Llibre electrònic

Llibres, contes, revistes...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Llibre electrònic

EntradaAutor: Anna Maria » dg. maig 24, 2020 12:24 pm

Hola a tothom!
A veure, primer de tot, queda clar que no podem dir "jo mai, mai", perquè fins ara era una renegada de llegir novel·les (queda a part el tema laboral, clar) en una pantalla. Preferia (i segueixo preferint per ara) el llibre físic. Però clar, el confinament (a més de reinventar-nos com a mestres i "chicos/as para todo) m'ha portat a llegir llibres en aquest format.
Com que jo no tinc llibre electrònic, ho faig des del portàtil o fins i tot des del mòbil. A més de deixar-m'hi la vista (per més que afluixi la brillantor de la pantalla) em sembla que gasto i gasto bateria, i que un llibre electrònic com que està preparat per llegir doncs també deu està preparat per cuidar els ulls (sense fer-ne un gra massa, clar) i no gastar tanta bateria.
Així doncs, he fet un cop de cap i me'n vull comprar un. He mirat per Internet i clar, tots són els més bons quan els anuncien, sobretot si et diuen dissimuladament "escolta, si cliques aquest enllaç ja que en vols comprar jo tindré un petit guany...". Llavors ja no se si em volen vendre la moto o què.
Em podríeu recomanar un llibre electrònic que estigui bé per comprar-se llibres i sobretot que sigui compatible amb l'Ebiblio (Biblioteca Digital)?
Gràcies!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Llibre electrònic

EntradaAutor: ametista » dg. maig 24, 2020 1:11 pm

Hola Anna Maria!

doncs em sembla molt bona decisió >.-<: tenir un llibre electrònic és un complement més per poder llegir i no treu que els llibres físics continuïn sent el que facis servir majoritàriament. Dic un complement perquè a vegades pots trobar en format digital llibres que no trobes en format físic i perquè també pot ser pràctic en moments que saps que llegiràs fora de casa (transport públic, sala d'espera de metges, etc) i no vols carregar un llibre gros, en això l'electrònic és molt còmode!

Dels que són compatibles amb eBiblio, he sentit a parlar bé dels Kobo i dels Sony. Aquests últims són més cars perquè clar, es paga la marca, el disseny i les múltiples funcions que pugui tenir l'aparell. En canvi els Kobo crec que són més de l'estil del Kindle, pel que fa a preus, disseny i funcions. La part bona dels dos és que a banda de ser compatibles amb eBiblio llegeixen directament llibres en format epub, que seria el format estàndard de llibres electrònics (i que el kindle no llegeix, s'han de convertir prèviament amb un programa)

per cert, tens també tot un apartat sobre llibres electrònics per si vols xafardejar viewforum.php?f=179 tot i que pel que fa a recomanacions no està pas al dia :content:

ja ens diràs quin tries al final! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Llibre electrònic

EntradaAutor: Anna Maria » dg. maig 24, 2020 6:35 pm

Bones!
Doncs ja l'he encomanat, he agafat el Kobo Clara HD. En una pàgina de les que vaig veure el recomanava amb el que he dit pel seu propi guany. L'he agafat a la web de Kobo, els de Mediamarkt no em donaven l'opció d'entrega a domicili (deuen tenir historial de trencats?) i he anat a parar a ells.
Ara abuso una mica de tu... si el Kindle és per Amazon, jo no podré comprar llibres d'Amazon, per exemple? Hauré d'anar al catàleg de Kobo, o també en podré comprar, per exemple, a Casa del libro?
No t'estranyi que t'enviï un missatge privat de SOS quan m'arribi, jejejejej
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Llibre electrònic

EntradaAutor: ametista » dg. maig 24, 2020 6:54 pm

>.-<: >.-<: >.-<:

doncs en principi podràs comprar-ne en qualsevol web perquè estaran en format epub, a amazon ja no ho sé... suposo que et trobaries amb la situació inversa que em trobo jo, que estiguin en el seu format propi (azw) i els hagis de convertir a epub per poder-los llegir (amb el mateix programa que et deia abans, el Calibre) però a banda d'això suposo que cap problema... abans pots fer la prova amb algun dels llibres gratuïts que hi ha a amazon, la veritat és que ara no sé si a banda del format també portaran algun tipus de protecció per evitar còpies o el que sigui (com els de eBiblio)

a mi el Calibre, a banda de per convertir els llibres, també em va bé per tenir organitzats els llibres, és com una biblioteca digital (te'ls guarda en una carpeta ordenats per autor i al programa mateix els pots ordenar/filtrar per diferents etiquetes (autor, títol, temàtica, saga, puntuació en estrelles, idioma, etc)

segur que te'n sortiràs dooooona! però i tant, si ho necessites pregunta el que vulguis, que si et puc ajudar aquí estic! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Llibre electrònic

EntradaAutor: Anna Maria » dg. maig 24, 2020 10:41 pm

Moltes gràcies! >.-<: :b-))) :ok: :***:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Llibre electrònic

EntradaAutor: Anna Maria » dv. maig 29, 2020 5:53 pm

Bones!
aquest migdia m'ha arribat el llibre electrònic. Durant aquests dies m'ho he mirat una miqueta com funcionava, i ja havia avançat feina descarregant l'Adobe Digital Editions i creant compte per autoritzar ordinador i e-reader posteriorment. Així doncs, quan ha arribat (a part de calmar l'Isaac perquè ell vol una tablet :-:) ) doncs he descarregat dos llibres de la biblioteca. De moment sembla que els ulls no em fan pampallugues al llegir, el tinc acabant-se de carregar i aquesta nit ja llegiré una estoneta i us diré.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Llibre electrònic

EntradaAutor: Anna Maria » ds. maig 30, 2020 5:25 am

Bones! Doncs he pogut comprovar que sí, que el llibre electrònic no casca tant la vista, i a més de poder llegir al llit i no asseguda a la cadira del despatx o al sofà, no he tingut distraccions tipus: ai, ara miro aquest vídeo o ara consulto el correu, per tant vaig llegir més. Conclusió: segueixo preferint el llibre físic però abans de llegir en ordinador o mòbil (que quan ho havia provat s'escalfava molt i baixava un munt la bateria) és millor un llibre electrònic.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Llibre electrònic

EntradaAutor: ametista » dj. juny 25, 2020 1:03 pm

Anna Maria ha escrit:Conclusió: segueixo preferint el llibre físic però abans de llegir en ordinador o mòbil (que quan ho havia provat s'escalfava molt i baixava un munt la bateria) és millor un llibre electrònic.


>.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::