CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
1
100%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 1
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: ametista » dg. oct. 06, 2019 8:04 pm

ostresssssss doncs m'ha passat el mes i ni me n'he adonat :-:)

el llibre el vaig començar però com us vaig dir no el prenc al bus per un tema de volum+pes i als vespres aquests dies (bé, pel que es veu no han sigut uns dies sinó un mes, m'ha passat ràpid :content: ) no estic llegint gaire :ufs: així que.... no he avançat :-:)

però eiiii que me'l penso llegir eh??? trigui el temps que trigui! també és veritat que al veure que les altres no el trobàveu i no el llegíeu m'he relaxat (no patia per complir amb els comentaris) i això també ha fet que no l'hagi continuat llegint... :-:) però el tinc a la tauleta de nit i sense cap intenció de tornar-lo a la biblio fins que no me l'hagi acabat! (així que ja el comentaré... quan sigui)

Anna Maria sobre el que dius de que a vegades no és el millor moment per llegir un llibre totalment d'acord, però penso que això no ens ha de condicionar a l'hora de proposar lectures pel club... com diu la Martina la part bona del club és conèixer lectures que potser mai ens hauríem plantejat i que ens les llegim el mes que toca o no ja seria un altre tema :content:

ah ho he mirat i l'edició que tinc dels Llops NO és la que té l'arbre genealògic :ufs: com el podria trobar?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. oct. 07, 2019 9:00 am

Bones!
Mireu, en la línia que us deia, he hagut de deixar la biografia de la Maria Estuardo del Zweig perquè el castellà que utilitza al llibre es molt pompós, amb frases llargues i tal; m'agradava el que llegia però avançava molt poquet i m'havia de concentrar molt, i ja feia les dues renovacions de la biblio que el tenia (3 mesos), o sigui que l'he deixat per pendent d'acabar algun dia :-o00m
Pel que fa al que preguntes tu, Ametista, doncs vaig demanar el llibre d'Els llops per préstec interbibliotecari (perquè el que hi ha al poble és el que vaig donar jo i no hi ha l'arbre genealògic) i el que em va arribar hi era.
Ho he buscat a l'Argus, i on veieu les dades del llibre, hi diu "Edició: 2a. reimpr" que suposo que vol dir segona reimpressió. Us poso l'enllaç a la pàgina, no sé si es veurà:
http://elmeuargus.biblioteques.gencat.c ... Zrv09SLTGg

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. oct. 07, 2019 9:46 am

Jo llegeixo sobretot al metro i em concentro prou bé, però clar, no és el mateix que estar a casa en silenci a la nit. També l’ebook fa més farragós haver d’anar endavant i enrera consultant qui és qui, pel que en un llibre així va bé l’arbre geneològic (que estigui al llibre o fer-te’l, ma mare de més jove va llegir “Cien años de soledad” i va fer-se un arbre geneològic i el va deixar a dins del llibre, i molts anys després quan el vaig llegir jo em va venir molt bé).
Sí que és cert que hi ha moments per un tipus de lectura o per un altre tipus, però crec que també hi ha certs llibres que mai trobaran el moment en segons quines persones, i no passa res, que hi ha molts llibres per llegir com per obsessionar-nos per algun que se’ns creua.
Com heu dit ja, el Club de Lectura em serveix per llegir llibres que potser no arribaria ni a conéixer i aquest em sembla molt interessant. No voldria que ningú deixi de proposar títols pensant si no ens ha d’agradar un llibre. Quan passi per la biblioteca el buscaré, el tema és que últimament hi anem poc, perquè tant jo com la Clara tenim mooooolts llibres pendents a casa.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 08, 2019 1:49 pm

sí, jo també puc llegir al bus sense problema però bé, sempre hi ha el dia que el del davant es posa a parlar "a grito pelao" i segons què llegeixis ja costa més concentrar-se :content:

Anna Maria ha escrit:Ho he buscat a l'Argus, i on veieu les dades del llibre, hi diu "Edició: 2a. reimpr" que suposo que vol dir segona reimpressió. Us poso l'enllaç a la pàgina, no sé si es veurà:
http://elmeuargus.biblioteques.gencat.c ... Zrv09SLTGg

gràcies Anna Maria, ho miro i canviaré el que tinc per aquest!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: ametista » dc. oct. 30, 2019 5:59 pm

ja tinc el llibre! >.-<:
ha costat una mica trobar l'edició amb l'arbre genealògic però finalment ja està! clar que quan l'he anat a buscar ja he agafat el llibre de novembre així que potser aquest haurà d'esperar... : lasito :
però està bé perquè és una edició de butxaca i per tant podré prendre'l a la bossa per llegir al bus! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. oct. 30, 2019 8:36 pm

:ok: :ok:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: ametista » dt. des. 10, 2019 3:01 pm

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIT FINS AL FINAL

se'm fa una mica estrany comentar sola :content:

ja fa uns dies que el vaig acabar i la veritat és que m'ha agradat >.-<:

tens raó Anna Maria amb que hi ha molts personatges i passen moltes coses en entorns i èpoques molt diferents, o sigui que sí que he anat mirant l'arbre genealògic de tant en tant :ok:

algunes d'aquestes històries m'han interessat més que altres, però a favor de l'autor he de dir que algunes parts que potser no em cridaven tant me les he llegit igualment (quan a vegades si hi ha trossos que se'm fan pesats em salto algun paràgraf) això vol dir que està ben escrit i es va mantenint l'interès :ok:

m'ha semblat interessant la part de la batalla de l'Ebre i com alguns personatges anaven canviant de bàndol segons els seus interessos (o per supervivència, bàsicament) tot i que en el cas del Coronel no sorprenia perquè ja ho havia fet a la guerra d'Àfrica

el retrobament entre el Pere Llop i la Maria és la part romàntica del llibre però com era d'esperar no acaba bé... i sap greu, perquè retrobar-se després de tants anys per tornar-se a perdre... buf :ufs: no m'estranya que la Maria acabi com acaba, que trist...

també diria que al llarg de tota la història familiar es va repetint (o heretant) un tipus de caràcter, una manera de ser concreta, amb pocs escrúpols potser o en ocasions amb un punt una mica psicòpata... i en el moment present penses que és el Pere qui l'ha heretat... però resulta que és la Montse... o tots dos :-o00m

per cert, em va fer dubtar una mica el tema dels bessons perquè crec que la predisposició de tenir-ne la tenen les dones i en canvi a la història del llibre (i l'arbre) és com si la tinguessin els homes Llop...

a veure si amb el temps la resta podeu llegir el llibre i el re-comentem! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 10, 2019 8:16 pm

ATENCIÓ SPOILERS, COMENTARIS GENERALS

Bones Ametista, gràcies per passar-te a comentar! De la trama no et puc respondre res, perquè ja fa temps que vaig llegir-la i no recordo ni com acaba el tema de l'assassinat. Vaig recordar l'spoiler de l'arbre genealògic i per això t'ho vaig dir, de la resta recordo més pinzellades de sensacions. Ja vaig comentar que les dues vegades que la vaig llegir va ser per comentar-la en grups de lectura. Crec que el principal motiu que hi va haver perquè ens agradés molt va ser la proximitat amb les zones on succeeix l'acció. També recordo, quan estava per la part del canal d'Urgell, que em donava la sensació de identificar-me amb la salabror de veure aigua amb sal, de veure els camps amb sal per damunt. Per aquella època que ho vaig llegir també es parlava molt del Segarra-Garrigues, i vaig fe el símil en el sentit que ara els pagesos que han invertit per poder regar amb aquest canal també han hagut de fer una gran despesa, i que si de cas, en gaudiran els successors, com ha estat així amb el Canal d'Urgell. També recordo que les persones que estan més assabentades amb fets històrics van trobar errors en les dates (algun de garrafal segons van dir) però que jo com que no em sé res (bé, les dates de la guerra civil sí, però no gaire cosa més) doncs ho vaig passar per alt.
Tens raó amb què hi havia trossos que es feien una mica repetitius, al ser un clixé repetit en l'ADN dels Llops. He llegit per alguna banda, ara no sé si és alguna de vosaltres, que a vegades amb el temps ha canviat la valoració dels llibres que ha llegit. Jo potser, amb el temps, la canviaria, però per altra banda crec que està bé conservar la impressió que em va fer en aquell moment, perquè està clar que anem canviant i si tornés a llegir el llibre potser no en tindria la mateixa impressió i opinió.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: ametista » dl. des. 16, 2019 5:28 pm

sí, és veritat que els mateixos llibres potser no tindran el mateix impacte segons en quin moment el llegeixis, per tant pots tenir valoracions diferents del mateix si repeteixes... i penso que la que val també és la primera, que és quan descobreixes la història :ok: a mi em va passar que amb "La casa de los espiritus", per exemple, el primer cop em va encantar i el segon també em va agradar però no tant-tant... suposo que perquè també es perdia l'element sorpresa dels punts així com màgics que té i les parts descriptives se'm feien més pesades per haver-les llegit ja abans... en canvi "Orgull i perjudici" me l'he llegit més d'un cop i sempre m'ha agradat igual, clar, aquí no hi ha element sorpresa, ja saps què llegiràs :content: vull dir que potser també depèn una mica del llibre...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::