Entre lectura i lectura...

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: nienna » dg. feb. 12, 2017 8:32 am

Bon dia!

Anna Maria m'apunto aquests de Sergi Pàmies i Teresa Pàmies per llegir també alhora, semblen molt interessants :ok: :ok:

Jo he descobert dos comics d'Antonio Altarriba que un és la historia del seu pare i l'altre la historia de la seva mare. Són 'El arte de volar' i 'El ala rota'. Amb el de 'El ala rota' vaig plorar un munt, també m'haura agafat sensible, però quin fart de plorar. Estàn ambientats a la guerra civil, en aquella época aproximadament i basats en fets reals. És clar que hi ha fantasía pel mig però l'autor ha volgut explicar el més real possible la historia dels seus pares...

També he començat la serie de Dos amigas de l'Elena Ferrante que en parlen tant ara. De moment m'he llegit el primer i m'ha agradat bastant. No és una masterpiece però és una lectura entretinguda, seguiré amb els altres 3 en principi tot i que diuen que el primer és el millor i als altres va baixant el nivell :-o00m :-o00m

En quant al quart del Ruiz Zafón me'l van regalar pel meu aniversari però encara no m'hi he posat perquè voldria tornar a llegir els 3 primers. Però estic veient que així no el llegiré mai, així que no sé. Potser quan acabi El nom de la rosa m'hi poso. També he sentit que està molt i molt bé aquest últim i per això voldria enterar-me bé de la historia... Ja us explicaré :ok: :ok:

M'apunto els del comissario Ricciardi, la saga de Fjällbacka, i John Verdon que hi parleu tant. És un genere que no llegeixo habitualment, així canvio una mica!

Ens anem llegint!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dg. feb. 26, 2017 9:48 pm

Bones!
He deixat uns dies aparcats a mare i fill Pàmies per llegir T'imagines la vida sense ell? d'Isabel-Clara Simó, que és per al grup de lectura del poble i que realment és magnífic. Va sobre el maltractament psicològic als anys 70, és un diari de la dona maltractada i les impressions i reaccions del seu fill quan el llegeix quan ella es mor. Brutal!
Ara he tornat a la Teresa Pàmies i també me l'estic acabant.
Ah! i també he començat la reina de su casa de Pilar Eyre, un retrat sobre la dona perfecta durant els anys de dictadura. Punyent, irònic,... en l'estil de l'autora.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dt. feb. 28, 2017 3:22 pm

Anna Maria que interessants aquests llibres dels Pàmies i el de l'Isabel-Clara Simó!

buf, buf, me'ls apunto però és que no dono a l'abast amb tot el que vull llegir! :content:
ara mateix a la llista de pendents de llegir del Goodreads hi tinc 235 llibres! :menjadonuts:

ja m'he llegit la novena de Fjällbacka i força bé, mig endevinant per on anaven els trets-però no-però sí... o sigui mantenint l'intriga i l'interès :ok:
ja tinc la desena part de la saga però es veu que és una mica diferent de la resta (relats curts, el Martin com a protagonista en comptes de l'Erica i el Patrick...) veurem què tal... però encara no, perquè demà ja és dia 1 i començaré el llibre del mes de març! que si és llarguet, més val posar-s'hi a temps o-o:)

acabo d'investigar i no és ben bé la desena part (lògic ja que no segueix el mateix esquema dels altres) sinó una espècie d'extra de Nadal... i la desena part de veritat surt a l'abril d'aquest any >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dt. feb. 28, 2017 6:25 pm

Bones,
ametista, borra el del sergi pàmies "la bicicleta estàtica", i canvia-ho per "cançons d'amor i de pluja" del mateix autor, em va agradar molt més, amb aquest d'ara no he pogut perquè la seva ironia i sarcasme són massa espessos per mi, jeje.

Llista llarga de pendents? Em sembla que a mi em faltarien dos o tres vides més per llegir els que tinc pendents i no tinc pendents però estaria bé de llegir... què hi farem!

Respecte a Fjällbacka (he fet còpia i pega del nom, espero un dia aprendre-me'l) es tracta de novel·la negra o he llegit molt malament quan n'has escrit? Com es titula el primer de la saga? A vegades passa, hi ha autors que es van "descafeinant" a mesura que avança una saga, a mi em va passar amb la Donna Leon, els primers eren molt millors que els últims (n'escriu un cada any), que són casos diferents però el mateix comissari, etc. Tot i així me'ls vaig llegint, perquè la família i els personatges principals ja són com una família que tinc allí pendent de seguir, jeje.

He començat "la dama de la furgoneta" (de l'autor d'una lectora poc corrent) i la dama en qüestió és tot un personatge, es veu que és real, una dona en una furgoneta que es va instal·lar al jardí de casa l'Alan Bennet fins que es va morir.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dt. feb. 28, 2017 9:47 pm

Ostres Nienna,
tenia pendent contestar-te i se'm va anar el sant al cel, disculpa.
No llegeixo còmics doncs des de petita, els típics zipi zape i companyia. Potser provaré aquest autor que dius, ... o potser me'n recomanaries algun altre per començar amb moltíssim bon peu?

REspecte a la Elena Ferrante, l'altre dia a la biblio vaig veure el segon i no tenien el primer, i vull començar des del principi de la saga, a mi també em va fer la pinta d'entretingut. Crec que està molt bé alternar lectures de tot tipus, i que els literats diguin el que vulguin, jeje.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Raqueleta » dc. març 01, 2017 9:33 am

ametista ha escrit:ja m'he llegit la novena de Fjällbacka i força bé, mig endevinant per on anaven els trets-però no-però sí... o sigui mantenint l'intriga i l'interès :ok:
ja tinc la desena part de la saga però es veu que és una mica diferent de la resta (relats curts, el Martin com a protagonista en comptes de l'Erica i el Patrick...) veurem què tal... però encara no, perquè demà ja és dia 1 i començaré el llibre del mes de març! que si és llarguet, més val posar-s'hi a temps o-o:)

acabo d'investigar i no és ben bé la desena part (lògic ja que no segueix el mateix esquema dels altres) sinó una espècie d'extra de Nadal... i la desena part de veritat surt a l'abril d'aquest any >.-<:

Pel que he llegit, la gent diu que és una mica decepcionant aquest altre llibre. Jo, per ara, no l'he llegit i el deixo per a més endavant. Ja veurem... Quan surti el desè de veritat sí que el voldré llegir!
Anna Maria, és novel.la negra ambientada a un poblet pescador de Suècia. Està bé pels casos, que són curiosos, perquè va fent flashbacks al passat i per la vida tan diferent que tenen a la nostra. La protagonista té alguns moments que li fotries un crit/moc però li agafes carinyu...

Jo no faig llista de pendents, només faria que estressar-me. De fet, tinc llibres ja pendents i de vegades ni recordo agafar-los. Diguem que improviso, jajaja.

Jo començo avui també amb la lectura de març i algun dia podré comentar "El nom de la rosa", que ja fa molt que el vaig acabar...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » ds. març 04, 2017 3:09 pm

Anna Maria, sí la saga de Fjällbacka és novel·la negra ambientada a Suècia com t'ha explicat la Raqueleta :ok: el que passa amb aquesta saga és que jo diria que és "novel·la negra amable" :r) que els casos d'assassinat sempre són xungos està clar, però dic amable per la manera de narrar la història, de resoldre els misteris, d'intercalar la vida familiar dels protagonistes... tot això fa que sigui amè de llegir però a mi m'ha passat amb algun dels llibres de la saga que he resolt els misteris o els he vist venir molt aviat, massa.... però no amb tots, eh? i seguiré llegint-me tots els que tregui l'autora, que m'he enganxat :ok:

preguntaves pel títol del primer de la saga, te'ls poso tots:

1 - La princesa de gel
2 - Els crits del passat
3 - Les filles del fred
4 - Crim en directe
5 - Empremtes que mai s'esborren
6 - L'ombra de la sirena
7 - Els vigilants del far
8 - La mirada dels àngels
9 - El domador de lleons
extra/spin-off: Tempesta de neu i aroma d'ametlles

i ara a l'espera del número 10 :()()::::

que per cert, Raqueleta t'has llegit "El domador de lleons", no? creus que la història s'acaba així o que continuarà en algun altre llibre? jo em vaig quedar amb sensació de "to be continued" no sé....

i seguint amb novel·la negra, tinc moltes ganes de llegir "Controlaré els teus somnis", el 5è del John Verdon de la saga de l'inspector Dave Gurney... aquests ja no els definiria com a "amables" :content: tenen un altre ritme, més suspens, més tensió, no saps per on et vindran els trets... diferent vaja!

els de la Donna Leon els tinc pendents (uns 20 i tants!) els tinc tots al kindle, algun dia m'hi posaré :-o00m
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 06, 2017 1:13 am

Bones!
ostres ametista, gràcies pel llistat! El primer de la llista em sonava, jo havia entès que F... era el nom de l'autor/a, però deu ser el lloc, no? és la Camilla Lackberg, l'autora, ara ho he vist al llistat de llegits. vaig llegir la princesa de gel el 2011, era una noia assassinada a la banyera? hi tinc un "molt bé" de valoració, i sí, recordo que la protagonista tornava al poble d'on era ella i que el caràcter d'ella era una mica així com dieu, ... el pròxim que llegeixi serà el segon de la llista!
Pel que fa al John Verdon, vaig llegir no obris els ulls i hi tinc també un "molt bé", de fet a mi la novel·la negra o policíaca ha de ser molt dolenta perquè puntuar-la malament.
Poso el llistat de llibres de la Donna Leon, no me'ls he llegit per ordre menys els tres últims que a la biblio de seguida els han tingut. Alguns he vist la sèrie que han fet a la tele (La2) i ja no els he llegit. Us poso la nota que hi tinc als llibres, els que he vist només a la tele no ho tinc apuntat, en general estava molt ben adaptat.
- Mort a la Fenice (no l'he llegit ni vist)
- Mort en un país estrany (tele)
- Vestit per morir (molt bé)
- Acqua alta (excel·lent)
- Mort i judici (no l'he llegit ni vist)
- Son profund (molt bé)
- Noblesa obliga (no l'he llegit ni vist)
- El peor remedio (no l'he llegit ni vist)
- Contactes a les altes esferes (excel·lent)
- Un mar de problemes (bé)
- Malas artes (tele)
- Justícia uniforme (excel·lent)
- Proves falses (molt bé)
- Sang a les pedres (tele)
- Cristall enverinat (excel·lent)
- Deixeu estar els nens (no l'he llegit ni vist)
- La noia dels seus somnis (ves)
- L'altra cara de la veritat (molt bé)
- Qüestió de fe (molt bé)
- Conclusions preliminars (no l'he llegit ni vist)
- Carn de canó (no l'he llegit ni vist)
- L'ou d'or (excel·lent)
- Mort entre línies (bé)
- Sang o amor (molt bé)
- Les aigües de l'eterna joventut (no l'he llegit ni vist). Aquest és el del 2016, pendent!

Ja em vaig acabar La dama de la furgoneta, és estil Alan Bennett, llegit en un parell de dies, és entretingut.
Ara estic llegint un llibre que és un recull dels millors contes del Roal Dahl, autor de Matilda, que m'està agradant molt.
I a veure quan m'arriba el llibre del grup de lectura a la biblio...
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Raqueleta » dl. març 06, 2017 9:00 am

ametista ha escrit:que per cert, Raqueleta t'has llegit "El domador de lleons", no? creus que la història s'acaba així o que continuarà en algun altre llibre? jo em vaig quedar amb sensació de "to be continued" no sé....

i seguint amb novel·la negra, tinc moltes ganes de llegir "Controlaré els teus somnis", el 5è del John Verdon de la saga de l'inspector Dave Gurney... aquests ja no els definiria com a "amables" :content: tenen un altre ritme, més suspens, més tensió, no saps per on et vindran els trets... diferent vaja!


Coincideixo amb la descripció de "novel.la negra amable". Tot i els assassinats no és un ambient sòrdid ni molt menys.

Sí he llegit "El domador de lleons", ja fa temps i si et sóc sincera no recordo ben bé com acaba!

Jo entre Camilla Lackberg i John Verdon, trio Verdon sense dubtar-ho!!! No és novel.la negra amable però tampoc presenta un món sòrdid, dels baixos fons i societat marginal, però sí que crea un clima molt més intens i enganxa molt.
"Controlaré els teus somnis" em va agradar molt. L'acció passa tota al mateix lloc, en certa manera estan atrapats en un mateix espai i fa que l'ambient sigui opressiu. A part, la dona d'ell intervé més, el que fa que sigui interessant.

Per cert, vaig començar a llegir el d'aquest mes però la còpia que tinc té la lletra hipermegagran i no la puc reduir al lector digital i m'estressa molt llegir així, parlo d'un tamany en el que hi caben només unes quatre o cinc frases per pàgina. L'he deixat per ara fins que el trobi en paper, però si alguna em pot passar l'arxiu...
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: nienna » dl. març 06, 2017 12:11 pm

Raqueleta t'he enviat el llibre per mail, a veure si en aquest format el veus bé! :ok:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Raqueleta » dl. març 06, 2017 12:14 pm

nienna ha escrit:Raqueleta t'he enviat el llibre per mail, a veure si en aquest format el veus bé! :ok:

Rebut, mil gràcies!
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Raqueleta » dv. març 24, 2017 9:07 am

Sobre "novel.la negra amable" i altres maneres que vam descriure els llibres, aquí teni, les diferències entre novel.la negra, novel.la policiaca, de suspense, thriller, psicològica i de terror. :ok:

http://carmeloanaya.com/diferencias-ent ... -suspenso/
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Anna Maria » dv. març 24, 2017 10:15 pm

Raqueleta, quin post més encertat, ja va bé que ens expliquin les diferències, a vegades costa de definir-ho.

Ei, que us sembla si a partir d'ara de cada llibre que llegim intentem definir si és alguna de les categories que s'esmenten en aquest post, o intentéssim especificar quin tipus de novel·la és?
Edito per dir que em referia als llibres del club de lectura, aix, quin cap.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dl. març 27, 2017 6:32 pm

Raqueleta molt interessant! :ok:
tot i que a vegades la diferència entre una categoria i una altra és filar molt prim? o hi ha novel·les que posaries en més d'una categoria...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Raqueleta » dt. març 28, 2017 9:52 am

ametista ha escrit:Raqueleta molt interessant! :ok:
tot i que a vegades la diferència entre una categoria i una altra és filar molt prim? o hi ha novel·les que posaries en més d'una categoria...

I tant!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dj. abr. 06, 2017 1:11 pm

Raqueleta ha escrit:"Controlaré els teus somnis" em va agradar molt. L'acció passa tota al mateix lloc, en certa manera estan atrapats en un mateix espai i fa que l'ambient sigui opressiu. A part, la dona d'ell intervé més, el que fa que sigui interessant.

doncs ja me l'he llegit.... i no sé, no m'ha agradat tant com els anteriors. Que m'ha agradat, eh? sobretot de la meitat cap al final que ja m'ha enganxat més però al principi no sé per què no m'acabava d'emocionar... També he de dir que tot i que m'ha agradat que la dona aparegui més...als altres llibres em queia millor! :r) el que sí m'ha agradat més és la relació del Gurney amb el Hardwick, quin paio :r)

...i ara, a l'espera de començar amb la Jane Austen, m'he proposat acabar "La pedra lunar" d'una vegada!!! o-o:)
(perquè és del mes de maig de l'any passat i no el vull arrossegar més :content: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: nienna » dj. abr. 06, 2017 8:01 pm

Anims ametista, amb la pedra lunar, tu pots! :-()-) :-()-)

Ha passat un any ja? :-:)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dv. abr. 07, 2017 7:32 pm

:r) :r) això espero! de moment ahir vaig haver d'estar una estona fent memòria per situar-me :-:)

i sí, un any ja... bé, de fet encara no perquè era la lectura de maig però per això la vull llegir ara, per no arribar a l'any :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: Beikost » dt. ago. 01, 2017 2:40 pm

Hola! Com he dit en un altre fil, m'apunto al vostre club. No he estat mai a un club de lectura, diguem que la part que més mandra m'ha fet sempre de llegir és la part de "comprensió lectora" que ens feien fer al cole després de llegir algo, de fet tanta tírria li tenia que fou un dels motius per no fer el batxillerat humanístic...!

Però suposo que serà diferent, sempre és reconfortant compartir les aficions!

I bé, ja ho vaig comentar més enrere, però si bé llegeixo quasi de tot, últimament m'interessa molt l'assaig (sobretot literatura de viatges i, bé, per raons òbvies, llibres sobre maternitat jaja), a part de tenir sempre entre mans un còmic o un llibre de ciència-ficció. També tinc un munt de "clàssics" pendents i, de tant en tant, m'agrada llegir una mica a l'atzar, coses rares de les quals no en sé res.

Veig que us agrada molt la novel·la policíaca. És un gènere que a mi em distreu molt i quan m'agafa, m'en puc llegir moltes de seguides, però sóc força clàssica: Agatha Christie, Sherlock Holmes. L'última, que us recomano, fou el recopilatori de contes de misteri Cuentos de los Víduos Negros, d'Asimov. El tema és que sí que m'agrada el misteri però quan és més cerebral, com un puzzle, sense gaire sang i fetge, si pot ser. xD

Altres llibres que tinc entre mans són el cicle de Bearn, de Llorenç Villalonga, Atles de micronacions (un compendi de miniminiminiestats que hi ha hagut o hi ha pel món, increíble!) i Mu, el famós últim còmic de Corto Maltès.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Entre lectura i lectura...

EntradaAutor: ametista » dt. ago. 01, 2017 4:06 pm

hola Beikost! quina gràcia això de la comprensió lectora del cole :r) suposo que és com tot, no és el mateix fer una cosa perquè t'agrada que perquè t'obliguen... i aquí totes ho fem perquè volem i comentem com volem i podem :content: n'hi ha que fem comentaris més extensos, d'altres els fem més concisos... la qüestió és poder compartir la lectura, intercanviar punts de vista, veure coses que tu potser no havies vist.... és més una conversa sobre el llibre que una redacció de comprensió lectora, així que ja ho veus, tu tranquil·la i espero que t'agradi l'experiència!

Beikost ha escrit: El tema és que sí que m'agrada el misteri però quan és més cerebral, com un puzzle, sense gaire sang i fetge, si pot ser

a mi d'aquests també m'agraden! me'n recomanes algun?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::