona sense diabetis ha d'estar per sota del 6.4%, si et trobes entre 5'7 i 6'3% no tens diabetis pero poden considerarte en risc de ser-ho, i entre 4 i 5.7% es lo normal.

Bé, pues ara es la bona, els nivells que tu estas marcant que et surten no son gaire diferents dels meus, potser jo despres de dinar soc mes de 115 o aixi, tot i que molts dies estic a 120 i pico i algun suelto a 130, pero la glicada de l'ultim dia em va sortir que estic a 5%!!! (al maig, 4 mesos abans de quedarme embarassada) estava a 10.9!!! per flipar) La infermera em va dir que estupendisim i que a seguir aixi. Jo d'exercici en faig ben poc, pero la dieta si que la controlo en general bastant (també tinc els meus moments de a la merda me como un donut ehh i el sucre surt be). Jo crec que amb els nivells que dius tu vamos encara que surti na glicada superior a la meva no crec que surti mes de mig punt mes que jo (5.5%).

Total que si tants dubtes tenen sobre el teu sucre demana-lis que et mesurin la glicada i així ja surts de dubtes!

Qe vagi be, i passeu un bon nadal!!
Náyade

dv. des. 23, 2016 12:28 pm

Hola Vanessa! Merci per contestar! neukiss-)

Si que me la van fer, i em va sortir normal (no recordo el valor, he de demanar que me la mirin per l'ordinador). Tota l'analítica em va sortir perfecta, o sigui que res.

Abans estava en fase negació de la diabetis, però ara sóc conscient de que la tinc, sino amb la dieta hauria d'estar inclús baixa i no ho estic, però bueno, una cosa es això i altre que amb valors de 125 m'hagi de punxar. No sóc cap experta en la enfermetat però ho veig massa, i més amb la nena amb tamany inclús petit.

Els meus valors d'ahir, per exemple, que solen ser així son: 83 en dejú, 117 esmorçar, 92 menjar, 109 sopar. En tots els àpats em vaig moure després. Fa molt pal, MOLT, però si no ho vaig per perreria, després pujo i em fa moltíssima ràbia apuntar valors dolents a la gràfica. Així que res... em toca posar-me les piles.

I jo també tinc dies de "a la merda" i després de punxar-me, em menjo un tros de xocolata o una pasta. Ara també he trobat força productes amb 0% sucre REAL, mirant molt la gràfica de sucres... hi han galetes que tenen 0,1g per galeta, i va genial per canviar d'esmorzar (estava farta de les torrades al matí i la infusió). També el colacao de mercadona 0%, que sembla que no però es real i té poquíssim sucre, jo em fico mitja cullerada i oli en un llum per a mi!!!

I res més, crec que això es tot... la diabetis va com va, uns dies puja, altres baixa... molts menges més del compte i et surt bé, i altres menges super estricte i surt malament... xxo.0.o

Sigui com sigui, BON NADAL xxsta:: i no deixem que això ens amargui!!!! Em queden 6 setmanes i sanseacabó!!!! :b-)))
Imatge
Vanessa83

dt. des. 27, 2016 7:48 pm

Nayade, com ha anat el Nadal i les comilones amb el sucre?? Jo l'he mantingt a ratlla i la veritat es qe massa be i tot amb tot el torro qe he menjat jajajaja.
Jo tampoc considero que estiguis per insulina ni de lluny la veritat, aixo si, contina controlant perqe sino es quan puja i la liem.
Una cosa, (que ara no se si ja ho habia comentat algn cop pero millor dos que cap) molt en compte amb totes les merdes 0% sucres i light i coses així, en primer lloc perque molts cops porten aspartamo i demes edulcorants que son pitjors per l'embaraç que el propi sucre, per exemple la cocacola zero ni mirarla, que es 0 pero porta una cosa que es diu fenilalamina o algo semblant i es fatal. D'altre banda (i sposo que aixo l'endocri ja t'ho ha explicat) menjar coses baixes en sucre es bo per suposat, pero s'han de mirar els hidrats també, si tu menges alguna cosa que tingui 1 gr de sucre nomes, pero 60gr d'hidrats liada igualment, i totes aquestes coses bones (turrons, xocolates, batuts....) pero 0% o estan realment dolentes, o tenen edlcorants artificials que son dolents o a vegades els hi afeixeixen mes hidrats que el que no es 0%, aixi que s'ha de valorar bé si surt o no a compte ;) a vegades també surt mes a compte menjar un bocinet petit pero de lo que sigui normal que menjar-ne un troç mes gran del 0%. La excepció la he trobat en el cacaolat 0%, que el trobo bo (aixo ja es un gust personal es clar, hi hara a qui no li agradi), porta menys hidrats i sucres (i greixos) que el normal i com esta edulcorat amb estevia no porta ni aspartamo ni la fenilalamina d'aquesta ni res.

Bueno espero que acabe de passar bones festes i que mantinguis el scre tot lo a ratlla posible. Ja quantes setmanes et queden? A mi encara em queden 21 aixxx

Bona entrada d'any!

Torna a “Estic embarassada”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET