CL juliol'15 - Madame Bovary (Gustave Flaubert)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'15 - Madame Bovary (Gustave Flaubert)

EntradaAutor: ametista » dt. ago. 04, 2015 8:17 pm

sí, com que ja s'ha acabat el mes pots comentar el que et queda tot junt quan acabis :ok: :ok:

ja has votat a l'enquesta de setembre? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'15 - Madame Bovary (Gustave Flaubert)

EntradaAutor: Martina20 » dt. ago. 04, 2015 8:30 pm

Fet :love:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juliol'15 - Madame Bovary (Gustave Flaubert)

EntradaAutor: nienna » dl. ago. 17, 2015 9:53 am

Com sempre arribo tard, però per fi he acabat la lectura de juliol... comento :ok:

ATENCIÓ SPOILERS!! LLEGIT FINS AL FINAL

Doncs l'Emma a mi m'ha semblat molt somiatruites, viu en un mon idealitzat i cada cop que les coses no surten com a ella li agradaria es frustra de manera molt exagerada. Quan comença la seva relació amb el Rodolfo es tot molt bonic i la fa molt feliç pel xute d'adrenalina que sent quan es veu amb ell amagant-se... però ella es molt intensa i em penso que això acaba cansant al Rodolfo que li agraden més les que es fan les difícils, llavors la deixa totalment plantada abans de fugir junts com tenien planejat... Sap molt greu com parlant de marxar junts surt en la conversa el "que farem amb la nena?" i l'Emma diu "doncs ens l'emportem" com si es tractés d'un objecte.

Em fa molta molta rabia la manera que te l'Emma de tractar la seva filla, la relació que tenen. Em penso que com que soc mare tinc molta més sensibilitat amb el tema, però es que te tela... primer que se la dona a la dida i no la veu fins passades gairebé 6 setmanes del part.

"Un dia Emma sintó de pronto el deseo de ver a su niñita que habían dado a critar a la mujer del carpintero; y, sin mirar en el almanaque si había pasado las 6 semaans de la Virgen, se encaminó hacia la casa de Rolet"

Sempre es quan i com ella vol sense tenir gens en consideració els sentiments o necessitats de la seva filla. I quan la veu l'omple de petons però no es preocupa quan ella va amb la roba i calçat fet pols mentre ella es compra "lo más de lo más" :-:) diguem que la manera com tracta a la seva filla em va fer molta mes ràbia que que li posés les banyes al marit

Després el farmaceutic, que sempre busca fama i reconeixement sense que li importi gaire les conseqüències, te la genial idea de que el Charles arregli el peu de l'Hipólito dient-li que així es faria famós i tothom vindria a demanar els seus serveis, i l'Emma es fa ilusions de que així milloraria el seu estatus social i nivell de vida. Però tot surt malament i ella acaba un altre cop decebuda, però no amb el que ha passat sino amb ella mateixa per haver cregut que en Charles podria "valer algo".

I toooorna a la depressió, a estar trista, a no voler fer res, ara ja no té ni al Rodolfo i amb en Charles un altre cop ha vist que no arribarà a ser feliç quan van al teatre a Rouen i patapam! es troben al Leon :content: :content: :content: i les coses es torcen un altre cop. Ella intenta fer-se la difícil al principi però desprès li cauen les calces al carruatge aquell, que bona la imatge de les mans tipus titanic Ametista :content: :content: :content: jo vaig pensar el mateix. Pobre conductor que estava marejat i no el deixaven parar durant hores i no entenia res. Després no sap com fer-ho per poder veure i s'inventa la necessitat de fer classes de musica, com per curar-se de la depressió, i tot i no tenir diners i estar acumulant deutes contínuament, en Charles li ofereix la possibilitat d'anar a Rouen a fer classes de musica un cop a la setmana. Es impressionant el poder de manipulació de l'Emma :-((

I després es veuen cada dijous, i ella cada cop es torna més possessiva i capritxosa, com amb el Rodolfo es tan intensa que acaba cansant al León i també s'acaba cansant ella... I desprès es complica l'assumpte amb Lheureux, que es dolent i roí, i s'ha aprofitat d'ella fins arruïnar-la... Em sembla que aquest home la coneix millor que ningú i sap com manipular-la per fer-la gastar i gastar, mentir al seu marit i fins i tot vendre una de les seves propietats d'amagat... No té limits. També es cert que ella es una persona adulta i té la mateixa culpa que Lheureux, vaja...

Després quan es veu arraconada va a buscar ajuda a gairebé tothom, torna a veure a Rodolfo i no la vol ajudar, li demana ajuda a Leon i tampoc l'ajuda i es quan es veu sola, no té valor d'anar a explicar-li res al Charles per tant, sense pensar en ningu mes que en ella mateixa, pren arsènic per suïcidar-se. I després comença la seva agonia fins que ja s'apaga. Ametista a mi també em va fer molta molta ràbia que hagi sigut tan egoista com per fer venir a la seva filla sense pensar que es quedaria amb aquella imatge de la seva mare, pobre nena, fins al final ha passat d'ella :-(( :-(( :-((

Després de morir, en Charles troba les seves cartes i al principi encara vol buscar excuses com si no fos veritat, es una pena veure com ell l'ha estimada de la manera més sincera i ingènua, i ara es troba això... finalment troba totes les cartes i ja no té més forces per viures. I aquí també la nena acaba patint les conseqüències de les decisions dels adults que no saben gestionar les seves emocions :ufs: :ufs: :ufs:

Sincerament l'ultim capítol a mi m'ha sobrat, el que parla del farmacèutic, l'Homais, i com aconsegueix la fama que volia. Per mi va ser un personatge poc interessant sincerament, tot i que les converses amb el cura em van semblar genials i vaig riure molt :content: Ametista jo vaig llegir el llibre en castellà i la conversa sobre el celibat es així:

"—Porque —decía el farmacéutico— ¡no es natural que un hombre se arregle sin mujeres!, se han visto crímenes...
—Pero ¡caramba! —exclamó el eclesiástico—, ¿cómo quiere usted que un individuo casado sea capaz de guardar, por ejemplo, el secreto de la confesión?"


Es això el que necessitaves?

Volia compartir també una cosa que vaig llegir sobre Flaubert i la seva inspiració per crear el personatge de l'Emma. Es veu que Flaubert era un enamorat del Quixote, el va llegir més de 3 cops, i va crear a l'Emma tenint al Quixote en ment. L'Emma desitja viure a un mon idealitzat que ha llegit als llibres, que la fa sofrir una serie de desil·lusions, igual que Don Quixote després de llegir les novel·les cavalereques i amb això Flaubert vol fer una critica al romanticisme. M'ha semblat molt interessant aquesta visió, i la volia compartir amb vosaltres.

En conclusió, m'ha agradat molt la prosa, la manera d'escriure però no em van caure bé els personatges i m'ha sabut molt de greu per la Berta que ningú pensava en ella. Però es un llibre que tornaria a llegir sens dubte, m'ha agradat molt :ok: :ok:

Tinc preparada la pel·lícula, a veure si la veig durant les vacances i us comento
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juliol'15 - Madame Bovary (Gustave Flaubert)

EntradaAutor: nienna » dc. ago. 19, 2015 9:23 am

Ahir vaig veure la última adaptació de Madame Bovary que es del 2014 i va ser una gran decepció sincerament. Us explico...

SPOILERS, NO LLEGIU SI NO HEU ACABAT EL LLIBRE

L'actriu que interpreta l'Emma es la Mia Wasikowska, la mateixa actriu que va fer de Jane Eyre a l'adaptació de 2011 i em sembla una elecció poc encertada perquè la Jane se suposa que era una dona no gens afavorida fisicament mentre que a l'Emma l'autor sempre l'ha descrit com molt molt guapa llavors no em cuadra

Imatge

Un altre actor que no em cuadra gens es el Leon :-:) :-:) :-:)

Imatge

Es que sembla un nen, no me'l imaginava així ni de conya, de fet no em sembla un home del que es podria enamorar una dona com l'Emma.

Els que m'han agradat molt per ser tal cual els havia imaginat son Lheureux i el Rodolfo

Lheureux
Imatge

Rodolfo
Imatge

El fil de la película es molt estrany, comença amb l'Emma corrents com alienada i després cau al terra, es prácticament el final, quan ella mor. I en la película es veu una ampolleta d'algo a la seva ma. Després comença l'historia des de que estava al convent, amb uns salts en el temps que no s'entenen gens i em penso que si algú no ha llegit el llibre no s'entera de la misa la mitad. A més, la filla ni tan sols apareix ?-) ?-) ?-) vull dir que a la pel·lícula l'Emma no te fills i se la pinta com ingenua i que ha caigut perquè no tenia més remei. En Charles es molt soso i es veuen moltes escenes d'ells 2 sopant sense res a dir-se, com que no li dona conversa a l'Emma i no aprecia res del que ella fa. L'escena del carruatge a Rouen amb el León no es com Titanic però casi casi :content: :content: :content:

No sé, no m'ha agradat i penso que no fa justícia al llibre, representa els personatges d'una manera molt diferent al que explica Flaubert al llibre i a mes l'acció no respecta l'ordre del llibre, fa molts salts en el temps i canvia l'ordre de les coses de manera que es perd el sentit de les accions i decisions dels personatges. No la tornaria a veure, he mirat fins el final per curiositat per veure si es salva però no :ufs:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'15 - Madame Bovary (Gustave Flaubert)

EntradaAutor: ametista » dc. ago. 19, 2015 3:07 pm

ostres nienna doncs quina decepció aquesta peli no? realment els actors que fan d'Emma i Léon a mi tampoc em quadren i aquests canvis d'ordre en el fil... han volgut fer una peli diferent o original carregant-se la història... doncs quina llàstima :ufs:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::