CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

Llibres, tallers..

Què voleu llegir a l'abril?

Harry Potter i la pedra filosofal - J.K. Rowling
0
No hi ha cap vot
La mà de Fàtima - Ildefonso Falcones
1
11%
La historia del amor - Nicole Krauss
2
22%
El secret del meu turbant - Nàdia Ghulam i Agnès Rotger
1
11%
Falsa Identitat - Sarah Waters
5
56%
 
Vots totals: 9
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: Momo » dg. gen. 06, 2013 5:57 pm

Edito, ja tenim lectura. Segons l'Ametista té tres parts diferenciades. Es poden comentar com puguem, deixant clar fins a quina part hem llegit per no trobar spoilers.

Apa! Bona lectura!


Fent el sorteig sobre les obres contemporànies que s'han anat proposant, han sortit aquestes:

Falsa Identitat - Sarah Waters
La mà de Fàtima - Ildefonso Falcones
La historia del amor - Nicole Krauss
El secret del meu turbant - Nàdia Ghulam i Agnès Rotger
Harry Potter i la pedra filosofal - J.K. Rowling

Ja podeu votar. :ok:
Momo l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. abr. 02, 2013 11:20 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL abril'13 - Enquesta obres contemporànies

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 30, 2013 12:36 pm

jo ja he votat! qui falta per votar? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: CL abril'13 - Enquesta obres contemporànies

EntradaAutor: Bita » dc. gen. 30, 2013 3:22 pm

Ja he votat crec que faltava jo ;)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL abril'13 - Enquesta obres contemporànies

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 30, 2013 5:02 pm

aquí també en tenim un que despuntaaaaa
falta algú més? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Paparra
:: poltre
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

Re: CL abril'13 - Enquesta obres contemporànies

EntradaAutor: Paparra » dg. març 03, 2013 9:50 am

Hola, que puc afegir-me al club? Al de març no hi soc a temps pero a l'abril m'agradaria compartir lectura amb vosaltres...
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL abril'13 - Enquesta obres contemporànies

EntradaAutor: ametista » dg. març 03, 2013 10:24 am

hola paparra! altre cop! :r)
i tant que et pots apuntar! ja pots començar a buscar el llibre :ok:
si tot va bé farem 4 parts i en comentarem una cada setmana :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL abril'13 - Enquesta obres contemporànies

EntradaAutor: ametista » dl. març 25, 2013 12:06 pm

ja tinc el llibre! perquè el donem per bo no, ja?

l'he estat fullejant i té tres parts molts diferenciades així que jo proposo fer tres divisions i comentar els dies 10, 20 i 30 d'abril

Què us sembla? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
vittela
:: poltre
:: poltre
Entrades: 684
Membre des de: dc. des. 12, 2012 9:17 am

Re: CL abril'13 - Enquesta obres contemporànies

EntradaAutor: vittela » ds. març 30, 2013 8:13 pm

Bona tarda noies!!

A mi també m'agradaria apuntar-me! Pel març ja no arribo però m'agradaria començar ara a l'abril :content:

Veig que ja teniu llibre elegit, no?
Octubre 2014: Operació per hidrosalpinx bilateral
Desembre 2014: 1a FIV - Obtenció de 4 embrions - Transfer d'un embrió - BETA negativa
28/02/15: Transfer de dos blastos de baixa qualitat - Beta Negativa
Juliol 2015: FIV amb MACS + Embryoscope: Transferència de 2 embrions: Beta 5 agost
Agost 2015: Beta positiva!! Són dos!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL abril'13 - Enquesta obres contemporànies

EntradaAutor: ametista » dt. abr. 02, 2013 11:11 pm

hola vittela benvinguda! >.-<:

últimament no està gaire animat el club de lectura, a veure si amb noves incorporacions hi ha més moviment!

i sí, ja tenim llibre per abril, a veure si el pots trobar bé! (jo l'he agafat a la biblioteca sense problemes) comentarem la primera part el dia 10 :ok:

(ho vaig posar com a proposta però com que no heu respost...quien calla otorga, no? :r) )

per cert, jo ja l'he començat....i m'agradaaaaa! enganxaaaaaa!
però no diré res més, fins el dia 10 ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
vittela
:: poltre
:: poltre
Entrades: 684
Membre des de: dc. des. 12, 2012 9:17 am

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: vittela » dj. abr. 04, 2013 3:50 pm

Bona tarda noies!!

Veig que ja hi ha el llibre triat, he mirat a la biblioteca però no el tenen així que l'he buscat a internet i me'l poso a l'ebook (en castellà per això...)

Avui acabaré el que estic llegint ara i a veure si puc començar amb aquest!!
Octubre 2014: Operació per hidrosalpinx bilateral
Desembre 2014: 1a FIV - Obtenció de 4 embrions - Transfer d'un embrió - BETA negativa
28/02/15: Transfer de dos blastos de baixa qualitat - Beta Negativa
Juliol 2015: FIV amb MACS + Embryoscope: Transferència de 2 embrions: Beta 5 agost
Agost 2015: Beta positiva!! Són dos!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: ametista » dj. abr. 04, 2013 4:05 pm

hola vittela!
que bé que ja tens el llibre! no importa l'idioma en què te'l llegeixis, a vegades fan riure i tot les diferències que hi ha entre traduccions :content:

Paparra estàs per aquí? ja tens el llibre?

Penny tu sí oi?

noies, estem remodelant una mica el Club, com podeu veure ens estem posant "publicitat" a la signatura per fer-lo més visible, si voleu passar pel post Club de lectura allí expliquem com posar-la i parlem de tot el funcionament del club i de com millorar-lo, podeu dir-hi la vostra també! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: Penny » dj. abr. 04, 2013 10:49 pm

Jo ja el tinc i l'he començat aquest vespre :)
També en castellà, és el que he trobat.
:)
Imatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. abr. 05, 2013 11:58 am

Tot just acabo d'acabar el de març (vaig endarrerida últimament... i dec dos comentaris) i encara no he ni buscat el llibre, per a no perdre més temps... alguna de les que l'he trobat ja en pdf o epub me'l passaria? Porfaaaaaaaa...
Avatar de l’usuari
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: Penny » dv. abr. 05, 2013 1:14 pm

T'envio un mp!
Imatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: Takita » dl. abr. 08, 2013 5:42 pm

Ostres, no havia passat i no he votat! però ja em sembla bé, vaig a buscar el llibre :ok:
Avatar de l’usuari
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: Penny » dc. abr. 10, 2013 11:18 am

Ja és dia 10!! ja podem comentar la primera part??

No començo jo perquè sóc novata i no vull fer-ho malament, aviam si ficaré la pota... :-)

Per cert, vosaltres com ho feu? heu llegit només la primera part? és que jo he seguit i ja vaig per la tercera :-:)
Imatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. abr. 10, 2013 11:27 am

Penny ha escrit:Ja és dia 10!! ja podem comentar la primera part??

No començo jo perquè sóc novata i no vull fer-ho malament, aviam si ficaré la pota... :-)

Per cert, vosaltres com ho feu? heu llegit només la primera part? és que jo he seguit i ja vaig per la tercera :-:)

Penny, cap problema si ets la primera, millor, així incentives a que les altres comentin. Pensa que fem molt malament els deures i possiblement avui no comentarà ningú, així que endavant, només indica a l'inici en lletres grans i vermelles que comentes fins la primera part i que hi ha spoilers.

Pel que fa a llegir més, cap problema. Jo altres mesos sempre he anat més avançada, he comentat quan tocava la part que tocava i tan feliç. Ara, però, des de fa tres mesos, que no pillo el ritme, així que avui no podré comentar perquè no he acabat la primera part... :ufs:
Avatar de l’usuari
Penny
:: lleona
:: lleona
Entrades: 996
Membre des de: dv. nov. 13, 2009 9:31 am

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: Penny » dc. abr. 10, 2013 11:48 am

Doncs allà vaig...

COMENTO LA PRIMERA PART DEL LLIBRE I HI HA SPOILERS IMPORTANTS :-D

.
.
.
.
.
.
.
.
.

M'està agradant molt el llibre! Crec que ha sigut una bona reentrada en el món lector, així que moltes gràcies a qui el va proposar!

M'ha enganxat des del principi. No us passa que de vegades hi ha novel·les que costa entrar en l'ambient que descriuen? aquí, en canvi, de seguida m'he pogut submergir en la casa dels lladregots.

Un detall que m'ha remogut molt és tot el rollo aquest de donar ginebra als bebès perquè no molestin. Uf... quan ho llegia tenia el meu bebè al costat i em feia una angúnia i una pena.

El que m'ha agradat molt és que el llibre està escrit de tal manera que et va deixant anar detallets que al principi no hi dónes importància però que, al cap dels capítols, desemboquen en un esclat de la trama i dius "clar!! oh i tant!!". Estic pensant en la nit que passen plegades (ja m'enteneu) les dues noies. Des del principi de la relació intueixes que la Sue sent "alguna cosa" per la Maud però no acabes (o almenys jo no acabava) de definir el què. Hi ha "algo" però tan subtil...

I també en la sorpresa final quan arriben al manicomi!!!! per res del món m'hauria imaginat aquest final!!! però després fas memòria i vas quadrant detalls. No sé... molt ben escrit i tramat tot! per mi, eh? jejeje Quan deixen a la Sue al manicomi i la Maud diu "oohhh mi ama oh oh" me la imagino tan perraca! tan dolenta!!!!! em va fer una mica de por i tot jaja
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 10, 2013 12:36 pm

Penny ja t'has estrenat! >.-<:
la veritat és que a mi m'ha passat com a tu, el llibre m'ha enganxat i...ja me l'he acabat :-:)
quan passen coses així, com t'ha dit la Raqueleta, comentes el dia que toca, sobradament, i au!
jo el que faig per no oblidar-me detalls a l'hora de comentar (i amb aquest llibre hi ha suuuc) és escriure el meu comentari i desar-lo als esborranys, així el dia que toca publico i ja està :ok:
ara estic una mica en ratxa i estic al dia, però dec comentaris de les últimes lectures...a veure si aquest mes que he acabat abans d'hora aprofito i m'hi poso!
i les altres com porteu la lectura? també us està agradant? :()()::::

ATENCIÓ SPOILERS!!
PRIMERA PART LLEGIDA


just després de llegir "Agnes Grey" de l'Anne Brontë va i llegim aquesta història ubicada en la mateixa època...però tan diferent!!!
per començar perquè en totes les novel·les que he llegit fins ara del s.XIX es narrava sempre la vida en famílies més o menys benestants...i aquí ens trobem en una família molt peculiar, de classe baixa i ètica molt qüestionable (flipo quan passen a donar cullerades de ginebra als nadons perquè dormin tot el dia i no molestin :ufs: i tu Penny que tens al teu peque tant petit no m'estranya que t'hagi donat mal rotllo!) ...i quan deixen anar paraulotes, això sí que sorprén! :-D

quan apareix el Caballero tan guapo ell i tan estafador, tan encantador i atent quan planegen i preparen "el cop"...em sorprén una mica que vingui justament a buscar a la Sue, per què ella i no qualsevol altra a qui no hagués d'ensenyar-ho tot sobre com fer de donzella? i és que no deixa de ser força innocent tot i la vida que porta (o ho és molt per unes coses i gens per unes altres) i quan es planta a Briar no sap com posar-s'hi, realment sembla que no hi encaixi.... però s'acaba adaptant al seu nou paper i se'n surt prou bé!

l'oncle, bfff em fa repelús...i la Maud...sembla presonera a la seva pròpia casa, també tan innocent i infantil en certs aspectes...al final acaben fent-se amigues...i intimant i tot! qui ho hauria de dir, si no en teníem prou amb les paraulotes va i arriba el "moment lèsbic"! :r) la veritat és que la novel·la trenca amb tots els tòpics de l'època, eh?

i tant que m'agradava el Caballero al principi i com més va menys el suporto!! :sogra: la manera com tracta a la Sue...no és el que era quan estaven a casa d'ella preparant "el cop"...

el casament és súper estrany, fred...i el comportament de la Maud els dies posteriors, encara més estrany...i llavors arriba el moment de l'internament psiquiàtric i...internen a la Sue!!!!!!!!!!!!!??????????????

quina jugada li han fet!!!
i no l'acabo d'entendre la veritat... què hi guanyen tancant a la Sue si pel fet de casar-se ells dos ja hereden els diners? ?-)

tens raó Penny que la Maud aquí es transforma en dolenta dolentota, hehe i és que tal i com es comportava fins ara no t'ho esperes en absolut!

estic molt intrigada per seguir llegint...ah, i no se si us l'heu llegit però tot i que la història és diferent i que me la vaig llegir fa mil anys (en realitat uns 20...que depriment) aquest gir en la història m'ha recordat molt a "La Dama de Blanc"...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lluna_petita
:: rateta
:: rateta
Entrades: 157
Membre des de: dv. ago. 12, 2011 9:00 pm

Re: CL abril'13 - Falsa Identitat (Sarah Waters)

EntradaAutor: Lluna_petita » dc. abr. 10, 2013 8:54 pm

A mi m'ha passat com a tu, Penny, que no m'he atrevit a comentar res per si no ho feia de la manera que les que ja sou veteranes ho acostumeu a fer... però amb la diferència que jo no he dit res, i això que pel matí ja he entrat a veure si algú havia comentat alguna cosa... jajjaja

COMENTARI DE LA PRIMERA PART, ATENCIÓ SPOILERS!!!

Us he de dir que no m'ha costat gens submergir-me en la història, i això que feia força temps que no llegia res que no fos de temes de criança -i he de dir que ja en tenia ganes-, i no sé si perquè volia intentar complir "els plaços de la lectura" aquest matí he acabat la 1ª part, i que contenta que m'he posat, m'ha fet il·lusió i tot, jejejeje...
Quan l'he acabada he pensat, que cabrona, la tia, que amagat que s'ho tenia, a mi m'ha tingut en suspens fins que he acabat el capítol, i no m'esperava gens ni mica que la que s'havia de quedar al manicomi fos la Sue, enlloc de la Maud.
I també em pregunto com tu, ametista, què hi guanyaran amb aquest tripijoc, la veritat és que tinc moltes ganes de saber com continuarà la història, aix, estic ben enganxada!!!!
A mi m'ha agradat molt veure com l'autora va relatant el canvi que fa la Sue a mesura que va passant els dies a Briar. Des d'abans d'arribar-hi, que sembla que ella mateixa no es vegi capacitada per fer de donzella, i durant els primers dies de la seva estada allà, com s'adona de com són els dies allà, la foscor i els passadissos de la casa, i com va canviant la seva manera de veure les coses, i de tractar a la Maud, fins al punt que fins i tot en sent llàstima i tot, penso jo.

Bé, guapes, que només us puc dir que estic encantada de poder formar part d'aquest club, a veure si puc seguir mantenint el ritme com fins ara.

Ah, tinc ganes de llegir els vostres comentaris, és que mai no havia format part d'un club de lectura, i encara menys virtual, però m'esta agradant... :b-))) :b-))) :b-)))
Imatge

Imatge

Imatge
el mes de novembre al Club de lectura del Socpetit llegim "Llama a la comadrona" de Jennifer Worth! T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::