CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt!
1
50%
m'ha agradat, está bé
1
50%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 2
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL novembre'20 - Patria (Fernando Aramburu)

EntradaAutor: ametista » ds. des. 28, 2019 7:54 pm

aquest mes llegirem una de les següents obres el llengua castellana del s.XXI:

0 vots - Los aires difíciles - Almudena Grandes
Juan Olmedo y Sara Gómez son dos extraños que se instalan a principios de agosto en una urbanización de la costa gaditana dispuestos a reiniciar sus vidas. Ambos arrastran un pasado bien diferente en Madrid. Sara, hija de padres menesterosos, que vivió una «singular infancia de vida prestada» con su madrina en el barrio de Salamanca, sufre el estigma de quien lo tuvo todo y luego lo perdió. Juan Olmedo, por su parte, huye de una tragedia familiar y un amor secreto y torturante, que han estado a punto de arruinar su vida. Sin buscarlo, «abocados a convivir como los únicos supervivientes de un naufragio», intercambiarán confidencias, compartirán asistenta, Maribel, y el cuidado de los niños, y buscarán refugio en esta nueva familia, elegida no impuesta. Como el poniente y el levante, esos aires difíciles de la costa atlántica, sus existencias parecen agitarse al dictado de un destino inhóspito, pero ellos han decido encauzarlo con voluntad férrea a su propio favor.

0 vots -Castillos de cartón - Almudena Grandes
María José Sánchez trabaja de tasadora de arte en una casa madrileña de subastas. Un día recibe la llamada de un antiguo compañero y amante, Jaime González, anunciándole que su común amigo, Marcos Molina Schulz, se ha suicidado. La noticia no sólo devuelve a la narradora a su época de estudiante de Bellas Artes, cuando todavía soñaba con ser pintora, sino que le hace revivir la torrencial historia de amor que vivieron los tres cuando ella apenas tenía veinte años. Con la amarga emoción de lo que se siente irrecuperable, María José reconstruye los detalles de aquella pasión triangular, imposible y excesiva, la alegría desbordante con que exploraron el sexo, la intimidad sin tapujos recién estrenada, la entrega cómplice y excluyente a la pintura. Fueron destellos de una felicidad intensa, verdadera, que sólo acabaron ensombreciendo los celos de los amantes y la injusta negociación con el talento de los tres aprendices de artista

2 vots - 2666 - Roberto Bolaño
mprescindible. Apocalíptica. Única. La novela que abrió el camino a seguir por la narrativa del siglo XXI.
Fue galardonada con los premios Ciudad de Barcelona, Salambó, National Critics Circle Award y Altazor, calificada como uno de los mejores libros de 2008 por The New York Times, elegida por 81 críticos y escritores de spain y Latinoamérica como uno de los mejores libros en lengua castellana de los últimos 25 años y considerada el mejor libro en español de los últimos veinticinco años por Babelia.
A cuatro profesores de literatura los une su fascinación por la obra de Beno von Archimboldi, un enigmático escritor alemán cuyo prestigio crece en todo el mundo. La complicidad entre los cuatro adquiere pronto trazas de vodevil intelectual y cosmopolita y desemboca en un disparatado peregrinaje a Santa Teresa, en la frontera de México con Estados Unidos, donde hay quien dice que Archimboldi ha sido visto. Ya en Santa Teresa, se enteran de que la ciudad viene siendo desde años atrás escenario de una larga cadena de crímenes atroces.


4 vots - El corazón helado - Almudena Grandes
El día de su muerte, Julio Carrión, poderoso hombre de negocios deja a sus hijos una sustanciosa herencia con muchos oscuros de su pasado y de su experiencia en la Guerra Civil y la División Azul.
En su entierro, en febrero de 2005, su hijo Álvaro, desvinculado de los negocios familiares, se sorprende de la presencia de una mujer joven desconocida que parece delatar aspectos ocultos de la vida de su padre. Raquel Fernandez Perea es hija y nieta de exiliados en Francia y lo sabe todo sobre la vida de sus padres y abuelos. Para ella sólo una historia permanece sin aclarar; la de una tarde que acompañó a su abuelo a visitar a unos desconocidos con los que intuyó existía una deuda pendiente.


5 vots - Patria - Fernando Aramburu
El día en que ETA anuncia el abandono de las armas, Bittori se dirige al cementerio para contarle a la tumba de su marido el Txato, asesinado por los terroristas, que ha decidido volver a la casa donde vivieron. ¿Podrá convivir con quienes la acosaron antes y después del atentado que trastocó su vida y la de su familia? ¿Podrá saber quién fue el encapuchado que un día lluvioso mató a su marido, cuando volvía de su empresa de transportes? Por más que llegue a escondidas, la presencia de Bittori alterará la falsa tranquilidad del pueblo, sobre todo de su vecina Miren, amiga íntima en otro tiempo, y madre de Joxe Mari, un terrorista encarcelado y sospechoso de los peores temores de Bittori. ¿Qué pasó entre esas dos mujeres? ¿Qué ha envenenado la vida de sus hijos y sus maridos tan unidos en el pasado? Con sus desgarros disimulados y sus convicciones inquebrantables, con sus heridas y sus valentías, la historia incandescente de sus vidas antes y después del cráter que fue la muerte del Txato, nos habla de la imposibilidad de olvidar y de la necesidad de perdón en una comunidad rota por el fanatismo político.


hem votat:

Imatge

TEMPORITZACIÓ

:-.:·:: A partir del 8/11/20 comentarem del capítol 1 "Tacones sobre el parqué" fins al 31 "Diálogo en la oscuridad"

:-.:·:: A partir del 15/11/20 comentarem del capítol 32 "Papeles y objectos" fins al 63 "Material político"

:-.:·:: A partir del 22/11/20 comentarem del capítol 64 " ¿Dónde está mi hijo?" fins al 95 "Vino de garrafón"

:-.:·:: A partir del 29/11/20 comentarem del capítol 96 "Nerea y la soledad" fins al 125 "Mañana de domingo"


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Anna Maria
Martina20
Raqueleta
nienna
Vannion
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. gen. 31, 2021 7:21 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Anna Maria » ds. des. 28, 2019 9:54 pm

Votat!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Martina20 » dj. gen. 02, 2020 7:49 pm

Aquesta vegada jo he tingut claríssim. Un que ja el tinc a la llista de pendents: Pàtria.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Raqueleta » dv. gen. 03, 2020 1:30 pm

Ostres, què difícil aquesta votació... Almudena Grandes és una de les meves autores preferides, pel que qualsevol lectura d'ella per mi és un plaer. "Patria" el tinc pendent de fa molt i "2666" passa a estar des d'ara mateix a la meva llista de pendents.
He acabat votant "El corazón helado" perquè és dels meus preferits d'Almudena Grandes i de fa temps que tinc pendent rellegir-lo.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: nienna » dv. gen. 03, 2020 5:17 pm

Votat!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: ametista » ds. gen. 04, 2020 2:48 pm

ui ui, aquí tenim un empat :()()::::

esperem uns dies a veure si la Vannion vota i desempata i si no ja decidim com desempatem :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Vannion » dl. gen. 06, 2020 9:20 pm

Jajaja crec que he millorat l'empat.
Ara tenim un triplet guanyador
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 06, 2020 9:29 pm

:-D :-D :-D que bo, m'encantaaaa
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 07, 2020 6:36 am

:miko: :miko: :miko: :content: :content: :content:
Què fem? Tornem a votar?
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Raqueleta » dt. gen. 07, 2020 1:11 pm

Fem votació amb només els tres empatats? Que és complicat perquè són justament els tres que em rondaven més...
Però clar, si totes votem el que ja havíem votat, no canvia la cosa. Hauríem de posar la norma de que obligatòriament hem de votar diferent a la primera votació i a veure què passa...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 07, 2020 3:12 pm

Raqueleta ha escrit:Fem votació amb només els tres empatats? Que és complicat perquè són justament els tres que em rondaven més...
Però clar, si totes votem el que ja havíem votat, no canvia la cosa. Hauríem de posar la norma de que obligatòriament hem de votar diferent a la primera votació i a veure què passa...

Em sembla perfecte!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: ametista » dt. gen. 07, 2020 3:30 pm

tot pot ser que tornem a empatar :-D

he canviat el vot a dues opcions per usuari, així el primer vot es manté i no podem votar el que ja hem votat. Iara com heu dit, es tracta de votar un dels altres dos de l'empat... ia veure què passa! :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 07, 2020 5:02 pm

Fet!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: nienna » dt. gen. 07, 2020 8:54 pm

Votat! Tot i que no ha ajudat gaire :b-)))
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Raqueleta » dc. gen. 08, 2020 7:50 am

He votat per no crear empat, ja us ho dic. Les tres opcions em semblen genials i m'era igual votar Patria i 2666 perquè me'ls vull llegir tots dos, així que he votat Patria per anar trencant empats.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 10, 2020 10:20 pm

vinga vaaaaaa

qui falta per votar per segon cop? Vannion? Martina20?
(falto jo també però ostressssss és que no em decideixo, em cridava molt l'atenció el de 2666 :content: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Martina20 » dl. gen. 20, 2020 9:09 pm

Ja he votat peró crec que el meu votat ha tornat a donar empat, hehe
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 21, 2020 9:22 am

jajajajaj, això està mooooolt interessant!
Ara li envio un privat a la vannion per comentar-li si ha votat els dos cops!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: ametista » dt. feb. 04, 2020 12:20 pm

Anna Maria ha escrit:Ara li envio un privat a la vannion per comentar-li si ha votat els dos cops!

Anna Maria, t'ha dit alguna cosa la Vannion?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'20 - Literatura en llengua castellana

EntradaAutor: Anna Maria » dt. feb. 04, 2020 4:01 pm

Bones!
no, no m'ha dit res, però el missatge em figura com a enviat, per tant l'ha llegit. No sé, jo tiraria pel dret, ametista. No em vull fer pesada, perquè això de la lectura ha de ser perquè un vol i pot. Es fa la tria i si es vol unir a la lectura quan sigui el moment doncs ja està. Si et sembla tria tu un dels dos, a mi em semblarà bé, són bones lectures totes.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::