Club de lectura

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Club de lectura

EntradaAutor: Momo » dc. feb. 09, 2011 10:44 am

:content: Comencem doncs!
Aquí podeu anar proposant llibres i faré una enquesta en la qual heu de votar i el llibre més votat serà el que llegirem durant el mes de març.
La resta de propostes no es desestimen, simplement s'aplacen, no?. Així el proper mes tornem a votar entre els que ja tenim i les noves propostes. Que us sembla? L'enquesta té un límit de 15 opcions, per tant si veiem que en tenim moltes més es pot fer una pre tria, o si veiem que un llibre no té gens d'acollida, descartar-lo. Com vosaltres vulgueu. Jo el que faria és si arribem aquest mes a les 15 tancar l'enquesta i començar amb el que hagi sortit escollit, el mes que ve tornarem a fer la tria en aquest mateix post. Serà el post de l'enquesta. Ja l'aniré canviant...
Aniré editant amb les propostes. :ok:

Llista de propostes:
El secret del meu turbant - Nàdia Ghulam i Agnès Rotger
Su mano sobre mi frente - Nafisa Haji
Lo verdadero es un momento de lo falso - Lucía Etxebarría
Inquisitio - Alfred Bosch
Cien años de soledad - Gabriel García Márquez
Inés y la alegria - Almudena Grandes
Cignes salvatges - Chang Jung
Recetas y confidencias - Ann Pearlman
L'arqueòleg - Martí Gironell
MALDITO KARMA - SAFIER, DAVID
Riña de gatos. Madrid 1936 - Eduardo Mendoza
Dos chicas de Shanghai - Lisa See
Las niñas perdidas - Cristina Fallarás
Como agua para chocolate - Laura Esquivel
Olor de colònia - Sílvia Alcántara
Falsa Identitat - Sarah Waters
Caligrafía de los sueños - Juan Marsé
El amor en los tiempos del cólera - Gabriel García Márquez
El camino - Miguel Delibes
Caperucita en Manhattan - Carmen Martín Gaite
El cartero de Neruda - Antonio Skármeta
La casa de los espíritus - Isabel Allende
Crónica del rey pasmado - Gonzalo Torrente Ballester
El dios de las pequeñas cosas - Arundhati Roy
Esa dama - Kate O'Brian
La hija del caníbal - Rosa Montero
Historia de una maestra - Josefina Aldecoa
El jinete polaco - Antonio Muñoz Molina
La lluvia amarilla - Julio Llamazares
Madame Bovary - Gustave Flaubert
Malena es un nombre de tango - Almudena Grandes
Manolito Gafotas - Elvira Lindo
Mejillones para cenar - Birgit Vanderbeke
Narradores de la noche - Rafik Schami
La peste - Albert Camus
Primavera con una esquina rota - Mario Benedetti
Sinuhé el egipcio - Mika Waltari
La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro
Sostiene Pereira - Antonio Tabucchi
Las uvas de la ira - John Steinbeck
Firmin - Sam Savage

Tallers:
Març: Cims borrascosos - Emily Brontë
Abril: El club de los viernes - Kate Jacobs
Maig: La abadía de Northanger - Jane Austen
Juny: Lo verdadero es un momento de lo falso - Lucía Etxebarría
Juliol: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro
Agost: Caligrafía de los sueños - Juan Marsé
Setembre: L'arqueòleg - Martí Gironell
Momo l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 16, 2011 9:02 am, en total s’ha editat 27 vegades.
Avatar de l’usuari
Laure
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: Laure » dc. feb. 09, 2011 12:09 pm

Hola! Bé, jo proposo "Cims borrascosos" , que és el llibre que tinc a punt de llegir , me'l van recomanar al post de Llibres.

Edito per posar-hi una mica d'informació, no us puc donar gaires detalls perquè no l'he llegit ,encara.

Cims Borrascosos és una novel·la escrita per Emily Brontë, publicada per primera vegada l'any 1847, un any abans de la mort de l'autora. Emily el va editar amb el pseudònim d'Ellis Bell (les inicials del qual coincideixen amb les seves). Lockwood és el narrador de l'apassionada història de Catherine i Heathcliff.
En el seu temps va ser molt criticada per la seva estructura innovadora de diversos narradors, però actualment és considerada un clàssic de la literatura anglesa. Generalment s'ha considerat que la millors obra de les germanes Brontë era Jane Eyre, però algunes crítiques més recents diuen que Cims Borrascosos és millor quant a originalitat.
S'ha adaptat al cinema en diverses ocasions (el 1939, el 1954, el 1970 i el 1992), a la televisió, i també al teatre.
Laure l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 09, 2011 2:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Ixena
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dv. març 16, 2007 6:57 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: Ixena » dc. feb. 09, 2011 12:11 pm

Va, començo!

És un llibre que acabo de llegir fa poquet (acaba de sortir al mercat) i m'ha agradat molt, és molt senzill de llegir i crec que és molt enriquidor i interessant.

"El secret del meu turbant" de la Nàdia Ghulam i l'Agnès Rotger.

En tindria més per dir, però de moment aporto aquest!

Edito per afegir també una mica d'informació:
És una biografia novel·lada d'una noia afganesa que les ha passat magres per sobreviure i tirar endavant la família. Comença la seva vida de petita, quan cau una bomba a casa seva i la fereix... ens va explicant tots els canvis que els toca viure i com va canviant el país i la gent. S'ha de fer passar per un noi per poder treballar i aportar quelcom a casa... El súmmum de tota aquesta història és que en aquest cas no és ficció sinó que és una història real i ben real i que la Nàdia avui és a Catalunya i a sobre parla molt bé el català! Només per poder llegir tot el que li ha tocat viure i poder entendre què està passant en altres llocs al món, val la pena!
Ixena l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 09, 2011 9:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: Raqueleta » dc. feb. 09, 2011 12:23 pm

Jo proposo "Su mano sobre mi frente", de Nafisa Haji.
Per a vendre la moto us dic que és el relat d'una família en boca d'una jove inconformista, filla d'indo-paquistanís afincats als EUA. Parla de sentiments, tradicions, vincles familiars i em va agradar molt, i com que no conec ningú (a part de mons pares) que l'hagi llegit, estaria bé poder comentar-la amb vosaltres.
Us copio una ressenya del llibre, feta per Khaled Hosseini.
“Nafisa Haji ha escrito una vibrante novela sobre la familia, la tradición y los lazos emocionales. Su mano sobre mi frente es lírica y conmovedora. Es la historia de una madre y sus hijas, así como el relato de una joven musulmana que se halla en una encrucijada vital y se debate entre su pasado, su religión, sus raíces, su cultura y su propia voluntad”. Khaled Hosseini, autor de Cometas en el cielo.
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: Lalona » dc. feb. 09, 2011 12:55 pm

Jo estic classicorra i estic fent tota Jane Austen seguida, ara acabo de començar "La abadía de Northanger". Si mai teniu ganes de tirar per Austen jo encantada!!!
Però bé, una de les coses que em motiven d'entrar al club és descobrir coses noves així que qualsevol cosa m'estarà bé, com funciona doncs això de la tria? Us vaig LLEGINT!!!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Fuzztoon
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: Fuzztoon » dc. feb. 09, 2011 1:44 pm

Hola, doncs jo proposo un llibre que em van deixar farà uns 2 anys "El club de los viernes". És una historia molt bonica d'unes dones diferents que aprenen a fer mitja i es troben tots els divendres i comparteixen les seves vides....
També he de dir que em sembles perfectes qualsevol dels que ja heu proposat!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: ametista » dc. feb. 09, 2011 2:38 pm

hola noies!
em semblen fantàstiques totes les propostes que heu fet fins ara! >.-<:
tot i que...digueu-me tiquismiquis però penso que el que hem d'anar proposant són llibres que NO hem llegit, o sigui: un dels que tenim a la pila de pendents, l'últim de tal autor que té molt bones crítiques, un que hem sentit-ens han dit-hem llegit al post de recomanacions que està molt bé... etc.
aquests que heu anat dient que heu llegit i us han agradat, poseu-los al post de recomanacions!!!! :ok: :ok: :ok: (que a més a més jo faré una llisteta a la primera pàgina i d'allí també treurem llibres pel club de lectura, o sigui que els que heu dit també els podrem triar :ok: )

ah! la meva proposta: "Lo verdadero es un momento de lo falso", l'últim de la Lucía Etxebarría
(per cert, a mi la proposta de "Cims Borrascosos" m'agrada :ok: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: Raqueleta » dc. feb. 09, 2011 2:47 pm

No veig per què han de ser llibres que no haguem llegit encara, poden ser llibres que haguem llegit fa anys i que ens ve de gust rellegir, o llibres que hem llegit fa un cert temps (no anys i panys) però que ens vingui de gust comentar amb altres persones, llibres que vam llegir abans de ser mares i que ara llegiríem amb una perspectiva diferent, no sé, crec que qualsevol proposta és bona.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: neuetes » dc. feb. 09, 2011 3:22 pm

Doncs jo proposo "Inquisitio" de l'Alfred Bosch. Fot un munt de temps que el tinc pendent de llegir i no hi ha manera.

Edito per posar el que diu a la portada del llibre:

"La vida de Gaietà Ripoll s'altera de sobte, quan la Inquisició l'arresta i el processa per heretge. Ja som al segle XIX, envoltats de trens i màquines de vapor, però els ultra catòlics converteixen Ripoll en el darrer condemnat del Sant Ofici. El pare Llorenç Ramo, l'home que s'esforça per salvar-lo, es troba desbordat per una ciutat del Vaticà plena de sectes, símbols críptics i memòries personals.
Inquisitio retrata la relació de dos homes. L'un és un clergue ambiciós i jove, profundament escèptic i poblat de febleses mundanes. L'altre és un pobre mestre profundament creient, però acusat de desafiar els dogmes de la fe. A cavall entre els fets reals i la ficció, assistirem a la davallada del religiós i a la remuntada de Ripoll, que en el martiri troba sentit a la seva modesta existència."


Que us sembla?

Per cert, a mi qualsevol de la Jane Austen m'aniria molt bé. I Cims Borrascosos el vaig llegir d'adolescent i en anglès i m'agradaria tornar-lo a llegir. :ok:
neuetes l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 09, 2011 3:52 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: ametista » dc. feb. 09, 2011 3:29 pm

sí és clar Raqueleta, no estic dient que estigui prohibit proposar llibres que ja hem llegit :r) és més, potser la majoria en tria un que tu resulta que ja has llegit i si et ve de gust te'l tornes a llegir i si no no, però comentes després, no? :ok: em referia a que si per sistema comencem a proposar aquí llibres que ens han agradat (que és la dinàmica que estava agafant el tema) es deixen de recomanar al post de les recomanacions i la gent que no participa al club de lectura s'ho estarà perdent...i com que d'allí també treurem idees, anirem a parar al mateix lloc, no? no sé si m'explico :-()-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: Momo » dc. feb. 09, 2011 3:44 pm

Jo crec que no importa si els hem llegit o no. Suposo que si ja l'has llegit perdrà una mica d'interès per aquella persona, però i les altres què?! El podem descobrir igualment...
A més hi ha llibres, com els clàssics, que sempre va bé rellegir. :ok:
A mi m'ha agradat la proposta de Cims borrascosos. >.-<:
La meva proposta és Cien años de soledad, que fa molt temps que tinc pendent.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: neuetes » dc. feb. 09, 2011 4:14 pm

Una pregunta: quan de temps donem per votar? un dia, un parell de dies, una setmana ...

Edito: ok ja he vist que has editat, momo.
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: *lourdes* » dc. feb. 09, 2011 6:04 pm

jo voto per Cims borrascosos que fa tamps eltinc al cap i a sobre crec q també el tinc a casa.

M'hauré de posar les piles amb le q estic llegint ara

Ptns


bona feina al forum >.-<: >.-<: >.-<:
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
Avatar de l’usuari
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: catalanna » dc. feb. 09, 2011 6:07 pm

Molt xules les propostes, ara voto! Tot i que n'he llegit 3 de la llista!!! :camio:
Avatar de l’usuari
jorann
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2030
Membre des de: dg. maig 17, 2009 5:11 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: jorann » dc. feb. 09, 2011 9:20 pm

Hola!!!

N'hi ha un quants a la llista que ja he llegit i uns quants que no, així que votaré algun d'aquests últims. Tot i Cims Borrascosos i Cien Años de Soledad, aixxxxx, em tenen el cor robat i me'ls he llegirt varies vegades. Em sap greu no votar-los, jeje
ImatgeImatge
Aquest és el nostre post: viewtopic.php?f=50&t=12754&start=80
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: Lalona » dc. feb. 09, 2011 10:24 pm

Ja he votat!!! Ei, el que deia de la Jane Austen no era cap proposta, és que ara tot just l'he començat i mira, us ho comentava, però si ha de fer la tria més fàcil el podem treure de la llista que no l'he votat ni jo! D'aquí a final de mes ja estaré a punt per començar el que toqui, que aquest és molt prim!!
Ai, em fa molta il·lusió, a veure si us puc seguir el ritme...
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: ametista » dc. feb. 09, 2011 10:32 pm

Momo tu sí que t'expliques bé! >.-<: em sembla perfecte tot el que has posat a la primera entrada i això de si els hem llegit o no, que cadascú faci el que vulgui! (només demaaano que si es proposen llibres que no s'han comentat al post de recomanacions també es posin allí :ok: )

bona nit compis lectores! zz:-)
i ei....em penso que tenim un ferm candidat pel mes de març, no? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nunus
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1567
Membre des de: dc. maig 21, 2008 10:27 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: nunus » dc. feb. 09, 2011 11:06 pm

Jo he votat Cims borrascosos! Me'l vaig llegir farà una pila d'anys, però és genial. La veritat és que l'obra de les tres germanes Brontë (també hi havia l'Anne) -contextualitzada en el moment en el que varen viure i escriure- és sorprenent.
Fa poc inclús em vaig llegir la biografia de la Charlotte Brontë (però era com llegir la biografia de tota la família) i vas entenent el perquè d'unes obres tan "fosques". Amor, venjança i misteri. Si és que té de tot, hehe...

He de confessar, però, que jo sóc de les que prefereixo Jane Eyre... neu:-D
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: Momo » dc. feb. 09, 2011 11:16 pm

Sembla que s'està perfilantun guanyador... xxo.0.o A veure, que encara pot girar la truita...

Una pregunta, anticipant-me als fets, és fàcil de llegir en anglès? És que em tempta molt més en VO, però tot just començo a acostumar-m'hi i no vull que el primer taller ja se'm faci una muntanya...
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Club de lectura Març11 - Enquesta

EntradaAutor: neuetes » dj. feb. 10, 2011 6:56 am

Jo el vaig llegir en anglès fa una porrada d'anys i era quan estava estudiant l'anglès a tope a l'escola. Vaig tardar bastant. Si el llegim, ho faré amb català o castellà.

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::