CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
3
100%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 3
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. març 03, 2020 9:46 pm

Ja tinc el llibre.
Jo crec que la juvenil deu ser la versió completa però que es considera literatura juvenil. De fet, el meu marit quan m'ha vist amb el llibre m'ha dit "Verne? A aquestes alçades?".
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 04, 2020 10:49 am

Raqueleta ha escrit:Ja tinc el llibre.
Jo crec que la juvenil deu ser la versió completa però que es considera literatura juvenil. De fet, el meu marit quan m'ha vist amb el llibre m'ha dit "Verne? A aquestes alçades?".


Explorarem l'adolescent que portem dins :content: :content:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: ametista » dc. març 04, 2020 2:28 pm

a veure a veure! que crec que em vaig confondre... per començar ni idea de que les obres de Verne ja eren considerades juvenils des d'un principi, pensava que eren d'aventures, ciència-ficció... però no específicament juvenils :-:)

dit això, justament ahir (casualitats de la vida) una amiga em comentava que llegia Verne amb el seu fill i va comentar que primer havien llegit adaptacions i que ara ja llegien els originals.... i suposo que aquí va venir la meva confusió (que vaig pensar que les adaptacions eren juvenils) quan suposo que eren més aviat adaptacions a nivell "antic/contemporani" (o sigui edició, llenguatge, il·lustracions....) perquè em deia que els originals tenien un vocabulari molt del segle passat i les adaptacions es llegien millor...

total! que he investigat una mica i he trobat això:
https://principia.io/2016/02/11/diez-ra ... e.IjIzMSI/
diu que Verne havia d'escriure novel·les en format juvenil obligat per contracte, així que sí, confirmat <:-)

...i jo sent jove no en vaig llegir cap!!! :menjadonuts: :content: :content:
bé.... encara ho sóc, noooooo? mai és tard! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 04, 2020 4:56 pm

A destacar que no hi busquem escenes picants :-D Ara en serio, molt interessant l'article per posar-me en situació i context abans de llegir Verne
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: Raqueleta » ds. març 07, 2020 8:43 am

Jo sí sabia que es considera literatura juvenil però no m'importa, em considero jove! A la meva edat i tampoc no he llegit mai Verne, així que em va semblar bé almenys llegir un dels seus llibres...
Gràcies per l'article.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 16, 2020 8:37 pm

Bones!
Doncs ja he començat a llegir el llibre. Ha estat una petiteta aventura tenir-lo, perquè ja us vaig comentar perquè al principi no sabia que estava catalogada com a juvenil, després el que va demanar la bibliotecària estava en préstec i no el retornaven. Finalment me n'ha arribat dos, un és del 1979 i l'altre és del 2018 i adaptat. Potser m'hagués animat amb el primer, per llegir-lo "sencer", però resulta que és una segona part, és a dir que estava en dos llibres i a mi només me n'ha arribat un (desconec si ja no el tenien o què però ara no ho puc comprovar) i és la segona part, per tant no m'atreu començar pel mig del llibre. Així doncs, he agafat el llibre actual, adaptat, que a més és il·lustrat i si us agraden els llibres bonics aquest en pot ser un.
No és que tingui massa ànims per llegir, però ho intento fer si trobo el temps... Espero que estigueu bé, molts ànims, ho aconseguirem!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: ametista » dt. març 17, 2020 11:46 am

ostres Anna Maria, doncs sí que ha sigut una mica aventura! sort que finalment en tens un que està bé!

jo l'he començat però m'he quedat al principi... em costa posar-me a llegir, no perquè no vulgui sinó perquè em lio llegint les notícies a twitter i ja no agafo el llibre... i és que és molt preocupant com va tot... però bé! ànims siiiiii!

de fet amb els nens hem escrit cadascú una llista de tot el que volem fer aquests dies i una de les coses que hi hem posat és llegir 3-4 llibres cadascú :love: molt optimistes tots? :content: bé, jo de fet en tinc tres de començats a l'hora així que només es tracta d'acabar-los... en realitat el que he de fer és ser capaç de desconnectar una estona de les notícies i posar-m'hi, ahir m'hi vaig obligar una estona i vaig llegir alguns capítols i també va bé, eh? vinga noies, espero que estigueu bé, endavant que ens en sortirem! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 25, 2020 8:44 pm

ATENCIÓ SPOLERS, LLEGIT “20.000 LLEGÜES DE VIATGE SUBMARÍ”. RESUM I COMENTARIS

Bones noies,
Aquí teniu el meu resum del llibre i els comentaris:
És l’any 1866. Uns vaixells són enfonsats pel que es creu que és un “animal monstruós”. S’embarquen en una missió a la fragata “Abraham Lincoln” per trobar aquest ésser/criatura. Amb la tripulació, dirigida pel Comandant Farragaut, hi ha el professor Aronnax (que tota l’estona em venia al cap l’anorac...), el seu secretari Conseil i l’arponer Ned Land. Aquest últim no es creu que sigui una criatura marina perquè per trencar un vaixell diu que “l’animal hauria d’estar fet d’acer”. Bé doncs, al final el troben, l’ataquen i l’animal els ataca, i el professor, el secretari i l’arponer van a parar damunt de la criatura, que realment és un submarí anomenat Nautilus i capitanejat pel Capità Nemo. El Nemo els salva a canvi que estiguin per sempre a bord amb ell i la seva tripulació, voltant pel món. Els hi dona llibertat de moviments dins del submarí a canvi que hi haurà determinats moments que els haurà de tancar a la fosca perquè hi ha coses que no les poden saber. El professor Aronnax i Conseil aprofiten per estudiar els animals de les profunditats marines, i el professor i Nemo tenen converses sobre el tema.
Amb el pas dels dies, van veient coses que passen, s’assabenten que Nemo ha abandonat la vida terrestre per alguna raó, coneixen que s’abasteix de diners amb els lingots d’or que troba en els naufragis d’altres vaixells... Dona a entendre que aquest submarí no estava legalment creat i presentat al món, sinó que el va fer el capità Nemo, que diu que és enginyer, i després van cremar els plànols. Per alguna raó, té odi per la gent, per la gent opressora: “Deberían fundarse ciudades submarinas, que, como el Nautilus, subirían a respirar cada mañana a la superficie de los mares, ciudades libres e independientes. Libres, esperemos, de los déspotas que han arruinado la tierra firme.”
Ned Land es vol escapar, però ho intenten dos cops i no se’n surten. Van passant aventures per les profunditats, fan excursions amb escafandres pel fons marí, van amb el vot a alguna illa habitada per canníbals, xoquen amb un iceberg al Pol Nord...
“Aquel día las redes contenían varios bonitos, tres magníficos atunes y muchos otros peces comestibles,...” Us he transcrit aquest tros per la simple raó que la paraula redes en aquell moment tan sols eren les de pescar, i avui en dia el primer que ens ve al cap són les xarxes socials, de fet jo vaig estar uns segons descol•locada, jejejej
Al final es poden escapar amb el bot quan hi ha molt mala mar. Se salven tots tres, però deixa el final obert respecte al destí del Nautilus, que no saben si se n’ha sortit o no.
A veure, no ha estat una mala lectura, el problema ha estat el moment, diria jo, tot i que no estic segura al 100 per 100. El problema és que estem confinats a casa i aquesta aventura passa a dins d’un submarí en la major part de les escenes, sota l’aigua, i clar, és un confinament dins d’un confinament, i m’agobiava una mica, tot i que no sé si és que ja jo soleta estic agobiada (això ho veuré amb la pròxima lectura).

Abraçades i cuideu-vos molt,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: ametista » dv. març 27, 2020 11:00 am

ostres Anna Maria, ja m'imagino la sensació del confinament dins del confinament, quin plan! però bé, ara ja l'has acabat i segurament una altra lectura serà un canvi a millor :ok:

a mi em passa una mica el mateix però al revés, els protagonistes donant la volta al món i jo tancada a casa :miko: i a sobre, una mica amb la paranoia d'anar pensant "al tren amb tanta gent? ai ai aglomeracions!"

ah i sí que al llegir la frase de les redes automàticament penses en les xarxes socials :r)

a veure si puc fer un esprint i acabar el llibre abans de que s'acabi el mes! :-o00m
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: ametista » ds. abr. 04, 2020 9:58 pm

bé, doncs no va ser abans d'acabar el mes però ha sigut pot després :content:

us vaig dir que el llegiria en anglès perquè era el llibre que tenia però buf... entre el vocabulari així antic... i que em costava concentrar-me amb tot el tema confinament i tal... al final me'n vaig descarregar un altre (en castellà) ...i vaig acabar alternant entre l'un i l'altre perquè el castellà tenia errades i a vegades hi havia parts que no s'entenien :-:)

total, que tot i les dificultats ja l'he acabat i aquí va una mica de resum i comentaris :content:

ATENCIÓ SPOILERS!!! LLEGIT FINS AL FINAL

Phileas Fogg viu al Londres del s.XIX, és un cavaller anglès molt ric, racional i estricte (quadrat i tirant a maniàtic, vaja) i una mica misteriós per la resta de la gent perquè viu sol, no té família ni se sap d'on ha tret la seva fortuna. Cada dia del món mundial se'n va al Reform Club (club privat que en l'època era només per homes) on dina, llegeix diaris, sopa i juga al whist (joc de cartes)................osti tu, quina vida, no?? més aviat avorrida.... m'ha cridat l'atenció el tema "club d'homes" ja que en altres llibres també ho he llegit i pel que sembla era molt comú llavors (hi passaven el dia, menjaven i també s'hi podien quedar a dormir! a banda clar de tota la part social, converses sobre actualitat, política, etc.) vaja, que era a què dedicaven el dia els rics per sortir de casa cada dia, no?

he xafardejat i us poso una imatge del Reform Club, que és real i està al centre de Londres. Va ser el primer en canviar les normes i acceptar també dones (però ei, a l'any 1981, tampoc fa tant!)

Imatge

bé, el cas és que en una d'aquestes partides amb els companys del Club (dos banquers, un enginyer, un empresari i un administrador del Banc d'Anglaterra) comenten l'actualitat (que un lladre ha robat 55.000 lliures del Banc d'Anglaterra i la policia sospita que l'autor no és cap lladre habitual sinó un cavaller distingit) i la conversa deriva cap a llocs del món on podria escapar-se el lladre, que amb els transports que hi ha s'arriba a tot arreu... i que segons el "Morning Chronicle" es trigaria 80 dies en donar la volta al món (clar, tots tenen els diaris del dia llegits i ben llegits) Al diari hi ha una llista detallada dels trajectes i els dies necessaris i tots diuen que és molt relatiu perquè pot fer mal temps, etc. i aquí és quan el Phileas Fogg es posa en plan xulo i diu que sí, que es pot fer en 80 dies. Ho diu tan en serio que acaben apostant 20.000 lliures i surt aquella mateixa nit! això sí que és dit i fet! o pim pam pum! (i se'n van tal qual van vestits i amb només un parell de mudes en una bossa, junt amb un bon feix de bitllets)

i bé, a partir d'aquí ja ve la descripció de l'aventura; Phileas Fogg i el seu majordom (Jean Passepartout a l'original i a la versió anglesa, Juan Picaporte a la traducció en castellà) seguint escrupolosament la ruta que proposava el diari. El protagonista tampoc té cap interès per visitar res, fa el viatge únicament per demostrar que es pot fer i només baixa dels transports per segellar el passaport i tornar a pujar o canviar de transport... el que sí s'interessa una mica pel que veu és el majordom i és sobretot a través d'ell que l'autor ens explica alguna cosa dels països que visiten, paisatges i una miiiiiica d'història a vegades (en el sentit que anomena regions que llavors es deien diferent, explica com funcionaven les colònies angleses i franceses, algunes tradicions locals, etc...) També és veritat que tot i que aquestes parts poden ser interessants... sent el ritme de la resta tan pim pam pum se'm feien una mica pesats, no sé...

la ruta que segueixen (i els dies necessaris per fer cada trajecte) és aquesta:

7 dies de Londres (UK) a Suez (Egipte) en tren i vaixell de vapor
segons el registre que porta en Phileas Fogg, passen per París (França), Torí i Brindisi (Itàlia) però no s'explica res d'aquesta part del viatge
a Suez, un detectiu anomenat Fix parla amb el majordom i es pensa que el cavaller és el lladre del Banc que s'escapa, així que comença a seguir-los amb l'esperança de poder-lo detenir

13 dies de Suez a Bombai en vaixell de vapor
en realitat triguen 11 dies perquè el vaixell s'avança (suposadament en Phileas Fogg paga perquè així sigui) Un cop a Bombai, el majordom va a comprar roba i pel camí fa una mica de turista, es fica dins d'una pagoda a xafardejar i ostres, resulta que està prohibit entrar-hi amb sabates! els sacerdots li treuen les sabates a la força i ell es defensa amb mastegots... total, que es lia una mica :content:

3 dies de Bombai a Calcuta en tren i elefant
a meitat de camí hi ha una part sense vies perquè el trajecte no està acabat, els passatgers s'han de buscar la vida i ells compren un elefant (realment el Phileas Fogg no s'està de res!) Durant la ruta en elefant es creuen amb una processó que era un ritual en el qual després de morir un home la seva dona era sacrificada incinerant-los als dos junts (que bèstia!) com que van bé de temps... decideixen salvar la noia (primera sorpresa per part del protagonista, tan fred i calculador que semblava fins ara i resulta que té cops amagats!) l anoia es diu Aouda i continua la ruta amb ells
quan arriben a Calcuta, la policia els deté per l'incident a la pagoda de Bombai (denunciats pel detectiu Fix, que es manté observant en segon pla) els jutgen aquell mateix matí i els condemnen a presó però Phileas Fogg reclama el seu dret a pagar una fiança per sortir en llibertat provisional i poden marxar a canvi de 2.000 lliures (li sortirà car el viatge!)

13 dies de Calcuta a Hong Kong, en vaixell de vapor
al vaixell, Passepartout coincideix amb el detectiu Fix i ja sospita de tantes casualitats, tot i que no pensa que sigui policia sinó que els està seguint per comprovar que compleixen l'aposta.
quan arriben a Hong Kong, el detectiu Fix se les empesca per fer-los perdre el següent vaixell, ja que li interessa que segueixin uns dies més en terres angleses (o colònies angleses millor dir, tant l'Índia com Hong Kong) perquè així li arribi a temps l'ordre de presó pel lladre del Banc i poder detenir en Phileas Fogg
a tot això, el protagonista i l'Aouda passen molt temps junts i... d'acord que serà mentalitat de l'època però no m'agrada el punt masclista de quan ell li diu que pot viatjar sense problemes amb un farcell amb un parell de mudes però que entén que una dama no pot i necessita molta roba i productes, etc i van a comprar maletes i de tot..... ehem! a veure! que un pugui passar amb poca cosa i no vulgui obligar a un altre a anar en el mateix plan vale, però assumir que NO POT perquè ÉS DONA bfffffffffffffffffffff :dimoni:

6 dies de Hong Kong a Yokohama (Japó), en vaixell de vapor
quan perden el vaixell es busquen la vida i lloguen un veler que els porta a Xangai, on agafen el vaixell que després fa escala a Yokohama (que era on havien d'anar des de Hong Kong)

22 dies de Yokohama (Japó) a San Francisco (USA), en vaixell de vapor
aquí tenen un viatge tranquil i comenten algo així com "que bé que el més difícil ja està fet perquè el que ens queda de viatge ja és per nacions civilitzades" ......what? quin egocentrisme, els occidentals :ufs:
ah, el detectiu Fix acaba unint-se al grup, tot i que mantenint més o menys ocultes les seves intencions...

7 dies de San Francisco a Nova York, en tren i trineu
tela el viatge en tren d'una punta a l'altra dels Estats Units, un munt de gent en un mateix vagó sense compartiments, només dues files de seients que per la nit es transformen en llits i pel matí tornem-hi... i vinga hores i hores de viatge... amb algun problemilla per continuar, búfals creuant la via, atacs de siouxs... els indis rapten el majordom i Phileas Fogg no dubta gens en anar a buscar-lo tot i que això fa que el tren marxi sense ells i perdi l'opció d'agafar el vaixell a Nova York
com a alternativa, lloguen un trineu (perquè està tot nevat) però tot i intentar-ho arriben 45 minuts tard, perden el vaixell i no n'hi ha cap altre que vagi a UK fins dos dies després (i arribarien tard per guanyar l'aposta)

9 dies de Nova York a Londres, en vaixell de vapor i tren
busquen altres vaixells i només troben una embarcació de mercaderies que va a França, un cop a dalt el protagonista convenç a la tripulació per anar cap a Uk (a base de bitllets) tenen algunes dificultats per arribar però finalment ho aconsegueixen just a temps, desembarquen a Liverpool i... estant en terra anglesa el detectiu Fix deté a Phileas Fogg i aquest va a la presó.

unes hores més tard, el detectiu Fix mateix va a alliberar-lo disculpant-se perquè tres dies abans el lladre del Banc ja havia estat capturat, així Phileas Fogg queda lliure per anar cap a Londres però... arriba a Londres 5 minuts més tard de l'hora pactada per guanyar l'aposta i ja ni es molesta a anar al Club, se'n van tots cap a casa.

l'endemà, ell i l'Aouda parlen i es prometen (així van les coses, no? pim pam pum, ara estem enamorats) i quan el majordom va a parlar amb el capellà per organitzar la boda per l'endemà dilluns mateix se n'assabenta que no no era diumenge sinó dissabte! com que havien viatjat cap a l'est havien acabat guanyant un dia (o sigui, havien fet la volta al món en 79 dies) i encara estaven a temps de guanyar l'aposta, van corrents al club i arriben a l'hora justa, tot molt pels pèls! :content:

ah... finalment el protagonista no dóna tanta importància al fet d'haver guanyat l'aposta sinó que durant el viatge ha conegut a la seva estimada futura dona.... ehem.... val... molt bonic i romàntic però m'hauria semblat millor si l'Aouda no hagués sigut un floreru durant tot el viatge i per tant ell hagués pogut enamorar-se de la seva persona i no perquè sigi tan summament bella i bla bla bla :-o00m



a destacar que als anys 80 es va crear una sèrie de dibuixos animats basada en aquest llibre que es deia "La volta al món de Willy Fog" i els personatges estaven caracteritzats com a animals: el protagonista era un lleó, el majordom un gat anomenat Rigodon i l'Aouda una pantera anomenada Romy que a la vegada també era princesa. També hi havia un personatge extra, el Tico, que era un hàmster amic del Rigodon (que al principi el portava d'amagat)
Imatge
clar, amb aquest antecedent (de petita no em perdia ni un capítol!) he hagut de fer un esforç extra per imaginar-me els personatges com a persones! :content: :content: :content:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. abr. 05, 2020 6:44 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. abr. 05, 2020 3:41 pm

Ostres Ametista, doncs a la wikipedia diu que els el Willy Fogg està basat en aquest llibre!
https://es.wikipedia.org/wiki/La_vuelta ... _Willy_Fog
I crec que pel que dius tu, l'adaptació a dibuixos animats és molt més interessant que el llibre, almenys jo quan era petita ho passava molt bé mirant-los!
Respecte als clubs d'homes, jo si que n'havia sentit a parlar, no sé si d'alguna sèrie de la tele o què, però ho tinc present. I respecte a que deixessin entrar tard a les dones, doncs no em sorprèn per desgràcia. Hi ha grups de caramelles, per exemple, que encara ara no hi deixen cantar dones...
Veig que també per tu va ser una aventura poder llegir el llibre ;-)))
Bé doncs, ara a veure que ens diu la Raqueleta que també va acabar el seu, de moment el Jules Verne té un 3 de 5 estrelles.
Cuideu-vos molt!
Abraçades,
Anna Maria

PD: Martinaaaaa, digues holaaaaa que no et veig per enlloc. espero que estiguis bé!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 05, 2020 6:25 pm

Anna Maria ha escrit:Ostres Ametista, doncs a la wikipedia diu que els el Willy Fogg està basat en aquest llibre!

bé, sí, clar que "La volta al món d'en Willy Fog" està basat en aquest llibre, hehe potser és que després de tanta parradafa ja no em vaig explicar prou :-:) :r) :r) (vaig a editar-ho, va, per si ens llegeix algú més... ) ah, i jo també en tinc molt bon record, de la sèrie de dibuixos, no em perdia cap capítol!

ai sí, poso l'enquesta!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. abr. 05, 2020 9:15 pm

Votat!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. abr. 14, 2020 3:19 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT "VIATGE AL CENTRE DE LA TERRA" FINS AL FINAL

El protagonista és un noi que es diu Axel, que viu amb el seu oncle, el professor Lidenbroc, expert en minerals, pedres i fòsils. Un home que té fama de malcarat i d'eminència.
L'oncle té una protegida, Gräuben i ella i Axel estan enamorats.
Un dia l'oncle li ensenya un manuscrit que ha aconseguit en el que hi ha un missatge encriptat que aconsegueixen desxifrar i és d'un científic, Arne Saknussemm, en el que explica com arribar al centre de la Terra.
El professor Lidenbroc de seguida decideix anar-hi i l'Axel ho vol impedir però el seu oncle no li fa cas i la Graüben l'empeny a anar-hi.
Entre el professor i l'Axel hi ha tot de converses científiques sobre, per exemple, com és possible arribar al centre de la Terra si cada cop ha de fer més calor (argument de l'Axel per no anar-hi) i l'explicació científica de l'oncle, seguint la teoria de no sé qui, que no és cert que hi hagi més calor al centre de la Terra. Jo sóc de lletres pures i em perdia, però les explicacions de l'oncle, tot i que sabem que la ciència dona per bo l'augment de temperatura al nucli de la Terra, semblen creïbles.
L'entrada és per un volcà que està a Islàndia i cap allà marxen. Allà contracten de guia a un islandès, el Hans, que els serà de molta ajuda.
Al principi tot és relativament fàcil, el camí va fent baixada però no és massa complicat, en alguns moments s'han de penjar amb cordes per precipicis i dormir en sortints al precipici (jo no m'hagués atrevit a dormir, et mous una mica i caus!) però aviat es troben amb el problema de la falta d'aigua, ja que s'equivoquen de camí i perden dies. La situació és crítica, especialment per l'Axel, quan el Hans troba un torrent sota les roques, fa un forat i brolla l'aigua, molt calenta, però deixant-la refredar la poden beure. A partir d'aquí segueixen el camí que el torrent, alliberat de la roca, fa per dins del volcà i així poden anar omplint les cantimplores quan els cal.
La part més angoixant és quan l'Axel es despista, se separa del seu oncle i del Hans i a més a més, distret, perd el curs del riu. Quan se n'adona, torna enrera fins que retroba el riu però no sap si ells estan per davant o per darrera. A més a més, se li trenca la llanterna i es queda totalment a les fosques. Creu que acabarà morint quan sent el seu oncle que el crida, no perquè estigui a prop sinó per l'efecte Doppler que es produeix a la roca (allò que segur que algun cop heu provat de parlar fluix a la paret i algú que està lluny us sent), però no els pot dir on està ja que està a les fosques i ha seguit caminant. Finalment cau per un pou i la inclinació fa que, casualment, vagi a parar on estan el seu oncle i el Hans.
Un cop es recupera veu que estan en un mar i que hi ha claror que, d'alguna manera, arriba de l'exterior.
Allà hi ha vegetació i troben restes d'animals i d'humans i finalment veuen uns animals vius, gegants, similars a prehistòrics, i un humà també gegantí.
Fabriquen una balsa i viatgen per aquell mar, però els enganxa una tempesta i, més tard, també una baralla entre dos éssers marins gegantins. Finalment troben una gruta per on segueix el camí de Saknussemm, ja que hi ha les seves inicials. Però un tros després no poden seguir el camí perquè una hi ha roca molt gran que ho impedeix. Decideixen dinamitar-la i això provoca un maremot i l'aigua entra per totes les galeries de la roca, arrossegant-los a ells amb la balsa. Finalment acaben a una galeria vertical que es va omplint amb l'aigua, pel que van pujant. Noten que fa cada cop més calor, que hi ha vapors, que es mouen les parets i acaben descobrint que estan en una xemeneia d'un volcà en actiu i que està a punt de produir-se una explosió.
Finalment, el volcà els escup però no acaben ferits i descobreixen que el volcà és l'Etna, estan a Itàlia.
Aquí acaba la seva aventura, tot i que no es diu si realment han arribat o no al centre de la Terra, què hagués passat si aquella roca no hagués tapat el camí i no s'hagués produït el maremot.
El Hans torna a Islàndia i ells a Alemanya. Publiquen el seu viatge (han pres nota de tot durant el viatge, la inclinació del camí, la temperatura, el tipus de roca, etc), fan conferències i el testimoni del Hans els dona credibilitat. I l'Axel i la Graüben es casen.

El llibre és entretingut. És molt fantasiós però a la vegada les explicacions sonen "creïbles". Els passa de tot i surten il·lesos, molts cops de forma miraculosa, però ja és d'esperar en un llibre d'aventures així, han de passar coses interessants i han d'acabar bé.
No em moria de ganes de reprendre la lectura però un cop m'hi posava, llegia amb ganes, no se'm feia pesat. Tampoc crec que m'animi més endavant a llegir més novel·les de Verne, però ha estat bé llegir-ne almenys una.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 15, 2020 3:33 pm

Raqueleta ha escrit: No em moria de ganes de reprendre la lectura però un cop m'hi posava, llegia amb ganes, no se'm feia pesat. Tampoc crec que m'animi més endavant a llegir més novel·les de Verne, però ha estat bé llegir-ne almenys una.

totalment d'acord amb això que dius, Raqueleta, ha estat bé llegir Verne però no crec que llegeixi cap altre llibre seu : lasito :
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::