CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
1
14%
m'ha agradat molt
1
14%
m'ha agradat, està bé
5
71%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 7
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: ametista » ds. des. 28, 2019 7:47 pm

aquest mes llegirem alguna de les propostes de la Raqueleta >.-<:

i les votacions han quedat:

3 vots - PUERTO ESCONDIDO (María Oruña)
0 vots - TIERRA DE BRUMAS (Cristina López Barrio)
2 vots - UNA EDUCACIÓN (Tara Westover)
0 vots - EN EL PAÍS DE LA NUBE BLANCA (Sarah Lark)
0 vots - LA CASA DE LAS MINIATURAS (Jessie Burton)

així que llegirem:

Imatge


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Raqueleta
Anna Maria
Vannion
nienna
Martina20
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. maig 17, 2020 2:33 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL maig'20 - propostes de les lectores (Raqueleta)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. gen. 07, 2020 1:05 pm

Aquí us deixo les meves propostes. Igual que la Nienna, són llibres de la meva llista de pendents, sense que hi hagi cap altre lligam entre ells (ni autor, ni gènere ni res).
Jo no voto aquest cop, ja m'ha costat prou escollir només cinc de la llista de pendents!

PUERTO ESCONDIDO (María Oruña)
Oliver, un joven londinense con una peculiar situación familiar y una triste pérdida, hereda una casona colonial, Villa Marina, a pie de playa en el pueblecito costero de Suances, en Cantabria. En las obras de remodelación se descubre en el sótano el cadáver emparedado de un bebé, al que acompaña un objeto que resulta completamente anacrónico. Tras este descubrimiento comienzan a sucederse, de forma vertiginosa, diversos asesinatos en la zona (Suances, Santillana del Mar, Santander, Comillas), que, unidos a los insólitos resultados forenses de los cadáveres, ponen en jaque a la Sección de Investigación de la Guardia Civil y al propio Oliver, que inicia un denso viaje personal y una carrera a contrarreloj para descubrir al asesino.

TIERRA DE BRUMAS (Cristina López Barrio)
Cuando Valentina se queda huérfana a los once años, se ve obligada a atravesar el océano desde su Habana natal a la Galicia de sus antepasados para quedar al cargo de su abuela, Bruna Mencía, marquesa de Novoa. La matriarca la recibe en su solitario, decadente y majestuoso pazo y comienza a educarla para convertirla en la heredera de la dinastía.
Valentina conocerá a través de Bruna la convulsa historia de su familia y cómo la salvaje estirpe de las mujeres Mencía, criadas por la naturaleza en las profundidades del bosque gallego, se unió a la aristocrática dinastía de los Novoa, la más rica de la región. Las historias de amor y poder entre ambas familias, que han pervivido durante muchos años, marcarán el destino de Valentina, que tendrá que decidir si continúa o no con ese linaje, extraño para ella, plagado de intrigas y culpas secretas.
Una prodigiosa historia de tradición y modernidad, de civilización y barbarie, de espíritus y profecías, de grelos y camelias, de reinas y santas, de meigas y lobas, en la que los personajes se debaten entre tomar los caminos escogidos para ellos o elegir libremente su propio destino. Una maravillosa novela que recoge toda la magia y el misterio de una tierra de leyenda.

UNA EDUCACIÓN (Tara Westover)
Nacida en las montañas de Idaho, Tara Westover ha crecido en armonía con una naturaleza grandiosa y doblegada a las leyes que establece su padre, un mormón fundamentalista convencido de que el final del mundo es inminente. Ni Tara ni sus hermanos van a la escuela o acuden al médico cuando enferman. Todos trabajan con el padre, y su madre es curandera y única partera de la zona.
Tara tiene un talento: el canto, y una obsesión: saber. Pone por primera vez los pies en un aula a los diecisiete años: no sabe que ha habido dos guerras mundiales, pero tampoco la fecha exacta de su nacimiento (no tiene documentos). Pronto descubre que la educación es la única vía para huir de su hogar. A pesar de empezar de cero, reúne las fuerzas necesarias para preparar el examen de ingreso a la universidad, cruzar el océano y graduarse en Cambridge, aunque para ello deba romper los lazos con su familia.

EN EL PAÍS DE LA NUBE BLANCA (Sarah Lark)
Londres, 1852: dos chicas emprenden la travesía en barco hacia Nueva Zelanda. Para ellas significa el comienzo de una nueva vida como futuras esposas de unos hombres a quienes no conocen. Gwyneira, de origen noble, está prometida al hijo de un magnate de la lana, mientras que Helen, institutriz de profesión, ha respondido a la solicitud de matrimonio de un granjero.
Ambas deberán seguir su destino en una tierra a la que se compara con el paraíso. Pero ¿hallarán el amor y la felicidad en el extremo opuesto del mundo?
En el país de la nube blanca, el debut más exitoso de los últimos años en Alemania, a través de un fenómeno de boca a boca sin precedentes, es una novela cautivante sobre el amor y el odio, la confianza y la enemistad, y sobre dos familias cuyo sino está unido de forma indisoluble.

LA CASA DE LAS MINIATURAS (Jessie Burton)
Un día de otoño de 1686, una joven de dieciocho años llama a la puerta de una casa señorial en el barrio más acomodado de Ámsterdam. Nella Oortman se ha trasladado del campo a la ciudad para convivir con su marido, Johannes Brandt, un hombre maduro y distinguido comerciante que habita en la mansión en compañía de su hermana soltera y rodeado de fieles servidores. Como regalo de boda, Johannes obsequia a su flamante esposa un objeto muy de moda entre la gente pudiente de la época: una réplica de su propia casa en miniatura, que Nella deberá poblar con las figuras creadas por una desconocida miniaturista que ha encontrado por azar. Sin embargo, poco a poco, el amable pasatiempo se irá transformando en la clave de una serie de inquietantes revelaciones que conducirán a Nella a desenmascarar los secretos más oscuros de los actuales moradores de la casa —incluido su marido—, arrojando luz sobre los peligros que amenazan la supervivencia de su nueva familia.
Relato vibrante de ambiciones íntimas y sueños traicionados, La casa de las miniaturas logró un formidable éxito comercial en el Reino Unido —más de 100 mil ejemplares vendidos—, fue galardonada con el National Book Award y nombrada Libro del Año por las librerías Waterstones. Con admirable precisión, la autora recrea el ambiente de Ámsterdam a finales del siglo XVII, un mundo áspero y riguroso donde los gremios burgueses se enfrentaban al fanatismo religioso y la intransigencia del poder establecido. Una lectura inolvidable.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'20 - propostes de les lectores (Raqueleta)

EntradaAutor: ametista » dt. gen. 07, 2020 4:05 pm

fet! :ok:

ja podem votar >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'20 - propostes de les lectores (Raqueleta)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 07, 2020 5:04 pm

Votat!
Anna Maria l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 07, 2020 8:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: CL maig'20 - propostes de les lectores (Raqueleta)

EntradaAutor: Vannion » dt. gen. 07, 2020 5:41 pm

>.-<: ja he votat :) molt xules les propostes!
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL maig'20 - propostes de les lectores (Raqueleta)

EntradaAutor: nienna » dc. gen. 08, 2020 9:22 pm

M’agraden molt totes les propostes, però al final he votat Puerto escondido que m’he comprat aquest estiu a Cantabria i encara tinc pendent. xxo.0.o
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'20 - propostes de les lectores (Raqueleta)

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 10, 2020 10:24 pm

que emocionant :()():::: :()():::: :()():::: :()()::::

Martina20 faltes tu per votar?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL maig'20 - propostes de les lectores (Raqueleta)

EntradaAutor: Martina20 » dl. gen. 20, 2020 8:48 pm

Que difícil triar! :love:

Votat!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'20 - propostes de les lectores (Raqueleta)

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 20, 2020 10:45 pm

>.-<: >.-<: ja tenim llibre guanyador!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. abr. 16, 2020 6:28 pm

Bones!
Doncs jo el vaig demanar per Ebiblio i avui m'han concedit la reserva. Com que no el podré renovar perquè hi ha una renovació possible però només si no hi ha reserves i aquest en té unes quantes, el començaré a llegir ja.
Com fem les particions? Jo tinc l'índex, i hi ha un capítol que es diu "Verano, en la actualidad" i després hi ha 18 capítols més que porten per títol "Diario" i va canviant el 1, 2, 3... Al final hi ha uns agraïments i un apéndix, que no en tinc ni idea de lo llarg que és perquè al ser digital no puc fullejar, jejej. Què fem, una part (el dia 15) del primer capítol més 9 diarios a la primera part i una segona part (31 de maig) dels altres 8 més la dedicatoria i les curiositats?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: Martina20 » dj. abr. 16, 2020 9:09 pm

Noies, he escrit al entre lectura i lectura però a veure si em reenganxo i m’entres i a llegir altra vegada! Aquest em feia gracia quan va sortir votat i ja em venen ganes de compartir una lectura amb vosaltres
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: ametista » dg. maig 10, 2020 6:43 pm

ui noies ho sento, m'he despistat amb la temporització del llibre :-o00m

de totes maneres sent així d'assassinats i tal potser millor comentar-lo al final, no? ...de fet... moltes ja ens l'hem acabat, oi? :content: :content: :content: deu ser que és ràpid de llegir hehe

doncs a veure... el comentarem sencer, la qüestió és quan... si voleu deixem passar uns dies per esperar a les que falten o podem comentar ja amb els corresponents avisos de SPOILERS

què preferiu?


Martina20 ha escrit:Noies, he escrit al entre lectura i lectura però a veure si em reenganxo i m’entres i a llegir altra vegada! Aquest em feia gracia quan va sortir votat i ja em venen ganes de compartir una lectura amb vosaltres

>.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. maig 14, 2020 4:07 pm

Bones!
Com vulgueu!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. maig 17, 2020 11:26 am

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA TOTA LA NOVEL•LA!

Bones!
Espero que estigueu bé, vosaltres i la vostra família. Sembla que ara podrem anar sortint una mica més, però la normalitat que coneixíem potser tardarem bastant temps en retrobar-la. Ens hem de reinventar i adaptar, és el que toca. Si aquesta situació hagués vingut 20 anys endarrere no haguéssim tingut la facilitat de les noves tecnologies. Si que és durillo combinar-ho tot, i tenim el risc de quedar-nos amb la cara en forma de rectangle (jeje) però ens hem d’agafar a aquestes coses positives. Una d’elles és poder anar compartint aquestes lectures, un nexe d’unió entre l’abans i el després.
He aprofitat que tenia una estona i estava inspirada (ja ho heu vist, tota filosòfica, jejej) per preparar el comentari del llibre. Tenia intenció d’esperar una mica més, però encara que tinc unes notes de la novel•la tampoc vull que se me’n vagi massa de la memòria per comentar-ho aquí i al Goodreads, on no vaig posar res expressament.
Vaig comentant sensacions que vaig tenir:
+ Quan vaig començar la lectura vaig pensar que em venia de gust llegir un llibre de novel•la negra, thriller,... i feia bona pinta. En principi, us confesso que no l’havia votat perquè el fet de ser el cadàver d’un bebè em feia “cosa”, però de fet no va ser res escabrós en aquest sentit.
+ La primera vegada que la història tira endarrere i se situa a l’estiu del 36 vaig pensar “altre cop la Guerra Civil”. Sé que s’ha escrit molt, és normal i no pretenc oblidar-ho, però a vegades em fa la sensació que és un recurs utilitzat per atreure lectors, és a dir, posat amb calçador.
+ Tot i això que he dit, em va agradar la història familiar que es filava en el passat, explicat en primera persona. Qui ho estava narrant? La veritat és que em va confondre fins al final. Em va semblar en un moment que hi havia més personatges dels que no havien aparegut.
+ Com em passa sovint, m’encanta el moment que es revela el motiu del títol, que crec que està ben trobat. Segons vaig entendre jo, Puerto Escondido és on anaven a jugar el Guillermo i l’Oliver de petits, i també el punt central de la novel•la. Per cert, no entenc ben bé el paper que fa el Guillermo en la història.
+ L’ambició per buscar una vida millor pot fer que et casis amb algú amb diners. No, no ho puc criticar, des de la meva posició actual. No conec la misèria, la falta de menjar per posar a la boca. No puc dir categòricament “jo no ho faria”. Matar per ambició? Això ja és diferent, però la ment humana és tant complicada...
+ Res és el que sembla al principi, la troca es va embolicant i embolicant. Van entrellaçant-se els personatges, els motius, però molt complicat i enrebessat.
+ La part de la investigació... Bé, aquí tinc una contradicció. Per una banda hi ha aspectes que han estat bé, però per l’altra em feia la sensació que en comptes d’investigar m’estaven donant una lliçó de criminologia, com si l’autora sapigués molt del tema o s’hagués informat molt de tot per intentar fer-ho bé i volgués demostrar-ho. En comptes d’aprofitar les accions i diàlegs dels personatges, ho posa com a parrafada. Molts clixés. Hi ha lectors que tenen molta mania als clixés, jo en general no, perquè tots estem fets d’aspectes comuns, però semblen posats tots amb calçador.
+ Hi ha parts del llibre interessants, que t’hi enganxen, però altres que no m’han convençut. Ha estat una mica un “quiero y no puedo”... un voler explicar moltes coses. La trama en sí no està mal, però hi ha autors que ho han resolt molt millor. Per això li poso tres estrelles. Vaig saber que “Puerto escondido” és el primer d’una trilogia (el segon “un lugar a donde ir” i el tercer “donde fuimos invencibles”). No sé ben bé si els provaré de llegir... Millorarà en la segona part? O anirà a pitjor?

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: ametista » dg. maig 17, 2020 2:31 pm

ATENCIÓ SPOILERS!!! LLEGIT FINS AL FINAL

doncs coincideixo en moltes coses amb tu Anna Maria, sobretot m'ha fet gràcia el que has dit de “un altre cop la Guerra Civil” perquè jo vaig pensar exactament el mateix, sembla que per ser considerat un autor espanyol seriós i/o bo has de parlar de la Guerra Civil sí o sí... i d'acord que és una part molt important del passat del país però com a recurs... em sembla una mica "cansino" :-:)

sobre la trama, doncs està bé, també em venia de gust llegir una mica de misteri... i és veritat que té interès, primer es va complicant la història (amb l'augment d'assassinats aparentment inconnexes) i després mica en mica es va desgranant la història i vas pensant "aquesta serà aquella, l'altre serà tal..." i tot i que algunes coses les veus venir, d'altres no tant i al final en aquest tipus de llibres no és tan important si endevines o no qui és l'assassí o què va passar sinó el fet que la lectura et faci pensar, dubtar, reafirmar-te o sorprendre't i amb això doncs sí, m'ha agradat i m'ha tingut entretinguda

per altra banda he de dir que aquests finals de capítol en plan sorpresa "lo que descubrieron les hizo quedar anonadados" m'han semblat una mica forçats... perquè val que serveixen com a ganxo per mantenir l'interès però potser l'autora abusa de fer-lo servir massa sovint i perd una mica la gràcia (i a més després et trobes que el descobriment que han fet potser és important però no TAAAAAANT com per flipar TAAAAAAAANT homeeee) i el tema criminologia és com tu dius Anna Maria... i també m'ha sobtat com des de molt aviat tenen clar que busquen a un psicòpata quan en realitat no hi havia pas tants indicadors com per pensar-ho (perquè encara no sabien gairebé res de la història)

també afegir que aquesta estructura alternant passat i present i acabar lligant-les les dues tampoc és nova i per tant no m'ha sorprès... més aviat m'ha semblat una mica còpia d'altres novel·les o sagues (com la de Fjallbacka de la Camilla Lackberg)

un comentari feminista: quan la Clara decideix entrar al convent diu "quiero vivir otra vida, podré leer, escribir..." per la època i les circumstàncies que els havia tocat viure realment no tenien massa opció, estaven condemnades a treballar de sol a sol tota la seva vida (a no ser que sortissin bé els plans de pescar un señorito...) i és una mica la que ha sigut la realitat de les dones durant molts segles, el fet de no tenir accès a l'educació, la cultura... i realment moltes dones acabaven triant la vida monàstica no per una creença religiosa necessàriament intensa sinó per poder tenir una altra vida, simplement com a aspiració intel·lectual, ja que d'una altra manera no podien tenir-la

per altra banda també volia dir que sempre m'han sorprès les llicencies literàries que es permeten alguns autors sobre contradiccions emocionals tan clarament visibles pels altres (ostres tu, és que si fos així de fàcil les relacions personals en la vida real serien molt diferents, no?) per exemple, quan diu "le dió el informe muy solícitamente pero con rencor" o "percibió desafío, tormentas y dureza en su mirada però no maldad ni ira" ...carai quantes coses en un moment eh? no sé, ja entenc que és una manera de fer notar com se sent l'altre però que sigui l'altra persona qui ho veu mai m'acaba de colar (si és el narrador encara)

Anna Maria ha escrit: Per cert, no entenc ben bé el paper que fa el Guillermo en la història.

per mi és el ganxo cap a la segona part (on suposo que hi tindrà un paper més rellevant) ja que justament truca al final del llibre i queda a l'aire què volia, si podrà contactar amb l'Oliver en un altre moment, etc

també tinc els meus dubtes sobre si llegiré la trilogia o no, per una banda tinc curiositat per saber què passa, per altra banda no sé si em convencerà... però bé, si decidís llegir-la no seria ara mateix que tinc molta cosa pendent! així que quan passi un temps ja veuré si em ve de gust o no (i si la llegim podem comentar-ho una mica aquí, no?)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. maig 17, 2020 8:10 pm

ATENCIÓ SPOILERS! COMENTARI DEL FINAL DEL LLIBRE!

per mi és el ganxo cap a la segona part (on suposo que hi tindrà un paper més rellevant) ja que justament truca al final del llibre i queda a l'aire què volia, si podrà contactar amb l'Oliver en un altre moment, etc

també tinc els meus dubtes sobre si llegiré la trilogia o no, per una banda tinc curiositat per saber què passa, per altra banda no sé si em convencerà... però bé, si decidís llegir-la no seria ara mateix que tinc molta cosa pendent! així que quan passi un temps ja veuré si em ve de gust o no (i si la llegim podem comentar-ho una mica aquí, no?)[/quote]

Ah sí, és cert, que justament quan hi havia tema entre l'Oliver i la teniente va i truca el germà... cert, realment, em crea curiositat saber que passarà, però com tu dius en tinc de pendents i ara mateix el deixaré reposar. Oi tant, si algun dia ho provo vindré aquí a comentar, així queda tot juntet :ok:
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. maig 17, 2020 8:12 pm

ATENCIÓ SPOILERS! COMENTARI DEL FINAL DEL LLIBRE!

ametista ha escrit:
per mi és el ganxo cap a la segona part (on suposo que hi tindrà un paper més rellevant) ja que justament truca al final del llibre i queda a l'aire què volia, si podrà contactar amb l'Oliver en un altre moment, etc

també tinc els meus dubtes sobre si llegiré la trilogia o no, per una banda tinc curiositat per saber què passa, per altra banda no sé si em convencerà... però bé, si decidís llegir-la no seria ara mateix que tinc molta cosa pendent! així que quan passi un temps ja veuré si em ve de gust o no (i si la llegim podem comentar-ho una mica aquí, no?)


Ah sí, és cert, que justament quan hi havia tema entre l'Oliver i la teniente va i truca el germà... cert, realment, em crea curiositat saber que passarà, però com tu dius en tinc de pendents i ara mateix el deixaré reposar. Oi tant, si algun dia ho provo vindré aquí a comentar, així queda tot juntet :ok:
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. maig 17, 2020 8:13 pm

Oix, quin embolic que he muntat amb un moment :-D :-D :-D

Bé, ja he votat el llibre.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: Martina20 » dl. juny 01, 2020 12:47 pm

Noies, m’estava esperant posar els spoilers perque el vaig llegir tot de cop i pensava que era fins al final de mes. Però veig ara que vam fer una excepció per aquest mes :content: .

Es curiós perquè a mi no m’agraden gaire els llibres tipus crims i thrillers i també normalment se’m fa pesat quan van endavant i endarrera de la trama. Però aquest llibre tenia moltes altres coses que m’agradaven com els personatges, la descripció paisatgística, trama familiar i també una mica la historia de la guerra civil que no es important en la historia però que repassa la dura post guerra. I aqui coincideixo amb vosaltres. Últimament em fan mandra llibres sobre la guerra civil o guerra mundia I o II. Potser perque els últims parells d’anys , he topat amb força lectura sobre aquesta temàtica i estic una miiica saturada. No es que vulgui que s’oblidi tampoc, eh? Però tinc ganes de llegir ara altres temes

Potser m’ha agaradat tan aquest llibre per les circumstàncies del moment. Ja sabeu que portava dos mesos sense llegir absolutament res i aquest ha sigut el primer llibre després d’aquesta sequera ;-). El fet de tornar a recordar lo agradable que és i relaxant llegir els vespres quan els nens dormen, crec que ha fet que el llibre tingui 5 estrelles al Goodreads i no 4.

He vist que hi ha la continuació del llibre i suposo que d’aquí un temps la llegiré. M’agradara tan o afluixarà?

El personatge l’Oliver m’ha semblat aburridot, potser q la segona part tindrà més força i la historia sentimental entre ell i la inspectora doncs previsible, no feia falta però bé. Suposo que es el que dieu que en les pròximes parts serà un personatge amb mes força. En canvi trobo que els personatges de les dones son mes interessants i m’agrada la part de fortalesa que mostren, malgrat circumstàncies de pobresa.

El final no va ser la graaaan sorpresa però em va agradar llegir el tancament i veure com realment la germana estava com un llum. El recomano, està ben escrit, m’ha agradat la trama i encara que no hi ha grans sorpreses, m’ha enganxat i m’ha fet passar estones entretingudes. Que mes es pot demanar? :-)
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL maig'20 - Puerto escondido (María Oruña)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. juny 09, 2020 10:16 am

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS AL FINAL

No tinc vergonya: vaig proposar jo el llibre i encara no he passat per aquí per comentar-lo…
D’entrada he de dir que esperava més d’aquest llibre. És un gènere que m’agrada força, després de certes lectures més denses em ve molt de gust ficar-me de cap en un llibre on no puc parar de passar pàgines, on la història m’atrapa i estic pendent tot el dia de quan podré tornar a llegir una estoneta. De vegades, alguns d’aquests llibres em deixen un molt bon regust, com la trilogia del Baztán o la trilogia de la Ciudad Blanca. Altres sóc perfectament conscients que no aporten res a la literatura però no els puc deixar fins que acabo (com “La pareja de al lado”). En aquest cas, potser tenia expectatives massa altes. Potser sent una trilogia que passa al nord d’Espanya, com la del Baztán o la de la Ciudad Blanca, pensava que trobaria el mateix ambient, però no ha estat així. No dic que estigui malament o que preferiria no haver-lo llegit, però no m’he sentit atrapada per la història, pel lloc, per l’ambient, com en els altres dos casos que deia.

Coincideixo amb l’Anna Maria amb que sembla una mica un “quiero y no puedo”. L’anar del present al passat està interessant (això ho trobem a la trilogia del Baztán o la sèrie de Fjallbacka, per exemple, no és cap novetat) i a mi l’etapa de la guerra i la postguerra em sembla molt interessant, encara no me n’he cansat, jeje. Però no he acabat de connectar amb els personatges, no em refereixo a identificar-m’hi, perquè no cal, però sí connectar. No sé, no és que estiguin mal dibuixats però em faltava alguna cosa que no sé explicar...

Pel que fa al misteri en si, no m’ha semblat “sorprenent” com en altres casos. Aviat vaig relacionar la Jana i l’anciana rica, la mare de l’Oliver i la filla entregada i també la Clara i la monja, fins i tot vaig saber que estava bevent el que estava bevent, coi, que acaba de matar a un home amb aquella mateixa infusió, l’enganxeu, sap que l’heu enganxat, sabeu que sap que l’heu enganxat, està bevent una infusió i no sospiteu!?, de veritat!? Quina colla d’investigadors!

Coincideixo amb l’Ametista que carrega una mica el recurs tan utilitzat d’exagerar les reaccions de la gent, la sorpresa que senten, el neguit que els genera, recordo que vaig pensar que l’Oliver aquest era una mica “bleda”, sí que estava descobrint històries del seu passat però s’ho prenia tot tan a pit...

Opino com vosaltres, no sé si em ve de gust seguir amb la trilogia o deixar la història on està, que la llista de pendents que tinc no baixa i no tinc massa clar el que em poden aportar la segona i la tercera part...

En fi, m’ha entretingut? Sí. Tenia ganes de seguir llegint? Sí. Quedarà a la meva memòria? No. El recomano? Abans recomanaria altres del mateix gènere que m’han agradat molt més.

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::