Diabetis gestacional.

Salut, dubtes i preparatius.
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dj. juny 25, 2015 8:58 am

Hola, gisa. La veritat és que donar-te unes pautes és complicat; a mi, p.ex., em fan menjar molts hidrats i fer dos esmorzars, berenar i ressopó. Es clar que jo estic gairebé a la setmana 24 i amb insulina. Vols dir que val la pena fer res en la setmana en que estàs?
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dj. juny 25, 2015 9:00 am

Perdò; ja estic gairebé a la 25! Com passa el temps!!
Avatar de l’usuari
gisa
:: lleona
:: lleona
Entrades: 914
Membre des de: dj. març 28, 2013 8:13 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: gisa » dj. juny 25, 2015 10:02 pm

Hola! Merci per la resposta... ja imagino que cada persona és un món... de moment he anat controlant com m'ha semblat i demà ja m'han donat hora amb l'endocrí i l'educadora. En fi, és una murga però em consola saber que no durarà massa temps...
Imatge Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
gisa
:: lleona
:: lleona
Entrades: 914
Membre des de: dj. març 28, 2013 8:13 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: gisa » dg. juny 28, 2015 12:22 pm

Hola! Divendres passat vaig anar amb l'endocrina i l'educadora: de moment, dieta, controls de glicèmies 4 cops al dia i d'acetona dos cops. De moment tots els controls correctes, fins i tot baixos, diria jo... :-:) M'ha sorprès molt la dieta! És molt més calòrica de la que feia jo habitualment, i amb hidrats a tots els àpats ?-). No hi estic massa acostumada, és molt de menjar per mi, crec que em posaré com una :mu:: :mu:: ! Jjajaja! Divendres que ve torno amb l'educadora, a veure què diu...
Imatge Imatge Imatge
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dl. juny 29, 2015 7:58 am

A mi em passa el mateix; massa menjar pel que jo estava acostumada. No obstant això, m'aprimo (és clar, ara no menjo cereals per esmorzar, ni cap brioxeria, ni coca de Sant Joan, snif, snif!!).
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dc. jul. 01, 2015 4:07 pm

Bona tarda, noies!! Com va? Fa temps que ningú no diu res... ahir vaig tenir eco, visita i anàl.lisis. M'han dit que estic fent la dieta molt bé i que és normal tenir algún valor fora dels límits...i, atenció!!!! M'han dit que un cop a la setmana puc berenar dues boles de gelat, (substituint el berenar) >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: Porto tot aquest temps pensant en el meu geladet de dissabte a la tarda!!!!
La veritat és que el petitó està en un percentil baixet i m'han donat també uns sobres de proteïna que saben a cola-cao, i me n'he de prendre un cada dia, amb el berenar. Així que per fi tasto el sabor de la xocolata després de cinc o sis mesos!!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: Es veu que es dona aquests sobres als avis que no mengen; a mi m'han dit que menji molta proteïna i que això és bò per augmentar l'ingesta de proteïna... és que, amb aquesta calorassa, no em vé de gust menjar tant, la veritat, i taaanta proteïna m'agobia una mica. Sembla que el petitó, però, està bé, però com dic, no gaire alt en percentil (15). I m'han remarcat que a mida que passi el temps m'hauré d'augmentar la insulina, però de moment, vaig aguantant :-o00m :-o00m :-o00m
Unamés
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. gen. 09, 2012 9:26 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: Unamés » dv. gen. 01, 2016 10:29 pm

Hola noies,
Recupero aquest tema, a veure si hi ha alguna noia en la meva situació. És el meu segon embaràs i l'o'sullivan em va sortir alterat ja al primer trimestre. Com he tingut uns inicis molt durs, pèrdua de pes, molts vòmits, nàusees continues i un malestar que m'ha obligat a fer llit molts dies, no m'he fet la corva llarga i directament em controlo el sucre amb les tires d'acetones i punxant-me. El cas és que amb una dieta "lògica" i sana estic sempre baixa de sucre (en dejú a 70, després d'una hora dels àpats entre 75-90 gairebé sempre), amb les conseqüents molèsties i mareigs si no menjo res fins un parell d'hores després. I és clar, haig de posar dolços per pujar-lo ràpid i refer-me.
És una situació molt estranya, ja que segons els resultats diaris no tinc cap mena de descontrol i molt menys pujada de sucre, en canvi l'o'sullivan no el metabolitzo bé (en el meu primer embaràs la corva em va sortir també alterada, i en canvi no vaig tenir mai cap pujada de sucre seguint només una dieta equilibrada). Així doncs, sóc diabètica "diagnòstica" però en el dia a dia el cos es comporta amb normalitat. No ho acabo d'entendre i els metges no em dónen cap explicació que em convenci...
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: shyla » dv. gen. 01, 2016 10:50 pm

Unamés ha escrit:Hola noies,
Recupero aquest tema, a veure si hi ha alguna noia en la meva situació. És el meu segon embaràs i l'o'sullivan em va sortir alterat ja al primer trimestre. Com he tingut uns inicis molt durs, pèrdua de pes, molts vòmits, nàusees continues i un malestar que m'ha obligat a fer llit molts dies, no m'he fet la corva llarga i directament em controlo el sucre amb les tires d'acetones i punxant-me. El cas és que amb una dieta "lògica" i sana estic sempre baixa de sucre (en dejú a 70, després d'una hora dels àpats entre 75-90 gairebé sempre), amb les conseqüents molèsties i mareigs si no menjo res fins un parell d'hores després. I és clar, haig de posar dolços per pujar-lo ràpid i refer-me.
És una situació molt estranya, ja que segons els resultats diaris no tinc cap mena de descontrol i molt menys pujada de sucre, en canvi l'o'sullivan no el metabolitzo bé (en el meu primer embaràs la corva em va sortir també alterada, i en canvi no vaig tenir mai cap pujada de sucre seguint només una dieta equilibrada). Així doncs, sóc diabètica "diagnòstica" però en el dia a dia el cos es comporta amb normalitat. No ho acabo d'entendre i els metges no em dónen cap explicació que em convenci...

Pero no estas diagnosticada con a diabética no? Hi ha moltes dones que no toleren be el xute de sucre i en canvi no son diabetiques gestacionals. Qui t'ha posat a dieta?
Imatge Imatge
Unamés
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. gen. 09, 2012 9:26 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: Unamés » ds. gen. 02, 2016 12:15 am

Sí, he passat per endocrinologia, m'han donat glucòmetre i dieta i tinc varies visites de control programades. M'he negat a fer-me la corva (mare diabètica, anterior embaràs amb Diabetis gestacional, o'sullivan a 151... no vaig considerar necessari passar pel mal tràngol de la corva amb tantes "paperetes" que em sortís positiva), però el protocol que m'han fet és com a D.G. Ara bé, les mesures que em faig cada dia (5) em diuen una cosa ben diferent, pel que no entenc res de res.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: shyla » ds. gen. 02, 2016 7:41 am

Unamés ha escrit:Sí, he passat per endocrinologia, m'han donat glucòmetre i dieta i tinc varies visites de control programades. M'he negat a fer-me la corva (mare diabètica, anterior embaràs amb Diabetis gestacional, o'sullivan a 151... no vaig considerar necessari passar pel mal tràngol de la corva amb tantes "paperetes" que em sortís positiva), però el protocol que m'han fet és com a D.G. Ara bé, les mesures que em faig cada dia (5) em diuen una cosa ben diferent, pel que no entenc res de res.

Jo crec que simplement, pero molts números que tinguis tú no ets DG.
Mira't aquest article si tens ganes de llegir ;)
http://vullserinformada.donallum.org/di ... -gestacio/
si puc despres t'escric des del pc
Imatge Imatge
Unamés
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. gen. 09, 2012 9:26 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: Unamés » ds. gen. 02, 2016 2:31 pm

Gràcies shila, per respondre'm i per l'article. És el que jo dic, l'etiqueta la tinc però fora dels resultats "hospitalaris" no em comporto com a tal, i per tant puc arribar a pensar que els tests creen falsos positius, ja que de quina manera diferencien algú que no tolera el xute de sucre de les proves amb algú que sí que té DG? Si m'arriba a tocar un gine radical dels que et posen la por al cos i començo a fer una dieta estricte de diabètic, acabo amb una hipoglucèmia a l'hospital.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: shyla » ds. gen. 02, 2016 9:51 pm

Unamés ha escrit:Gràcies shila, per respondre'm i per l'article. És el que jo dic, l'etiqueta la tinc però fora dels resultats "hospitalaris" no em comporto com a tal, i per tant puc arribar a pensar que els tests creen falsos positius, ja que de quina manera diferencien algú que no tolera el xute de sucre de les proves amb algú que sí que té DG? Si m'arriba a tocar un gine radical dels que et posen la por al cos i començo a fer una dieta estricte de diabètic, acabo amb una hipoglucèmia a l'hospital.


No ho entenc, però només amb l'osullivan no t'han dit que siguis diabètica gestacional no? estas fent dieta de totes formes?
Mira, jo al meu primer embaràs em va sortir 140, i em van fer la llarga, 3 vegades!! i no va donar el resultat de DG, però els xutes, un o altre no el tolerava bé. Ara, la dieta me la feien fer, i també sortir a caminar, tot per que el nen podia ser gran. Saps que es el pitjor de tot? que també havia de fer repòs perquè el meu fill no creixia, es surrealista!! Finalment va néixer a les 40 setmanes justes pesant 2.600.

Amb el segon embaràs, ja m'ho van programar pel primer trimestre i sí, va sortir alterat, vaig fer la de les 3 h i va sortir bé. Em vaig negar a repetir-m'ho més en tot l'embaràs. Vaig fer cap al 5-6è mes prova amb glucometre i va sortir ok. No ho vam repetir més. Creu-me que només l'ansietat que em creava la dieta amb el primer embaràs jo crec que va afectar al pes del meu fill. El segon el vaig viure molt mes tranquil·lament en tots els sentits. Va pesar a les 40+1, 3.700 >.-<:
Imatge Imatge
Unamés
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. gen. 09, 2012 9:26 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: Unamés » dg. gen. 03, 2016 11:04 pm

Hola de nou,
No, aquesta vegada sóc DG dubtosa, tot i que em posen amb endocrinologia i dieta.
En el primer embaràs em van fer corva llarga al segon trimestre i va sortir positiu, dieta i control amb glucòmetre. Ni una sola medició em va sortir alta, sempre vaig estar dins els límits (i menjava equilibrat, però sense pesar aliments ni essent estricte). El nen va pesar 3'790, tot correcte.
Ara he tingut hiperemesis gravídia, força punyetera, encara no he recuperat els kgs perduts, estic de 16 setmanes. Em fan l'osullivan que aguanto de miracle a les 12 setmanes, surt 151. Tal i com estic (vòmits, mareigs, debilitat) sé que no aguantaré la corva sense vomitar, així que em nego a fer-la, proposo controlar-me amb glucòmetre. Em deriven a endocr. i em donen aparell, dieta, programen visites, etc. Porto 15 dies de controls diaris i estic baixa de sucre, en dejú a 70-75, a mig matí baixo de 70. Haig de menjar dolç sí o sí per refer-me. La meva conclusió és que no tolero les proves, ja que no trobo cap explicació. Es repeteix la mateixa història que en l'altre embaràs: controls, punxades... per contradir l'etiqueta de DG que em posen les proves.
cheesecake
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dg. set. 07, 2014 9:27 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: cheesecake » dc. juny 15, 2016 6:24 pm

hola, aquí una altra amb diabetis gestacional. M'ho han detectat als 3 mesos i uff se'm fa una muntanya adaptar-me a la dieta, 4 punxades diaries de sang als diets i 3 analisis d'orina d'acetones.

Aquest fil és de l'any passat. Hi ha alguna aquest any per compartir experiències????

I tinc un dubte concret: la ideta em posa que per dinar i sopar faci 45 gr de pasta o arròs (o substituir per llegums o patates), però són 45g crus o 45g ja cuits?
2010: començem.Acupuntura fallida.
12/14: 1a IA negativa a IVI.Bitxets lents
10/3/16: 1a punció . 14 ovocits. Vitrifiquem 2
15/3/16: 1a transfer d'un embrionet blasto de 5d.
19/3/16: començo a sagnar.Repos absolut.
24/3/16: 1a beta + 9 dies post-transfer:28
27/3/16: 2a beta+ 12 dies 137.5
29/3/16: 3a beta+ 14 dies 470
Avatar de l’usuari
Pruna82
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dc. gen. 20, 2016 6:54 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: Pruna82 » dj. juny 16, 2016 11:11 am

Hola Cheesecake!
Doncs a mi me la van detectar després del'O'sullivan i de la corva llarga que també va sortir alterada. Vaig començar amb la dieta però no va ser suficient i ara estic amb insulina. Estic de 34+6 així que em queda poquet. Al començament s'em va fer un mòn però acabes adaptante.
Pel tema aliments que comentes, és en cru!
Paciència i a fer bondad! La part més positiva que he trobat és que al començar la dieta gairebé no m'he engreixat!
cheesecake
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 75
Membre des de: dg. set. 07, 2014 9:27 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: cheesecake » dt. juny 28, 2016 8:34 pm

Hola Pruna82! gracies per respondre!

carai quin engorro amb insulina... jo encara no he arribat fins aquí, de moment amb dieta i punxadetes i analisis d'orina...

que raro aquest any no hi ha gaire noies amb diabetis gestacional!


animsss
2010: començem.Acupuntura fallida.
12/14: 1a IA negativa a IVI.Bitxets lents
10/3/16: 1a punció . 14 ovocits. Vitrifiquem 2
15/3/16: 1a transfer d'un embrionet blasto de 5d.
19/3/16: començo a sagnar.Repos absolut.
24/3/16: 1a beta + 9 dies post-transfer:28
27/3/16: 2a beta+ 12 dies 137.5
29/3/16: 3a beta+ 14 dies 470
Avatar de l’usuari
19m2
:: papallona
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dc. set. 30, 2015 8:17 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: 19m2 » dc. jul. 20, 2016 11:27 am

Bon dia!! Doncs a mi ahir em va trucar la secre del gine dient que la corba llarga m'havia sortit alterada (en repos i primera hora bé, segona hora 166 q l max es 165 i tercera hora 173) ho trobo una mica agafat amb pinces però sigui com sigui divendres tinc gine i endocrina... A veure que em toca fer... Com em molesta estar a un sac de protocolorització i que no individualitzin els tractaments depen dels casos.. Enfi ja us explicaré!
Estic de 27+4 :***:
Imatge

Imatge
carabassa
:: rateta
:: rateta
Entrades: 153
Membre des de: dv. maig 01, 2015 10:05 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: carabassa » dj. ago. 18, 2016 5:12 pm

Hola a totes,

Entro aquí demanant una mica de consell, perquè avui m'han dit que tinc diabtes gestacional, però ha sigut tot una mica estrany i em costa d'entendre. Us explico: la tercera setmana de juliol em vaig fer la corba llarga. Vaig demanar els resultats al metge de capçalera perquè la llevadora estava de vacances i em van dir "ha sortit bé". Jo tranquil·la he estat fent vida normal, amb les orxatetes de l'estiu i el que em venia de gust. Avui arribo a la llevadora i em diu que no, que tinc dos valors bé i dos valors malament i per tant és positiu ?-)
Li dic que no tinc ginecòloga fins el 30 i em diu que no cal que avanci la cita. M'imprimeix una dieta de 1800 kcal, que camini una hora diària "y a vivir". M'ha comentat alguna cosa d'anar a la farmàcia a punxar-me per a mirar-me els nivells de glucosa, però després ha dit que no calia.
Vaja, que per a tenir DG trobo que s'ho ha pres molt relaxadament. No estic superpreocupada, simplement que no entenc res: ni com funciona la diabetes, ni si és perillós, ni què he de tenir en compte...
Per cert, és un embaràs de bessons, sense sobrepès. Estic de 26 setmanes i he guanyat 6.5 kg.

Dubtes que tinc:
- No m'he de controlar la glucosa d'alguna manera? Com sabré si ho estic fent bé? Si vull anar a la farmàcia a controlar-me, quin moment del dia és millor?
- N'hi haurà prou amb el que diu la llevadora?
- Sou molt estrictes a l'hora de pesar els aliments?
I per últim: a la meua dieta em surt un trist got de llet blanca per a berenar. Voleu dir que no puc berenar res més??

Moltes gràcies per tot!
Octubre 2012: Proves i entrada a la llista d'espera.
Juliol 2014: Primera ICSI. 4 embrions. 2 transferits. Negatiu.
Octubre 2014: Transferència 2 embrions congelats. Negatiu.
Abril 2015: Segona ICSI. 7 embrions. Me'n transfereixen 2. Negatiu.
Març 2016: Transfer 2 congelats. Positiu!
Avatar de l’usuari
PEDRA LLUNA
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dt. feb. 04, 2014 12:02 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: PEDRA LLUNA » dj. ago. 18, 2016 10:08 pm

Carabassa, trobo increible el que expliques, a mi amb l'anterior embaràs amb un sol valor alterat, i per molt poc, em van derivar a l'endocrina, dieta estricta, 4 controls diaris, caminar després de cada menjada, controls d'acetona, cada 2 o 3 setmanes tornava a l'endocrina, em pesaven, controlaven els valors, i adaptaven la dieta als meus costums o necessitats, per exemple al matí passava gana i em marejava, llavors retocavem la dieta... jo insistiria, es pesat tant control, però entre el poc i el massa....
Avatar de l’usuari
PEDRA LLUNA
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dt. feb. 04, 2014 12:02 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: PEDRA LLUNA » dg. ago. 28, 2016 5:40 am

Si si Naetdha, vaig repetir la corba llarga i el valor va ser idèntic, 167 a la 3a hora, la resta be. Jo tenia intolerància, però el protocol era idèntic al de DG. Gràcies per la teva explicació.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::