CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

Llibres, tallers..

Què t'ha semblat?

M'ha encantat!
0
No hi ha cap vot
M'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
M'ha agradat, està bé
4
80%
Ni fu ni fa
1
20%
No m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 5
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dj. juny 27, 2013 3:12 pm

nienna ja estàs de 21 setmanes??? ualaaaa!! >.-<:
i ja saps si és nen o nena? :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: Lalona » ds. juny 29, 2013 1:56 pm

Noies ja me l'he acabat!!! ueeee!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
M'ha costat una mica seguir el ritme i no he participat ni un sol cop però així que tingui temps us llegeixo i deixo anar parrafada, ara tenia ganes d'entrar a comunicar-vos que estic al dia, hahahaha!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dg. juny 30, 2013 1:53 am

Lalona :-D >.-<:

ATENCIÓ SPOILERS!!!
LLEGIT FINS AL FINAL


i ja està el capità Wentworth rondant per Bath.... quan coincideixen ell està d'un nerviós...però apareix Mr. Elliot i trenca el momentassu, i a ell se'l veu gelós perdut...ella torna a estar molt confosa i té ganes de poder parlar amb ell però coooostaaaaaa fins el dia del concert. Però toooorna a aparèixer Mr. Elliot ...i amb el comportament del capità per fi ella s'adona de la magnitud dels gelos que sent, veu que no són imaginacions seves i ja no té ganes d'estar amb Mr. Elliot, sembla que per fi es decanta definitivament per l'home a qui sempre ha estimat...

l'endemà va a veure la seva amiga, que li explica que coneixia a Mr. Elliot d'abans i que era egoísta i interessat...i que ara ha tornat a apropar-se a la família perquè sabent que la senyora Clay ronda Sir Walter Elliot pensa que li perilla l'herència..i a sobre li deu diners a Mrs. Smith, que la pobra no té gairebé mitjans per mantenir-se!

també fan cap a Bath tota la colla de Uppercross (menys la Luisa) i això fa que tornin a reunir-se...i per tant l'Ana té l''oportunitat de tornar a veure i parlar amb el capità Wentworth...però no massa...fins el dia de la carta, la que ell escriu mentre la sent parlar amb el capità Harville sobre els sentiments d'homes i dones, m'agrada quan diu "no ponga ningún ejemplo de libros. Los hombres tienen toda la ventaja sobre nosotras por ser ellos quienes cuentan la historia (...) No permitiré que los libros me prueben nada" >.-<:

que romàntiiiic quan li dóna la carta i tot el que li diu! quin subidón i quin patir per si estarà a temps de parlar amb ell i confirmar-li que ella sent el mateix!....però un cop es resol la història romàntica és tot una mica pim-pam i au...m'ha decebut una mica que després de tot el llibre esperant el moment del retrobament l'autora se salti la conversa a saco i només l'expliqui per sobre, jo volia saber QUÈ es deieeeeen!!!!! i COM!! .....i ni un petonet???? ni un de petit? no s'estilaven a l'època?

al final no m'ha quedat massa clar què passava amb el Mr. Elliot i la senyora Clay, quan els veuen parlar junts pel carrer quan se suposa que ell havia marxat de la ciutat ?-)

en fi, que m'ha agradat, m'ha entretingut, m'ha enganxat...només m'ha faltat culminar una mica millor el moment final, digueu-me romántica :love:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dt. jul. 09, 2013 11:05 pm

noies ningú més ha acabat el llibre? :-:)

jo em canvio la signatura, eh? que ja estic "de vacances"!!
:***: ::upi: :db:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: nienna » dc. jul. 10, 2013 9:40 am

Jo ahir vaig terminar la segona part :ufs: un desastre, però em costa molt, no sé perquè, no acabo d'entrar en el llibre. M'estic esperant a acabar-lo per comentar, perquè així puc llegir els vostres comentaris </;-)
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. jul. 10, 2013 1:57 pm

Jo sí l'he acabat, a veure quan comento.

I ara intento canviar la signatura.
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: Momo » dj. jul. 11, 2013 7:42 am

Doncs jo no l'he acabat..:ufs: :ufs: Em passen els dies que ni me n'adono. :ufs: :ufs:
A veure si la darrera setmana de juliol, que començo les vacances, m'hi poso a fons.
Avatar de l’usuari
Pecosa79
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: ds. juny 15, 2013 9:02 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: Pecosa79 » dj. jul. 11, 2013 9:59 am

Hola a totes! Sóc relativament nova al SC, estic al fòrum de Mamis de febrer 2014 (creuem els dits perquè tot surti bé) i m'apassiona llegir. "Persuasió" l'he llegit perquè sóc molt fan de la Jane Austen. La meva opinió: és un dels llibres més macos i "personals" de l'autora. Ho trobo molt romàntic i profund, fins i tot més profund que altres llibres seus. Es nota que era més gran i més madura quan el va escriure, també és més crítica, es talla menys... Hi ha qui diu que hi va reflectir la seva experiència i desitjos personal, a l'haver refusat de jove un pretendent i penedir-se després, i d'alguna manera va voler imaginar en el llibre el que a ella li hauria agradat que hagués passat en la realitat... Jane Austen no només és una gran escritora sino que en sí va ser un gran personatge!

Per cert, hi ha algun llibre marcat per juliol i agost? Jo ara mateix no n'estic llegint cap (estic una mica obsessionada amb el tema embaràs, jeje) i m'aniria bé tenir alguns "deures", així m'obligo a distreure'm... :ok:
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » ds. jul. 13, 2013 3:02 pm

hola Pecosa, que interessant això que expliques de la Jane Austen, m'ha fet pensar amb "Agnes Grey" de l'Anne Brontë que es veu que la història d'amor que hi explica també és la que li hauria agradat tenir i no va tenir mai...

sobre "els deures" per l'estiu, te n'he posat uns quants aquí :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: nienna » dg. jul. 14, 2013 8:45 am

Ja he acabat el llibre, ahir a la nit ja no el vaig poder deixar fins terminar de llegir-lo :love:

ATENCIÓ SPOILERS!!!
LLEGIT FINS AL FINAL

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Quina raó teniu amb el tema dels personatges que envolten l'Ana, pobreta, no se'n salva cap ni un. No puc amb la Mary, sempre intentant quedar la primera en tot, i anul·lar a la seva germana, sort que els Musgroves veuen qui es qui. Fins i tot es porta millor amb el Charles, el marit de la Mary, que amb la Mary mateixa. I la Mary sempre preocupant-se (de mentida, clar) més d'altre gent que dels seus propis fills. He flipat amb la seva carta en la que critica als Musgroves per haver deixar als fills i ella diu que ella podria deixar als seus un més o sis, i sense gaire motiu. Bé, la coherència no és lo seu </;-)

L'accident de la Louise també m'ha semblat molt tonto, amb el tros de la peli que va posar l'Ametista queda una mica més clar, tot i que, tot i així segueix sent una mica tonto, però bé havia de passar, que si no, no havia trama :-D

I quan arriben el Charles i la Mary a Bath i el Charles li diu a l'Anne que el Capità Benwick estava interessat en ella i la Mary diu que s'ho inventa, que això no és cert, com si ningú es pogués fixar en la seva germana. Quina enveja li fa cada vegada que algu li fa cas a l'Anna. Fins i tot trobo pitjor a aquesta que l'Elizabeth, i això ja és molt.

L'ultima part molt millor, m'ha aconseguir enganxar més. Les trobades amb el Capità Wentworth i els gelos d'aquest davant el cosí Mr Elliot (per cert, us imagineu ara casar-vos amb un cosí? en aquella època sembla que era ben normal perquè tot quedés en la familia, però ho trobo una miqueta fort...).

I després quan finalment aconsegueixen parlar, que sooooooso, estic totalment d'acord amb l'Ametista... ni un petó ni res??? M'han faltat 50 pàgines de llibre, no sé, és com si la Jane hagués volgut acabar ràpid el llibre, perquè al principi sí que ho explica tot amb més detall i el final és com un resum, quina decepció :ufs: M'hagues agradat llegir més conversa entre els dos i no el resum de les converses, llegir les primeres paraules que es deien quan el Charles la va deixar a les mans del Frederick per portar-la a casa. I quan s'acomiaden davant de casa??? Es mig llegeix entre linies que l'Anne va a casa i el Frederick a la seva, però ni un "adéu", ni un "fins demà", snif snif :ufs:

Per cert, al meu llibre surten 2 capítols (el 10 i 11 de la segona part, serien el 22 i 23 del ebook) que després han sigut modificats per la Jane, però havien quedat els manuscrits. Aquests capítols comencen quan l'Anne surt de casa de la seva amiga, Mrs Smith, després de que aquesta li expliqués qui era de veritat el Mr. Elliot. Al anar cap a casa es troba al Almirant Croft i aquest li insisteix molt en que vagi a la seva casa per saludar a la seva dona, i tot i que l'Anne rebutja la invitació li fa entrar a casa i la deixa sola amb el Frederick, no abans de sortir un minut amb el Frederick per demanar-li que parlés amb l'Anne sobre un tema que el tenia preocupat: havia sentit que l'Anne es casaria amb el Mr. Elliot i llavors volia saber si el faria fora de Kellynch, ja que volia saber-ho per preparar-se i buscar una altra casa. Així que ja us podeu imaginar, el Capità Wentworth i l'Anne solets i el capità li surt amb això a l'Anne. Ella es queda a cuadros, clar, i li diu que no, i llavors ja comencen a parlar dels seu plans. Moltes converses son iguals que les de la versió final... Tampoc és més romàntica aquesta versió que la final, però bé, és una altra versió. Quina us agrada més?

Aquí podeu llegir, en anglès els capítols anul·lats:
http://www.mollands.net/etexts/persuasi ... ancel.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ara m'he baixat les pelis, la de 1995 i la de 2007, ja us explicaré que tal. I també vull veure la de Becoming Jane, alguna l'ha vist? Així podria tancar aquest cicle de Jane Austen sabent més sobre ella.

Per cert, en altres mesos s'havia canviat l'enquesta inicial per una per valorar si ens havia agradat o no el llibre. Es pot fer per aquest més també? Penso que potser útil per qui vol llegir un llibre tenir la referència de si ens ha agradat o no al club :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dg. jul. 14, 2013 11:48 am

ATENCIÓ SPOILERS!

nienna a que sí??????? falta acabar de rematar el temaaaaaaaaa :-D

doncs això que comentes d'aquests capítols modificats...el tros de peli que us vaig posar és una versió que van fer l'any 2007 per televisió i això que comentes surt més o menys, el capità Wentworth va a veure l'Anne de part dels Croft per saber si es casa amb el cosí i han de buscar-se una altra casa...clar, la tensió de l'escena ve perquè de rerafons hi ha la relació entre ells i ell s'alegra que li digui que no però dissimula...llavors els interrompen (com seeeeeempre) i ell marxa i com que havia dit que se n'anava de Bath ella quan pot escapar-se va correeeeeents a buscar-lo, quan arriba a casa seva ha marxat a acompanyar els Croft als banys i es troba el capità Harville que li portava una carta que li havia escrit el capità Wentworth (LA carta) llavors tooooorna a còrrer cap als banys, quan arriba els Croft li diuen que el capità Wentworth ha anat a veure-la a casa seva abans de marxar i ella tooooorna a còrrer cap a casa, buf, la pobra no para :r) al final se'l troba i les mirades, les quatre paraules que es creuen i el petó (aquí sí que hi ha petó!!!!) són el moment romàntic de la peli, després també s'acaba pim pam però almenys hi ha algo de marruuuuuuu :r)

ja em va estranyar que el final fos diferent, ara ja sé d'on ve...de fet seria una mica una barreja de les dues versions? en una parlen del tema boda-Kellynch i això deriva a parlar d'ells i en l'altra li escriu la carta i ella el va a buscar, a la peli surten les dues coses... i un petó de regal! perquè pel que he mig llegit a l'enllaç que has posat dels capítols anul·lats el màxim moment romàntic és quan s'agafen la mà i ell diu ""Anne, my own dear Anne!" i au, ja està! però ja és més que a l'altra versió en quan a contacte/comunicació...ara, triar per triar penso que la carta de la versió definitiva és més romàntica :love:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dg. jul. 14, 2013 12:06 pm

ah, tema enquesta!
és veritat que estava bé quan posàvem opinió final, el que passa és que l'enquesta no sempre es deixava editar... però llavors ho dèiem tal qual! a veure si la Momo la pot editar i votem, i si no ja anirem dient què ens ha semblat:

m'ha encantat!
m'ha agradat molt
m'ha agradat, està bé
ni fu ni fa
no m'ha agradat gens
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Pecosa79
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: ds. juny 15, 2013 9:02 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: Pecosa79 » dg. jul. 14, 2013 3:45 pm

Spoilers!!

Si, és cert que als llibres de la Jane Austen, tits en general, falta una mica de cosetes romàntiques: petons, abraçades... Però crec que és, en primer lloc, la època era molt estricta i només un petó ja hagués escandalitzat i, en segon lloc, en la meva opinió la Austen era seria de per si, el pare era pastor i a més... Molt probablement ella mateixa mai va fer cap petó a un home!! Potser per això no dona detalls? No sé, és una teoria... A mi m'agrada pensar que, tot i que no es fan petons ni es donen detalls de converses romàntiques, són els fets i les lluites dels personatges per arribar a estar junts que els fan romàntics. Com se sol dir: fets, i no pas paraules!! :) crec que la Austen ho veia així... Lo bó és que les pelis et treuen el "gusanillo" de veure petonejar-se als protes... :)
Imatge
Avatar de l’usuari
Pecosa79
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: ds. juny 15, 2013 9:02 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: Pecosa79 » dg. jul. 14, 2013 3:50 pm

Ametista, què guai, merci pels deures!! Alguns ja els he llegit però li faré un cop d'ull als altres, i rellegiré per enèsima vegada Mujercitas, tot un enamorament vaig tenir per la Louise May Alcott en la meva infantesa!!! :)
Imatge
Avatar de l’usuari
Pecosa79
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: ds. juny 15, 2013 9:02 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: Pecosa79 » dg. jul. 14, 2013 3:55 pm

Nienna, Becoming Jane l'he visra menys el principi. No mata ninés fidel a la biografia de la Jane Austen pero sí que serveix per entendre moltes coses de la època... I si després de veure la peli vas a llegir la història real en què es basa (wikipedia al canto), és encara més interessant.
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dg. jul. 14, 2013 6:11 pm

SPOILERS!

Pecosa ja m'imagino que per l'època no s'estilava entrar en gaires detalls "físics" de fet el tema del petó és una mica broma! però és que realment trobo que falta una culminació romàntica final, amb tota la tensió des del subidón de la carta fins que per fi pot parlar amb ell i tots dos ja saben què senten l'un per l'altre.... en una obra/pel·lícula actual està clar que es rubricaria amb un petó i que aquí no es faci ho entenc perfectament però ostres, que després de toooota la novel·la esperant el retrobament, quan per fi arriba va l'autora i te l'explica resumit??? m'ha faltat el diàleg entre els dos, la primera conversa on "es declaren", volia saber què es deien i com!!!! i no una explicació estil "intercambarion otra vez esos sentimientos y esas promesas..." amb això no en tinc prou! :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: nienna » dl. jul. 15, 2013 8:47 am

ATENCIÓ SPOILERS (FINAL)

Pecosa, ja imagino que per l'època que era no trobaríem un escrit tipus Las sombras de Grey (ni ganes), però m'han faltat converses, ho he vist tot molt resumit i es podria haver tret més "chicha", que en altres obres de la mateixa Jane sí que estan, com en Orgull i prejudici. Però vaig llegir que la Jane estava molt malalta quan va escriure Persuasió i imagino per això va tenir presa en acabar el llibre; potser pensava fer-ho més llarg però va haver d'escurçar-lo una miqueta. Es que si no, no m'explico com tot el llibre està plé de detalls i el final es pim pam pum.

Ametista, ahir vaig veure la peli de 1995 i també surt això que tu dius dels capítols anul·lats, però sí, jo també em quedo amb la carta, és lo més bonic que es diuen en tot el llibre/peli. La peli està bé, no mata tampoc, però és poden veure millor els personatges i és bastant fidel al llibre :ok: A veure si em queda temps/ganes per veure la de 2007...
Avatar de l’usuari
Pecosa79
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: ds. juny 15, 2013 9:02 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: Pecosa79 » dl. jul. 15, 2013 8:55 am

Això de ressumir o tancar-ho tot amb un diàleg cordial o fins i tot només un ressum del mateix, és típic de la Austen i no sé perquè ho fa! Nienna, no crec que sigui cosa només de Persuasió, perquè a Mansfield Park passa exactament el mateix, és més, el ressum final és encara més bèstia, s'ho despatxa en un parell de frases!!... Jo trobo que en Orgull i Prejudici, després de tooootes les peripecies, la conversa final decep molt... Sí que tenen altres converses més apassionades, però la final, la que es "declaren", és sosa sosa.... Què hi farem! :)
Segurament els estudiosos de la Jane Austen tenen una explicació per a això, ja investigaré. ;-)))
Imatge
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: nienna » dj. jul. 18, 2013 9:51 am

SPOILERS!!

Ahir parlava amb una amiga sobre això del final de Persuasió i em va donar una altra visió del llibre i del final. No sé si conexieu la història de la seva neboda, Fanny, que estava en una relació una miqueta estranya i li demanava l'opinió a la Jane sobre si acceptar o no la proposta de matrimoni d'aquest home. El tema es que ell no tenia res i que a més a més havien d'esperar més d'un any per casar-se, llavors la Jane es va negar en donar la seva opinió i assumir la responsabilitat d'aquesta decisió i la Fanny s'ha enfadat amb ella i no ho va entendre. Llavors es pot entendre la novel·la com una carta de comiat de la seva neboda Fanny en la que justament va presentar a la Lady Russell en una postura molt delicada per fer-li ver la postura en la que ella volia posar a la seva tieta. Llavors per això el final no era important, a més a més era un addendum al llibre, com un afterword, com si no fos part del llibre i per això tan resumit, perquè ella ja havia explicat el que volia explicar. Vaig trobar cartes entre la Jane i la Fanny i això lliga la veritat, és un altre punt de vista que amplia una mica el que vam llegir. :ok:
Avatar de l’usuari
Pecosa79
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: ds. juny 15, 2013 9:02 pm

Re: CL juny'13 - Persuasió (Jane Austen)

EntradaAutor: Pecosa79 » dj. jul. 18, 2013 9:56 am

Què interessant!! No ho sabia això de la neboda Fanny... Doncs si, és molt possible!! Moltes gràcies per compartir-ho, nienna!!
Imatge

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::