inici fòrum jocs actualitat dibuixos contacte .TV    ::  
    cercador:  
 
 
 
 

 nadal
 regals

 batejos i comunions

 animació
 detalls
 fotografia i vídeo
 restaurants

 festes i aniversaris

 espais
 articles de festa
 servei de catering
 dolços i pastissos

 premamà
 salut

 nens
 alimentació
 higiene i salut
 escoles
 llibres
 música
 moda
 mobiliari
 murals infantils
 accessoris
 jocs i joguines
 cinema i televisió
 oci i temps lliure
 extraescolars
 museus

 pares i mares

 mascotes
 salut i bellesa
 receptes de cuina
 solidaritat
 associacions
 viatges

 


 
 
Com podem fer àpats i sopars saludables per a tota la família? 

22/01/2015  
Són les vuit! Què fem per sopar?

Un dia i un altre se'ns presenta aquest dilema o aquesta pregunta que fan els fills plens de curiositat sobre el que prepararem per aquest últim àpat del dia. I tot i que sabem que és molt important alimentar-nos bé per tenir tots els nutrients, estem cansats; potser no hem tingut temps d'anar a comprar i les idees se'ns esgoten. La programació de menús és una gran eina per facilitar-nos la vida i també per ajudar-nos a menjar millor.

Hidrats de carboni, proteïnes, greixos, vitamines, minerals, fibres... tot ha d'estar a la nostra dieta, però cada tipus de nutrient en la quantitat justa. Aquesta quantitat la obtenim quan la nostra dieta és equilibrada, suficient i variada, incorporant tot tipus d'aliments. Fruites, verdures, cereals i pa integrals i oli d'oliva cada dia, fruits secs, llegums, ous, carn i peix algunes vegades a la setmana, i altres aliments de forma més ocasional com pot ser els dolços, els fregits, etc. L'equilibri nutricional l'aconseguirem quan incorporem tots els grups d'aliments a la nostra dieta.

Què podem fer? És molt pràctic tenir pensat per avançat què soparem cada dia de la setmana, sempre en funció del que dinem al migdia. Els que teniu nens que es queden a dinar al menjador de l'escola podeu agafar el menú escolar com a referència per organitzar sopars que el complementin. Com? Doncs procurant no repetir aliments entre migdia i nit, per exemple; si al dinar han menjat pasta i carn, a la nit podem fer verdura i peix (o ou). D'aquesta manera durant la setmana aconseguirem la màxima varietat d'aliments i per tant la nutrició més complerta.

Aquesta programació setmanal pot ser genèrica, o més detallada, com vosaltres preferiu, però un consell és que sigui el més concret possible, ja que així podreu programar també la compra i tenir sempre aquells aliments que us fan falta per a fer un sopar com cal.

ORGANITZACIÓ DE MENÚS = ÀPATS I SOPARS SALUDABLES

A més, és molt útil tenir unes quantes receptes molt senzilles a fer per a cada tipus d'aliment, per exemple, les mongetes tendres de primer plat les podem preparar amb patata, pastanaga i ou dur, o saltejades amb pernil o tèbies amb tonyina en llauna. El pit de pollastre el podem fer un dia a la planxa amb orenga, un altre dia amb curry i un altre dia, ocasionalment, arrebossat.

És molt útil també tenir un fons de nevera o rebost amb aliments bàsics que ens poden solucionar un sopar. Per exemple, podeu tenir sempre pots de llegums cuits per fer una amanida tèbia de llenties o un acompanyament amb mongetes blanques, també patates per fer al forn, i altres bàsics com ous, peix blanc congelat, enciam, pèsols cuits en llauna, brou envasat, etc.

Una altra cosa molt important és que el que prepareu per sopar serveixi per a tots els de la casa, pels nens i també pels grans, no té cap sentit fer esforç doble preparant plats diferents o no aprofitar l'esforç de fer sopar pels nens per tal que els adults també sopin bé. Moltes famílies a vegades manifesten algunes conductes que no són coherents com “fem el sopar pels nens i després els grans sopem qualsevol cosa”. Doncs sopeu bé grans i petits i a més, si podeu, tots plegats, especialment quan els nens ja deixen de ser bebès.

L'organització dels menús familiars és una inversió en salut, estalvia temps i aporta un moment més de poder gaudir del menjar i de la companyia dels fills. Durant aquest any a les xerrades que farà Gananutrición parlaran d'aquest aspecte tan important i pràctic, i també us podreu endur un exemple de planificació setmanal per a la vostra família. No hi falteu!

L'agenda de xerrades Gana Nutrición la trobareu actualitzada fent clic aquí: http://gananutricion.blogspot.com.es/

Laura Isabel Arranz és doctora en Alimentació i Nutrició. També es autora dels llibres 'Què hi ha per a sopar?', 'La Fada dels Aliments' i 'Manual de Fibromialgia, Nutrición y Calidad de Vida'. Ofereix assessorament nutricional familiar i individual.


Per contactar amb l'autora o per assessorament nutricional personalitzat envieu un correu a: info@gananutricion.es


Més informació a Gana Nutrición www.gananutricion.es


  llegir comentaris

cuina



 
:: activitats (161)
:: animals (4)
:: art (3)
:: bebès (1)
:: bellesa (1)
:: casals i colònies (15)
:: cases de colònies (1)
:: cinema/TV (72)
:: circ (15)
:: contes (17)
:: creacions (7)
:: cuina (7)
:: cultura popular (4)
:: disfresses (1)
:: dites i refranys (8)
:: ecologia (1)
:: educació (44)
:: entrevistes (2)
:: esports (3)
:: extraescolars (1)
:: festes (531)
:: fires (298)
:: fotografia (13)
:: jocs (8)
:: joguines (3)
:: lego (4)
:: llibres (41)
:: magia (4)
:: manualitats (7)
:: mascotes (3)
:: moda nens (2)
:: museus (3)
:: música (29)
:: nadal (61)
:: notícies (27)
:: objectes (15)
:: parcs temàtics (5)
:: petit english (1)
:: promocions (24)
:: robots (3)
:: salut (55)
:: solidaritat (31)
:: sortejos (45)
:: sortim (51)
:: star wars (1)
:: teatre (61)
:: viatges (4)
:: videos (76)
 
 
 




 

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET
© 2005-18 Socpetit.CAT        Grup de comunicació: Creacions.com    C/ Rovira, 43 43713 Sant Jaume dels Domenys (Tarragona)  T. 977 67 84 86  | contacte » RSS feed   
   :: política de privacitat ::