TR2 març-espècies

Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Ponioleta » dc. març 21, 2012 10:09 am

Ramitri, clar que val!!! Posa la recepta! quina bona pinta :ok: :ok:

Helia, jo fa temps feia falafels d'aquests. També es poden fer amb els cigrons crus i deixant-los tota la nit en remull. Jo em vaig carregar un minipimer intentant-los triturar! o-o:) o-o:) Cal tenir thermomix o semblant. Ara ja no en faig perquè és el recurs fàcil de vegetarians quan has de menjar fora i estem una mica saturats de falafels (tot i que a mi m'encanten!). Potser trobo una foto i la penjo per il.lustrar la teva recepta :ok: :ok:
Per cert, els falàfels, tot i que hi ha mil receptes perquè es fan en molts països i en cada un hi ha les seves variants, també es fan amb una mena de faves (no sé quina varietat).


El pa d'espècies fa molt bona pinta, Ametista.

Jo tinc encara les meves receptes pendents, una dolça i una salada. A veure quan les faig que últimament vaig a tope... (però les faré, eh?!!!)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Helia » dc. març 21, 2012 11:20 am

Buscant receptes ja vaig veure que també es poden fer amb mongetes!! però no em motiva tant... :r)

Doncs el pa d'espècies l'he fet un parell de vegades, i amb la mateixa recepta que tu!! jeje...

Per cert, faig un curs d'elaboració de pastissos, i l'altre dia la profe ens comentava que per substituïr la mantega per l'oli, s'ha de posar el 80% i prou... però no me'n recordo en quin sentit :-:) (és a dir 100 mantega= 80 oli o bé 100 oli = 80 mantega...). Ja li preguntaré! :content:
Però igualment, també em queda força dens!
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: ametista » dc. març 21, 2012 11:39 am

és la mateixa recepta? :r) però el teu posaràs igualment, oi? :()():::: :()():::: :()()::::
ah, doncs m'interessa això de l'oli-mantega!!! :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Ponioleta » dj. març 22, 2012 3:33 pm

Aquesta recepta la fem molt sovint a casa. No és la que anava a penjar però he caigut que les espècies li donen un toc "especial" i que són bastant protagonistes del plat, així que allà va:

CIGRONS ESTOFATS AMB PEBRE VERMELL FUMAT

Ingredients (quantitats industrials per fer, menjar, congelar i regalar!)
-cigrons (en cru, mig kilo)
-dues cebes
-un pebrot vermell
-2 pastanagues
-3 alls
-pebre
-pebre vermell fumat
-comí
-llauna de tomàquet cru dels grans (d'uns 800ml)

2012-03-21 21.21.39-1.jpg
2012-03-21 21.21.39-1.jpg (20.87 KiB) Visualitzat 10487 cops


Elaboració (amb olla a pressió)
Es posen els cigrons a remull la nit abans. L'endemà, els colem i reservem.
A l'olla a pressió, destapada, hi posem oli i quan està calent hi tirem l'all picat i la ceba en trossets petits. Quan porten uns 10 minuts, i posem el pebrot i la pastanaga. El pebrot tallat a dauets i la pastanaga a trossos grans (crec que a la foto es veu). Això és perquè al bullir-ho després tot la pastanaga queda bastant tova i al fer trossos grans no es desfà. Jo de fet no n'hi posaria però al meu company li agrada. Si enlloc de fer amb olla expres ho fas amb olla normal tens l'avantatge que a l'última mitja horeta de cocció hi pots afegir patates i pastanaga i queda al punt.
Quan les verdures estan una mica (pensem que després bull tot, pel que no cal que estiguin totalment cuites) hi tirem el tomàquet (se'n pot posar menys, si voleu, per exemple una llauna de les petites).
Hi afegim dues cullerades de sucre, sal al gust, i una mica de pebre i de comí (el comí és digestiu i va molt bé per les llegums). I llavors bé el producte estrella :r) :r) hi posem unes 3 cullerades de postres de pebre vermell fumat. Remenem una mica, deixem coure tot uns 5 minuts, hi tirem els cigrons i aigua que els cobreixi, tapem l'olla i seguim les instruccions del fabricant (per la meva olla són 20 minuts a partir de que comença a treure vapor l'olla).

El pebre vermell fumat jo el compro al Dia, que es diu "Pimentón de la Veraa dulce". No posa que és fumat perquè crec que el pimentón de la Vera sempre és fumat. Si acosteu el nas al pot veureu que fa una olor inconfusible de fumat :ok: . També en compro a vegades en alguna botiga a granel que tenen espècies, però costa de trobar. Li dóna un toc molt especial a tot, però en el cas de les llenties li dóna un toc de xoriço però t'estalvies el xoriço, el colesterol, els greixos saturats i tot plegat (i matar un porc, ja que hi som :r) ).

I com que estem al mes de les espècies, el pebre vermell fumat queda molt bé a l'hummus, amb tots els llegums, i l'altre dia vaig menjar una amanida que portava una vinagreta amb pebre vermell fumat i també quedava de conya! :ok: :ok:

Com veieu, em declaro fan d'aquesta espècie. A casa en la fem servir molt des de que la vam descobrir. Ara tinc una bossa de 250gr!!! :-D :-D


Quantitats: amb el mig quilo de cigrons nosaltres mengem tots (el meu fill, son pare, la cangur i jo) dues vegades. una l'endemà i l'altre ho congelem per la setmana següent.

També ho podeu fer amb cigrons ja cuits. Feu tot el sofregit i quan estigui llest hi tireu els cigrons i una mica d'aigua i ho deixeu bullir uns 5 o 10 minuts.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Ponioleta » dv. març 23, 2012 12:04 pm

Apa, ja he posat una recepta. En tinc dues més. A veure si diumenge trobo una estoneta per cuinar...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 març-espècies

EntradaAutor: Ponioleta » dt. abr. 03, 2012 3:42 pm

Hola
he fet una altra recepta del més de març, vaig amb retard (encara me'n queda una d'espècies!!) però vaig fent :r)

Snickerdoodles (galetes amb canyella)

galetescanyella.jpg


La veritat és que vaig agafar una recepta de Snickerdoodles (que no sabia ni què eren, però com que porten canyella com a ingredient destacat, vaig pensar que valien pel TR) i la vaig anar tunejant i variant (sempre faig igual!! o-o:) ) i no han quedat ben bé com haurien de ser.
La recepta original és aquesta: http://www.forovegetariano.org/foro/sho ... t=galletas
I aquí la entrada de la Wikiepdia sobre les Snickerdoodles: http://en.wikipedia.org/wiki/Snickerdoodle

Ara us poso la meva recepta:

Ingredients
Mitja tassa d'oli de girasol
3/4 de tassa de sucre
1 culleradeta d'aroma de vainilla
1/4 de tassa de llet (jo vaig fer servir de soja però val la de vaca)
2 cullerades soperes de maicena
2 tasses de farina
1 culleradeta de llevat
1 culleradeta ben plena de canyella

Elaboració

Es barregen i amassen tots els ingredients. Jo al final li vaig acabar posant una mica més de farina perquè em quedava una massa molt tova i era impossible fer-ne galetes.
S'enfarina el marbre o taula, s'estira la massa amb un curró i es fan les galetes. Es posen a la safata del forn coberta amb un paper vegetal o paper de plata i s'enfornen uns 12 minuts a 180ºC.
Amb aquestes quantitats en surten bastantes, les de la foto són la primera tongada de forn, però en vaig fer 3! (el meu forn és molt petit i la safata és més petita que les estàndar)
Al meu fill li van encantar. Les vaig fer mentre dormia la migdiada i al despertar se'n va menjar 3 o 4. I com que tenen formes encara li fa més gràcia i va triant si vol estrella, lluna, flor... :r)
A la recepta original abans d'enfornar s'arrebossen de sucre i canyella però ho vaig trobar una mica massa de sucre

galetescanyella2.jpg
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::