CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
0
No hi ha cap vot
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 0
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: Martina20 » dl. ago. 05, 2019 12:16 pm

Ja ha acabat el mes i per tan la lectura també :content:

Atenció Spoilers: Llegida la segona part!!!

Abans que la Laura quedi “Abandonada a les grosseries d’un home primari” la fan fora de la casa. M’ha quedat la sensació de que és massa bona, massa pura i també com diu l’Anna Maria tan vanitosa que cansa. Sembla però que amb el final que té queda satisfeta

La Teresa no només és una verge reprimida, sinó que està com un llum. La baralla que té amb la Laura al final de llibre on ella no escolta cap enteniment queda clar que no gira. És una conversa interessant la que tenen.

En Tomàs és neutre, no evoluciona i també molesta que fos tan ruc. També fa una mica d’angúnia les descripcions físiques de l’escriptor, com lo de carn inútil de 80 kg.

El final de llibre, quan el pare Joan besa la carta i diu “il.lusa Laura”, que vol dir això?? Que també n’està enamorat de la Laura???? ?-)

El llibre m’ha agradat bastant per com està escrit i per aquest català tan al dia i correcte. Si que entenc que una persona fos tractada sempre de forastera en pobles petits. Ara bé, tanta xafarderia i tanta dolenteria és massa.

Una abraçada a totes.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: ametista » dt. ago. 13, 2019 11:09 am

ai que se m'havia passat comentar la segona part!

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS AL FINAL

la veritat és que no puc afegir gaire cosa més al que heu dit, el llibre es llegeix bé perquè està ben escrit, les emocions i els pensaments dels protagonistes també... i ja està, una mica el que ja havia dit que la història en sí fa rabieta per com l'entorn influeix en la vida de les persones, el poder del què diran... la Laura i el Pere s'enamoren però mai poden arribar a res, perquè ella està casada i perquè les coses no es poden canviar (i si ho fessin, si volguessin estar junts... haurien de marxar lluny on ningú els conegués perquè la pressió social és molt gran...) quan el Tomàs i la Teresa fan fora de casa la Laura tal qual amb el que porta posat i no té on anar pensava que acabaria malament la cosa, però no, un cotxe se l'emporta i aquí no ha passat res (portava diners a sobre? o la porten gratis per ajudar-la?) i finalment acaba fent una vida retirada i tranquil·la...

no sabria dir si m'ha semblat un final descafeïnat... la veritat és que tot i que no estava malament mentre el llegia, més aviat va ser un alleujament acabar el llibre! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::