CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
1
100%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 1
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: ametista » dt. des. 11, 2018 5:33 pm

aquest mes llegirem una de les propostes de l'Anna Maria >.-<:

copio i enganxo el que m'ha enviat :ok:

Hola a totes,
em sembla que quan vaig fer l'anterior enquesta ja ho vaig comentar, que a la pròxima us presentaria una sèrie de llibres d'autors lleidatans. En són 5, i tenen entre un molt bé i un excel•lent a la meva llista de valoracions (4 i 5 estrelles al goodreads). Me'ls he llegit tots doncs, i espero que el que surti sigui del vostre gust i el gaudiu, o si més no us faci passar una bona estona. Aquest cop, a diferència de l’altra vegada, no hi participaré perquè l’altra vegada vaig comentar de memòria i no va anar massa bé la cosa. Només ho faria en cas que tornés a llegir el llibre, però no crec perquè tot i que em van agradar tots molt doncs prefereixo llegir llibres que no hagi llegit abans.
Bé doncs, aquí teniu la llista.

3 vots - Els llops de Francesc Puigpelat
Quan el març del 2004 Jaume Forner apareix mort al cim del Montsec, la policia revela que tant ell com els seus dos germans han rebut anònims de l'assassí. Però, per descobrir l'origen del crim, caldrà remuntar-se fins al 1816 i resseguir la història d'amors, odis i revenges entre branques de la família Llop. Així, la novel•la recorre escenaris com la construcció del canal d'Urgell, la guerra d'Àfrica, la batalla del Segre durant la guerra civil i els maquis. En tots aquests moments els Llop lluiten, s'estimen o es traeixen. Com a teló de fons apareix Guifré el Pilós mort per Lubb Ibn Mohamed, el mite de l'home llop, Juli Cèsar a Ilerda i un antiquíssim temple secret dedicat al culte al llop: l'animal totèmic (alhora déu i dimoni) de les tribus íberes de Lleida.


1 vot - Els dies que ens separen de Laia Soler
L’Abril està obsessionada amb els seus somnis. Des que es va crear amb aquell desconegut a la biblioteca, ell se li apareix cada vegada que es queda dormida. En el seu món oníric, el noi és el Víctor, un burgès de la Barcelona de 1914, i ella… Ella ni tan sols és ella mateixa, sinó la Marina, una obrera que viu al mateix edifici que el Víctor.
Mentre la història dels dos joves del passat avança nit rere nit, l’Abril lluita per mantenir-se al marge de les emocions de la Marina i intenta descobrir què signifiquen aquells somnis.


0 vots - La dona que fugia de la boira d’Albert Llimós
La Teresa ha crescut sense mare, en un entorn que li fa descobrir massa aviat la maldat i la violència de la condició humana. Encara jove, es queda embarassada i decideix abandonar el poble natal i buscar una oportunitat a Lleida. L’esclat de la guerra civil, d’efectes devastadors sobre la ciutat i també sobre ella mateixa, l’obliga a tornar a fugir. L’acollirà una Barcelona convulsa, amb les ferides encara obertes per la guerra, una ciutat en plena transformació, amb grans contrastos socials i més d’una sorpresa... Albert Llimós retrata un personatge inoblidable, una heroïna anònima del segle XX, que aconsegueix redreçar-se després de cada caiguda, que lluita, que estima i que es fa estimar.

0 vots - Tor, tretze cases i tres morts de Carles Porta
Tretze veïns, amos d’una muntanya. Al poble de Tor, tocant a Andorra. Poderosos que s’enfronten. Interessos, contraban, l’orgull de la força. Estranys assassinats i sentències que fan créixer la crispació.
Carles Porta ha investigat la història de tor, la muntanya maleïda. Hi va anar, la primera vegada, per fer un “30 minuts” per a TV3. I va quedar atrapat. Durant vint anys ha tornat repetidament a Tor, per parlar llargament amb uns personatges difícils, plens d’odi, de por i de secrets.
Aquest és el llibre d’una arriscada aventura periodística convertida en narració literària -recordant el nord-americà Truman Capote. Les escenes tenses i també les més grotesques, retrats de personatges que impressionen per la seva ràbia encesa. Els lectors devoraran aquestes pàgines amb la passió i l’avidesa que desprèn les grans històries.
A Tor, tretze cases, tres morts, el misteri que continua. Com la ira del vell Palanca: “Me van robar, me van intentar matar, i encara sóc jo lo cabró! Només em queda una solució: morir matant!”


1 vot - Pacte de silenci de Llorenç Capdevila
El Robert Duran fuig d’un passat que el turmenta. El setembre de 1935 arriba a Vilanova del Tossal, un poblet a prop de Lleida, per ocupar una plaça de mestre. Quan posa els peus al poble es troba amb els carrers deserts, fins que ensopega amb un estrany seguici fúnebre, al qual només assisteix la vídua. De seguida s’dona que tothom s’ha quedat tancat a casa i que ningú no vol parlar del difunt, ni de les circumstàncies que envolten aquella misteriosa mort. Aviat, però, descobrirà que aquest pacte de silenci és l’nica cosa que uneix els vilanovins. Enmig d’na comunitat que reflecteix les rivalitats dels mesos que van precedir l’esclat de la Guerra Civil, el Robert s’nfrontarà a tres reptes: impulsar una renovació pedagògica republicana a l’escola, superar les raons íntimes que li han fet deixar Barcelona i, sobretot, treure l’entrellat d’un misteri que, com més hi aprofundeix, més va creixent. Odis, enveges, amors i secrets es barregen en una trama sorprenent que absorbeix el lector fins a l’última pàgina.

i llegirem:

Imatge

TEMPORITZACIÓ

:-.:·:: 8 SETEMBRE comentarem el PRÒLEG i la PRIMERA PART

:-.:·:: 15 SETEMBRE comentarem la SEGONA, TERCERA I QUARTA PART

:-.:·:: 22 SETEMBRE comentarem la CINQUENA I SISENA PART

:-.:·:: 29 SETEMBRE comentarem la SETENA PART i l'EPÍLEG


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Anna Maria
Martina20
Raqueleta
nienna
Ellie77
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 19, 2019 11:06 am, en total s’ha editat 7 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 11, 2018 6:53 pm

Bones,
t'envio un privat perquè puguis fer un còpia-pega de la llista.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'19 - propostes de les lectores

EntradaAutor: ametista » dt. des. 11, 2018 9:39 pm

fet Anna Maria! :ok: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'19 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Raqueleta » dt. des. 18, 2018 12:58 pm

Votat.
Anna Maria, anima't a rellegir el llibre que surti i així participes. Potser refresques coses que no recordaves o hi veus coses noves, no?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 18, 2018 1:32 pm

Raqueleta ha escrit:Votat.
Anna Maria, anima't a rellegir el llibre que surti i així participes. Potser refresques coses que no recordaves o hi veus coses noves, no?


És cert. De fet, un d'aquests llibres me'l vaig llegir dues vegades... jeje
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'19 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Martina20 » dj. des. 20, 2018 4:21 pm

No ha sigut fàcil triar. Tots fan molt bona pinta :content:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL setembre'19 - propostes de les lectores

EntradaAutor: nienna » dc. des. 26, 2018 10:18 am

Votat! Ha costat bastant perquè totes les propostes tenen molt bona pinta! :ok:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Anna Maria » dc. des. 26, 2018 4:14 pm

Bones!
Estic ben encuriosida de veure quin guanyarà. Jo no he votat. Si de cas, ho faria en cas d'empat, tot i que potser llavors us diria quelcom dels llibres empatats o així per decidir-ho entre totes més que no pas dir-ho jo. De moment, estic contenta que us facin tots el pes, sempre és complicat recomanar llibres.
Ellie, pronuncia't :miko: :miko:
A veure a veure...
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Ellie77
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. maig 11, 2016 11:45 am

Re: CL setembre'19 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Ellie77 » dc. des. 26, 2018 6:10 pm

Votat!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'19 - propostes de les lectores

EntradaAutor: ametista » dj. des. 27, 2018 5:12 pm

noies, ja he editat la primera entrada :ok:

Anna Maria tu tens el llibre? ho dic per fer la temporització, sinó ja la faré quan agafi el llibre a la biblio :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - propostes de les lectores

EntradaAutor: Anna Maria » dj. des. 27, 2018 9:52 pm

ametista ha escrit:noies, ja he editat la primera entrada :ok:

Anna Maria tu tens el llibre? ho dic per fer la temporització, sinó ja la faré quan agafi el llibre a la biblio :ok:


Molt bé!
Doncs bé, ara no el tinc. El vaig donar a la biblio del poble perquè ja me l'havia llegit dues vegades (cosa estranya en mi). Aquesta setmana està tancada, però la setmana que ve el puc agafar i ho miro, com si em sonés que estava marcat per parts també.
També us haig de comentar que em sona com si se n'hagués fet més d'una edició i que la segona portava un arbre genealògic. Us ho comento perquè la segona vegada jo me'l vaig anar fent de forma casolana perquè ajuda a situar-se molt millor. La majoria de personatges són de cognom Llop perquè en part es tracta d'una història familiar de molts anys, i es repeteix algun nom, com passa a moltes famílies.
Ah! Curiosament, a Balaguer el 2019 la biblioteca d'allí ha preparat el cicle "Any dels llops", més info a:
https://www.balaguer.tv/balaguer-presen ... lat-llops/
jajaja, si finalment rellegeixo el llibre, serà la tercera vegada, i les dues anteriors també ha estat per un club de lectura :content: :content:
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. maig 24, 2019 5:57 pm

Bones!
Ostres, ho sento, mira que vaig a la biblio i no hi havia pensat fins avui, que anava a donar-te les parts perquè ho apuntessis a la primera entrada, Ametista. Mil perdons i gràcies!
El que també us havia de dir és que d'aquest llibre se'n va fer dues edicions. Bé, de fet va ser una reimpressió. Van fer una primera tirada i després com que es devien vendre bé van fer la segona. Us ho comento perquè si podeu, intenteu agafar la segona impressió, del 2007. L'editorial és la mateixa, té la mateixa tapa i jo diria que el mateix ISBN, però com a diferència és que les últimes pàgines del llibre és un arbre genealògic. Jo el tenia sense, i la primera vegada el vaig llegir normal i la segona em vaig anar dibuixant l'arbre a mà, perquè és una mica més aclaridor pel que fa als personatges, ja que es repeteixen alguns noms i el cognom també. És un dels aspectes "negatius" del llibre, en el sentit que s'ha d'estar al cas de la trama, però jo crec que val la pena i espero que us agradi.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Martina20 » dl. set. 02, 2019 5:37 pm

Noies, malhauradament no podré participar aquest més de la lectura. No he trobat el llibre ni per i-tunes, ni biblios online, ni kindle, ni bookdepot... i mira que era un llibre que em feia gràcia :ufs:

si alguna té alguna suggerència per on puc comprar-lo online, serà benvinugda (res de descarregues o coses rares, que estic totalment em contra :love: )

Disfruteu de la lectura !!!!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. set. 02, 2019 9:16 pm

Bones Martina,
he xafardejat i a la web de casadelibro fan enviaments internacionals:
https://www.casadellibro.com/forma-de-envio-extranjero
I també he mirat que es poden enviar llibres, és a dir, si algú te'l pogués comprar i enviar-te'l:
https://www.genei.es/enviar-libros

De totes maneres, tot i que a tu et fa gràcia i a mi em va encantar, em sabria greu que et gastessis tants diners si al final si el pots llegir no t'agrada. Ho dic jo que la major part dels llibres els agafo de la biblioteca, sóc una autèntica catalana, jejejejej
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: ametista » dv. set. 13, 2019 8:44 pm

ostres Martina quina llàstima! :ufs:

jo ja l'he començat però és un bon tros de llibre i no el prenc per llegir al bus així que no he avançat massa :ufs: a veure si em poso les piles!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. set. 14, 2019 7:19 am

Bones! Realment els llops és una manera intensa de començar el curs. Recordo que no era difícil de llegir però que s'ha d'estar concentrat en l'argument i en la família que es va desgranant. Ànims Ametista!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Martina20 » dg. set. 15, 2019 8:30 am

Anna Maria, gràcies per les suggerències.
La veritat que no em fa res pagar diners per cultura i encara menys per escriptors catalans. Però aquesta vegada passaré. Intento no comprar cap llibre físic perquè ocupen espai i a casa en tenim poc <:-) . Per tan descarto comprar llibres que no són online. A veure, a finals d’octubre baixo a Catalunya i potser faig un cop de cap i me’l compro però fer-me’l enviar fins aqui, ja no.
Fins ara comprava els llibres amb l’ipad o agafava de la biblio. Ara per fi, em vaig comprar el kindle iujuuuuuu que està molt bé però no tenen tots els llibres :ufs:.

Així doncs, ens trobem a la propra lectura de novembre. Un petonàs! :--/)
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. set. 19, 2019 3:17 pm

Jo de moment tampoc he trobat el llibre, així que ara per ara res... :(
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. set. 30, 2019 3:50 pm

Bones!
Ostres, doncs ja ha passat el mes. Aquest mes, amb la qüestió dels llibres que estan als e-books o no, he vist clarament que la propera vegada que em toqui posar a mi llibres per votar haurà de ser llibres que s'hi puguin trobar, perquè em sap greu que no hagueu tingut l'oportunitat de llegir-lo.
Per altra banda, també he vist que hi ha llibres que no sé si podem llegir actualment. M'explico: no és que no estiguem capacitades, però jo recordo el llibre i de fet us vaig recomanar que si podíeu agaféssiu l'edició que contenia l'arbre genealògic. Perquè és un llibre que la trama és fàcil de llegir quan tens molt clar qui és qui, i com que és una saga familiar i els personatges es diuen Llop en la major part de casos i també n'hi ha alguns que comparteixen també nom, fa que sigui una lectura en la què hi hagis d'estar concentrat d'una manera especial. Jo aquest llibre me'l vaig llegir quan no tenia l'Isaac, i crec que actualment podria ser que l'hagués deixat en un "pendent de llegir algun dia" (maybe one day finished que hi diu al gooreads). És un llibre que em va agradar molt, però tots els llibres tenen el seu moment, no hi ha llibres bons o dolents, o llibres que tinguem capacitat de llegir o no, però no sempre és el moment idoni per llegir tal o qual lectura (per això a mi em passa que del llistat de pendents de llegir van variant les meves ganes de llegir un o altre.
Almenys dues de vosaltres llegiu a l'autobús, no sé fins a quin punt us podeu abstreure. Jo llegeixo a la nit primordialment, però també quan ma fill està en un lloc de boles o en una plaça en què no hi ha ningú per parlar, i a l'estiu els diumenges també a la piscina. Tot i que llegeixo bé a tot arreu, trobo que és diferent la concentració que puc tenir depèn d'on estigui. També ho fa si tinc al cap el següent que haig de fer, que són moltes coses.
Per tant, jo crec que tot i que no sabem si us agradaria o no el llibre, no és el moment adequat per llegir-lo, que us sembla la meva reflexió? Potser he estat molt directa, o potser he reflectit sentiments i opinions que no compartiu, però com que fa temps que ens llegim tinc la confiança per exposar-ho i vosaltres podeu exposar el què en penseu. Era una sensació que tenia i la volia compartir amb vosaltres.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'19 - Els llops (Francesc Puigpelat)

EntradaAutor: Martina20 » dg. oct. 06, 2019 5:12 pm

Bones,

Si, quina llàstima que amb això de no trobar el llibre, més d’una ha tirat la tovallola. Ei però jo el tinc com a super pendent de llegir, eh?

Pel que dius Anna Maria, si que és cert que depèn molt el moment que estem llegirem més una cosa o altra. Per exemple, jo ara tinc una llista oberta al good reads qe es diu una cosa per llegir el proper estiu. O sigui quan estigui a la piscina i tingui ganes de llegir algun chick-lit, alguna cosa divertida o d’aquest tipus., ja tindré suggerències a punt :ok:

En aquest club però m’agraden els “reptes”. És la meva oportunitat per llegir llibres que segurament mai no llegiria. Per tan, no hi posaria traves per les tries i que només és un llibre al club de tan tan i al final val molt la pena sempre.


:love: :love: :love: :love:

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::