CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt!
2
50%
m'ha agradat, està bé
2
50%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 4
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 09, 2020 12:12 pm

Raqueleta ha escrit:Doncs tinc la negra amb aquest llibre...
Estava en préstec a eBibilio, el vaig reservar, em toca esperar, per fi queda lliure, el descarrego i ara em dona error passar-lo a l'ebook i llegir des del portàtil ja us dic que no ho faré. Ja us explicaré com segueix el tema...


Ostres, segur que era jo, em sembla que només n'hi ha una unitat i el vaig tornar l'altres dia, jejeje.
Amb el tema de l'error a mi em va passar amb un que no me'l deixava tornar, em marcava dient que no tenia permís però no se m'havia acabat el préstec. Ho vaig provar el dia següent i ja em va deixar.
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: Martina20 » dc. set. 09, 2020 7:41 pm

Bones,
Raqueleta, has aconseguit el llibre?


Spoilers

Doncs està molt bé el llibre. Cada capítol descriu alguna anècdota històrica i com diu l’Anna Maria, doncs es interessantíssim. No es el tipus de lectura que enganxa i que no pots deixar el llibre però es llegeix de gust.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: ametista » dc. set. 09, 2020 10:31 pm

bé, doncs vinc a fer quatre comentaris del llibre, almenys perquè quedi una mica de constància de què va :content:

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA PRIMERA PART

CAPÍTOL 1 ¿Quién inventó el orden alfabético?

doncs m'ha semblat molt curiosa aquesta història, clar, donem per fer que s'ordenen coses amb l'abecedari però algú va haver de ser el primer en pensar-ho, no? també m'ha agradat perquè jo que tinc aquesta vena organitza-tot ja m'hi veia, organitzant papirs :r) de fet crec que la meva professió frustrada seria ser bibliotecària... per què no hi vaig pensar abans??? lectura i ordre, seria un 2x1! :love:

CAPÍTOL 2 Los vikingos y la literatura

Curiós també, que hi hagi tants autors d'una mateixa ciutat! potser sí que hi ha alguna predisposició, no sé... climàtica?

CAPÍTOL 3 El autor secreto

doncs si no ho han descobert ja em penso que ja sempre es mantindrà anònim, no? que per cert, aquest curs el meu fill gran a 1r d'ESO tindrà "El Lazarillo de Tormes" com a lectura obligatòria... i no ho veig clar! que potser després és un gran descobriment i li encanta però.... bfff és que em fa a mandra a mi i tot :r)

CAPÍTOL 4 ¿Escribió Shakespeare las obras de Shakespeare?

...doncs sembla plausible el que explica, podria ser ben bé... tot quadra! ... però vaja, que també pot ser una teoria conspiranoide com n'hi ha d'altres... vosaltres què en penseu? n'havíeu sentit a parlar? us sembla que podria ser veritat?

CAPÍTOL 5 La prisión

doncs no sabia que Cervantes havia estat a la presó, la qüestió és que amb aquest tipus de llibres moltes vegades acabo consultant els fets per ampliar informació i al principi aquesta no la veia gaire clara perquè trobava diferents versions... i és perquè va estar a la presó més d'un cop!
En total tres (a Espanya, abans havia estat 5 anys presoner a Alger) a la que es refereix el llibre és per quan treballava de recaptador d'impostos i el van acusar d'apropiament de diners públics... Es veu que per aquest mateix motiu va repetir un temps després i pel que sembla, uns anys més tard va tornar uns dies a la presó però aquesta vegada com a sospitós d'assassinat d'un home batut en duel al carrer on vivia! Mai es va arribar a saber qui l'havia matat però en el moment van detenir 11 persones, entre elles Cervantes i algunes dones de la seva família que vivien totes amb ell (...i també l'acusaven de que casa seva fos una mena de prostíbul) Carai amb el Cervantes!

CAPÍTOL 6 El Ave María de Schubert

doncs no he llegit res del Walter Scott, tot i que sí que em sonen Ivanhoe, Rob Roy... però de moment no em criden l'atenció...i a vosaltres?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. set. 10, 2020 8:25 am

Res, ho he seguit provant i falla. Ara t'escric un privat, Ametista.
I descarregaré un llibre qualsevol a eBiblio a veure si també em passa o si només és cosa d'aquest...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: ametista » ds. set. 12, 2020 8:44 pm

espero que no us faci res que m'avanci uns dies a comentar però així deixo això escrit i ja puc continuar avançant en la lectura :miko:

ATENCIÓ SPOILERS!!! LLEGIDA LA SEGONA PART

CAPÍTOL 7 Alejandro Dumas y la larga sombra de Auguste Maquet
no era coneixedora del concepte de "negre" en el món literari fins que vaig llegir "La col·laboradora" de l'Empar Moliner (aquí al Club de Lectura :content: ) i vaja, m'ha semblat curiós que sigui algo que ja ve de lluny... tot i que el cas de l'Alejandro Dumas i l'Auguste Maquet està clar que era més aviat un treball en equip, eren molt més creatius treballant junts... però potser no era habitual a l'època? només un podia emportar-se el mèrit?

CAPÍTOL 8 El discurso
una mica rencoroset el senyor Zorrilla, nooooo? però mira tu que li feia no sé què fer un discurs davant de tanta gent "de l'èlit" i va acabar fent-lo en vers que encara és més difícil!

CAPÍTOL 9 La noche en que Frankestein leyó el Quijote
no us han agafat ganes de llegir el Quijote?
...tot i que després veig el totxo i com està escrit i em fa maaaandrraaaaa

CAPÍTOL 10 Primeras impresiones
aquest m'ha fet ràbia, coi de masclisme de l'època! i mira que l'editor casi casi que s'ho planteja però el pare diu que no i és que no! bfffffffffffffffffffffff :ufs: sort que la Jane Austen va perseverar i no va deixar d'escriure i finalment algú va confiar-hi i va publicar els seus llibres... però van haver de passar molts anys!

CAPÍTOL 11 Veintiséis días
d'aquesta història m'he quedat amb la capacitat que tenen els escriptors de crear i tenir una història dins del seu cap i després saber plasmar-la, jo no sé si mai podria escriure un llibre perquè la màgia dels escriptors (dels bons) no és només explicar una història sinó que aquesta sigui creïble, que t'atrapi, que els personatges i les seves reaccions siguin coherents, que generi emocions diverses.... vaja, que no és fàcil i el Dostoievski ho feia sota pressió i com si res!

CAPÍTOL 12 Hija de la lluvia
aquesta potser és la que menys m'ha interessat... no tinc res a dir tampoc :-:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: ametista » dg. set. 20, 2020 8:34 pm

m'avanço una mica també :content:

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA TERCERA PART

CAPÍTOL 13 Charles Dickens

quin "fenòmenu" el Charles Dickens no? ja no només per sobreviure a la infància que li va tocar i a més a més resultar ser tan bon escriptor sinó també pel tema d'anar de gira amb la seva taula i la seva cadira a fer lectures teatralitzades de les seves obres! >.-<: clar, potser l'autor és molt fan i no és objectiu, però carai, ara tinc més ganes de llegir a Dickens! (és un gran pendent de llegir a la meva llista de clàssics) vosaltres l'heu llegit?

CAPÍTOL 14 Benito Pérez Galdós i Àngel Guimerà

doncs aquest capítol m'ha semblat trist... sense entrar en temes polítics, quina llàstima que justament la política interfereixi en altres camps, com en aquest cas la literatura :ufs:

CAPÍTOL 15 Sherlock Holmes

ostres, quina pressió social que va viure sir Arthur Conan Doyle per haver parat d'escriure el Sherlock Holmes i voler seguir amb altres coses! pobre... i no va poder, que el va haver de ressucitar!

CAPÍTOL 16 La trinchera

casualment després d'haver llegit aquest capítol vaig veure la peli de "1917" i anava pensant "la ametralladora, no sortiu! la ametralladora!" :menjadonuts:
fora bromes aquestes escenes tan crues, dures i absurdes de les guerres em fan mig enfadar... en el sentit que penso que que idiotes arribem a ser els humans!
i sobre el Raymond Chandler, doncs la veritat és que mai l'he llegit ni el coneixia, ja me n'he posat algun al goodreads a veure! (com si no en tingués ja prous) i voslatres el coneixíeu? l'heu llegit?

CAPÍTOL 17 la Gestapo

ostres, igual que al capítol anterior, quantes obres han arribat a fer història i en realitat ha sigut una mica per sort o casualitat! si l'amic del Kafka li hagués fet cas...

CAPÍTOL 18 Eisenhower

ostres amb el Tolkien, 12 anys per escriure "la segona part de El Hobbit"! i sort que ho va fer >.-<:
però.. jo he llegit "El senyor dels anells" (versió totxo en un sol llibre de 1000 pàgines) i no he llegit "El Hobbit"!!! i resulta que és la primera part!!!
...mai m'ha cridat prou l'atenció, no sé per què... vosaltres l'heu llegit? val la pena?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. set. 20, 2020 9:36 pm

Atenció spoilers!
Què guai Ametista que hagis deixat detalls del llibre! Doncs de Dickens he llegit "cançó de nadal" que m'agrada molt. El capítol de conan doyle es un dels que mes hem va agradar juntament amb el de shakespeare. De fet, totes les anècdotes tenen lo seu.
Llibre molt xulo i entretingut!
Ho sento per les faltes, estic escrivint pel mobil i és una pesadilla ja l'haver de corregir lletres mal posades...
Abraçades,
Anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: ametista » dv. set. 25, 2020 2:41 pm

doncs acabo amb els mini-comentaris dels capítols :()()::::

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIT FINS AL FINAL


CAPÍTOL 19 El último vuelo

ostres pobre Antoine, quina mala sort amb els vols i els accidents... clar que és un risc que corres sent pilot! i quin encert el seu editor de publicar "El petit príncep" tot i ser tan diferent als altres llibres de l'autor

CAPÍTOL 20 el KGB

doncs no coneixia l'autor tot i que "Un día en la vida de Ivan Denisovich" sí que em sonava (no sé de què)

CAPÍTOL 21 la novela perdida

segueix sorprenent-me infinitament (com a tothom, suposo) la capacitat visionària de Verne per escriure sobre coses d'un futur que en aquell moment era inimaginable.. i em pregunto... què escriuria ara, si fos d'aquesta època?

CAPÍTOL 22 escritores asesinos

carai amb els escriptors! però vaja, que al món n'hi ha tants que tampoc és tan estrany que alguns puguin estar taradets....
que per cert, quan al capítol es parla sobre sir Arthur Conan Doyle pensava que parlaria sobre el fet que hi ha qui sospita que ell mateix fos Jack El Destripador

CAPÍTOL 23 Alice Newton

li hem de donar moooltes gràcies a l'Alice Newton, no?

CAPÍTOL 24 libro electrónico o pergamino

quina gràcia m'ha fet quan comparen entre els pergamins i els futurs llibres i diu "se perdería ese placer especial de desenrollar poco a poco el texto, es absurdo" és una mica com quan ara els defensors dels llibres en paper diuen allò de "es perdria l'olor del llibre, etc" ...i ei, que sóc partidària de que continuï havent llibre en paper eh? que m'agraden! però estic d'acord amb el Posteguillo que conviuran durant dècades amb els electrònics... fins que en un futur... ja veurem si es seguiran publicant llibres en paper, per una qüestió d'ecologisme per una banda... però per l'altra perquè les generacions futures potser no valoraran igual els llibres físics! són generacions digitals...


CONCLUSIÓ

doncs m'ha agradat el llibre, m'ha semblat interessant i... m'ha fet afegir més llibres a la meva llista de pendents :r)

també m'ha fet sentir força enveja quan alguns personatges en algun moment deia "pasó horas leyendo..." ostres.... qui tingués hores disponibles per llegir!

de totes maneres, em reafirmo amb que la meva feina frustrada seria la de bibliotecària perquè alguna vegada he pensat que quina sort els editors cobrar per llegir però pensant-ho millor... et deu tocar llegir cada tostón!!! i llegir per obligació mai és el mateix que per plaer per tant descartat :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: ametista » dv. set. 25, 2020 2:46 pm

ja he posat l'enquesta i podeu votar!

jo he posat un "m'ha agradat, està bé" (3 estrelles a goodreads) perquè m'ha enganxat en un moment que de casualitat estava llegint dos llibres més del mateix estil (capítols diferents amb fets i anècdotes) i potser per això s'ha diluït una mica la sensació... però vaja, que m'ha agradat i em penso llegir (algun dia :content: ) la segona i la tercera part!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. oct. 26, 2020 10:45 am

Ostres, acabo de veure que al final no vaig comentar el llibre! I ja l’he guardat al disc dur, a la carpeta de “llibres” i no el tinc a l’e-reader, amb les anotacions que havia anat marcant…
Així que res, breument. M’ha agradat, és interessant de llegir, algunes històries més que d’altres, és clar. Però de vegades em semblaven massa curtes, em quedava amb ganes de saber alguna cosa amb més detall. Però, a la vegada, que siguin curtes fa que sigui fàcil de llegir i que no es faci gens pesat.
I repasso la llista d’històries del que ha anat posant l’Ametista i comento el que recordo, segur que hi ha més coses que volia dir però que ja no recordo…

A mi em sona haver estudiat això de que Cervantes va estar a la presó, a Àlger, però fa tants anys ja… jejeje.

Jo “El Quijote” ja l’he llegit, a literatura no sé si a 3r BUP o a COU (soc antiga!). Tot i que no el vam llegir sencer, alguns capítols els saltàvem (ho anava dient la professora) perquè és molt llarg però no està malament, ara no crec que repetís, però no em va disgustar. I “El Lazarillo de Tormes” tampoc.

La història de Sherlock Holmes i el seu “assassinat” ja la sabia. Els meus pares tenen les obres completes de Conan Doyle i els llibres de Sherlock Holmes van ser una de les primeres lectures més adultes que vaig fer a la meva adolescència. Recordo perfectament el llibre en el que mor Sherlock Holmes, l’escena a la catarata. Allà mateix explicava que l’autor ja n’estava tip i volia deixar els llibres de Sherlock Holmes per escriure altres coses, però que per pressió del públic el va haver de “ressucitar” i seguir amb les novel•les.

Jo al Raymond Chandler el coneixia com a guionista però no he llegit cap novel•la seva.

Amestista, vaig pensar el mateix que tu en el tema dels pergamins, els llibres en paper i els e-readers. Sí que tenir a les mans un llibre en paper no es pot comparar a llegir amb un e-reader, però per qüestió de capacitat (jo ja no tinc on guardar llibres a casa!) i per ecologia semblen el futur.

Per cert, una de les històries que m’ha agradat és la de la J.K.Rowling, sabia que estava separada, que passava per problemes econòmics i que es va inventar la història com a contes per abans d’anar a dormir que explicava als seus fills, però no sabia que el primer llibre s’havia publicat una mica per casualitat, per una nena que va saber veure el potencial i per un pare que es va arriscar per fer-la feliç (i bé que se’n deuria alegrar després!!). Com que a casa tinc una gran potterhead li vaig explicar i li va interessar molt saber com havia anat el tema de la publicació.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: nienna » dg. gen. 03, 2021 10:09 am

Crec que vaig una mica tard amb aquest comentari! :-:)

Mirant al Goodreads sembla que vaig acabar de llegir el llibre el 30 de setembre, però no vaig passar a fer comentari, ho sento. Li vaig posar 4 estrelles al Goodreads, em van agradar molt les anècdotes. Algunes ja les coneixia, i d'altres no, però la manera d'explicar-les d'en Santiago Posteguillo.

Ametista, que bé que hagis posat comentari per capítol, així m'ajuda a fer memòria. Per cert, jo també tinc vocació frustrada de bibliotecària. De fet, sempre miro a veure si surten oposicions a bibliotecària però mai m’animo a presentar-me. Mai es tard, diuen :-)(-:

ATENCIÓ SPOILERS - LLEGIT FINS AL FINAL

Em van sorprendre algunes anècdotes, com ara la d’Alejandro Dumas i els “negres”. Ho havia sentit, però està molt ben explicat i al final és quelcom que està molt present a les nostres vides. Al final avui en dia no sempre la mateixa persona té una idea i l’executa, es fan moltes coses en equip i de vegades s’emporta el reconeixement tot l’equip i d’altres el que ha tingut la idea.

Em va agradar també el de Arthur Conan Doyle i el seu personatge Sherlock Holmes, no coneixia aquesta història i és interessant com el personatge era més fort que la voluntat del seu creador.

El de l’Alice Netwon em va sorprendre molt, de fet els hi vaig donar als meus fills per llegir-lo també perquè em va semblar interessant. Sí que li hem de dones les gràcies a l’Alice, sí. >.-<:

I també amb aquest llibre n’he afegit uns quants a la llista de pendents, no acabaré mai!

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::