TR4 setembre-galetes

AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: AdrianaGC » dc. set. 18, 2013 10:06 am

mordor ha escrit: L'aspecte ha quedat prou bé: dauradetes, alguna s'ha enganxat amb les altres però no massa, el gust també seria bo sino fos que no son gens cruixents, com quan tens un paquet obert i queden reblanides...



Mordor, a mi la primera vegada també em va passar. De dins eren toves, com si no haguessin estat prou cuites, però per fora estaven a punt, més ja s'haguessin cremat!! Aquest cap de setmana les he tornat a fer amb petits canvis per veure si aconseguia canviar la textura. I el que he fet ha estat posar la massa una estona a la nevera, perquè he vist que alguna de vosaltres ho fèieu. Llavors al treure-la havia quedat com més enponjosa. I llavors he estirat la massa amb el porró però molt molt fina i cap al forn. I aquesta vegada m'ha funcionat i ja eren cruixents.
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: AdrianaGC » dc. set. 18, 2013 10:11 am

Ponioleta ha escrit:és una mica off topic però Ametista (i la resta) mireu aquest article que han penjat avui al Ets el que Menges
http://www.etselquemenges.cat/alternati ... ats-23611/



Merci per la info Ponioleta!! Jo no m'acabo d'acostumar a l'estevia. Si poso menys quantitat del que diu la recepta trobo que falta dolçor, i si poso la que diu llavors surt el regust de regalèssia... El sucre panela no l'havia sentit mai, però ara he vist que la marca que gastem de cereals en fa, crec que provaré aquest.

Kine, la teva recepta m'ha agradat molt. Me l'apunto!!
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Momo » dc. set. 18, 2013 2:58 pm

Eeeeeiiiii!!!!

Per fi he pogut asseure'm a l'ordenador a escriure la recepta! :p-) :p-)

Galetes de poma

Ingredients:

225 gr. de mantega a temperatura ambient
125 gr. de sucre
1 poma
300 gr. de farina
1 ou

Preparació:

Barregem la mantega amb el sucre i l’ou fins que estigui ben lligat.

Hi afegim la farina i seguim remenant.

Quan tot està ben barrejat, hi posem la poma tallada a trossets petits. En aquest punt hi podem afegir altres ingredients que hi donin gust, com nous picades, xocolata, avellanes, etc. Ho remenem bé.

Posem la pasta en una bossa de plàstic o en paper transparent i formem un cilindre. Procurem compactar bé la pasta perquè no quedin bombolles d’aire. Ho deixem refredar a la nevera unes dues hores, o al congelador 30 minuts.

Anem tallant llesques del cilindre de pasta, d’un centímetre aproximadament, i les anem col·locant en una safata amb paper de forn. Les hem de posar ben separades perquè no s’enganxin quan augmentin de volum.

Posem la safata al forn, prèviament escalfat a 180º, durant 13 minuts o fins que estiguin rosses. Deixeu-les refredar una mica abans de menjar-vos-les!

Bon profit!

La podeu veure aquí:
http://www.niniscooking.com/2013/09/18/galetes-de-poma/
Avatar de l’usuari
Coloma32
:: gosset
:: gosset
Entrades: 428
Membre des de: dv. oct. 26, 2012 3:15 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Coloma32 » dc. set. 18, 2013 4:22 pm

Oooooh Momo, aquesta recepta amb poma fa molt bona pinta i més encara la suggerència de posar-hi algun ingredient extra. Estic pensant a posar-hi alguns granets de xocolata, nyam nyam.

Quan les faci, penjo el resultat. ;-)
Avatar de l’usuari
Coloma32
:: gosset
:: gosset
Entrades: 428
Membre des de: dv. oct. 26, 2012 3:15 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Coloma32 » dj. set. 19, 2013 3:19 pm

Noies, llenço una pregunta que potser ja heu contestat enu algun moment.

Teniu algun truc o alguna idea per conservar les galetes i que no es quedin seques al cap de dos dies?

És possible congelar-les?

:-:)

Gràcies!!! :content:
mordor
:: granota
:: granota
Entrades: 237
Membre des de: ds. nov. 13, 2010 5:09 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: mordor » dj. set. 19, 2013 10:00 pm

AdrianaGC ha escrit:
mordor ha escrit: L'aspecte ha quedat prou bé: dauradetes, alguna s'ha enganxat amb les altres però no massa, el gust també seria bo sino fos que no son gens cruixents, com quan tens un paquet obert i queden reblanides...



Mordor, a mi la primera vegada també em va passar. De dins eren toves, com si no haguessin estat prou cuites, però per fora estaven a punt, més ja s'haguessin cremat!! Aquest cap de setmana les he tornat a fer amb petits canvis per veure si aconseguia canviar la textura. I el que he fet ha estat posar la massa una estona a la nevera, perquè he vist que alguna de vosaltres ho fèieu. Llavors al treure-la havia quedat com més enponjosa. I llavors he estirat la massa amb el porró però molt molt fina i cap al forn. I aquesta vegada m'ha funcionat i ja eren cruixents.



Gràcies! Ho provaré així!
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: muc » dv. set. 20, 2013 9:24 am

Coloma32 ha escrit:Noies, llenço una pregunta que potser ja heu contestat enu algun moment.

Teniu algun truc o alguna idea per conservar les galetes i que no es quedin seques al cap de dos dies?

És possible congelar-les?

:-:)

Gràcies!!! :content:


Doncs depèn molt del tipus de galetes. Hi ha galetes que tendeixen a quedar dures i altres a quedar massa toves. Depèn dels ingredients. Aquí a Alemanya, fins i tot, abans de Nadal es fan unes galetes que quan surten del forn són dures com pedres i que no es mengen fins al cap d'un parell de setmanes, quan ja són toves...

A mi el que sempre m'ha funcionat millor, per tot tipus de galetes, és posar-les en una capsa metàl·lica amb tapa, i entre capa i capa de galetes posar-hi una làmina de paper de forn. Això si en sobren i no volen abans, que hi ha cada recepta :love:
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: muc » dv. set. 20, 2013 9:26 am

Noies, encara he de penjar la meva recepta... Però entre que vaig de cul i que les que vull fer haurien de ser considerades pecat capital... encara no he fet res. A veure si aquest cap de setmana trobo el moment i us les penjo; que tot i ser sense gluten, no ho semblen :love: :love:
Avatar de l’usuari
toska
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: toska » dv. set. 20, 2013 9:50 am

Jo també vaig "a tope" i no he pogut fer res!! prometo aquest cap de setmana posar-me les piles :-o00m :-o00m :-o00m
ImatgeImatge
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: AdrianaGC » dv. set. 20, 2013 11:14 am

Oh muc, estaré pendent de la teva recepta sense gluten >.-<: !!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Ponioleta » dv. set. 20, 2013 11:47 am

Coloma 32, jo les guardo en un tupper que tanqui bé o una capsa de galetes metàl.lica i em duren una setmana mínim (si no ens les mengem abans!!). Si m'han quedat "malament" (massa forn, o poc forn etc) llavors aguanten menys i es posen rares, o com pedres, o remullides...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: nb_30 » dv. set. 20, 2013 7:52 pm

us poso una foto dels caqruinyolis que vaig fer l'altre dia. Espero que comptin com a galetes perquè no tinc temps de fer res més! la recepta la vaig treure d'aquest bloc http://lacuinadecasa.blogspot.com.es/20 ... yolis.html
Fitxers adjunts
carquinyolis.jpg
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: muc » ds. set. 21, 2013 7:22 pm

Bon vespre noies,

us porto la meva recepta. Ja anticipo que he agafat una recepta que tenia i l'he canviada tant, que l'única cosa que tenen en comú les dues receptes és que són sense gluten i que porta xocolata. Ara, les receptes, s'assemblen com un ou a una castanya. Em sembla que no he deixat ni un sol ingredient en les mides que tocava :content: La part bona és que, a part de per comoditat i per ingredients que no he trobat, molts canvis de la recepta estaven pensats per fer-la una miiiiica menys pecat i una miiiiiica més sana :love: :love: :love: Però va, no m'enrotllo més; les meves galetes:

galetes xocolata.jpg


GALETES DE XOCOLATA SENSE GLUTEN

Ingredients:
180g de cobertura de xocolata (jo no en tenia de negra i l'he fet amb llet, però crec que negra queda més bona)
70g de mantega

2 ous grans
60g de sucre moreno
1/2 culleradeta de sal
1 culleradeta de pols de vainilla (vainilla seca ratllada)

100g de farina d'arròs glutinós*
1/2 culleradeta d'impulsor

70g de xocolata a trossets

- Desfeu la xocolata (els 180g) amb la mantega al bany maria. Mentrestant, bateu els ous amb el sucre i la sal fins que blanquegin i tripliquin el volum. Afegiu-hi la pols de vainilla, amb la batedora a menys potencia. A continuació, afegiu-hi la farina i l'impulsor. Finalment, afegiu-hi els trossets de xocolata i remeneu amb una cullera.

- Deixeu reposar la massa una bona estona perquè la farina d'arròs qualli una mica i espesseeixi. Escalfeu el forn a 180ºC.

- Amb una cullera, feu boletes de la massa i poseu-les força separades en una safata de forn. Les galetes han d'estar al forn uns 10 minuts i un cop fredes queden més aviat tovetes.... :love:

*L'arròs glutinós (o arròs dolç) el podeu trobar en botigues de menjar asiàtic. Jo compro l'arròs i com que tinc un molinet, em faig la farina que necessito. Posats a fer canvis a la recepta, segur que també es pot fer amb farina d'arròs normal :love: La diferència principal és que l'arròs glutinós dóna una textura més humida i més semblant a la farina normal i no tant terrosa, com passa sovint amb la farina d'arròs normal. <:-)

I fins aquí la versió "light" de les meves galetes. Un dia us posaré la versió normal i veureu perquè aquesta és ligjt, perquè reconec que a simple vista, no ho sembla :love:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » ds. set. 21, 2013 10:41 pm

hola noies! >.-<:

kine tinc pendent de fer la teva recepta,han d'estar molt bones amb el suc de taronja i sense mantega!

mordor, pots animar-te a participar sempre que vulguis! o sigui que si algun altre mes et fa gràcia alguna cosa que fem com aquest cop amb les galetes ja ho saps! :ok:
sobre el teu dubte, ja t'ho ha dit la muc: que quedin toves o dures depén dels ingredients. Hi ha receptes que són per galetes toves i d'altres que són per galetes cruixents. Per altra banda, com més fines siguin més fàcil que ens quedin cruixents i també és important com les refredem...s'han de treure del forn i col·locar damunt d'una reixeta perquè es refredin bé i no quedin humides i toves pel fet d'estar en contacte amb una superfície plana (i calenta si és la mateixa safata del forn)

coloma per guardar-les jo també faig servir una capsa metàl·lica! (de fet es veu a la meva foto, no? ;-))) ) la veritat és que ho guardo TOT en capses metàl·liques, tan les elaboracions casolanes (galetes, magdalenes, croissants...) com les coses que comprem (cereals, galetes maria...) és el que millor m'ha funcionat i ja no ho canvio per res, es conserva tot perfecte! congelar galetes no ho he provat mai però suposo que poden quedar bé, no? és qüestió de fer la prova amb una i a veure què passa :content:

muc no sé com seria la recepta original però aquesta té una piiiiintaaaaa!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: Takita » dg. set. 22, 2013 10:18 am

Ei, noies, quin goig de galetes! >.-<:
Jo m'hi posaré aquesta setmana; per variar, sempre al darrer moment, però ja he decidit la recepta que faré i demà aniré a comprar els ingredients que no tinc :ok:
mordor
:: granota
:: granota
Entrades: 237
Membre des de: ds. nov. 13, 2010 5:09 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: mordor » dg. set. 22, 2013 9:55 pm

ametista ha escrit:
mordor, pots animar-te a participar sempre que vulguis! o sigui que si algun altre mes et fa gràcia alguna cosa que fem com aquest cop amb les galetes ja ho saps! :ok:
sobre el teu dubte, ja t'ho ha dit la muc: que quedin toves o dures depén dels ingredients. Hi ha receptes que són per galetes toves i d'altres que són per galetes cruixents. Per altra banda, com més fines siguin més fàcil que ens quedin cruixents i també és important com les refredem...s'han de treure del forn i col·locar damunt d'una reixeta perquè es refredin bé i no quedin humides i toves pel fet d'estar en contacte amb una superfície plana (i calenta si és la mateixa safata del forn)



Gracies ametista, si m'animo a fer alguna altra cosa us ho explicaré´, de moment vull repetir les galetes, les faré més primes i les trauré de la safata per refredar-les, no ho sabia això tampoc.

A veure si em queden decents!
Avatar de l’usuari
munat
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 316
Membre des de: dj. ago. 01, 2013 10:49 am
Contacta:

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: munat » dt. set. 24, 2013 11:51 am

Ostres quin munt de galetes i que diferents!!!

M'han cridat l'atenció aquestes de poma, segur que han de ser delicioses!!!

Coloma: jo perquè no em canvii la textura de les galetes sempre les guardo en una caixa de les de galetes daneses, les he arribat a tenir 10 dies i no n'ha canviat la textura. M'agrada tant conservar-les en aquesta caixa, que sempre que porto galetes a algun lloc reclamo la tornada de la caixa quan s'acaben les galetes! neu:-D
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: ametista » dt. set. 24, 2013 12:44 pm

munat, jo també faig servir les blaves de les galetes daneses! >.-<: en tinc dues i és on poso les galetes dels nens (maria, etc) i després en tinc una de galetes escoceses que és vermella i és la meva :love: és on poso els meus invents, galetes integrals "sense de tot", etc ;-)))

per exemple aquestes:

galetes espelta.JPG


GALETES D'ESPELTA (sense sucre ni mantega)

250 gr de farina d'espelta
65 gr de llet de civada
65 gr d'oli d'oliva
50 gr de xarop d'atzavara
1 ou
un pessic de sal
1 culleradeta de llevat
espècies: xiliandre, gingebre, matafaluga...

- unir tots els ingredients, embolicar amb film i deixar reposar a la nevera
- tallar i al forn 10 minuts a 180ºC

m'han quedat una mixa enganxifoses i eren difícils de tallar, al final he anat fent boletes i aixafant-les a la safata! :content:

...ah, i aquestes han triomfat, les vaig fer ahir i aquest matí s'han acabat!! als nens els han encantat (i això que es notaven força les espècies) fins i tot l'ametistu (que no li va gaire el dolç) m'ha demanat que les torni a fer! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
toska
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: toska » dc. set. 25, 2013 8:49 am

Per fi vaig poder fer les galetes

Vaig fer "Galetes blanc i negre".

Hem van quedar prou be. Estic contenta. Les primeres que vaig posar les vaig separar molt per que no sabia si creixerien molt, però les segones ja vaig posar més al forn.

Em pensava que seria més complicat però han agradat molt a tothom.... >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Vaig seguir la recepta tal qual, sense canviar res, no han quedat igual però estan molt be.

Estic molt contenta :b-))) :b-))) :b-))) :b-)))
Fitxers adjunts
foto.jpg
foto1.jpg
ImatgeImatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Taller de Receptes 4 COMENCEM!!!

EntradaAutor: muc » dc. set. 25, 2013 8:52 am

Oh toska! Les galetes aquestes de blanc i negre les vam fer en un dels primers tallers de receptes i són taaaaan bones! Miraré a veure fins a quin punt puc adaptar-les a sense gluten, que ara en veure les teves fotos me n'han vingut unes ganes... :love:

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::