CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt!
1
50%
m'ha agradat, está bé
1
50%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 2
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: ametista » dj. feb. 06, 2020 9:50 pm

d'acord, doncs he votat i tanco l'enquesta :ok:

ja us vaig dir que no em decidia entre els dos empatats i al final el criteri ha sigut una mica "a lo pràctic", he triat el més curt :content:

...que curt és un dir perquè té unes 650 pàgines però és que l'altre en té 933! i clar, ja sabeu... so many books, so little time :-o00m :love:

això i que algunes heu dit que el teniu pendent de fa temps així que som-hi! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. feb. 07, 2020 9:47 am

:ok: >.-<:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. oct. 22, 2020 1:16 pm

Bones!
He començat avui a llegir el llibre perquè l'he agafat de la biblio del poble i me l'han posat amb reserva després del meu préstec (està molt sol·licitat encara, degut a la sèrie). No m'agradaria entretenir-me i que m'arribés la data de retornar i no l'hagués acabat.
Com distribuïm els comentaris del llibre, ametista?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: ametista » dj. oct. 22, 2020 1:46 pm

ostres doncs no me l'he mirat encara, però el tinc en digital i si tu el tens físic sempre és més fàcil mirar els capítols i les pàgines... vols fer-ho tu? :content: :content: :content: simplement que quedin X parts més o menys equivalents (normalment faig quatre parts però poden ser 3 també o el que ens sembli)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. oct. 22, 2020 3:41 pm

Tens raó, és un bon embolic el paginat al llibre digital! Serà un plaer. No és el primer llibre "nou" que llegeixo en paper després del confinament, però ja us dic que el primer que vaig tornar a tenir les mans em va fer caure unes llagrimetes. Encara que m'he acostumat a llegir en digital, que està bé i és pràctic perquè pots portar més d'un llibre i si té moltes pàgines no se't cansa la mà, no hi ha res com llegir un llibre en paper, per poder passar les pàgines i tal.

:-.:·:: A partir del 8/11/20 comentarem del capítol 1 "Tacones sobre el parqué" fins al 31 "Diálogo en la oscuridad"

:-.:·:: A partir del 15/11/20 comentarem del capítol 32 "Papeles y objectos" fins al 63 "Material político"

:-.:·:: A partir del 22/11/20 comentarem del capítol 64 " ¿Dónde está mi hijo?" fins al 95 "Vino de garrafón"

:-.:·:: A partir del 29/11/20 comentarem del capítol 96 "Nerea y la soledad" fins al 125 "Mañana de domingo"

Pel que veig tot i que el llibre té bastantes pàgines i capítols, són curts, i si segueix la tònica a les pàgines que he llegit avui m'ha semblat que era una lectura àgil, gens pesada.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 23, 2020 3:15 pm

que bé Anna Maria gràcies! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

ho copio a la primera entrada :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. nov. 07, 2020 2:42 pm

Bones,
Abans de tot, voldria dir que s’està acomplint el que ja em pensava que em passaria amb aquest llibre. Tenia moltes ganes de llegir-lo, però el tema és complicat, dur, et fa plantejar moltes coses. Tinc una amiga, educadora social com jo, amb la que amb aquest tema ens hi vam estar a punt de discutir alguna vegada (ja no el toquem, bàsicament, no sé si ara les seves opinions seran les mateixes).
Aquest tipus de llibres són molt interessants, però sempre em fa... no sé si mandra és la paraula adequada, no és que em faci mandra llegir, sinó el fet de que em destarotin el cap. Ara fa uns mesos vaig haver de deixar un llibre sobre el Club Bielderberg (reunió de “capos” dels països per decidir que faran amb nosaltres, dit ras i curt), perquè tot i que estava molt ben escrit i m’estava agradant, m’estava remenant massa.
Amb aquest m’està passant una mica, però sigui per “l’obligació” benvinguda del club o pel que sigui, de moment estic avançant. Ens “coneixem” de fa un temps, i aquí deixo dit que si m’està removent vol dir que les meves opinions es veuen copejades, sacsejades, que intentaré ser franca amb els meus pensaments, perquè quin millor lloc que fer-ho que aquí?

Ara sí, començo a comentar!

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA PRIMERA PART!!!

Es traspua molt odi des del primer moment, molt ressentiment, però, i qui no? Qui té raó? Jo, de bones a primeres, em poso amb la família del mort, perquè a sobre que te’l maten, has de fugir? Com (salvant les diferències) en cas de maltractament. És la víctima la que ha de fugir, canviar de vida.
* Es pot entendre l’actitud de la Nerea, que no va a l’enterrament de son pare perquè no se la reconegui com “la filla de”? A mi em costa una mica... Sent empàtica, diré que entenc aquesta actitud, per mecanisme de defensa, per seguir fent el que va voler el seu pare quan la va enviar a estudiar fora, treure-la del perill, del que diran. Ho entenc però no sé si ho accepto.
* Es pot entendre l’actitud de la Miren, que acaba fent costat al seu fill Xose Mari? Si el meu fill ho fes, acabaria guanyant pes l’estima abans que el sentit de la justícia?
* No he avançat en el tema, però ara per ara el Txato tan sols era un empresari... heu llegit el que els hi feien pagar? Buf, és que és massa eh? I cada any més. Em sembla que es deia “impost revolucionari”, si no recordo malament. 25 milions de pessetes, déu ni do!
* El cas d’Arantxa, duríssim. Guillermo realment és un porc, o ja es volien separar abans que li agafés l’ictus? La que sí que no té perdó és sa filla Ainhoa, que se’n va amb son pare i mentre sa mare és a l’hospital només pensa amb la targeta del mòbil.
* Arantxa i Xabier, parla d’un “i si...” I si s’haguessin embolicat? No ho sabem, que ha hagués passat. I ara que s’han vist, que serà de tot?
* Nerea vol reunir-se amb algú de l’altre “bàndol” per mantenir una conversa de perdó, o d’atansament. Jo no sé si podria.


Bé, a continuar llegint!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: ametista » dt. nov. 10, 2020 10:34 am

molt bé Anna Maria, veig que vas llegint >.-<: >.-<: >.-<:

a mi em costa, també em fa com a mandra... però bé, aniré fent i ja comentaré quan avanci una mica!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. nov. 13, 2020 9:50 am

Veig que us fa mandra el llibre. Jo en tinc moltíssimes ganes, però encara estic en espera a l'e-biblio.
La sèrie la vaig veure ja (tot i que jo volia llegir el llibre ja abans que sortís la sèrie) i m'ha agradat molt. No nego que és dura però és la nostra història recent i em sembla genial que se'n parli. A més, està escrit des de les dues bandes, bé, la sèrie almenys, el llibre imagino que també, sense jutjar a ningú, només mostrant i deixant que tu treguis les teves conclusions.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: ametista » dv. nov. 13, 2020 10:20 am

no si la veritat és que quan m'hi poso em sembla interessant eh? suposo que és més un tema d'estat d'ànim personal, que l'actualitat apreta i potser amb la lectura busco més evadir-me de tot... però vaig fent i l'aniré llegint i tant!

Raqueleta ha escrit:Jo en tinc moltíssimes ganes, però encara estic en espera a l'e-biblio.

Raqueleta si vols te'l passo en epub :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. nov. 13, 2020 1:05 pm

ametista ha escrit:Raqueleta si vols te'l passo en epub :content:


Doncs sí, un cop més! Si no t'importa, és clar. Gràcies!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. nov. 28, 2020 9:52 pm

Bones!
Doncs finalment el deixo per un altre moment. No puc, ho sento, ho he intentat perquè està molt ben escrit i els personatges t'atrapen, però no estic jo per llegir-lo ara. Em va passar amb el Club Bielderberg, que el vaig començar a llegir al confinament més estricte. Jo crec que és la situació d'aquest any, que m'ha posat una mica tonta.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 29, 2020 2:05 pm

ostres Anna Maria, ja es ben bé que quan no és el moment per llegir algo no ho és i ja està... més val parar i potser més endavant podràs tornar-t'hi a posar! :ok:

jo vaig fent, cada dia llegeixo una estona i després canvio al llibre que estigui llegint i així vaig avançant... el problema és que és força llarg i ahir per exemple vaig llegir un capítol però no vaig pujar el % de llibre llegit :content:

no em desagrada però també és veritat que al principi li vaig haver d'agafar una mica el punt, amb aquests canvis que fa entre el narrador i primera persona en un mateix paràgraf per exemple :-:) o anar coneixent els personatges i què li ha passat a cadascun... bé, mica en mica i anar fent!

les altres com aneu? l'heu començat? què us sembla de moment?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. des. 04, 2020 8:02 am

A mi m'està agradant. I tot i haver vist ja la sèrie no em costa posar-m'hi (en el sentit de que no és novetat, que ja sé en general el que anirà passant).
M'agrada com està escrit. És cert que és estrany els canvis de persona (primera i tercera) però trobo que té la seva gràcia.
I els personatges i com va explicant poc a poc coses d'ells, anant endavant i endarrera en el temps, també m'agraden.
La sèrie l'heu de veure, les actrius que fan de Miren i de Bittori ho claven.
Raqueleta l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 02, 2021 2:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: Raqueleta » ds. gen. 02, 2021 2:57 pm

He acabat el llibre! Sóc l'única?
Per mi ha valgut molt la pena. I la sèrie també.
Ara no tinc temps de fer un comentari i donat que no l'heu llegit crec que tampoc val massa la pena perquè no el llegireu pels spoilers, jeje.
Bon any nou, noies!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. gen. 02, 2021 3:55 pm

Raqueleta ha escrit:He acabat el llibre! Sóc l'única?
Per mi ha valgut molt la pena. I la sèrie també.
Ara no tinc temps de fer un comentari i donat que no l'heu llegit crec que tampoc val massa la pena perquè no el llegireu pels spoilers, jeje.
Bon any nou, noies!!


Hola guapa!
He vist al Goodreads que la Nienna també l'ha llegit.
Bon any a totes també!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: ametista » ds. gen. 02, 2021 11:29 pm

sí, la nienna també l'ha acabat! jo encara trigaré perquè vaig fent a pas de tortuga però vosaltres comenteu (quan pugueu) que si no amb el temps se'ns obliden les coses :content: i jo quan l'acabi ja passaré per aquí (espero que dins d'aquest any 2021 :-o00m)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: nienna » dg. gen. 03, 2021 9:41 am

Bon dia i bon any! Espero que estigueu totes molt bé, aquest any no he pogut seguir el ritme i comentar, tot i que sí que he llegit alguns dels llibres del club. Avui que tinc una estoneta volia passar a comentar i posar-me al dia amb les novetats del club pel 2021. He de dir que us vaig seguint a Goodreads a les que esteu, i sempre agafo idees dels llibres que aneu llegint i puntuant :camio:

Fa uns dies vaig acabar de llegir Patria i quan anava més o menys per la meitat del llibre vaig començar la sèrie, el que sense cap mena de dubte em va ajudar a acabar el llibre. Ara, acabats el llibre i la sèrie i després d'haver deixar passar un parell de dies, volia passar a comentar. Tant el llibre com la sèrie em van agradar moltíssim, tot i que em van remoure molt i vaig acabar fent-me un fart de plorar.

ATENCIÓ SPOILERS - LLEGIT FINS AL FINAL

La manera d’escriure el llibre fa que sigui lent i difícil de llegir, sempre canviant de perspectiva, veu narrativa i amb molts salts en el temps i amb alguns errors que de vegades fan perdre el fil. A la sèrie es molt més fàcil situar-se per la caracterització dels personatges, al llibre costa una mica més d’identificar la veu i el moment en que passa l’acció. Tot i així, volia seguir llegint per entendre el món interior dels personatges que és molt difícil dibuixar a la sèrie.

És interesant i arriscat escriure sobre la realitat de les dues parts mentre la ferida encara està oberta per a moltes famílies dels dos bàndols. Sincerament, amb la lectura d’aquest llibre m’he adonat de la meva pròpia ignorància en quant a la situació del País Basc. Em va impactar molt el silenci i el menyspreu que vivien les famílies amenaçades que no volien/podien pagar l’impost revolucionari. Òbviament en un poble petit amb una xarxa de suport i d’influència d’ETA, amb la taberna i el cura a favor de “la lluita”, és una situació complicada i amb moltes contradiccions. Fins i tot la Nerea, la filla d’en Txato, acaba anant al funeral d’un pres d’ETA amb les seves amigues perquè és el que han de fer i s’han de deixar veure. Gorka també acaba fent coses que no vol per la pressió social, com llençar còctels Molotov a la fàbrica d’en Txato i acaba marxant a Sant Sebastià per no seguir el camí del Joxe Mari.

Els personatges principals, la Bittori i la Miren, abans amigues, deixen de parlar-se després de començar amb les amenaces i pintades que li fan al Txato. Al principi, la Miren no aprova la lluita de Joxe Mari, però després de parlar amb el cura canvia totalment la seva percepció i comença a sentir-se orgullosa de la participació del seu fill a ETA i del seu propòsit. En aquell moment, la Bittori i la seva família es converteixen en els dolents, els opressors, en “esos”. Jo no sé si el amor d'una mare està per sobre de tot, però amb la Miren ho sembla. Al principi no, peró amb el vist i plau del cura, sembla que l'enforteix i es converteix en la més fervent seguidora d'ETA i molt orgullosa d'en Joxe Mari, justificant els seus crims.

Joxian en canvi mai està convençut de la lluita i no sé com aguanta conviure amb la Miren, però tampoc fa res per canviar. Calla i segueix dia rere dia. Quan la Miren i l’Arantxa tenen la discussió després de l’atemptat contra l’amic d’en Guillermo, ell calla i després visita a la seva filla i als nets d’amagat. També d’amagat parla amb la Bittori quan torna al poble. I d’amagat parla amb el Txato per dir-li que li saluda amb el pensament cada vegada que el veu, però que no pot parlar amb ell davant la gent. Em sembla un personatge molt trist que no te el valor de fer res per canviar les circumstàncies de la seva vida.

El personatge de la Nerea potser es el que més em costa d’entendre, la seva absència al funeral, la relació amb el seu marit, la relació amb la seva mare. La veig bastant perduda en molts moments.

L’Arantxa fa moltíssima pena, el maltractament per part del seu marit i després l’ictus. Potser es el personatge que té les coses més clares del llibre. A la sèrie, l’actriu és increïble, fa una interpretació excel·lent tant de l’Arantxa d’abans de l’ictus com la de després.

Joxe Mari està convençut del propòsit de la seva lluita, però quan ha de matar a en Txato no s’hi veu capaç. Al final del llibre diu que ja no és de ETA, que la seva lluita no ha servit per res i decideix demanar perdó a la Bittori per a que pugui descansar en pau. És ben trist causar tant de dolor i passar la vida a la presó pràcticament per no res.

En acabar el llibre i la sèrie la veritat m’he quedat amb un sentiment de pena profunda per totes les vides destrossades tant en un bàndol com en l’altre, m’ha remogut moltíssim. I després d’aquest any 2020 tan trist i difícil estic molt sensible i he de dir que més d’una vegada he volgut deixar el llibre i la sèrie per un altre moment però, tot i així, m’alegro d’haver pogut acabar la lectura.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 31, 2021 7:32 pm

bé, doncs m'he acabat el llibre abans del que esperava >.-<: >.-<: >.-<:

anava lenta i anar fent, ja us ho vaig dir, i quan vaig arribar a la meitat del llibre va ser un buuuuuuf 50% ja >.-<: però a la vegada em vaig relaxar i no vaig llegir en una setmana o així :content:

crec que deuria ser perquè havia trigat com a 3 mesos a llegir mig llibre i era una mica d'agafar aire :r)

però sorprenentment l'última part del llibre me l'he llegit més ràpid, potser perquè estava més dins de la història o no sé però ha sigut més pim pam i mira, al meu últim missatge vaig dir que esperava acabar-lo dins d'aquest any i resulta que l'he acabat dins d'aquest mes >.-<: >.-<: >.-<:

si anava lenta era perquè potser no em cridava massa el llibre, no és gaire l'estil que m'emociona... i a més la manera com està escrit no ajuda a entrar-hi fàcilment (com ja heu comentat Raqueleta i nienna, tants canvis de perspectiva entre personatges sense més pistes que seguir llegint fins saber qui parla, salts en el temps, canvis sobtats de veu narrativa fins i tot en un mateix paràgraf... suposo que al final t'hi acabes acostumant i per això la lectura és més fluïda però al principi costava, a mi em passava per exemple que al principi em costava identificar qui era fill de qui)

però bé, al final diria que m'ha agradat i tot, li he posat tres estrelles al Goodreads i no m'ho pensava pas! :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::