CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » ds. des. 28, 2019 7:50 pm

aquest mes llegirem una de les següents biografies:

0 vots - Fouché - Stefan Zweig
Fouché: Retrat d'un home polític és el nom de la biografia escrita per Stefan Zweig en 1929 sobre Joseph Fouché. Ha estat publicada en català per Quaderns Crema i traduïda a nombroses llengües.
Com explica el mateix Zweig, la base documental està en la premiada obra sobre Fouché escrita per Louis Madelin. Considerava que la figura del polític havia estat mal entesa i el fascinava el caràcter ambivalent del personatge, que el feia mereixedor de grans crítiques ja en vida i de retrats freqüents en la posteritat. Fouché representa les aplicacions de Nicolau Maquiavel a l'edat contemporània, una figura pragmàtica que no aspira a ser un heroi sinó a la supervivència en un entorn complicat, encara que sigui canviant d'ideologia o d'aliats. Esdevé un testimoni privilegiat dels canvis de règim de França i el record del passat en cada període. També actua com a antagonista de Napoleó Bonaparte.
Zweig, com en altres biografies, prescindeix d'un relat estrictament cronològic per apropar-se a la personalitat íntima del protagonista. Fouché: Retrat d'un home polític és una de les seves obres més conegudes després del llibre dedicat a Erasme. Com s'indica al subtítol, el que vol destacar és com adapta la seva moral i accions a la política. Zweig pensava que aquest tipus d'homes havien influït molt més del que es pensava a la història europea però el seu caràcter i les accions secretes no havien destacat la seva figura a ulls populars.


3 vots - Maria Antonieta - Stefan Zweig
María Antonieta nació en Viena en 1755, hija del emperador austríaco Francisco I y de María Teresa. En mayo de 1770 contrajo matrimonio, cuando tenía catorce años, con Luis XVI de Francia. De nuevo la destreza de Stefan Zweig para el retrato y su finísima comprensión del alma humana se unen para dibujar un cuadro extraordinario de la más famosa víctima de la guillotina: su tormentosa llegada a Versalles, la frustración ante la frialdad de su esposo, su apasionado romance con el conde Von Fersen y, finalmente, el caos y el terror que la revolución trajo consigo.


0 vots - Maria Stuart - Stefan Zweig
Sea cual fuere la historia de María Estuardo (la verdadera jamás la sabremos), el libro de Stefan Zweig tiene derecho a que se le considere como una de las más brillantes suposiciones de la verdad, y es una proeza asombrosa imaginar a esta figura hundida en la más negra culpabilidad, para elevarla después sobre un pedestal de nuestra simpatía y compasión. Su figura casi rivaliza con Napoleón en cuanto a la atracción que ofrece a los biógrafos. Tal vez no haya habido mujer alguna en el mundo que haya sido descrita de formas tan divergentes como María Estuardo. María Estuardo, reina de Escocia, es una de esas figuras misteriosas y atrayentes cuya vida continúa aún hoy siendo polémica.

1 vot - El nen: contes d'infància i Sol pel món - Roald Dahl
En el primer, Dahl relata les experiències de la seva infància i adolescència, barreja de records inventats i memòries autèntiques, que desvetllaran tanta sorpresa com les seves novel·les. El segon és la continuació, i explica els seus anys com a pilot de la RAF durant la Segona Guerra Mundial, una evocació acolorida i deliciosa, plena de personatges memorables, del seu pas per l'Àfrica i de la vida colonial.

0 vots - Mercè Rodoreda. Contra la vida, la literatura - Montserrat Casals i Couturier

0 vots - Jenny Marx o la mujer del diablo - Françoise Giroud
Françoise Giroud, de 75 años, prestigiosa periodista y ex ministra de Cultura con Giscard d'Estaing, publicó un libro inevitablemente polémico en el que se retrata nada menos que la vida íntima del padre de El capital. En sus páginas se asegura que Karl Marx obligó a su mujer, la bella baronesa prusiana Jenny von Westphalen, a llevar una vida de infierno.

1 vot - M. Aurèlia Capmany. L’època d’una dona - Agustí Pons
Maria Aurèlia Capmany i Farnés (Barcelona, 1918-1991) va ser mestra, novel·lista, actriu, autora i directora teatral, va escriure un gran nombre d’articles d’opinió en multitud de mitjans escrits i va ser una de les personalitats més destacades de la segona meitat del segle XX al nostre país pel seu activisme cultural i polític, per la seva oposició frontal a la dictadura franquista, pel seu ideari pioner dins el feminisme i per la seva implicació en la política cultural i municipal des d’una òptica innovadora del catalanisme d’esquerres. Va ser regidora de Cultura (1984-1988) i d'Edicions i Publicacions (1988-1991) de l'Ajuntament de Barcelona.
El seu biògraf, Agustí Pons, ens permet, en aquesta edició commemorativa, seguir encara amb més detall els passos de Maria Aurèlia Capmany a través de tots els seus compromisos vitals: des d’una formació intel·lectual sorgida de l’Institut-Escola fins a una culminació artística, cultural i política, sempre fonamentada en un fort sentiment de catalanitat, un anhel constant de justícia social, una defensa a ultrança dels drets de la dona i un compromís absolut amb la llengua catalana.
El lector trobarà en aquest llibre, doncs, el recorregut biogràfic i el llegat cultural i social d’una de les dones més extraordinàries que ha donat aquest país en el decurs de l’últim segle. Justament, l’època d’una dona. D’una gran dona.


doncs llegirem:

Imatge


TEMPORITZACIÓ

:-.:·:: 8-07-2020 comentarem 10 capítols: des de "Casan a una niña" fins a "La nueva sociedad"

:-.:·:: 15-07-2020 comentarem 11 capítols: des de "La visita del hermano" fins a "¿Lo era o no lo era?"

:-.:·:: 22-07-2020 comentarem 11 capítols: des de "La última noche en Versalles" fins a "Refugio en la guerra"

:-.:·:: 29-07-2020 comentarem 11 capítols: des de "Los últimos clamores" fins a Nota final


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Anna Maria
Martina20
Raqueleta
nienna
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 25, 2020 1:48 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'20 - Biografies

EntradaAutor: Anna Maria » ds. des. 28, 2019 9:51 pm

Votat!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'20 - Biografies

EntradaAutor: Martina20 » dj. gen. 02, 2020 8:07 pm

Fet.
Aqui m’ha decidit quina de les biografies puc trobar amb el Kindle ... M’hagués fet gracia la de la Maria Aurèlia Campmany però no la puc trobar ..
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'20 - Biografies

EntradaAutor: Raqueleta » dv. gen. 03, 2020 1:26 pm

Votat.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juliol'20 - Biografies

EntradaAutor: nienna » dv. gen. 03, 2020 5:19 pm

Votat! Bon any nou a totes!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'20 - Biografies

EntradaAutor: ametista » ds. gen. 04, 2020 2:34 pm

que bé! >.-<: >.-<:

doncs ja està decidit, perquè tot i el vot de la Vannion si passa a votar no canviarà el resultat!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. gen. 04, 2020 7:37 pm

>.-<:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Martina20 » dl. gen. 20, 2020 9:10 pm

Que bé!!!! :content: :content:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » dj. juny 25, 2020 1:51 pm

ja teniu el llibre a punt? :()():::: :()():::: :()()::::

he fet una proposta de temporització per llegir-lo i comentar-lo en quatre parts (i si no, quan puguem) a veure com ens va! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. juny 25, 2020 9:14 pm

Hola!
No sé si és una bona edició del llibre, però he trobat aquesta de domini públic:
https://www.elejandria.com/libro/maria- ... stefan/192
Ametista, de l'edició del Acantilado me n'han parlat molt bé, a l'Ebiblio està megareservada (em donen uns 50 dies). Sé que hi ha alguna traducció d'alguna editorial que està incomplerta, però he volgut provar amb aquesta que hi surt a l'enllaç.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. juny 25, 2020 9:46 pm

ametista ha escrit:ja teniu el llibre a punt? :()():::: :()():::: :()()::::

he fet una proposta de temporització per llegir-lo i comentar-lo en quatre parts (i si no, quan puguem) a veure com ens va! :ok:


A veure, jo estic acabant... (bé, és un llibre de 600 pàgines, per tant que me'n faltin 200 és que l'estic acabant oi? :content: ) ... un llibre una mica específic, i no sé com anirà... potser encara que em retardi buscaré alguna cosa lleugera per trencar una mica, perquè ara estic espesa i si agafo Maria Antonieta així em passarà com amb Maria Estuardo, que tot i que m'agradava no em concentrava.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » dj. jul. 02, 2020 6:49 pm

Anna Maria ha escrit: A veure, jo estic acabant... (bé, és un llibre de 600 pàgines, per tant que me'n faltin 200 és que l'estic acabant oi? :content: )

clar! :r)

doncs jo estic una mica desfassada... amb 7 llibres començats a la vegada ?-) ?-) ?-) no sé què he fet la veritat :r)
bé, de ficció només en són dos que això ja seria més normal... però no m'hi poso gaire, porto uns dies que :ufs:

però ei, començaré el llibre nº8, que no vindrà d'un ara! :content: a veure si vaig trobant moments per anar llegint la Maria Antonieta >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. jul. 02, 2020 9:38 pm

Jajajaj cert, tens tota la raó, a vegades quan en comencem tants podem caure en no acabar-ne cap, però bé, també pot ser que com hi ha tant on escollir ho volem llegir tot :r)
Jo l'he posat "currently reading" de moment, i per fer un entremig entre Yo, Júlia (que per fi vaig acabar) i la Maria Antonieta estic llegint a Jonas Jonasson per trencar una mica l'esquema, de moment ho estic aconseguint :ok:

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Martina20 » dl. jul. 06, 2020 8:16 pm

Bones!

Doncs he començat amb la versió que has passat Anna Maria, merci!!!
I noies, si ja us veig al good reads que teniu una bona llista de “currently reading” :-D

Intentaré a veure si em puc afanyar i seguir el calendari de lectura :content:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » dl. jul. 06, 2020 8:30 pm

Martina20 ha escrit:si ja us veig al good reads que teniu una bona llista de “currently reading” :-D

a mi se me n'ha anat una mica l'olla la veritat :r) :r) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » dl. jul. 20, 2020 12:57 pm

noies com aneu amb el llibre?

a mi m'està costant posar-m'hi... crec que aniré moooolt tard aquest mes a comentar (no dec tenir el cap per coses massa serioses :-:) )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. jul. 20, 2020 4:44 pm

ametista ha escrit:noies com aneu amb el llibre?

a mi m'està costant posar-m'hi... crec que aniré moooolt tard aquest mes a comentar (no dec tenir el cap per coses massa serioses :-:) )


que va, no llegeixo gaire aquests dies, prefereixo mirar vídeos de youtube o posar-me a dormir a la nit, ahir vaig llegir una estona però ja està, i això pensant que el llibre del Jonasson m'està agradant... no estic per lectures!
A veure si em vaig animant, perquè la categoria de biografies la vaig demanar jo, i estic fent un pluf, jajajaj
Potser el grup que som no ens va massa bé fer una biografia al mes de juliol, i ens convindria més haver agafat una cosa més lleugereta. Però si el JOnasson ja no em va bé ara... Potser el Posteguillo em va xuclar l'energia, jajajajja
Martina, Raqueleta, com ho porteu vosaltres? És que jo no he començat ni la introducció, quin desastre!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Martina20 » dt. jul. 21, 2020 9:35 pm

Bones!

Justament entrava per preguntar com ho portaveu perque també m’està costant. Serà que és el que diu l’Anna Maria que a l’estiu millor una cosa més light.
Crec que he llegit un 15% però encara no he arribat a completar la primera part a comentar.
O sigui que com totes comentaré però serà tard
Un petonàs
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: ametista » dc. jul. 22, 2020 3:08 pm

menys mal, ja veig que no sóc l'única!

suposo que és l'estiu... potser ho haurem de tenir en compte a l'hora de triar lectura pel juliol de l'any que ve! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'20 - Maria Antonieta (Stefan Zweig)

EntradaAutor: Raqueleta » ds. jul. 25, 2020 2:46 pm

Jo porto un terç, més o menys, i em fa força mandra, la veritat. Si estigués més novel.lat, amb diàlegs, seria interessant de llegir, perquè el que explica està bé, però tal i com està escrit no m'hi poso amb ganes i no avanço gaire.
M'estic plantejant deixar-lo una temporada i ja després decidir si l'acabo o abandono del tot.

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::