CL novembre'19 - L'any de la plaga (Marc Pastor)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
1
33%
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
2
67%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 3
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'19 - L'any de la plaga (Marc Pastor)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. nov. 08, 2019 12:56 pm

ametista ha escrit:que bo :r) jo ja havia vist que el capítol 21 es repetia però en canvi no em vaig fixar en les pàgines i resulta que també es repeteixen! (es queda clavat a la 214) així que el llibre és una mica més llarg, unes 360 pàgines... tot i així podem llegir-lo sencer i comentar al final o si tenim ganes de comentar abans, fer-ho més o menys a la meitat, que estrictament parlant seria al voltant del capítol 19 però crec que estaria bé llegir fins al 20 i deixar tots els vintiuns com a segona part :content:
(ja tinc curiositat per saber què passa a partir del 21 :()():::: )

Jo l'estic llegint en format electrònic i ja veia que té més de 300 pàgines, però tampoc havia vist això del 21 repetit. Jo també tinc curiositat...
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL novembre'19 - L'any de la plaga (Marc Pastor)

EntradaAutor: Martina20 » dv. nov. 22, 2019 7:15 am

Ostres quina gracia això dels capitols!!! No m’hi havia fixat!!!
De moment em va agradant però no se per on sortirà el llibre. He llegit un 30% del llibre però tan no diré res. Com la Raqueleta, estic llegint el llibre en format electrònic.
Ei, de moment m’agrada, eh? Encara qu la temàtica de ciència ficció em costa. A veure si li poso el turbo aquest cap de setmana i l’acabo. Ja el teniu enllestit noies?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'19 - L'any de la plaga (Marc Pastor)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. nov. 22, 2019 11:04 am

Doncs jo ja el vaig acabar, a veure si et passa com a l'ametista i a mi, ja parlarem!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'19 - L'any de la plaga (Marc Pastor)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. nov. 25, 2019 8:52 am

Jo ja el vaig acabar fa dies, quan comentem?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'19 - L'any de la plaga (Marc Pastor)

EntradaAutor: ametista » dl. nov. 25, 2019 9:25 am

doncs jo crec que ja podem, ara que ja l'hem acabat totes!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL novembre'19 - L'any de la plaga (Marc Pastor)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. nov. 30, 2019 9:30 pm

Bones!
Vaig a fer-vos els comentaris, vaig prendre notes però no m'ho vaig preparar en un word, i ara després dels dies i d'altres llibres llegits hi ha notes que ja no sé ben bé perquè les vaig escriure :-o00m :-o00m

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT TOT EL LLIBRE!

- Vaig tenir sentiments contradictoris amb el caràcter principal, el del Víctor. Hi havia estones que em queia simpàtic i estones que pensava que era imbècil. He llegit en algun lloc que el titllaven de pusil·lànime, no sé si seria ben bé aquest adjectiu el que el definiria, però la paraula pusil·lànime, tot i ser molt negativa, la trobo molt bonica.
- En un moment es diu "Una d'aquelles tempestes que pugen del moro". No tenen inconvenient, aquestos personatges de ser políticament correctes, ho vaig notar en molts aspectes de la seva manera de parlar i actuar.
- La novel·la em va atreure per la part de novel·la negra que contenia, el suspens de saber que passaria m'interessava i em tenia enganxada, altra cosa és tot el tema de les plantes, la fortor (que hi va haver estones que em semblava que la sentia i tot!) i la transformació que anaven patint. No em feia fàstic, el tema, però és que ho trobo massa irreal i rebuscat. Suposo que aquí està la gràcia, en saber exposar-ho bé.
- També he trobat molt interessant, encara que ho trobi horrible pel que suposa, el fet que com a espècie els altres decidissin desfer-se de les persones malaltes terminals. La part dels bebès és que ho vaig veure tant clar que em va esborronar.
- També ho vaig trobar ben vist el fet que com que eren còpies, les primeres transformacions eren éssers més senzills i després ja tenien més informació.
- A partir de la pàgina 121, quan es queda estancada la numeració, ja és una vorágine de successos que et fa llegir ràpid fins al final.

Doncs com ja vaig comentar al Goodreads, he tingut una impressió semblant que amb "la pell freda", no m'entusiasma la part de les plantes i tal però l'he trobat ben escrita i per això m'ha atret a llegir-la fins al final. Una lectura que segurament no hagués triat mai de la prestatgeria d'una biblioteca, llibreria o de llistats de llibres, però que m'alegro d'haver-la llegit perquè està molt bé fer incursions en gèneres que a priori no ens agraden per sortir de la zona de comfort.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL novembre'19 - L'any de la plaga (Marc Pastor)

EntradaAutor: Martina20 » dg. des. 08, 2019 7:19 pm

ATENCIÓ SPOILERS. LLEGIT FINS AL FINAL!!!

Doncs la lectura d’aquest mes, m’ha encantat sorprenentment. Si que és cert que la primera part del llibre es fa mes lenta. És una introducció del personatge i estic d’acord amb l’Anna Maria que és un pusilànime. També m’agrada aquesta paraula. És un ningú que prèn decisions arrossegat per l’altra gent i a més a més ho accepta. És per això que m’agrada aquest llibre, per l’evolució d’aquest personatge que finalment acaba siguent un heroi. Es trasnsforma i agafa les regnes de la seva vida. Després que fa la transformació el llibre s’acaba perquè ja ni hi ha més a dir.

Les descripcions de les olors i les pudors eren també molt curioses, si si com si jo les pogués olorar també.

I la part que em va fer patir una mica és quan en Victor i la seva ex tenen segrestada a la novia d’en Victor (disculpeu que no recordo el nom). La ex està segura que és una planta, en Víctor dubta i jo tampoc les tenia totes. I fins i tot li talla un dit!! Molt curiosa també la xerrada que en Víctor i la seva ex tenen quan ella ja és una planta. Ella està convençuda que ara està millor però recorda la seva sensació i la seva lluita. Potser és per això que es rebela una mica i li diu discretament que en poques hores cremaran l’hospital.

També he disfrutat la lectura en primera persona.

Ara a veure si veiem la pelicula :p-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'19 - L'any de la plaga (Marc Pastor)

EntradaAutor: ametista » dt. des. 10, 2019 1:49 pm

ostres m'he despistat i no he comentat! allà va:

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIT FINS AL FINAL

a veure, del que recordo... el que més gràcia em va fer van ser les contínues referències a cançons, llibres, pel·lícules.... no és algo nou però en altres llibres potser saps a què es refereixen o no, en canvi en aquest no és que les coneguis o no, és que pràcticament totes formen part de les teves pròpies referències (em va fer especial gràcia la de "la lagarta Diana" :-D )

també m'ha agradat que el protagonista sigui treballador social, no és un perfil que acostumi a sortir en llibres i pelis i està bé veure algo diferent... que és veritat que és una mica pusil·lànime però en certs moments també tenia un sentit de l'humor que em feia gràcia :content:

pel que fa a la trama doncs bé, m'ha semblat original tot i que ja anaves veient per on aniria la cosa... és veritat que la primera part és més lenta però m'imagino que ja era la idea pel contrast entre la vida rutinària i buida que porta el protagonista i com després es torna tot un caos total... a partir de cert moment la lectura també va ser més ràpida, volia saber què passava... no tant per veure com ho arreglaven sinó SI ho arreglaven, perquè tela el panorama :content:

també m'ha agradat que la Irene prengués la iniciativa i fos la que tirava del carro... en part perquè ell no tirava, clar (per la seva manera de ser i també perquè en cert moment està físicament molt fet pols) però tot i així, ella té caràcter, pren decisions.... m'agrada perquè habitualment (i per desgràcia) sempre és el protagonista home qui té aquest tipus de paper... i en aquest cas ella ni tan sols és la protagonista així que >.-<:

doncs bé, m'ha agradat i segur que llegiré més llibres de l'autor :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'19 - L'any de la plaga (Marc Pastor)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. des. 18, 2019 3:00 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS AL FINAL

Impossible trobar temps per comentar últimament...
Em va agradar molt llegir “L’any de la plaga” per molts motius. Primer, per l’autor. Ja us havia comentat que va fer un curs al cole amb mi i de més petits havíem coincidit a l’esplai i ja havia llegit un llibre seu i m’havia agradat molt. Segon, pels espais coneguts, tant físics (part de l’acció, on viu el Víctor, el protagonista, queda a prop de casa dels meus pares, i una altra part de l’acció, on viu la novieta del Víctor i la Vall d’Hebron, queden a prop de casa meva) com de referències culturals, ja que per edat les referències són les meves. Tercer, per la temàtica, que no és el que llegeixo habitualment però que m’ha enganxat molt i m’ha fet passar bones estones.

És cert que el Víctor és una mica pusil•lànime, com ja dèieu, però després es va espavilant, a la força. Jo sempre que llegeixo històries o veig pel•lícules apocalíptiques, de sobreviure com sigui, penso que seria de les primeres en morir, jejeje.
A mi m’ha fet certa ràbia la visió negativa que té en general, de la ciutat i del barri. Serà perquè és la meva ciutat i no ben bé el meu barri però s’hi acosta. Crec que aquí potser hi ha part de l’autor.
I té un toc d’humor negre i de no ser políticament correcte que m’agrada.

No sé massa què dir perquè ara no tinc el llibre al davant amb les anotacions que vaig fer i si ho deixo per un altre moment acabaré no comentant mai.
La història atrapa i em vaig quedar amb ganes de més. Podran lluitar els de la “resistència” sent embarassades, nens petits, malalts, ancians? Els invasors, que cada vegada estan més desenvolupats, acabaran dominant la Terra? Com evolucionarà la salut del Víctor?
El tema de la invasió dels eucaliptus m’ha semblat curiós. Que no és creïble, clar que no, per això és ciència ficció, però una bona història de ciència ficció ha de fer que et fiquis a dins i que en aquell moment t’ho creguis i aquesta novel•la ho aconsegueix. I poc a poc vas veient com aquestes plantes estan per tot arreu, com la gent va actuant de forma estranya i com les seves pors es confirmen. Les descripcions estan molt bé, és cert que les olors les pots arribar a notar quan te les explica.

Ara a veure si puc veure la pel.lícula, sobretot pel que deia dels entorns coneguts.

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::