CL maig'15 - Lolita (Vladimir Nabokov)

Llibres, tallers..

enquesta mes de maig - literatura europea i russa

L’enquesta ha acabat el dv. abr. 10, 2015 11:52 pm

La metamorfosi - Kafka
0
No hi ha cap vot
Si això és un home - Primo Levi
0
No hi ha cap vot
Lolita - Vladimir Nabokov
3
60%
La tabla periódica - Primo Levi
1
20%
El nom de la rosa - Umberto Eco
1
20%
La insoportable levedad del ser - Milan Kundera
0
No hi ha cap vot
Assaig sobre la ceguesa - José Saramago
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 5
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL maig'15 - Lolita (Vladimir Nabokov)

EntradaAutor: nienna » dl. ago. 17, 2015 10:30 am

Fa un mes o així vaig veure la pel·lícula però no vaig tenir temps fins avui d'entrar a comentar.

Imatge

Vaig veure aquesta versió de 1962 de Stanley Kubrick, i em va semblar que respecta bastant el llibre tot i que hi han algunes diferències. La veritat es que esperava molt de la peli amb un director com Kubrick i no em va decebre, em va agradar molt i la tornaria a veure >.-<:

La pel·lícula comença amb la visita que Humbert Humbert li fa a Clare Quilty per matar-lo. La veritat es que es una manera genial i a la vegada peculiar de començar la pel·lícula perquè es gairebé el final del llibre i després torna en el temps i explica la historia.

Imatge

La Lolita la veig més gran la veritat del que la imaginava, més adolescent tirant cap a adulta d'aparença, mentre que amb l'Humbert penso que en Kubrick "ha dado en el clavo", es tal qual me l'imaginava
Imatge

També he vist a la Lolita molt més provocadora que l'he sentit al llibre, molt més fresca per dir-ho d'alguna manera...
Imatge

La Charlotte també s'apropa molt a com me la imaginava:
Imatge

Imatge

A la pel·lícula m'ha cridat molt l'atenció el personatge de Quilty que al llibre no m'havia fet el pes, aquí doncs em sembla un dels millors personatges de la pel·lícula, m'ha agradat molt :ok: :ok:

Us recomano la peli ara que ja hem llegit el llibre, no es 100% fidel però es una molt bona adaptació. Diuen que l'adaptació de 1997 dirigida per Adrian Lyne es molt més fidel al llibre però com a pel·lícula no es tan bona com la versió de Kubrick. Si puc la miraré, tot i que preferiria tornar a veure la versió de Kubrick :-D
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'15 - Lolita (Vladimir Nabokov)

EntradaAutor: ametista » dc. ago. 19, 2015 3:00 pm

nienna m'apunto peli del Kubrick! entre aquesta i la del Jeremy Irons no sabia per quina decantar-me.... i la veritat és que just acabar el llibre tampoc em venia de gust mirar la peli, suposo que com que em va costar vaig acabar una mica saturada de Lolita :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL maig'15 - Lolita (Vladimir Nabokov)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. set. 01, 2015 11:59 am

No he vist la pel.li, en prenc nota. Ara falta trobar prou temps sense que sigui de matinada (que darrerament la criatura petita no s'adormi fins a les mil no ajuda massa a veure pel.lícules, si no són de les de la Barbie que veu la criatura gran :-D )
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL maig'15 - Lolita (Vladimir Nabokov)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. set. 15, 2015 2:47 pm

He vist aquest article (que encara no he llegit) sobre "Lolita", perquè fa 60 anys de la primera edició.
http://cultura.elpais.com/cultura/2015/ ... 23738.html

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::